StoryEditor
Biznes
03.04.2025 12:05

Poznań miejscem spotkań branży private label – targi marek własnych MARCA Poland ruszają od środy!

W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się pierwsza edycja targów MARCA Poland – wydarzenia poświęconego markom własnym. Targi, organizowane przez BolognaFiere oraz Grupę MTP, stanowią wyjątkową okazję do zaprezentowania innowacyjnych produktów z branży spożywczej, kosmetycznej i produktów dla zwierząt. Udział w wydarzeniu potwierdziły czołowe firmy produkujące dla odbiorców sektora private label.

Podczas targów MARCA Poland swoją ofertę zaprezentuje blisko 60 wystawców z Polski i zagranicy, w tym przedstawicieli firm z Włoch, Hiszpanii, Niemiec czy Austrii. Na przestrzeni ekspozycyjnej w pawilonie numer 7 zostanie uruchomiona specjalna strefa prezentacji premier rynkowych, w której zostanie zaprezentowanych ponad 400 produktów od europejskich producentów. Dodatkowo, przewidziano specjalne strefy VIP oraz przestrzenie przeznaczone na spotkania biznesowe czy panele edukacyjne. Uczestnicy targów będą mogli skorzystać z programu do umawiania spotkań, który umożliwi efektywne i komfortowe planowanie rozmów z pomiędzy wystawcami i profesjonalnymi zwiedzającymi.

Program targów Marca Poland

W tegorocznej edycji uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z analizami rynkowymi, prezentacjami ekspertów oraz nowościami produktowymi.

Analiza i prezentacja danych dotyczących marek własnych z głównych krajów europejskich ➡️ Taissia Galperina – Retail Key Account Manager, Circana Niemcy

Jakie trendy będą dominować w sektorze marek własnych w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem rynku niemieckiego. Analiza obejmie kluczowe elementy marketing mix w kontekście wartości, wolumenów, cen, kanałów dystrybucji oraz roli dyskontów.

Prezentacja IPLS ➡️ Stefano Ghetti - Marca by BolognaFiere oraz Expertise on Field - IPLC The Retailer Brand Specialists

IPLS 2025 to platforma innowacji, w której udział bierze ponad 180 firm, prezentujących ponad 400 produktów. Wydarzenie łączy producentów i detalistów, promując innowacyjność w sektorze marek własnych, szczególnie w kontekście wyzwań wynikających z pandemii i inflacji.

Marki własne i marki detalistów: niezwykłe scenariusze dla sukcesu ➡️ Stefano Ghetti - Expertise on

Field - IPLC The Retailer Brand Specialists

Globalna i europejska analiza marek własnych, w tym case studies oraz prognozy dotyczące przyszłości. Eksperci omówią kluczowe czynniki sukcesu we współpracy producentów i detalistów oraz sposoby budowania długoterminowych relacji z klientami.

Marki własne - klucz do udanej współpracy z sieciami handlowymi ➡️ Klaudia Gajewska

Jak skutecznie nawiązać i rozwijać współpracę z sieciami handlowymi w zakresie marek własnych, o dominujących trendach na rynku „private label” opowie doświadczona ekspertka. To idealna okazja dla producentów i dostawców, którzy chcą nawiązać współpracę z sieciami handlowymi lub lepiej zrozumieć mechanizmy funkcjonowania marek własnych.

Jak wyróżnić markę własną w cyfrowym świecie? Skuteczne strategie Google Ads i Meta Ads ➡️ Mateusz Ławiak – Agencja r360

Nowoczesne strategie marketingowe pozwalające markom własnym osiągnąć sukces w digitalu. Podczas prezentacji zostaną omówione kluczowe aspekty strategii digitalowej oraz praktyczne rozwiązania z perspektywy zarządzania kategorią i budowania efektywnych relacji

MARCA Poland – nowa platforma wymiany wiedzy i budowania globalnych relacji

Wydarzenie jest objęte programem Hosted Buyers, w ramach którego będziemy gościć kupców z ponad 20 krajów Europy i Azji, w tym przedstawicieli kluczowych sieci handlowych. Rynek marek własnych w Polsce dynamicznie rośnie i staje się coraz bardziej atrakcyjny. W 2025 roku przewiduje się, że marki własne będą odpowiadać za 25% wydatków na produkty szybkozbywalne. Targi MARCA Poland to doskonała okazja do promocji polskich producentów na arenie międzynarodowej, wspierając ich rozwój i umożliwiając ekspansję na rynki zagraniczne.

Targi MARCA Poland stanowią wyjątkową okazję do zbudowania trwałych relacji biznesowych oraz zaprezentowania najnowszych trendów w sektorze marek własnych. Uczestnicy będą mieli możliwość spotkania z międzynarodowymi partnerami, wymiany doświadczeń oraz poznania innowacyjnych rozwiązań w branży. To także doskonała przestrzeń do nawiązywania nowych kontraktów oraz rozwijania współpracy międzynarodowej.

Do zobaczenia na targach MARCA Poland – miejscu, gdzie innowacje spotykają się z doświadczeniem!

Targi Marca Poland

2-3 kwietnia 2025

Międzynarodowe Targi Poznańskie

https://marcapoland.com/pl/

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
03.07.2025 11:03
Douglas w trybie festiwalowym – tym razem towarzyszy trójmiejskiemu Open’erowi
Douglas mat.pras.

Festiwalowy bus Douglas Beauty Express kontynuuje swoją trasę muzyczną po Polsce – tym razem przez cztery dni gościć będzie w Trójmieście, gdzie 2 lipca rozpoczyna się Open’er Festival. Wcześn koncertowy bus towarzyszył wydarzeniu muzycznemu Orange Warsaw Festival oraz koncertowi Billie Eilish w Krakowie.

Kolejny przystanek festiwalowego busa Douglasa to Open’er Festival. Przez cztery najbliższe dni – od 2 do 5 lipca – przy galerii handlowej Forum Gdańsk zaparkuje beauty bus w barwach Douglas, a na festiwalowiczów czekać będzie szereg atrakcji i aktywacji konsumenckich.

Douglas, wspólnie z beauty artists, przygotował trzy intrygujące looki festiwalowe, które odtworzyć będzie można w Douglas Beauty Express na trzech stacjach makijażowych. Każdy z nich doskonale wpisuje się w tegoroczne trendy wizażowe. 

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Douglas podczas koncertów festiwalowych zapowiada: zabawę z kolorem różowym (total róż na powiekach, kościach policzkowych i ustach), brązem mokka oraz czymś naprawdę “koncertowym” – czyli Cosmic Blue, gdzie powieki i rzęsy pokrywa błękit odmieniany przez wszystkie odcienie. Co ważne, każdy makijaż można wykonać w wersji podstawowej tylko trzema kosmetykami Douglas Collection.

Wśród innych atrakcji, dostępnych dla każdego odwiedzającego Douglas Beauty Express, warto wymienić m.in. możliwość przeprowadzenia analizy stanu skóry i personalizacji pielęgnacji, letnie nowości zapachowe, YSL Beauty Light Club, gdzie do odkrycia będą sekrety festiwalowego looku Darii Zawiałow, a także możliwość odtworzenia go z ekspertami marki.

A jak wygląda trasa Douglas Beauty Express na resztę wakacji?

Event gościć będzie jeszcze w Jastarni podczas Salt Wave (01-02 sierpnia) oraz podczas BitterSweet Festival w Poznaniu (14-16 sierpnia).

Zobacz teżDouglas Beauty Express – event w Krakowie pod hasłem Billie Eilish

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
03.07.2025 09:56
Badanie PZPK: Czy branża kosmetyczna w Polsce jest innowacyjna?
Dzięki temu badaniu chcemy nie tylko stworzyć pierwszą spójną definicję innowacyjności dla naszego sektora, lecz takżę dostarczyć rynkowi i instytucjom realnego obrazu potencjału branży – podkreśla Justyna Żerańska, dyrektor generalna PZPKMarcin Kontraktewicz

Czy branża kosmetyczna w Polsce jest innowacyjna? Co oznacza dziś termin „innowacyjność” i jak rozumieją go firmy działające na rynku kosmetycznym? Czy innowacje w produktach, usługach, modelach biznesowych czy zrównoważonym rozwoju są standardem, czy nadal tylko aspiracją? Kosmetyczni, czyli Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, rozpoczyna pierwsze przekrojowe badanie innowacyjności branży kosmetycznej w Polsce, które pomoże ustalić odpowiedzi na te pytania.

Celem inicjatywy największej organizacji sektorowej w Polsce jest zebranie opinii, doświadczeń i danych od przedsiębiorstw działających w branży kosmetycznej. Wiemy, że firmy w Polsce podejmują coraz więcej ambitnych działań w obszarze innowacyjności. Brakuje nam jednak znajomości szczegółów i chcemy to zmienić. Dzięki temu badaniu chcemy nie tylko stworzyć pierwszą spójną definicję innowacyjności dla naszego sektora, lecz takżę dostarczyć rynkowi i instytucjom realnego obrazu potencjału branży – wyjaśnia Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Badanie, do współtworzenia którego związek zaprosił ponownie think tank WiseEuropa, ma charakter ogólnobranżowy – skierowane jest zarówno do producentów, jaki i firm okołobranżowych, dużych i małych, działających lokalnie lub globalnie

Zobacz też: Dr inż. Justyna Żerańska, PZKP: Prezydencja Polski w UE nie może przesłonić nam bieżącej pracy regulacyjnej

Link do badania znajduje się tutaj. Każda firma proszona jest o wypełnienie ankiety tylko raz. Związek szacuje, że wypełnienie kwestionariusza (po wcześniejszym zebraniu danych wewnątrz firmy) zajmuje około 15 minut. Odpowiedzi można udzielać do

“Wyniki badania pozwolą nam stworzyć pierwszą, pełną i spójną definicję innowacyjności branży kosmetycznej oraz szczegółowy i wiarygodny obraz stanu innowacyjności firm naszego sektora. Będą też dla nas ważną wskazówką w wytyczaniu kierunków rozwoju branży, rozumienia motywów podejmowania działalności innowacyjnej i mapowania szans i barier z nią związanych. Obecnie innowacyjność jest czynnikiem decydującym o wsparciu finansowym i instytucjonalnym dla przedsiębiorstw na poziomie krajowym i unijnym” – tłumaczą autorzy badania.

Zebrane dane posłużą do stworzenia raportu na temat stanu innowacyjności w branży, identyfikacji motywatorów i barier we wdrażaniu innowacji, a także sformułowania rekomendacji dotyczących przyszłych działań rozwojowych, w tym programów wsparcia finansowego i instytucjonalnego dla przedsiębiorstw na poziomie krajowym i unijnym.

Chcemy, by uzyskane wyniki był możliwe najbardziej reprezentatywne dla sektora w Polsce, dlatego liczy się dla nas każda ankieta, każda policzona innowacja – bez względu na skalę. Apelujemy do wszystkich firm z całego łańcucha wartości o zaangażowanie i wspólny wysiłek. Mamy szansę po raz kolejny dostarczyć rynkowi w Polsce i Europie ważnych, niezbędnych wręcz informacji, ale ostateczny rezultat tej inicjatywy jest teraz w rękach firm. Mamy nadzieję, że przedsiębiorcy odpowiedzą na to wezwanie, a ich innowacje znajdą swoje zasłużone miejsce w raporcie – dodaje Justyna Żerańska.

Zobacz też: Wystawa w PE: kosmetyki z Polski w sercu Europy

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego od 23 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego  rynku kosmetycznego,  który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.  

Związek skupia blisko 260 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 12:37