StoryEditor
Prawo
18.11.2020 00:00

Grupa Amorepacific ogłosiła zysk za III kwartał 2020 r. Oto najnowsze dane

Grupa nawiązała współpracę z wieloma partnerami biznesowymi, aby ożywić rynek kosmetyczny w kryzysie i poprawić wydajność przez wprowadzanie nowych innowacyjnych produktów. W III kwartale 2020 roku odnotowała sprzedaż w wysokości 1,2 bln wonów (-23% rok do roku) i 61 mld wonów zysku operacyjnego (-49% rok do roku). 

W celu ożywienia koreańskiego i globalnego rynku kosmetycznego w obliczu COVID-19, Amorepacific Group połączyła się z wieloma partnerami biznesowymi. Dzięki serii nowych innowacyjnych produktów była w stanie ożywić rynek.

W Korei sprzedaż w kanałach offline, w tym w sklepach wolnocłowych, domach towarowych i sklepach przydrożnych, spadła z powodu COVID-19 i przetasowań kanałów, w wyniku czego Grupa Amorepacific odnotowała spadek zysku operacyjnego. Zamiast tego Grupa zwróciła się do Internetu i zacieśniła współpracę z platformami cyfrowymi, takimi jak Naver, 11STREET, MUSINSA i Alibaba, aby dalej rozwijać się w kanale online.

Nowy kompakt LANEIGE NEO skierowany do generacji Z stała się sensacją wkrótce po premierze z rekordową liczbą ponad 120 000 sprzedanych produktów w zaledwie dwa miesiące. Inne nowo powstające marki, w tym Be Ready, BRO & T! PS, CUBE ME, SOON + i RAREKIND, również uzyskały dobre wyniki wraz z markami codziennej pielęgnacji, w tym mise-en-scene, Happy Bath i Illiyoon.

W operacji globalnej zarówno sprzedaż, jak i zysk operacyjny spadły w wyniku COVID-19. Jednak wzmocniony marketing cyfrowy zaowocował zauważalnym wzrostem kanału online. Marki luksusowe odniosły sukces na chińskim rynku internetowym, a marki premium rozszerzyły się na rynek e-commerce poprzez handel na żywo.

Sulwhasoo zadebiutował w Nykaa w Indiach, a ETUDE wszedł do wielomarkowego kanału sprzedaży w Chinach i Malezji w ramach dywersyfikacji kanałów. W Ameryce Północnej i Europie sprzedaż spowolniła z powodu restrukturyzacji kanału offline i spadku popytu turystycznego.

Grupa Amorepacific planuje wprowadzić nowe, innowacyjne produkty i strategie marketingowe oparte na synergii w kanałach online i offline, aby zapewnić lepsze wyniki w pozostałej części roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.10.2025 09:32
Billion Dollar Beauty pozywa Anastasia Beverly Hills za naruszenie znaków towarowych
Globalna graczka versus niszowa marka? Najwyraźniej.Amazon

Petunia Products Inc., właściciel marki Billion Dollar Beauty, złożył pozew przeciwko Anastasia Beverly Hills LLC oraz jej założycielce i CEO, Anastazji Soare. Sprawa dotyczy rzekomego naruszenia znaków towarowych w związku z zapowiadaną książką Soare zatytułowaną “Raising Brows: My Story of Building a Billion-Dollar Beauty Empire”.

Pozew został wniesiony 13 października 2025 roku do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Centralnego Dystryktu Kalifornii (sygn. 8:25-cv-02312). W skardze wskazano, że tytuł książki narusza zarejestrowane przez Petunię znaki towarowe: “Raising Brows”, “Billion Dollar Beauty” oraz “Billion Dollar Brows”. Według firmy, użycie tych fraz przez Anastasię Soare prowadzi do wprowadzenia konsumentów w błąd i osłabienia rozpoznawalności jej własnych marek.

Petunia Products twierdzi, że po ogłoszeniu premiery książki wyniki wyszukiwania online dla hasła “Raising Brows” kierują użytkowników do strony Anastasia Beverly Hills i zapowiedzi publikacji, co ma ograniczać widoczność marki Petunia w sieci. W pozwie przypomniano również, że już w 2005 roku Anastasia Beverly Hills miała odmówić wprowadzenia do sprzedaży produktu Petunia o nazwie Brow Boost, uznając go za konkurencyjny.

Wśród pozwanych znalazły się także znane podmioty współpracujące przy promocji i dystrybucji książki: Oprah Winfrey, Oprah Daily LLC, Penguin Random House LLC oraz sieć drogerii Ulta Beauty Inc. Petunia zarzuca im współudział w naruszeniu praw do znaków towarowych poprzez wspieranie promocji publikacji. Reprezentację prawną powoda prowadzi kancelaria Berstein Law PC.

Sprawa Petunia Products Inc. v. Anastasia Beverly Hills LLC zwraca uwagę na rosnące napięcia wokół własności intelektualnej w branży beauty. W dobie, gdy założyciele marek coraz częściej wykorzystują swoje historie biznesowe jako element budowania wizerunku i ekspansji medialnej, granice pomiędzy osobistą narracją a ochroną marki stają się coraz bardziej płynne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
14.10.2025 13:18
Gucci, Chloé i Loewe ukarane przez Komisję Europejską za naruszanie zasad konkurencji
Trzy znane marki dosięgła unijna sprawiedliwość.Edwin Chen via Unsplash

Komisja Europejska nałożyła łączne kary finansowe w wysokości 157 mln euro na trzy luksusowe domy mody – Gucci, Chloé i Loewe – za praktyki cenowe naruszające unijne prawo konkurencji. Dochodzenie wykazało, że firmy ingerowały w politykę cenową swoich niezależnych sprzedawców detalicznych, ograniczając im możliwość samodzielnego ustalania cen produktów oferowanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W ocenie Komisji działania te stanowiły próbę utrzymania wysokich cen detalicznych na rynku dóbr luksusowych.

Według ustaleń KE, przedsiębiorstwa w różnym stopniu, lecz w podobnym okresie, stosowały praktyki ograniczające konkurencję, które naruszały art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) oraz art. 53 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Przepisy te zabraniają zawierania porozumień lub podejmowania działań, które mogą zakłócać handel wewnątrzunijny i ograniczać konkurencję na jednolitym rynku.

Komisja podkreśliła, że trzy domy mody – choć działały niezależnie od siebie – w praktyce stosowały zbliżone mechanizmy nacisku wobec detalistów. Co istotne, wielu z objętych śledztwem sprzedawców oferowało jednocześnie produkty wszystkich trzech marek, co potęgowało negatywny wpływ na konkurencję. Organy unijne zaznaczyły, że działania te miały charakter długotrwały i systemowy, a ich celem było utrzymanie wizerunku marek jako ekskluzywnych poprzez kontrolę poziomu cen detalicznych.

Komisja Europejska obniżyła ostateczną wysokość kar dzięki współpracy firm podczas dochodzenia. Łączna sankcja w wysokości 157 mln euro ma być jednak – jak podkreślono w komunikacie – czytelnym sygnałem dla całej branży modowej, że UE nie będzie tolerować żadnych działań naruszających zasady wolnej konkurencji, niezależnie od pozycji rynkowej i prestiżu marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. październik 2025 16:57