Jak informował we wrześniu br. portal wiadomoscihandlowe.pl Kaufland i Unilever prowadziły od maja br. negocjacje ws. cen zakupu produktów. Holenderski koncern oczekiwał, że sieć Kaufland zaakceptuje zaproponowane podwyżki cen. Niemiecki dystrybutor poinformował, że nie zaakceptuje wyższych cen i zapowiedział, że rezygnuje z dostaw blisko 500 indeksów dotychczas dostępnych w sklepach operatora. W Polsce sprawa ta dotyczyła 90 artykułów, w tym takich marek jak: Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.
Po odrzuceniu oferty firmy Unilever z półek 660 sklepów Kaufland w Niemczech zostaną zdjęte takie brandy jak Knorr, Lipton i Ben & Jerry's. W różnym stopniu spór dotknie także sklepy sieci w innych krajach, takich jak: Polska, Rumunia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, czy Chorwacja.
Kaufland uzasadniając swoją decyzję w oświadczeniu dla agencji Reuters poinformował, że „Unilever, stara się wykorzystać swoją potężną pozycję rynkową, aby wpłynąć na sprzedawców detalicznych i zoptymalizować własne zyski. Ze względu na swoją odpowiedzialność korporacyjną, Kaufland nie był w stanie zaakceptować żądań Unilever i musiał zareagować".
KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE: