StoryEditor
Opakowania
01.06.2020 00:00

Polpak Packaging: nastroje w branży zamknięć do opakowań ciągle bardzo dynamiczne

Sytuacja stabilizuje się z dnia na dzień, choć ciągłość dostaw nie została przywrócona. Lider w branży Polpak Packaging doradza minimalizm w planowaniu projektów zamknięć do opakowań, ich unifikację, a nawet wzięcie pod uwagę kryzysowego re-designu całego opakowania. 

Jak wszystkie inne, również branża producentów opakowań i zamknięć do nich musi się mierzyć w obecnym czasie z trudnościami.  „Od początku roku wielokrotnie byliśmy wystawiani na próby: odwołanie dostaw, wstrzymanie realizacji zamówień, wahania cen i wiele innych nieoczekiwanych sytuacji, to tylko część naszej codzienności. Nie poddajemy się, pracujemy i cały czas realizujemy zamówienia. Szczerze rozmawiamy z naszymi klientami o trudnościach i proponujemy rozwiązania dopasowane do ich potrzeb oraz do sytuacji panującej na rynku opakowań. Wiemy, jak ważne jest bycie lojalnym w bardzo dla wszystkich trudnym czasie -  mówi Dyrektor Zarządzający Polpak Packaging, Katarzyna Piątek.

Minimalizm ważniejszy niż kiedykolwiek!

W obecnej sytuacji fabryki produkujące zamknięcia do opakowań są skrajnie przeciążone. Kolejki zamówień się piętrzą, a niejednokrotnie wstrzymane dostawy surowców dezorganizują normalne ich funkcjonowanie.

Największą szansę na zrealizowanie mają kilkumilionowe zlecenia najprostszych i najbardziej popularnych modeli zamknięć. Różne dodatki np. niestandardowe cyngle przy spryskiwaczach, aluminiowe elementy, czy wymyślne wybarwienia dyskwalifikują produkt z „kolejki” produkcyjnej.

Warto zatem w czasie kryzysu dostaw rozważyć re-design opakowania, dzięki czemu w zmienionej i niekoniecznie zgodnej z założeniami pierwotnego projektu formie pozostaniemy na rynku. 

Badania prowadzone w trakcie i po kryzysach z początku XXI wieku pokazują, że zniknięcie z rynku powoduje albo całkowity brak powrotu po kryzysie, albo utrudnia go 9 razy bardziej, niż w przypadku pozostania na nim, nawet z okrojoną lub uproszczoną ofertą. Wielu ekspertów porównuje obecny kryzys do stanu wojny. Co prawda wrogiem nie jest obce mocarstwo, ale nierówna walka trwa!  A jak wiadomo, na wojnie najważniejsze jest przetrwanie, a ten cel niejednokrotnie uświęca środki.Warto zatem sięgnąć do kryzysowych metod działania i jako priorytet postawić fakt bycia na rynku i pozostania z konsumentem.

Dla producenta kosmetyków, czy detergentów, zastosowanie jednego rodzaju zamknięcia może być zatem genialnym w swej prostocie rozwiązaniem. Zastosowanie zunifikowanych opakowań i zamknięć pozwoli na wykorzystanie ich w różnych produktach z jednej linii.  Zamknięcie zastępcze może również ułatwić klientowi zastosowanie go w przypadku „zapasu”, czyli tego samego produktu zamkniętego zwykłą nakrętką, a nie np. spryskiwaczem. 

Na co dzień doradzamy naszym klientom w jaki sposób mogą rozwiązywać problemy z brakiem opakowań oraz jak w ogóle uniknąć kryzysowych sytuacji i topniejącego asortymentu. Zmiana myślenia perspektywicznego i wydłużenie planowania o kilkanaście miesięcy do przodu pomóc może w uniknięciu kryzysów - dodaje Katarzyna Piątek

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
02.09.2024 16:24
BASF dzieli się wiedzą z zakresu zrównoważonego rozwoju
Shutterstock

BASF organizuje Dni Zrównoważonego Rozwoju. Klienci, partnerzy firmy i inni uczestnicy rynku mogą wziąć udział w bezpłatnych wykładach online i zainspirować się, jak sami mogą rozpocząć lub prowadzić zieloną rewolucję w swoich firmach.

BASF organizuje Care 360 Sustainability Days. To druga edycja wirtualnego wydarzenia, podczas którego firma dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami w zakresie zrównoważonego rozwoju a także, stara się inspirować rynek do podejmowania ambitnych działań 

 W tym roku do sektora Personal Care skierowane są 3 sesje:

  1. 17 września godz: 11:00 – BASF’s Road to Net Zero: Pur Transormation to a Carbon-Neutral Tomorrow
  2. 17 września godz: 14:00 – The Need to Act Now: Shifting from Fossil to Renewable Feedstocks
  3. 18 września, godz: 11:00 – Concepts along the Value Chain: Co2 Emission Reduction in Personal Care

W BASF zdajemy sobie sprawę z kluczowej roli, jaką odgrywamy w ochronie planety i zachowaniu jej zasobów. Ale wiemy też, że sami nie sprostamy tym wyzwaniom (...). Dlatego zapraszamy na Dni Zrównoważonego Rozwoju Care 360°. W pięciu sesjach zajmiemy się aktualnymi tematami, takimi jak droga BASF do zerowej emisji netto oraz pilna potrzeba przejścia z paliw kopalnych na odnawialne źródła węgla. Dzięki dedykowanym sesjom dla osób zajmujących się higieną osobistą, chemią gospodarczą i I&I oraz chemią przemysłową, będziesz miał okazję zapoznać się z możliwościami rozwoju w branży i zidentyfikować punkty gdzie możesz zacząć działać już dziś – tak firma zaprasza do udziału w konferencji.

W dyskusjach panelowych wraz z ekspertami z BASF wezmą udział naukowcy, liderzy opinii i eksperci branżowi.

Wydarzenie jest bezpłatne. Rejestracja odbywa się: tutaj  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
30.08.2024 15:55
Nowa technologia opakowaniowa: AggiePol potencjalnym rozwiązaniem problemu mikroplastików
Nowy materiał ma być alternatywą dla tradycyjnych plastików.Teysha Technologies

Branża kosmetyczna od dawna była krytykowana za wprowadzanie mikroplastików do środowiska, ale brytyjska firma Teysha Technologies twierdzi, że znalazła rozwiązanie. Nowy materiał o nazwie AggiePol może zrewolucjonizować rynek, eliminując tysiące ton szkodliwych substancji z kosmetyków.

Mikroplastiki w kosmetykach są poważnym zagrożeniem dla środowiska, które pomimo zakazu stosowania w niektórych produktach, nadal trafiają do wód. Brytyjska firma Teysha Technologies opracowała innowacyjny materiał o nazwie AggiePol, który ma potencjał, by wyeliminować aż 8,700 ton mikroplastików wykorzystywanych w kosmetykach w Europie. Ten biodegradowalny materiał, wytworzony z naturalnych surowców, może znaleźć zastosowanie w szerokiej gamie produktów, takich jak kleje do rzęs, wypełniacze, szampony, podkłady do twarzy czy filtry przeciwsłoneczne.

AggiePol nie tylko zmniejsza ilość mikroplastików w kosmetykach, ale także zapewnia, że te, które są wciąż używane, nie będą szkodzić środowisku przez setki lat. Fragmenty mikroplastików, które mogą zawierać toksyczne chemikalia, często pozostają w środowisku przez długie okresy, przenikając do ekosystemów i nawet wchłaniając się przez skórę. Pomimo wprowadzonego w Wielkiej Brytanii w 2018 roku zakazu stosowania plastikowych mikrogranulek w kosmetykach, mikroplastiki wciąż są wykorzystywane w innych formach, takich jak zagęstniki, środki tworzące filmy i stabilizatory.

Teysha Technologies podkreśla, że AggiePol to materiał, który można dostosować do różnych potrzeb branży kosmetycznej. Otrzymał on Certyfikat Biodegradowalności po udanych testach OECD 310, co potwierdza jego zdolność do szybkiego rozkładu w środowisku naturalnym. Co więcej, materiał ten jest kompatybilny z istniejącą infrastrukturą produkcyjną, co umożliwia płynne przejście od tradycyjnych plastików do bardziej ekologicznych rozwiązań bez znacznych kosztów dodatkowych. AggiePol to obiecujące rozwiązanie dla firm dążących do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, oferując jednocześnie produkty o wysokiej jakości i bezpieczeństwie.

Czytaj także: Reuters: Według badaczy z Neapolu mikroplastiki przyczyniają się do zatorów tętniczych i chorób serca

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2024 00:16