StoryEditor
Opakowania
26.02.2019 00:00

Wyróżnij się albo zgiń - trendy w personalizacji opakowań kosmetycznych

Nie kończą się możliwości projektowe dla niestandardowych opakowań kosmetycznych. To cieszy producentów kosmetyków, bo silna jest tendencja do wyróżnienia się na rynku poprzez opakowanie.

Specyficzne potrzeby i oczekiwania konsumentów, zróżnicowanie produktów beauty, popularność niektórych kosmetyków w mediach społecznościowych oraz wydarzenia w punktach sprzedaży - wszystko to zasila trend personalizacji.

Tekstura, kolor i materiały, odważne projekty, które odzwierciedlają osobowość ich użytkowników lub łączą społeczność fanów na portalach społecznościowych i potwierdzają DNA marki - obecnie nacisk jest kładziony na projektowanie opakowań dla kosmetyków coraz bardziej spersonalizowanych, z potencjałem trafienia na Instagram.

Od druku cyfrowego do hiperpersonalizacji

Niektóre firmy decydują się na zastosowanie technologii druku cyfrowego, aby zaspokoić potrzeby marek w zakresie produkcji małych partii, szybkiego wejścia na rynek lub opracowania limitowanych edycji.

Indywidualizacja opiera się na różnych elementach -  od dekoracji (hot stamping, sitodruk) po obróbkę powierzchni (metalizacja, lakierowanie, galwanizacja i wiele innych), projektowaniu najbardziej innowacyjnych i wyróżniających się opakowań.

Personalizacja oznacza także możliwość łączenia innowacyjnych opakowań z akcesoriami. Istnieją firmy, które opracowują i dostarczają  gotowe produkty dostosowane do indywidualnych potrzeb, aby pomóc markom w szybkim wprowadzeniu na rynek.

Dostosowywanie i szybsze wprowadzenie na rynek 

Jednym z udogodnień jest rewolucyjna technologia modułowa My Flash, która pozwala szybko i łatwo dostosować opakowanie do szybkiego wprowadzenia na rynek.

Technologia ta zaspokoi pragnienie konsumentów dotyczące nowych produktów za pomocą różnorodnych kształtów, rozszerzenia zasięgu, limitowanych edycji czy kolekcji sezonowych.

Z podstawowej formy My Flash pozwala tworzyć nieskończoną liczbę odmian, a tym samym tworzyć nowe wersje w dużych partiach.  W efekcie może połączyć opakowanie ze spersonalizowaną treścią dla konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. styczeń 2025 04:44