StoryEditor
Opakowania
24.03.2023 00:00

P&G z myślą o klientach z niepełnosprawnościami stworzył nowe opakowanie kapsułek

Nowe kartonowe pudełko kapsułek Ariel godzi ambicje związane ze znaczną redukcją plastiku z wymogami bezpiecznego przechowywania, które dotąd zapewniał wytrzymały i wodoodporny plastikfot. materiały prasowe
Firma Procter & Gamble przez 4 lata pracowała nad stworzeniem innowacyjnego kartonowego opakowania kapsułek do prania. W szeroko zakrojonych badaniach i testach wzięli udział eksperci i ponad 2,5 tys. konsumentów. Chodziło bowiem o to, aby proces prania stał się łatwy i wygodny dla wszystkich, także dla osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Do tego zadbano też o aspekt ekologiczny opakowań.  

Kapsułki do prania Ariel dostały nowe opakowanie Ecoclic. Jego wprowadzenie zajęło firmie Procter & Gamble prawie 4 lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2,5 tys. konsumentów. Koncern chciał się upewnić się, że produkt odpowiada także na potrzeby osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Ostatecznie stworzono pudełko, które otwiera się za pomocą naciśnięcia zaznaczonych pól po obu stronach kartonu, dzięki czemu osoby z ograniczoną zręcznością mogą je otworzyć jedną ręką.

Do współpracy nad opakowaniem Ecoclic P&G zaprosił także ekspertów z dziedziny rozwiązań dla osób niewidomych. Wykorzystując technologię NaviLens, dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla niewidomych i niedowidzących, umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia autodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu.

Czytaj też: Unilever dodaje kody AQR na opakowaniach kapsułek Persil

Testy i badania pomogły też zoptymalizować opakowanie kapsułek tak, aby dzieci nie miały możliwości go otworzyć, a zamknięte – by było dla nich bezpieczne. Rodzice, którzy brali udział w badaniach, podkreślali, że właśnie słyszalne „kliknięcie” (od którego wzięła się nazwa produktu), daje im pewność, że opakowanie zostało prawidłowo zamknięte, a zawartość pozostaje niedostępna dla najmłodszych. 

Koncern zadbał też o to, by nowe opakowanie było ekologiczne. 

W P&G uważamy, że spoczywa na nas odpowiedzialność, by innowacje wykorzystywać nie tylko w celu rozwoju naszej działalności. Chcemy zmienić życie ludzi na lepsze, także opracowując rozwiązania, które są wyrazem troski o środowisko naturalne – mówi Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej P&G.

Wprowadzając nowe kartonowe pudełko, ekspertom udało się pogodzić ambicje związane ze znaczną redukcją plastiku z wymogami bezpiecznego przechowywania, które dotąd zapewniał wytrzymały i wodoodporny plastik. Ostatecznie do produkcji opakowania wykorzystano włókna pochodzące z recyklingu (70 proc.) oraz surowców pochodzących z lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia.

Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6,5 tys. ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.

W działach badań i rozwoju P&G nad innowacjami firmy pracuje 7,5 tys. inżynierów i naukowców w 13 centrach naukowych. Na badania i rozwój innowacji koncern inwestuje rocznie ok. 2 miliardów dolarów.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
27.11.2023 14:44
Eko opakowania – jedno z największych wyzwań dla przemysłu kosmetycznego [KONFERENCJA]
Pierwszym i najważniejszym krokiem w ochronie środowiska musi być - według ekspertów - ograniczenie liczby opakowań wprowadzanych na rynekShutterstock
Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” – to temat przewodni konferencji organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, która odbędzie się już 1 grudnia 2023 w Warszawie.

„Dobre opakowanie“, to termin, który dla branż kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej.

Na gruncie legislacji europejskiej i polskiej powstają nowe obowiązki, dotyczące m. in. poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzywa sztucznego, zawartości materiału pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych itd. Wdrożenie tych zmian wymaga od firm kosmetycznych sprostania licznym wyzwaniom takim jak: redukcja liczby opakowań, ograniczona dostępność wysokiej jakości surowca wtórnego, obawy o jakość i bezpieczeństwo opakowań wytwarzanych z recyklatów, ograniczenia technologiczne w sortowaniu i przetwarzaniu opakowań kosmetycznych, ciągle niska świadomość konsumentów i niepowodzenia w prośrodowiskowej komunikacji, a także spiętrzenie regulacji dotyczących eko-opakowań, do których wdrożenia biznes w dużym stopniu ciągle nie jest przygotowany. 

Tym zagadnieniom i dyskusji jak wprowadzać, pomimo obiektywnych trudności, unijne wymagania dotyczące ekoprojektowania, recyklingu, zielonej komunikacji i szeregu innych wynikających z Zielonego Ładu, będzie poświęcona konferencja „Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, której patronem medialnym jest m.in. portal wiadomoscikosmetyczne.pl

Konferencja z udziałem znakomitych ekspertów, panelistów i uczestników debat, odbędzie się 1 grudnia w Warszawie, w hotelu Hilton Double Three.

Pogram konferencji został podzielony na bloki tematyczne:

  1. Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji
  2. Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań
  3. Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty
  4. Wpływ opakowania na decyzje konsumenta

Zobacz pełną agendę konferencji: TUTAJ  

Jeszcze można zarejestrować się na wydarzenie. Rejestracja: TUTAJ  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
03.11.2023 16:37
Moja Gazetka: Polki i Polacy częściej wolą kupić produkt w ładnym opakowaniu niż w przyjaznym dla środowiska
Shutterstock
Opakowania produktów, mimo że mogą wydawać się tylko powierzchniowym elementem, mają znaczenie o wiele większe niż można by przypuszczać. Stanowią nie tylko narzędzie marketingowe dla producenta i medium przekazu informacji, ale także stanowią często istotny aspekt z perspektywy ekologii, co może stanowić problem na etapie przetwarzania odpadów.

W badaniu przeprowadzonym przez Moją Gazetkę stwierdzono, że 58,6 proc. konsumentów dąży do wybierania produktów w opakowaniach przyjaznych dla środowiska, 65,3 proc. konsumentów preferuje produkty w estetycznych opakowaniach, a 84,4 proc. konsumentów opiera swoje wybory na informacjach umieszczonych na opakowaniach.

W badaniu przeprowadzonym przez Moją Gazetkę ankietowani zostali również zapytani o swoje pojęcie ekologicznego opakowania. Najwięcej, bo aż 50 proc. uczestników, odpowiedziało, że dla nich ekologiczne opakowanie to takie, które jest wykonane z materiałów nadających się do przetworzenia. Następnie, 48 proc. respondentów wskazało opakowanie wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu jako definicję ekologicznego opakowania. Trzecią najpopularniejszą odpowiedzią, którą wybrało 45,2 proc. badanych, było to, że opakowanie ekologiczne to takie, które łatwo rozkłada się na wysypisku śmieci.

image
FOTO: Moja Gazetka

Niewielka liczba uczestników, tylko 4,4 proc., uważała, że ekologiczne opakowanie to takie, które po prostu wygląda na ekologiczne, na przykład jest brązowe. Pojawiły się także pojedyncze odpowiedzi, takie jak opakowanie z plastiku, opakowanie zbiorcze, opakowanie objęte systemem kaucyjnym lub takie, które można wielokrotnie wykorzystać.

65,3 proc. uczestników badania zaznaczyło, że starają się wybierać produkty o estetycznych opakowaniach, co stanowi niemal 7 proc. więcej niż osoby, które preferują opakowania ekologiczne. Jednak dlaczego właśnie estetyka opakowań odgrywa tak istotną rolę? To zagadnienie również zostało dogłębniej zbadane.

image
FOTO: Moja Gazetka

46,3 proc. ankietowanych przyznało, że po prostu ceni sobie korzystanie z produktów, które są umieszczone w atrakcyjnych opakowaniach. Dla 32,7 proc. osób ważne jest posiadanie w domu estetycznych produktów, a 27,4 proc. sięga po opakowania o atrakcyjnym wyglądzie impulsywnie podczas zakupów. Co więcej, 84,4 proc. uczestników badania stwierdziło, że stara się wybierać produkty na podstawie informacji umieszczonych na opakowaniu. Postanowiono również bliżej przyjrzeć się, na jakie konkretne informacje kładzie się nacisk.

image
FOTO: Moja Gazetka

W przypadku produktów innych niż spożywcze, najważniejsze okazały się informacje dotyczące opisu działania produktu (62,3 proc.), klasa energetyczna (56,2 proc.) oraz lista funkcji (55,1 proc.). Producent lub marka mają większe znaczenie niż w przypadku produktów spożywczych (47,9 proc. w porównaniu do 31,4 proc.), natomiast kraj pochodzenia jest mniej istotny (43,3 proc. w porównaniu do 50,7 proc.).

Respondenci preferują częściej produkty umieszczone w opakowaniach średniej wielkości (33,5 proc.) lub dużych (33 proc.) niż tych w małych (10 proc.). Ich ulubionymi rodzajami opakowań są te wykonane z papieru (36,5 proc.) i szkła (33,7 proc.), z plastikowymi opakowaniami wskazanymi przez zaledwie 9,1 proc. ankietowanych.

image
FOTO: Moja Gazetka

Co ciekawe, 32,6 proc. badanych wybiera produkty w opakowaniach uznawanych za ekologiczne, podczas gdy 17,9 proc. nie przywiązuje większej uwagi do rodzaju opakowania. Aż 82,8 proc. uczestników badania deklaruje segregację odpadów i umieszczenie pustych opakowań w odpowiednich pojemnikach, jednak niestety 4,2 proc. wciąż nie segreguje odpadów i wrzuca wszystkie opakowania do pojemnika na odpady zmieszane. Dodatkowo, 13 proc. badanych stara się ponownie wykorzystać opakowania, nadając im drugie życie. Wśród tych osób, słoiki z metalową zakrętką cieszą się największą popularnością, co potwierdziło aż 87,5 proc. respondentów.

Czytaj także: Opakowania powinny nadawać się do wielokrotnego użytku, recyklingu lub biodegradacji. Tego oczekuje ponad połowa konsumentów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2023 13:15