StoryEditor
Biznes
03.04.2025 12:05

Poznań miejscem spotkań branży private label – targi marek własnych MARCA Poland ruszają od środy!

W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się pierwsza edycja targów MARCA Poland – wydarzenia poświęconego markom własnym. Targi, organizowane przez BolognaFiere oraz Grupę MTP, stanowią wyjątkową okazję do zaprezentowania innowacyjnych produktów z branży spożywczej, kosmetycznej i produktów dla zwierząt. Udział w wydarzeniu potwierdziły czołowe firmy produkujące dla odbiorców sektora private label.

Podczas targów MARCA Poland swoją ofertę zaprezentuje blisko 60 wystawców z Polski i zagranicy, w tym przedstawicieli firm z Włoch, Hiszpanii, Niemiec czy Austrii. Na przestrzeni ekspozycyjnej w pawilonie numer 7 zostanie uruchomiona specjalna strefa prezentacji premier rynkowych, w której zostanie zaprezentowanych ponad 400 produktów od europejskich producentów. Dodatkowo, przewidziano specjalne strefy VIP oraz przestrzenie przeznaczone na spotkania biznesowe czy panele edukacyjne. Uczestnicy targów będą mogli skorzystać z programu do umawiania spotkań, który umożliwi efektywne i komfortowe planowanie rozmów z pomiędzy wystawcami i profesjonalnymi zwiedzającymi.

Program targów Marca Poland

W tegorocznej edycji uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z analizami rynkowymi, prezentacjami ekspertów oraz nowościami produktowymi.

Analiza i prezentacja danych dotyczących marek własnych z głównych krajów europejskich ➡️ Taissia Galperina – Retail Key Account Manager, Circana Niemcy

Jakie trendy będą dominować w sektorze marek własnych w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem rynku niemieckiego. Analiza obejmie kluczowe elementy marketing mix w kontekście wartości, wolumenów, cen, kanałów dystrybucji oraz roli dyskontów.

Prezentacja IPLS ➡️ Stefano Ghetti - Marca by BolognaFiere oraz Expertise on Field - IPLC The Retailer Brand Specialists

IPLS 2025 to platforma innowacji, w której udział bierze ponad 180 firm, prezentujących ponad 400 produktów. Wydarzenie łączy producentów i detalistów, promując innowacyjność w sektorze marek własnych, szczególnie w kontekście wyzwań wynikających z pandemii i inflacji.

Marki własne i marki detalistów: niezwykłe scenariusze dla sukcesu ➡️ Stefano Ghetti - Expertise on

Field - IPLC The Retailer Brand Specialists

Globalna i europejska analiza marek własnych, w tym case studies oraz prognozy dotyczące przyszłości. Eksperci omówią kluczowe czynniki sukcesu we współpracy producentów i detalistów oraz sposoby budowania długoterminowych relacji z klientami.

Marki własne - klucz do udanej współpracy z sieciami handlowymi ➡️ Klaudia Gajewska

Jak skutecznie nawiązać i rozwijać współpracę z sieciami handlowymi w zakresie marek własnych, o dominujących trendach na rynku „private label” opowie doświadczona ekspertka. To idealna okazja dla producentów i dostawców, którzy chcą nawiązać współpracę z sieciami handlowymi lub lepiej zrozumieć mechanizmy funkcjonowania marek własnych.

Jak wyróżnić markę własną w cyfrowym świecie? Skuteczne strategie Google Ads i Meta Ads ➡️ Mateusz Ławiak – Agencja r360

Nowoczesne strategie marketingowe pozwalające markom własnym osiągnąć sukces w digitalu. Podczas prezentacji zostaną omówione kluczowe aspekty strategii digitalowej oraz praktyczne rozwiązania z perspektywy zarządzania kategorią i budowania efektywnych relacji

MARCA Poland – nowa platforma wymiany wiedzy i budowania globalnych relacji

Wydarzenie jest objęte programem Hosted Buyers, w ramach którego będziemy gościć kupców z ponad 20 krajów Europy i Azji, w tym przedstawicieli kluczowych sieci handlowych. Rynek marek własnych w Polsce dynamicznie rośnie i staje się coraz bardziej atrakcyjny. W 2025 roku przewiduje się, że marki własne będą odpowiadać za 25% wydatków na produkty szybkozbywalne. Targi MARCA Poland to doskonała okazja do promocji polskich producentów na arenie międzynarodowej, wspierając ich rozwój i umożliwiając ekspansję na rynki zagraniczne.

Targi MARCA Poland stanowią wyjątkową okazję do zbudowania trwałych relacji biznesowych oraz zaprezentowania najnowszych trendów w sektorze marek własnych. Uczestnicy będą mieli możliwość spotkania z międzynarodowymi partnerami, wymiany doświadczeń oraz poznania innowacyjnych rozwiązań w branży. To także doskonała przestrzeń do nawiązywania nowych kontraktów oraz rozwijania współpracy międzynarodowej.

Do zobaczenia na targach MARCA Poland – miejscu, gdzie innowacje spotykają się z doświadczeniem!

Targi Marca Poland

2-3 kwietnia 2025

Międzynarodowe Targi Poznańskie

https://marcapoland.com/pl/

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zdrowie
15.05.2025 11:15
Bieg „Avon Kontra Przemoc” w Garwolinie – zapisy trwają!
To, co wyróżnia garwoliński bieg, to również cel społeczny. Część z każdej opłaty startowej trafia do Niebieskiej LiniiAvon mat.pras.

Bieg „Avon Kontra Przemoc – biegnij w Garwolinie” odbędzie się po raz 16. Już 15 czerwca Garwolin ponownie stanie się miejscem, gdzie bieganie będzie miało konkretny cel: solidarność z osobami, dotkniętymi przemocą. Część z każdej opłaty startowej trafia do Niebieskiej Linii.

Bieg „Avon Kontra Przemoc – biegnij w Garwolinie” to wydarzenie, które z roku na rok przyciąga nie tylko entuzjastów aktywności fizycznej, ale przede wszystkim tych, którzy chcą połączyć sportowe wyzwanie z czymś znacznie ważniejszym – pomocą potrzebującym. 

W biegu startują zarówno zapaleni sportowcy, jak i całe rodziny, które chcą spędzić aktywnie czas.

Trzy dystanse, jeden cel

Jak co roku uczestnicy pobiegną ulicami miasta, ruszając z mostu na rzece Wildze. Trzy trasy (o dystansach 2, 5 i 10 kilometrów) pozwolą każdemu znaleźć coś dla siebie. Dla rodzin z dziećmi przygotowano spokojniejszy odcinek o długości 2 km,  miłośnicy biegania rekreacyjnego mogą wybrać opcję dystansu na 5 km. Z kolei bardziej zaawansowani zawodnicy mogą sprawdzić swoją formę na tradycyjnych już 10 km.

Każdy, kto pojawia się na linii startu, robi coś więcej, niż tylko biegnie. Wysyła sygnał, że przemoc nie ma społecznej akceptacji i daje realne wsparcie tym, którzy tego najbardziej potrzebują – mówi Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie, głównego sponsora wydarzenia.

Zobacz też: Jakub Żurowski, Avon Operations Polska: Będziemy kontynuować inwestycje w badania i rozwój

Coś więcej niż tylko rywalizacja

To, co wyróżnia garwoliński bieg, to również cel społeczny. Część z każdej opłaty startowej trafia do Niebieskiej Linii, prowadzonej przez Instytut Psychologii Zdrowia. Dla wielu osób ta pomoc może oznaczać początek nowego życia – bez lęku, upokorzenia i cierpienia. 15, jak dotąd, edycji biegu to już blisko 200 tys. zł przekazanych na działalność Niebieskiej Linii.

Niebieska Linia IPZ już od wielu lat w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc współtworzy eventy, konferencje, szkolenia i działania edukacyjne. Środki pozyskane w ramach wspólnych działań Avon z Niebieską Linią IPZ przeznaczamy na kolejne działania, z których korzystają osoby pokrzywdzone przemocą domową. Warto zaznaczyć, że dzięki wsparciu m.in. Avon, pomoc świadczona przez naszych specjalistów jest dla osób pokrzywdzonych nieodpłatna. Uczestnicy, którzy biorą udział w biegu, wspierają szerokie działania na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej – podkreśla Maja Kuźmicz, kierowniczka Niebieskiej Linii IPZ.

Zapisy nadal trwają

Zapisy ruszyły już 8 marca, ale nadal można zgłosić swój udział. Wystarczy wejść na stronę www.bieg.truchtacz.pl i wybrać swój dystans. Zapisy są prowadzone do 12 czerwca.

To bieg, który zostaje w pamięci na długo. Bo nie chodzi tylko o wynik na mecie, ale o to, co możemy wspólnie zmienić – podkreśla Michał Kopik ze Stowarzyszenia Truchtacz.pl.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
15.05.2025 10:39
Kradzieże w sklepach: najczęściej ginie żywność, alkohol i kosmetyki [DANE KGP]
W przypadku kradzieży powszechnych nadal dominują produkty spożywcze, markowy alkohol, artykuły drogeryjne Shutterstock

Najnowsze dane Komendy Głównej Policji nie pozostawiają złudzeń: kradzieże w sklepach są nadal plagą dla handlu. W I kw. 2025 roku stwierdzono 9,3 tys. takich przestępstw – to o 1,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej narażone na kradzieże są sklepy zlokalizowane w centrach handlowych.

Od stycznia do końca marca odnotowano łącznie 57,2 tys. wykroczeń kradzieży w sklepach wielkopowierzchniowych i małopowierzchniowych, czyli o 23,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W tych największych placówkach ujawniono 47,4 tys. wykroczeń kradzieży, a w mniejszych – 9,8 tys. W analogicznym okresie 2024 roku było odpowiednio 61,2 tys. takich przypadków i 13,6 tys.

Dane KGP za I kwartał 2025  wskazują na 9,3 tys. przestępstw kradzieży w sklepach – najwięcej stwierdzono ich w woj. mazowieckim – 1,7 tys. (I kw. ub.r. – 1,6 tys.), dolnośląskim – 1,5 tys. (1,9 tys.) oraz śląskim – 1,1 tys. (1,1 tys.). Natomiast na końcu listy są woj. podkarpackie – 144 (145), opolskie – 147 (103) i lubelskie – 183 (177). 

Liczba kradzieży zaczyna się powoli stabilizować, choć ten trend nie jest szczególnie niepokojący. Obecna sytuacja gospodarcza nie determinuje konsumentów do aż takich drastycznych zachowań, jak w szczycie inflacji, gdy wzrost ww. wskaźnika był mocno dwucyfrowy. Co warto dodać, według najnowszych danych GUS, żywność i napoje w kwietniu zdrożały rdr. o lekko ponad 5 proc., natomiast jeszcze w marcu było to bliżej 7 proc. rdr. Jeżeli tendencja spadkowa utrzyma się, może skutkować tym, że kradzieży będzie jeszcze mniej – prognozuje Robert Biegaj, ekspert rynku retailowego z Shopfully.

Z kolei Łukasz Grzesik, specjalista z zakresu bezpieczeństwa obiektów handlowych, analizując trend i notatki policyjne, wnioskuje, że sprawcami przestępstw kradzieży są w dużej mierze osoby już znane policji z podobnych przestępstw oraz działające w recydywie i zuchwale. 

Systematycznie okradają sklepy i unikają konsekwencji karnych. To w pewnym stopniu wyjaśnia stabilność trendu. Co prawda, nie wyklucza to nowych, impulsywnych przypadków, ale obecna sytuacja gospodarcza najwyraźniej nie determinuje skali – dodaje Łukasz Grzesik.

Jak podkreśla ekspert, w 2023 roku statystyki kradzieży sklepowych biły rekordy i w branży nikt nie miał wątpliwości, że przyczyniła się do tego wysoka inflacja. Ceny przestały jednak rosnąć i najwyraźniej wiele osób, po trudnym okresie, straciło skłonność do kradzieży z powodów ekonomicznych.

Zdaniem Roberta Biegaja, przestępstw w dużej mierze dokonują wyspecjalizowane grupy przestępcze, które uczyniły sobie z tego stałe źródło dochodu. Jeżeli kradną „zwykli obywatele”, to dotyczy podstawowych towarów spożywczych, bo są to kradzieże wynikające z niemożności opłacenia rachunku przy kasie. Jeżeli ten czynnik znika, to osoby te przestają kraść. 

W ocenie Łukasza Grzesika najbardziej narażone na kradzieże są sklepy zlokalizowane w centrach handlowych, gdyż skupiają one wiele marek w jednym miejscu, a zamiar kradzieży łatwiej tam ukryć, co daje sprawcom pewną przewagę i możliwość skalowania działań.

Domeną mniejszych formatów – sklepów osiedlowych, ale także wielkopowierzchniowych marketów, są kradzieże żywności, chemii gospodarczej i alkoholu. I choć sytuacja gospodarcza poprawiła się, to w przypadku kradzieży powszechnych nadal dominują produkty spożywcze i markowy alkohol. Potem można wymienić artykuły drogeryjne i modowe – wyjaśnia Grzesik.

Czytaj też: Artykuły chemiczne i drogeryjne na 3. miejscu rankingu najczęściej... kradzionych w 2024 r.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. maj 2025 13:52