StoryEditor
Prawo
09.11.2022 00:00

Coty zadowolone z wyników sprzedaży

Coty ogłosiło wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał roku obrotowego 2023, który kończy się dla spółki 30 września 2022. Sprzedaż wzrosła o 9 proc. rok do roku, co przewyższyło oczekiwania firmy spodziewającej się większych negatywnych wpływów wojny wywołanej przez Rosję na biznes.

Coty podało wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał roku obrotowego 2023. Sprzedaż firmy wzrosła o 1 proc. i o 9 proc. w ujęciu LFL.

Jak informuje spółka w komunikacie, w ciągu kwartału popyt konsumentów na kosmetyki, zwłaszcza prestiżowe zapachy, utrzymywał się na wysokim poziomie.

Segment Prestige firmy Coty utrzymał silny wzrost w pierwszym kwartale, wspierany przez prężny rynek perfum i wiodącą innowację Coty. Przychody Prestige w pierwszym kwartale spadły o 1 proc., a LFL wzrosły o 7 proc., co obejmowało około 300 punktów bazowych negatywnego wpływu wyjścia Coty z Rosji. Wzrost sprzedaży Prestige był również ograniczony przez niedobory komponentów zapachowych w całej branży, a także trudne do porównania wzrosty w ubiegłym roku, gdy Coty wprowadziło na rynek kilka hitów.

W pierwszym kwartale 2023 Coty stymulowało sprzedaż innowacjami wprowadzając m.in. zapach Gucci Flora Gorgeous Jasmine, wykorzystując sukces zeszłorocznej najlepiej sprzedającej się nowości Gucci Flora Gorgeous Gardenia, co dało linii Flora pozycję Top 10 w Ameryce Północnej i Europie. Podobnie, wprowadzenie na rynek Burberry Hero EDP opierało się na sukcesie Burberry Hero EDT, dzięki któremu marka Hero znalazła się w pierwszej dziesiątce w USA i zdobyła najwyższy udział w rynku dla Burberry w Wielkiej Brytanii.   Coty nadal rozwijało także swoją markę produktów do pielęgnacji skóry Lancaster, osiągając ponad 20 proc. wzrost w porównaniu z poprzednim okresem. W drugiej połowie roku obrotowego 2023 mamy poznać kluczowe inicjatywy marki.

Dział Consumer Beauty firmy Coty osiągnął dobre wyniki w pierwszym kwartale, wsparte utrzymującą się dynamiką udziału w rynku i wysoką aktywnością. Przychody działu Coty Consumer Beauty w I kwartale wzrosły o 5 proc. zgodnie z raportem oraz o 12 proc. LFL. Wzrost przychodów z masowych kosmetyków i zapachów był w dużej mierze zgodny z wcześniejszymi przewidywaniami. Dywizja została wzmocniona dzięki  silnym działaniom w zakresie wprowadzania nowych produktów na rynek i innowacjom w kategorii pielęgnacji ciała, w tym zrównoważonej linii produktów do pielęgnacji ciała adidas Skin & Mind, dezodorantom Monange bez silikonu i linii Bozzano Clinical w marce męskich kosmetyków Bozzano.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.09.2025 14:23
Colgate zmienia sposób prezentacji past do zębów po interwencji prokuratora z Teksasu
Spersonalizowana pasta do zębów może być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty dostosowane do indywisualnych potrzeb.Shutterstock

Colgate-Palmolive zapowiedziało wprowadzenie nowych zasad dotyczących opakowań i materiałów marketingowych swoich past do zębów. Decyzja ta została podjęta po tym, jak prokurator generalny Teksasu, Ken Paxton, wyraził obawy, że dotychczasowe przedstawianie ilości pasty może skłaniać rodziców do podawania dzieciom zbyt dużych dawek fluoru. Od 1 listopada na grafikach reklamowych i opakowaniach marek Colgate, Tom’s of Maine oraz hello będą prezentowane „bezpieczne, odpowiednie dla wieku” porcje, czyli ilości pasty wielkości ziarnka grochu dla dzieci poniżej 6. roku życia.

Zmiana obejmie w pierwszej kolejności treści publikowane w internecie, a następnie także opakowania dostępne na sklepowych półkach. W maju Paxton skierował podobne zapytania prawne do Colgate i koncernu Procter & Gamble, producenta pasty Crest, twierdząc, że ich reklamy mogą prowadzić do podawania dzieciom niezdrowych dawek fluoru. Sprawa dotycząca Procter & Gamble pozostaje otwarta.

Fluor od dekad uznawany jest za kluczowy składnik w profilaktyce próchnicy – wzmacnia szkliwo zębów i pomaga zapobiegać ubytkom. Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (ADA) popiera zarówno stosowanie fluoru w pastach, jak i w wodzie pitnej. Jednak temat wciąż budzi kontrowersje. W styczniu 2025 roku w czasopiśmie JAMA Pediatrics opublikowano badanie sugerujące, że wyższa ekspozycja dzieci na fluor wiąże się z niższym poziomem IQ. W artykule redakcyjnym towarzyszącym publikacji profesor stomatologii społecznej i zapobiegawczej z University of Iowa wskazał jednak liczne braki w analizie i przestrzegł przed wyciąganiem pochopnych wniosków dotyczących polityki zdrowotnej.

Ken Paxton, polityk Partii Republikańskiej, podkreślił, że działania Colgate wpisują się w jego inicjatywę „Make America Healthy Again”, powiązaną z Robertem F. Kennedym Jr., obecnym sekretarzem ds. zdrowia i usług społecznych. Ruch ten znajduje poparcie zarówno wśród przeciwników nadmiernych regulacji, jak i osób obawiających się zagrożeń zdrowotnych, choć krytycy ostrzegają, że niektóre jego postulaty mogą oznaczać cofnięcie się w stosunku do osiągnięć medycyny publicznej z ostatnich dekad. Colgate i Procter & Gamble nie odpowiedziały dotąd na prośby mediów o komentarz.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.09.2025 13:14
KIS: wydatki u kosmetyczki mogą być kosztem firmowym? Sprawdź kiedy!
Denisfilm Getty Images Pro

Krajowa Informacja Skarbowa po raz kolejny zaskakuje przedsiębiorców liberalnym podejściem do interpretacji podatkowych. Zaledwie kilka tygodni temu urząd potwierdził, że do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki poniesione na masażystę, fizjoterapię czy zajęcia relaksacyjne. Teraz poszerzono katalog wydatków, dopuszczając możliwość rozliczania kosztów wizyt u kosmetyczki – pod warunkiem, że mają one związek z prowadzoną działalnością gospodarczą.

O interpretację (sygn. 0115-KDIT3.4011.172.2023.3.AD) wystąpiła kobieta prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zajmującą się publikacją zdjęć i filmów w internecie w ramach współpracy reklamowej z klientami. Jej działalność obejmuje również realizację sesji zdjęciowych i filmowych, głównie w obszarze kulinarnym. W materiałach często widoczne są dłonie właścicielki, dlatego – jak argumentowała – regularna pielęgnacja paznokci u kosmetyczki jest niezbędnym elementem przygotowania do pracy.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przychylił się do tego stanowiska, uznając, że wydatki na stylizację paznokci mogą stanowić koszt uzyskania przychodu. W uzasadnieniu wskazano, że skoro celem poniesienia wydatku jest odpowiednie przygotowanie do zdjęć i filmów, to istnieje bezpośredni związek przyczynowy z prowadzoną działalnością. Tym samym koszty te – w granicach racjonalności – można zaliczyć do wydatków firmowych na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.

Jednocześnie fiskus podkreślił, że nie każdy wydatek tego typu automatycznie może być rozliczany w kosztach. Kluczowe jest, aby wydatki nie miały charakteru wyłącznie osobistego i były odpowiednio udokumentowane. Oznacza to, że przedsiębiorcy muszą wykazać realny związek pomiędzy wydatkami a osiąganiem przychodów. W przeciwnym razie urząd skarbowy może zakwestionować takie koszty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. wrzesień 2025 05:42