StoryEditor
Prawo
11.02.2021 00:00

Coty podaje wyniki za drugi kwartał 2021 roku

Przychody netto Coty w drugim kwartale wyniosły 1,41 mld dolarów, co oznacza spadek o 15,9 proc. rok do roku, a jego sześciomiesięczny dochód netto wyniósł 2,53 mld dolarów i spadł o 17,9 proc. rok do roku. W drugim kwartale firma odnotowała zysk brutto w wysokości 831,6 mld dol., w porównaniu z 1,05 mld dol. w 2019 r. - czytamy w gcimagazine.com.

Koncern Coty ogłosił wyniki za drugi kwartał 2021 r., które wykazały skorygowany dochód operacyjny w wysokości 188,4 mln dol., co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sześciomiesięczne wyniki wykazały skorygowany dochód operacyjny w wysokości 269,5 mln dol., czyli wzrost o 11 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jej sześciomiesięczny zysk brutto wyniósł 1,40 mld dol. w porównaniu z 1,9 mld dol. w roku poprzednim. Dochód operacyjny Coty w drugim kwartale wyniósł 17,0 mln dol.

Sprzedaż firmy Wella została zakończona zgodnie z planem 30 listopada 2020 roku, przynosząc 2,9 mld dolarów dochodu brutto. W połączeniu z wolnymi przepływami pieniężnymi w wysokości 389,4 mln dol., zadłużenie finansowe netto spadło do około 4,8 mld dol. na koniec drugiego kwartału. Ekonomiczny dług netto, obejmujący pakiet akcji Welli wyceniony na koniec kwartału na około 1,2 mld dolarów, spadł do około 3,6 mld dolarów.

Coty realizuje swoje strategiczne priorytety, którym jest np. przyspieszenie handlu elektronicznego, który wzrósł o 40 proc. w drugim kwartale. Poszerza też możliwości w zakresie takich kategorii jak prestiżowe kosmetyki i pielęgnacja skóry, budując swoją obecność w Chinach i wzmacniając zapachy premium. Stara się także o ustabilizowanie udziału w branży kosmetyków masowych poprzez wprowadzanie innowacji i ulepszoną realizację.

Sue Y. Nabi, CEO Coty, skomentowała te wyniki:

- Nasze dobre wyniki za drugi kwartał opierają się na dynamice pierwszego kwartału, kiedy cała organizacja nadal działała z dyscypliną, elastycznością i kreatywnością w niepewnym otoczeniu. Ponieważ przychody i zyski, przepływy pieniężne i zadłużenie przewyższają nasze oczekiwania, w tym 6 proc. wzrost EBITDA, jasne jest, że pojawia się znacznie silniejsza Coty, która naszym zdaniem przetrwa wszelkie krótkoterminowe przeciwności na rynku i skorzysta z możliwości globalnego ożywienia. Wchodząc w trzeci kwartał, styczniowe trendy zaczynają się zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

- Dobra realizacja naszego planu oszczędności kosztów stałych, przy około 160 mln dol. oszczędności wygenerowanych w pierwszej połowie roku finansowego 2021 i solidna lista projektów w drugiej połowie, dają nam pewność, że zwiększymy nasz cel oszczędnościowy na cały rok do około 300 mln dol. Dodatkowe oszczędności pozwolą nam chronić naszą rentowność w nadchodzących miesiącach niepewności, jednocześnie uwalniając środki na zwiększenie inwestycji w drugiej połowie roku obrotowego 2021 w celu wsparcia naszych starannie wybranych inicjatyw strategicznych - dodała prezes koncernu.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
06.06.2025 15:00
Trzy żele Palmolive wyprodukowane w Polsce trafiły do RAPEX Safety Gate
Trzy produkty Palmolive pod prysznic trafiły do systemu ostrzegawczego.RAPEX Safety Gate

Trzy kosmetyki marki Palmolive zostały zgłoszone do unijnego systemu Safety Gate jako produkty stwarzające zagrożenie chemiczne. Chodzi o żele pod prysznic: Gourmet NEW Coffee Love, Naturals Milk & Honey oraz Refreshing Sea Minerals and Eucalyptus Oil. Wszystkie zostały wyprodukowane w Polsce i trafiły do sprzedaży w butelkach o pojemności od 250 do 500 ml.

Zgłoszenia pochodzą z Czech i dotyczą obecności substancji 2-(4-tert-butylobenzyl) propionaldehydu (BMHCA), znanej również jako lilial. Zgodnie z przepisami UE składnik ten jest zakazany w kosmetykach, ponieważ może negatywnie wpływać na układ rozrodczy, zwiększać ryzyko uszkodzenia płodu i powodować reakcje alergiczne skóry.

Wszystkie trzy produkty nie spełniają wymogów Rozporządzenia kosmetycznego UE. W przypadku żelu Gourmet NEW Coffee Love (numer partii: 10177992, kod kreskowy: 8718951220768) decyzja o jego zniszczeniu weszła w życie 12 maja 2025 roku. Natomiast w przypadku dwóch pozostałych produktów – Naturals Milk & Honey (partia: 191119IT10113B) i Refreshing Sea Minerals and Eucalyptus Oil (partia: 020920IT10213B) – działania naprawcze rozpoczęto 23 kwietnia 2025 roku.

Wszystkie trzy kosmetyki przeznaczone są do codziennego użytku i dostępne były w sprzedaży detalicznej. Produkty Naturals oraz Refreshing występowały w większych, 500-mililitrowych opakowaniach z białym lub czarnym korkiem, natomiast Gourmet Coffee Love – w butelce 250 ml z białym korkiem.

W każdym przypadku czeskie władze nakazały zniszczenie produktów w obrocie detalicznym. Oznacza to, że zostały one uznane za niebezpieczne dla zdrowia konsumentów i nie mogą być dłużej dostępne na rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
06.06.2025 13:00
UOKiK sprawdza Allegro. Czy użytkownikom odbierany jest wybór formy dostawy?
Automat paczkowy One Box by Allegro.wiadomoscihandlowe.pl/MG

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Allegro, badając, czy platforma nie ogranicza użytkownikom swobody wyboru metody dostawy. Wątpliwości budzi fakt, że wg. doniesień internautów mimo wyboru konkretnego paczkomatu – np. InPost – system Allegro automatycznie przekierowuje przesyłkę do punktu z programu Allegro Delivery, najczęściej do automatów należących do Orlen Paczka lub Allegro One Box.

Zgłoszenia o podobnych sytuacjach pojawiają się regularnie, zarówno na portalu Wykop.pl, jak i na forum Społeczności Allegro. Użytkownicy relacjonują, że nie mogą łatwo wybrać innej metody dostawy niż Allegro Delivery – opcje konkurencyjnych dostawców są ukryte lub trudno dostępne bez dodatkowych kroków, takich jak ręczne przeszukanie mapy punktów odbioru. Według komunikatu UOKiK, zgłoszenia te mogą wskazywać na możliwe promowanie własnej usługi kosztem konkurencji.

Postępowanie wyjaśniające zostało oficjalnie wszczęte przez prezesa UOKiK 27 maja 2025 r. Jak podkreśla urząd, działania te mają na celu sprawdzenie, czy Allegro nie narusza zasad uczciwej konkurencji. Przypomnijmy, że w grudniu 2022 r. na spółkę nałożono karę przekraczającą 200 mln zł za nadużywanie pozycji dominującej, m.in. poprzez faworyzowanie własnego sklepu na platformie.

image

Na Allegro startuje nowy koncept “sklepu marki”. Jako pierwszy – będzie Inglot

Na prośbę o komentarz Allegro odpowiada ogólnikowo, że „priorytetem jest doświadczenie klienta” i że firma „testuje różne moduły platformy, także logistyczne”. Nie odniesiono się bezpośrednio do pytania, czy użytkownicy celowo są przekierowywani na Allegro Delivery oraz czy ogranicza się widoczność paczkomatów InPost. Z kolei rzecznik InPost, Wojciech Kądziołka, podkreśla, że takie działania platformy są frustrujące i mogą nosić znamiona nieuczciwej konkurencji. InPost nie poinformował jednak, czy zamierza podjąć formalne działania prawne wobec Allegro.

Sprawa nabiera znaczenia także w kontekście strategii rozwoju Allegro Delivery. Firma deklaruje, że usługa ta jest jednym z filarów jej działalności. Obecnie Allegro Delivery obejmuje 26 tys. punktów odbioru, a do końca 2025 roku planowana jest rozbudowa sieci automatów paczkowych o kolejne 2,5 tys. urządzeń. Allegro współpracuje m.in. z DHL i Orlen Paczka, a także zapowiada dalsze inwestycje w rozwój infrastruktury logistycznej.

Obecna sytuacja może mieć istotne konsekwencje zarówno dla pozycji rynkowej Allegro, jak i dla konkurencyjnych firm kurierskich. W tle toczy się też szersza debata o dominacji platform cyfrowych i ich wpływie na konkurencję – nie tylko w Polsce, ale i w skali całej Unii Europejskiej. UOKiK zapowiada dalsze monitorowanie sprawy, a wynik postępowania może przesądzić o ewentualnych sankcjach i konieczności zmian w działaniu platformy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 19:52