Specyficzne potrzeby i oczekiwania konsumentów, zróżnicowanie produktów beauty, popularność niektórych kosmetyków w mediach społecznościowych oraz wydarzenia w punktach sprzedaży - wszystko to zasila trend personalizacji.
Tekstura, kolor i materiały, odważne projekty, które odzwierciedlają osobowość ich użytkowników lub łączą społeczność fanów na portalach społecznościowych i potwierdzają DNA marki - obecnie nacisk jest kładziony na projektowanie opakowań dla kosmetyków coraz bardziej spersonalizowanych, z potencjałem trafienia na Instagram.
Od druku cyfrowego do hiperpersonalizacji
Niektóre firmy decydują się na zastosowanie technologii druku cyfrowego, aby zaspokoić potrzeby marek w zakresie produkcji małych partii, szybkiego wejścia na rynek lub opracowania limitowanych edycji.
Indywidualizacja opiera się na różnych elementach - od dekoracji (hot stamping, sitodruk) po obróbkę powierzchni (metalizacja, lakierowanie, galwanizacja i wiele innych), projektowaniu najbardziej innowacyjnych i wyróżniających się opakowań.
Personalizacja oznacza także możliwość łączenia innowacyjnych opakowań z akcesoriami. Istnieją firmy, które opracowują i dostarczają gotowe produkty dostosowane do indywidualnych potrzeb, aby pomóc markom w szybkim wprowadzeniu na rynek.
Dostosowywanie i szybsze wprowadzenie na rynek
Jednym z udogodnień jest rewolucyjna technologia modułowa My Flash, która pozwala szybko i łatwo dostosować opakowanie do szybkiego wprowadzenia na rynek.
Technologia ta zaspokoi pragnienie konsumentów dotyczące nowych produktów za pomocą różnorodnych kształtów, rozszerzenia zasięgu, limitowanych edycji czy kolekcji sezonowych.
Z podstawowej formy My Flash pozwala tworzyć nieskończoną liczbę odmian, a tym samym tworzyć nowe wersje w dużych partiach. W efekcie może połączyć opakowanie ze spersonalizowaną treścią dla konsumentów.