StoryEditor
Opakowania
30.03.2022 00:00

Sephora nawiązała współpracę z fundacją Nasza Ziemia

Sephora nawiązała współpracę z fundacją „Nasza Ziemia”. Pierwszym efektem partnerstwa jest wprowadzenie zasady odpłatności za jednorazowe, papierowe torby na zakupy w sieci. Kolejnym będzie ekologiczny system pakowania zamówień ze sklepu internetowego. W planach są też inne inicjatywy adresowane do pracowników i klientów sieci.

Sephora od lat prowadzi działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Elementem tej strategii jest m.in. działanie na rzecz ekoedukacji i wzmacnianie postaw konsumenckich w obszarze dbałości o środowisko. Do projektów znanych już polskim klientom, takich jak program recyklingu w perfumeriach czy współpraca z EcoTech System, dołącza współpraca z fundacją „Nasza Ziemia”. W jej ramach Sephora zapowiada szereg inicjatyw, które adresowane będą zarówno do pracowników, jak i klientów.

– Oprócz webinarów, cyklów artykułów i eksperckich wypowiedzi skierowanych do pracowników i klientów Sephory, będziemy również koordynować akcje terenowe, które podejmą pracownicy tej sieci w trzecim dniu Finału 29. Akcji Sprzątanie Świata – mówi Beata Butwicka, prezes Fundacji Nasza Ziemia.

Jednak pierwszym efektem partnerstwa jest  wprowadzenie przez Sephorę od 28 marca odpłatności za jednorazowe, papierowe torby na zakupy w perfumeriach. Są one produkowane z papieru pochodzącego z recyklingu i nadają się do ponownego recyklingu, jednak sieci zależy, by każdy klient dokonując zakupów zastanowił się, czy faktycznie potrzebuje takiej torby.

 Jeśli jest ona niezbędna i klient zdecyduje się na zakup, cały dochód z jej sprzedaży przekażemy na wsparcie działań naszej partnerskiej fundacji – Nasza Ziemia. Jednak wprowadzając mechanizm odpłatności, chcemy realnie ograniczyć ich konsumpcję i tym samym przyczynić się do zmniejszenia zaśmiecania środowiska – mówi Jarosław Sroczyński, commercial director Sephora Poland & Czech Republic.

Coraz większe znaczenie i udział w sprzedaży sieci pełni perfumeria internetowa sephora.pl. Dlatego również tu firma wprowadziła nowe, bardziej ekologiczne rozwiązania, które stopniowo zastępują te, stosowane dotąd.

– Nasi klienci zwracają coraz większą uwagę na kwestii ekologii i stosowane przez nas rozwiązania również w zakresie pakowania przesyłek. Dlatego od marca zamówienia dokonywane w perfumerii internetowej, zabezpieczamy korzystając z automatycznego systemu papieru papillon. Jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej ekologiczne, które w ciągu najbliższych tygodni w 100 proc. zastąpi stosowane dotąd wypełniacze – komentuje Michał Niechaj, supply chain director Sephora Poland & Czech Republic.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.07.2025 14:37
Reuters: Gerresheimer rezygnuje z rozmów o sprzedaży
Producent opakowań zaciągnął biznesowy hamulec.Gerresheimer

W oświadczeniu firma wyjaśniła, że „po dokładnej analizie uznano, iż kontynuacja rozmów nie leży w najlepszym interesie spółki i jej interesariuszy”. Rynek zareagował negatywnie – notowania akcji Gerresheimer na platformie Tradegate spadły o 6 proc. w godzinach wieczornych po ogłoszeniu decyzji.

Po kilku miesiącach rozmów rozpoczętych na początku 2025 roku, niemiecki producent opakowań i sprzętu medycznego Gerresheimer poinformował w środę wieczorem o zakończeniu negocjacji w sprawie potencjalnej sprzedaży spółki. W lutym firma z siedzibą w Düsseldorfie potwierdziła, że prowadzi wstępne rozmowy z inwestorami private equity, takimi jak KPS Capital Partners i Warburg Pincus. Zainteresowanie inwestorów wzbudziła m.in. produkcja penów do podawania leków odchudzających, takich jak Wegovy firmy Novo Nordisk.

W ostatnich tygodniach firma zmagała się z osłabionym popytem na rynku kosmetyków i płynnych leków doustnych, co skłoniło ją do skorygowania prognoz. W ubiegłym tygodniu obniżono dolną granicę prognozowanego wzrostu przychodów na 2025 rok z wcześniej zakładanych 1–2 proc. do 0–2 proc. Jednocześnie Gerresheimer zapowiedział, że 15 października przedstawi strategiczny przegląd działalności w zakresie szkła formowanego, który może zakończyć się decyzją o wydzieleniu tego segmentu.

Pomimo obecnych trudności, spółka pozostaje optymistyczna w perspektywie średnioterminowej. Gerresheimer zakłada, że w kolejnych latach będzie osiągać organiczny wzrost przychodów na poziomie 6–9 proc. oraz organiczną, skorygowaną marżę EBITDA w przedziale 23–25 proc. Te wartości mają stanowić fundament dalszego rozwoju firmy niezależnie od braku inwestora zewnętrznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 10:00
Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy
Edyta Kresińska - pełnomocnik zarządu Fillsy, odpowiedzialna za komunikację i współpracę z rynkiem kosmetycznymTGperspective

Edyta Kresińska od ponad 20 lat nieprzerwanie związana jest zawodowo z branżą beauty i farmacją, konsekwentnie zarządzając markami kosmetycznymi. Teraz zaczyna pracę na nowym stanowisku – jako pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul System w spółce Fillsy.

Edyta Kresińska jest cenionym ekspertem i prelegentem w branży kosmetycznej, przez wiele lat oceniała nowe na rynku produkty jako juror konkursu branżowego „Perły Rynku Kosmetycznego”, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę m.in. portalu Wiadomości Kosmetyczne).

Zobacz też: Edyta Kresińska: Rynek drogeryjny w Polsce 2025. Jakie wyzwania czekają na horyzoncie?

W czerwcu bieżącego roku Kresińska przyjęła propozycję wejścia do spółki Fillsy w roli pełnomocnika zarządu ds. systemu Meadow Kapsul. Jak sama podkreśla, ta nowa rola pozwoliła jej wrócić do biznesu w środowisku międzynarodowym. Fillsy jako nowo powołana spółka w grupie LOG-IT to jedyny partner strategiczny szwedzkiej firmy Meadow, w ramach którego trwa kooperacja z Ball w Europie. 

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że dzięki nam Polska staje się ważnym punktem na mapie Europy w dziedzinie innowacyjnych opakowań aluminiowych z obiegiem zamkniętym. A dodatkowy fakt, że w ramach mojej nowej roli będę odpowiedzialna za komunikację i szeroko pojęty marketing, kierowany do tak bliskiej mi branży kosmetycznej, to podwójny powód do satysfakcji z nowego mianowania

 – komentuje Edyta Kresińska.

image
TGperspective

Zarząd spółki Fillsy tworzą: Paweł Siwirski (prezes zarządu/ CEO LOG-IT), Piotr Bojanowski (dyrektor generalny) oraz Edyta Kresińska (pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul). 

Podczas przedpremierowego śniadania, zorganizowanego 1 lipca w warszawskim hotelu Radisson dla branży beauty, obecni tam członkowie zarządu spółki Fillsy zapowiedzieli, że będą budować świadomość rozwiązania Meadow Kapsul System poprzez edukację i promocję rozwiązania na wydarzeniach branżowych, podczas wystąpień w panelach konferencyjnych oraz w ramach współpracy z Instytucjami i stowarzyszeniami branżowymi.

Podczas eventu w Radissonie prezes spółki Fillsy – Paweł Siwirski – potwierdził również, że spółka będzie obecna 16 października na Forum Branży Kosmetycznej, gdzie zaprezentuje uczestnikom konferencji innowację w opakowaniach, czyli Meadow Kapsul System.

Zobacz też: Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:18