StoryEditor
Opakowania
15.03.2021 00:00

Sephora dołączyła do Eco Portfela. Będzie premiować klientów korzystających z recyklomatów

Sephora, która w ubiegłym roku uruchomiła w swoich perfumeriach program recyklingu opakowań, dołącza do grona partnerów EcoTech System – ogólnopolskiego operatora motywacyjnego systemu gospodarki odpadami. Użytkownicy aplikacji Eco Portfel, mogą teraz wymieniać punkty uzyskane za oddane opakowania, na ofertę specjalną przygotowaną przez Sephora Collection w perfumerii internetowej Sephora.

Od października ubiegłego roku klienci perfumerii Sephora mogą korzystać z programu recyklingu opakowań po kosmetykach i zostawiać puste opakowania w perfumeriach, wrzucając je do dedykowanych, zielonych pojemników.

Czytaj: Sephora zachęca do recyklingu opakowań

– Mamy świadomość, że jesteśmy na początku naszej drogi, a zmiana zachowań i przyzwyczajeń wymaga czasu. Dlatego staramy się zachęcać systematycznie naszych klientów do aktywnego korzystania z programu recyklingu m.in. poprzez oferty specjalne w naszych perfumeriach – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny i PR Sephora Polska.

Dodaje, że teraz, dołączając do grona partnerów EcoTech System, Sephora chce wspierać i premiować odpowiedzialnych konsumentów również poza perfumeriami.

Nagradzać będzie tych, który segregują odpady opakowaniowe przy użyciu recyklomatów i aplikacji mobilnej Eco Portfel. Recyklomaty obecne są już w 9 miastach w Polsce m.in. w Warszawie, Krakowie, Sopocie, ale też w mniejszych miejscowościach jak Busko Zdrój czy Słubice. Z aplikacji Eco Portfel korzysta już blisko 25 ty. osób w całej Polsce.

– Recyklomaty są atrakcyjnym i skutecznym narzędziem promowania idei recyklingu. Cieszymy się, że Sephora dołączyła do grona naszych partnerów, a nasi użytkownicy zyskali atrakcyjne oferty w aplikacji mobilnej Eco Portfel i na sephora.pl. Chcemy motywować i nagradzać mieszkańców za segregację, zachęcać do aktywnego zaangażowania się w działania na rzecz planety – mówi Konrad Romek, prezes EcoTech System.

Aby skorzystać z rozwiązania wystarczy pobrać mobilną aplikację Eco Portfel na telefon i korzystać z recyklomatu, który automatycznie sortuje odpady opakowaniowe. System rejestruje wszystkie transakcje oraz nagradza użytkownika za segregację przypisując do jego konta odpowiednią ilość eco-punktów, które można wymienić na benefity takie jak: nagrody, zniżki i rabaty u partnerów projektu.

Inicjatywa jest skierowana do wszystkich wrażliwych na ekologię i zainteresowanych efektywnym i prospołecznym sposobem segregowania odpadów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.07.2025 14:37
Reuters: Gerresheimer rezygnuje z rozmów o sprzedaży
Producent opakowań zaciągnął biznesowy hamulec.Gerresheimer

W oświadczeniu firma wyjaśniła, że „po dokładnej analizie uznano, iż kontynuacja rozmów nie leży w najlepszym interesie spółki i jej interesariuszy”. Rynek zareagował negatywnie – notowania akcji Gerresheimer na platformie Tradegate spadły o 6 proc. w godzinach wieczornych po ogłoszeniu decyzji.

Po kilku miesiącach rozmów rozpoczętych na początku 2025 roku, niemiecki producent opakowań i sprzętu medycznego Gerresheimer poinformował w środę wieczorem o zakończeniu negocjacji w sprawie potencjalnej sprzedaży spółki. W lutym firma z siedzibą w Düsseldorfie potwierdziła, że prowadzi wstępne rozmowy z inwestorami private equity, takimi jak KPS Capital Partners i Warburg Pincus. Zainteresowanie inwestorów wzbudziła m.in. produkcja penów do podawania leków odchudzających, takich jak Wegovy firmy Novo Nordisk.

W ostatnich tygodniach firma zmagała się z osłabionym popytem na rynku kosmetyków i płynnych leków doustnych, co skłoniło ją do skorygowania prognoz. W ubiegłym tygodniu obniżono dolną granicę prognozowanego wzrostu przychodów na 2025 rok z wcześniej zakładanych 1–2 proc. do 0–2 proc. Jednocześnie Gerresheimer zapowiedział, że 15 października przedstawi strategiczny przegląd działalności w zakresie szkła formowanego, który może zakończyć się decyzją o wydzieleniu tego segmentu.

Pomimo obecnych trudności, spółka pozostaje optymistyczna w perspektywie średnioterminowej. Gerresheimer zakłada, że w kolejnych latach będzie osiągać organiczny wzrost przychodów na poziomie 6–9 proc. oraz organiczną, skorygowaną marżę EBITDA w przedziale 23–25 proc. Te wartości mają stanowić fundament dalszego rozwoju firmy niezależnie od braku inwestora zewnętrznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 10:00
Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy
Edyta Kresińska - pełnomocnik zarządu Fillsy, odpowiedzialna za komunikację i współpracę z rynkiem kosmetycznymTGperspective

Edyta Kresińska od ponad 20 lat nieprzerwanie związana jest zawodowo z branżą beauty i farmacją, konsekwentnie zarządzając markami kosmetycznymi. Teraz zaczyna pracę na nowym stanowisku – jako pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul System w spółce Fillsy.

Edyta Kresińska jest cenionym ekspertem i prelegentem w branży kosmetycznej, przez wiele lat oceniała nowe na rynku produkty jako juror konkursu branżowego „Perły Rynku Kosmetycznego”, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę m.in. portalu Wiadomości Kosmetyczne).

Zobacz też: Edyta Kresińska: Rynek drogeryjny w Polsce 2025. Jakie wyzwania czekają na horyzoncie?

W czerwcu bieżącego roku Kresińska przyjęła propozycję wejścia do spółki Fillsy w roli pełnomocnika zarządu ds. systemu Meadow Kapsul. Jak sama podkreśla, ta nowa rola pozwoliła jej wrócić do biznesu w środowisku międzynarodowym. Fillsy jako nowo powołana spółka w grupie LOG-IT to jedyny partner strategiczny szwedzkiej firmy Meadow, w ramach którego trwa kooperacja z Ball w Europie. 

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że dzięki nam Polska staje się ważnym punktem na mapie Europy w dziedzinie innowacyjnych opakowań aluminiowych z obiegiem zamkniętym. A dodatkowy fakt, że w ramach mojej nowej roli będę odpowiedzialna za komunikację i szeroko pojęty marketing, kierowany do tak bliskiej mi branży kosmetycznej, to podwójny powód do satysfakcji z nowego mianowania

 – komentuje Edyta Kresińska.

image
TGperspective

Zarząd spółki Fillsy tworzą: Paweł Siwirski (prezes zarządu/ CEO LOG-IT), Piotr Bojanowski (dyrektor generalny) oraz Edyta Kresińska (pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul). 

Podczas przedpremierowego śniadania, zorganizowanego 1 lipca w warszawskim hotelu Radisson dla branży beauty, obecni tam członkowie zarządu spółki Fillsy zapowiedzieli, że będą budować świadomość rozwiązania Meadow Kapsul System poprzez edukację i promocję rozwiązania na wydarzeniach branżowych, podczas wystąpień w panelach konferencyjnych oraz w ramach współpracy z Instytucjami i stowarzyszeniami branżowymi.

Podczas eventu w Radissonie prezes spółki Fillsy – Paweł Siwirski – potwierdził również, że spółka będzie obecna 16 października na Forum Branży Kosmetycznej, gdzie zaprezentuje uczestnikom konferencji innowację w opakowaniach, czyli Meadow Kapsul System.

Zobacz też: Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. lipiec 2025 18:14