StoryEditor
Prawo
08.02.2022 00:00

Coty wypracowało wzrost w II kwartale roku obrotowego 2022 i nie boi się najbliższej przyszłości

Coty ogłosiło wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2022, zakończonego 31 grudnia 2021 r. Raport ukazuje solidną poprawę sprzedaży dzięki zapachom i kosmetykom premium oraz dzięki kolorówce. To przygotowało solidny grunt pod przyspieszenie wzrostu sprzedaży w dalszej części roku – skomentowała Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty.

W drugim kwartale sprzedaż Coty wzrosła o 12 proc. Na ten wynik wpływ miały wdrożenia zapachów Gucci Flora Gorgeous Gardenia oraz Burberry Hero, a także ponowne wprowadzenie na rynek pełnej gamy produktowej Kylie Cosmetics.

Sprzedaż perfum selektywnych rosła w dwucyfrowym tempie, w czym swój udział miały prawie wszystkie marki, a szczególnie Gucci, Burberry, Chloe i Hugo Boss. Także sprzedaż kosmetyków luksusowych niemal podwoiła się w pierwszej połowie roku obrotowego 2022, głównie dzięki produktom do makijażu Gucci i ekspansji Kylie Cosmetics po ponownym wprowadzeniu marki na rynek.

Przychody ze sprzedaży pozostałych kosmetyków wzrosły o 11 proc. w II kwartale oraz o 8 proc. w 1 półroczu 22. Spółka osiągnęła to dzięki zainteresowaniu klientów czterema kluczowymi markami kosmetyków kolorowych – CoverGirl, Rimmel, Sally Hansen i Max Factor.

Na wynik Coty wpływ miał także znaczny wzrost marży brutto i inwestycje w reklamy w celu napędzania wzrostów. Ponadto spółka w dalszym ciągu obniżała swoją bazę kosztową, osiągając w drugim kwartale oszczędności w wysokości ponad 40 mln USD w ujęciu rok do roku, co dało łączne oszczędności od początku roku do blisko 100 mln USD.

Coty osiągnęło w drugim kwartale przychody operacyjne w wysokości 244 mln USD i skorygowaną EBITDA w wysokości 311,9 mln USD. W pierwszym półroczu dochód operacyjny wyniósł 261,2 mln USD, a skorygowana EBITDA wyniosła 590,4 mln USD, odzwierciedlając ponad 30 proc. wzrost.

 – Po zakończeniu pierwszego półrocza 2022 r. mogę powiedzieć, że rok kształtuje się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, a pod wieloma względami nawet lepiej. To przygotowuje grunt pod przyspieszenie wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku – skomentowała Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty.

Według niej także w dalszej części roku firmie uda się rekompensować starty wynikające ze wzrostu inflacji.

Poruszając się w tym dynamicznym środowisku, jesteśmy pewni, że osiągniemy stałą skorygowaną walutowo EBITDA w roku obrotowym 22 w wysokości co najmniej 900 mln USD, jednocześnie zwiększając naszą skorygowaną prognozę EPS do 0,22-0,26 USD. Nasze krótko- i średnoterminowe ambicje są w pełni realizowane i nadal przekształcamy Coty w globalną potęgę kosmetyczną – podsumowała Sue Y. Nabi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
06.06.2025 15:00
Trzy żele Palmolive wyprodukowane w Polsce trafiły do RAPEX Safety Gate
Trzy produkty Palmolive pod prysznic trafiły do systemu ostrzegawczego.RAPEX Safety Gate

Trzy kosmetyki marki Palmolive zostały zgłoszone do unijnego systemu Safety Gate jako produkty stwarzające zagrożenie chemiczne. Chodzi o żele pod prysznic: Gourmet NEW Coffee Love, Naturals Milk & Honey oraz Refreshing Sea Minerals and Eucalyptus Oil. Wszystkie zostały wyprodukowane w Polsce i trafiły do sprzedaży w butelkach o pojemności od 250 do 500 ml.

Zgłoszenia pochodzą z Czech i dotyczą obecności substancji 2-(4-tert-butylobenzyl) propionaldehydu (BMHCA), znanej również jako lilial. Zgodnie z przepisami UE składnik ten jest zakazany w kosmetykach, ponieważ może negatywnie wpływać na układ rozrodczy, zwiększać ryzyko uszkodzenia płodu i powodować reakcje alergiczne skóry.

Wszystkie trzy produkty nie spełniają wymogów Rozporządzenia kosmetycznego UE. W przypadku żelu Gourmet NEW Coffee Love (numer partii: 10177992, kod kreskowy: 8718951220768) decyzja o jego zniszczeniu weszła w życie 12 maja 2025 roku. Natomiast w przypadku dwóch pozostałych produktów – Naturals Milk & Honey (partia: 191119IT10113B) i Refreshing Sea Minerals and Eucalyptus Oil (partia: 020920IT10213B) – działania naprawcze rozpoczęto 23 kwietnia 2025 roku.

Wszystkie trzy kosmetyki przeznaczone są do codziennego użytku i dostępne były w sprzedaży detalicznej. Produkty Naturals oraz Refreshing występowały w większych, 500-mililitrowych opakowaniach z białym lub czarnym korkiem, natomiast Gourmet Coffee Love – w butelce 250 ml z białym korkiem.

W każdym przypadku czeskie władze nakazały zniszczenie produktów w obrocie detalicznym. Oznacza to, że zostały one uznane za niebezpieczne dla zdrowia konsumentów i nie mogą być dłużej dostępne na rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
06.06.2025 13:00
UOKiK sprawdza Allegro. Czy użytkownikom odbierany jest wybór formy dostawy?
Automat paczkowy One Box by Allegro.wiadomoscihandlowe.pl/MG

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Allegro, badając, czy platforma nie ogranicza użytkownikom swobody wyboru metody dostawy. Wątpliwości budzi fakt, że wg. doniesień internautów mimo wyboru konkretnego paczkomatu – np. InPost – system Allegro automatycznie przekierowuje przesyłkę do punktu z programu Allegro Delivery, najczęściej do automatów należących do Orlen Paczka lub Allegro One Box.

Zgłoszenia o podobnych sytuacjach pojawiają się regularnie, zarówno na portalu Wykop.pl, jak i na forum Społeczności Allegro. Użytkownicy relacjonują, że nie mogą łatwo wybrać innej metody dostawy niż Allegro Delivery – opcje konkurencyjnych dostawców są ukryte lub trudno dostępne bez dodatkowych kroków, takich jak ręczne przeszukanie mapy punktów odbioru. Według komunikatu UOKiK, zgłoszenia te mogą wskazywać na możliwe promowanie własnej usługi kosztem konkurencji.

Postępowanie wyjaśniające zostało oficjalnie wszczęte przez prezesa UOKiK 27 maja 2025 r. Jak podkreśla urząd, działania te mają na celu sprawdzenie, czy Allegro nie narusza zasad uczciwej konkurencji. Przypomnijmy, że w grudniu 2022 r. na spółkę nałożono karę przekraczającą 200 mln zł za nadużywanie pozycji dominującej, m.in. poprzez faworyzowanie własnego sklepu na platformie.

image

Na Allegro startuje nowy koncept “sklepu marki”. Jako pierwszy – będzie Inglot

Na prośbę o komentarz Allegro odpowiada ogólnikowo, że „priorytetem jest doświadczenie klienta” i że firma „testuje różne moduły platformy, także logistyczne”. Nie odniesiono się bezpośrednio do pytania, czy użytkownicy celowo są przekierowywani na Allegro Delivery oraz czy ogranicza się widoczność paczkomatów InPost. Z kolei rzecznik InPost, Wojciech Kądziołka, podkreśla, że takie działania platformy są frustrujące i mogą nosić znamiona nieuczciwej konkurencji. InPost nie poinformował jednak, czy zamierza podjąć formalne działania prawne wobec Allegro.

Sprawa nabiera znaczenia także w kontekście strategii rozwoju Allegro Delivery. Firma deklaruje, że usługa ta jest jednym z filarów jej działalności. Obecnie Allegro Delivery obejmuje 26 tys. punktów odbioru, a do końca 2025 roku planowana jest rozbudowa sieci automatów paczkowych o kolejne 2,5 tys. urządzeń. Allegro współpracuje m.in. z DHL i Orlen Paczka, a także zapowiada dalsze inwestycje w rozwój infrastruktury logistycznej.

Obecna sytuacja może mieć istotne konsekwencje zarówno dla pozycji rynkowej Allegro, jak i dla konkurencyjnych firm kurierskich. W tle toczy się też szersza debata o dominacji platform cyfrowych i ich wpływie na konkurencję – nie tylko w Polsce, ale i w skali całej Unii Europejskiej. UOKiK zapowiada dalsze monitorowanie sprawy, a wynik postępowania może przesądzić o ewentualnych sankcjach i konieczności zmian w działaniu platformy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 15:12