StoryEditor
Opakowania
24.03.2023 00:00

P&G z myślą o klientach z niepełnosprawnościami stworzył nowe opakowanie kapsułek

Nowe kartonowe pudełko kapsułek Ariel godzi ambicje związane ze znaczną redukcją plastiku z wymogami bezpiecznego przechowywania, które dotąd zapewniał wytrzymały i wodoodporny plastikfot. materiały prasowe
Firma Procter & Gamble przez 4 lata pracowała nad stworzeniem innowacyjnego kartonowego opakowania kapsułek do prania. W szeroko zakrojonych badaniach i testach wzięli udział eksperci i ponad 2,5 tys. konsumentów. Chodziło bowiem o to, aby proces prania stał się łatwy i wygodny dla wszystkich, także dla osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Do tego zadbano też o aspekt ekologiczny opakowań.  

Kapsułki do prania Ariel dostały nowe opakowanie Ecoclic. Jego wprowadzenie zajęło firmie Procter & Gamble prawie 4 lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2,5 tys. konsumentów. Koncern chciał się upewnić się, że produkt odpowiada także na potrzeby osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Ostatecznie stworzono pudełko, które otwiera się za pomocą naciśnięcia zaznaczonych pól po obu stronach kartonu, dzięki czemu osoby z ograniczoną zręcznością mogą je otworzyć jedną ręką.

Do współpracy nad opakowaniem Ecoclic P&G zaprosił także ekspertów z dziedziny rozwiązań dla osób niewidomych. Wykorzystując technologię NaviLens, dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla niewidomych i niedowidzących, umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia autodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu.

Czytaj też: Unilever dodaje kody AQR na opakowaniach kapsułek Persil

Testy i badania pomogły też zoptymalizować opakowanie kapsułek tak, aby dzieci nie miały możliwości go otworzyć, a zamknięte – by było dla nich bezpieczne. Rodzice, którzy brali udział w badaniach, podkreślali, że właśnie słyszalne „kliknięcie” (od którego wzięła się nazwa produktu), daje im pewność, że opakowanie zostało prawidłowo zamknięte, a zawartość pozostaje niedostępna dla najmłodszych. 

Koncern zadbał też o to, by nowe opakowanie było ekologiczne. 

W P&G uważamy, że spoczywa na nas odpowiedzialność, by innowacje wykorzystywać nie tylko w celu rozwoju naszej działalności. Chcemy zmienić życie ludzi na lepsze, także opracowując rozwiązania, które są wyrazem troski o środowisko naturalne – mówi Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej P&G.

Wprowadzając nowe kartonowe pudełko, ekspertom udało się pogodzić ambicje związane ze znaczną redukcją plastiku z wymogami bezpiecznego przechowywania, które dotąd zapewniał wytrzymały i wodoodporny plastik. Ostatecznie do produkcji opakowania wykorzystano włókna pochodzące z recyklingu (70 proc.) oraz surowców pochodzących z lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia.

Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6,5 tys. ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.

W działach badań i rozwoju P&G nad innowacjami firmy pracuje 7,5 tys. inżynierów i naukowców w 13 centrach naukowych. Na badania i rozwój innowacji koncern inwestuje rocznie ok. 2 miliardów dolarów.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2023 14:35
Greenpeace: ślad plastikowy Unilevera, mimo zapewnień, nie zmniejszył się w ogóle
Greenpeace prezentuje na swojej stronie całą galerię wolontariuszy i wolontariuszek zbierających opakowania produktów Unilever z plaż.Greenpeace
Greenpeace opublikował raport, w którym utrzymuje, że ślad plastikowy Unilever w ogóle się nie zmniejszył, odkąd firma zobowiązała się do stosowania „mniej plastiku, lepszego plastiku lub w ogóle go nie stosować” oraz do ograniczenia o połowę zużycia pierwotnego plastiku do 2025 roku.

Organizacja aktywistów twierdzi, że Unilever jest największym korporacyjnym dystrybutorem plastikowych saszetek na świecie i jest na dobrej drodze do sprzedania w tym roku ponad 53 miliardów saszetek. Obecnie zaledwie 0,2 proc. opakowań plastikowych producentów FMCG nadaje się do ponownego użycia. Greenpeace ma nadzieję ujawnić różnicę między słowami i działaniami Unilever i zainspirować do prawdziwych zmian.

Saszetki – małe jednorazowe plastikowe opakowania produktów konsumenckich – są coraz częściej sprzedawane do krajów Globalnego Południa przez duże korporacje, takie jak Unilever. Jednak sprzedaż ogromnych ilości tych saszetek, których zebranie i recykling jest prawie niemożliwy, powoduje powstanie góry zanieczyszczeń tworzywami sztucznymi. Doprowadziło to do zniszczenia lokalnych dzielnic i dróg wodnych, gdzie saszetki zatykają kanalizację i pogłębiają problemy, takie jak powodzie.

Szacuje się, że w 2022 r. sama najbardziej znana marka Unilever, Dove, wyprodukowała około 6,4 miliarda saszetek, co stanowi ponad 10 proc. całkowitej sprzedaży saszetek Unilever. Starszy pracownik Dove stwierdził, że „z pasją pragniemy być jedną z marek mających największy wpływ na walkę z odpadami z tworzyw sztucznych”. Jednak nowe badania terenowe przeprowadzone przez Greenpeace w Azji Południowo-Wschodniej i Greenpeace w Wielkiej Brytanii ujawniają szokujące obrazy saszetek Dove zanieczyszczających plaże i drogi wodne na Filipinach i w Indonezji.

Unilever naprawdę dolewa oliwy do ognia kryzysu związanego z zanieczyszczeniem tworzywami sztucznymi [...] Ich marki, takie jak Dove, słyną z mówienia światu, że działają na rzecz dobra. Ale wypompowują oszałamiającą ilość plastikowych odpadów. To zatruwa naszą planetę, nie można udawać, że jest się firmą „celową”, ponosząc jednocześnie odpowiedzialność za tak ogromne zanieczyszczenia. Unilever musi się zmienić.

stwierdziła Nina Schrank, dyrektorka ds. tworzyw sztucznych w Greenpeace UK

W raporcie przeanalizowano także powolny postęp Unilever w osiąganiu własnych celów w zakresie tworzyw sztucznych oraz słabnące wysiłki na rzecz przejścia z tworzyw sztucznych jednorazowego użytku na rozwiązania wielokrotnego użytku. Pomimo zobowiązania się do zmniejszenia o połowę zużycia pierwotnego plastiku do 2025 r., analiza Greenpeace pokazuje, że wygląda na to, że Unilever przekroczy ten cel o prawie dekadę, do 2034 r.

Czytaj także: Neboa i Plastic Bank wspólnie działają na rzecz zatrzymania procesu powstawania plastiku oceanicznego. Dotychczas zebrano ponad 1 mln butelek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.11.2023 14:44
Eko opakowania – jedno z największych wyzwań dla przemysłu kosmetycznego [KONFERENCJA]
Pierwszym i najważniejszym krokiem w ochronie środowiska musi być - według ekspertów - ograniczenie liczby opakowań wprowadzanych na rynekShutterstock
Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” – to temat przewodni konferencji organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, która odbędzie się już 1 grudnia 2023 w Warszawie.

„Dobre opakowanie“, to termin, który dla branż kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej.

Na gruncie legislacji europejskiej i polskiej powstają nowe obowiązki, dotyczące m. in. poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzywa sztucznego, zawartości materiału pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych itd. Wdrożenie tych zmian wymaga od firm kosmetycznych sprostania licznym wyzwaniom takim jak: redukcja liczby opakowań, ograniczona dostępność wysokiej jakości surowca wtórnego, obawy o jakość i bezpieczeństwo opakowań wytwarzanych z recyklatów, ograniczenia technologiczne w sortowaniu i przetwarzaniu opakowań kosmetycznych, ciągle niska świadomość konsumentów i niepowodzenia w prośrodowiskowej komunikacji, a także spiętrzenie regulacji dotyczących eko-opakowań, do których wdrożenia biznes w dużym stopniu ciągle nie jest przygotowany. 

Tym zagadnieniom i dyskusji jak wprowadzać, pomimo obiektywnych trudności, unijne wymagania dotyczące ekoprojektowania, recyklingu, zielonej komunikacji i szeregu innych wynikających z Zielonego Ładu, będzie poświęcona konferencja „Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, której patronem medialnym jest m.in. portal wiadomoscikosmetyczne.pl

Konferencja z udziałem znakomitych ekspertów, panelistów i uczestników debat, odbędzie się 1 grudnia w Warszawie, w hotelu Hilton Double Three.

Pogram konferencji został podzielony na bloki tematyczne:

  1. Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji
  2. Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań
  3. Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty
  4. Wpływ opakowania na decyzje konsumenta

Zobacz pełną agendę konferencji: TUTAJ  

Jeszcze można zarejestrować się na wydarzenie. Rejestracja: TUTAJ  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2023 19:16