Jak podaje Jeronimo Martins w raporcie kwartalnym, porównanie pierwszego kwartału 2022 z 2021 wymaga dużej ostrożności ze względu na wpływ pandemii na wyniki 2021 r. Spółka ocenia, że popyt konsumpcyjny w Polsce, choć osłabiony przez rosnącą inflację, pozostał dodatni na początku br. Wojna na Ukrainie drastycznie wpłynęła na zachowania konsumentów w marcu i początkowo spowodowała tendencję do gromadzenia zapasów żywności. Do wzrostu wolumenów w tym okresie przyczyniły się też darowizny dla uchodźców z Ukrainy.
Biedronka korzystała z dynamiki sprzedaży zbudowanej w poprzednich latach.
W pierwszym kwartale 2022 sprzedaż sieci Biedronka w walucie lokalnej wzrosła o 15,4 proc., a LFL o 12,2 proc. Sprzedaż w euro osiągnęła 3,8 mld, 13,4 proc. powyżej I kw. 2021. Wyższa inflacja koszyka przyczyniła się do wyników.
EBITDA wzrosła o 11,4 proc. (+13,3 proc. w walucie lokalnej). Marża wyniosła 8,3 proc. w porównaniu do 8,4 proc. w pierwszym kwartale 2021.
Biedronka otworzyła w tym okresie 16 sklepów (11 netto) i przebudowała 61 placówek.
Czytaj także: Hebe z 28 proc. wzrostem w I kwartale 2022 r.