StoryEditor
Prawo
08.05.2020 00:00

L’Occitane: sprzedaż spadła tylko o 1,6 proc. do 338 mln euro

L’Occitane ogłosiła kwartalną aktualizację za okres zakończony 31 marca 2020 r. Grupa ujawniła, że ​​sprzedaż w ciągu całego roku wzrosła o 15,2 proc. pomimo zastoju w ostatnim kwartale spowodowanego pandemią.

Sprzedaż francuskiego koncernu w okresie trzech miesięcy do 31 marca spadła o 0,7 proc. (zgłoszone, 1,6 proc. stała) do 338 milionów euro, poinformował producent i sprzedawca kosmetyków naturalnych, ponieważ koronawirus wpłynął na kanały sprzedaży detalicznej, travel retail i B2B.

L'Occitane szacuje, że łączna strata sprzedaży przypisana COVID-19 wyniosła około 56 mln euro. Zapowiedziała także inicjatywy mające na celu obniżenie kosztów, aby przeprowadzić grupę przez kryzys, w tym 25-procentową obniżkę wynagrodzeń dla dyrektorów i kierownictwa wyższego szczebla, 25-procentową redukcję dywidend, odroczenie inwestycji marketingowych oraz anulowanie lub przełożenie planowanych otwarć i remontów sklepów.

Grupa odnotowała trzy mocne kwartały w roku budżetowym 2020 i dobrą dynamikę sprzedaży w styczniu, zanim na całym świecie wprowadzono restrykcje. Po zamknięciu około 75 proc. sieci sklepów firma przechodzi kolejne straty w roku fiskalnym 2021, chociaż „znaczny wzrost” w handlu elektronicznym, na rynku, w sieci partnerów internetowych i na kanałach telewizyjnych w pewnym stopniu zrekompensował spadek liczby sklepów stacjonarnych.

Reinold Geiger, prezes i dyrektor generalny firmy, powiedział: - Chociaż jest jeszcze za wcześnie, aby ocenić, w jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynie na nasze bieżące wyniki, podejmujemy różne kroki w celu zminimalizowania skutków bardzo poważnego pogorszenia koniunktury w biznesie. Obejmuje to optymalizację naszej struktury kosztów przy jednoczesnym zapewnieniu, że utrzymamy zdolność do jak najszybszego wznowienia wzrostu, gdy pozwolą na to warunki. Wierzymy, że nieodłączna siła naszych marek, staranne zarządzanie i nasza pasja do pracy doprowadzą nas z powrotem do rozwoju w przyszłości. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
12.12.2025 11:23
Branża beauty ostrzega przed falą podróbek przed sezonem świątecznym
Sezon świąteczny przynosi wzmożenie zagrożenia zakupu podrabianych produktów.Karolina Grabowska STAFFAGE

Przed okresem świątecznych zakupów organizacje branżowe z Europy i Stanów Zjednoczonych alarmują o rosnącej skali podrabianych, niezgodnych z przepisami kosmetyków i perfum, które trafiają do konsumentów za pośrednictwem internetu. Francuska federacja FEBEA oraz amerykańska Personal Care Products Council (PCPC) wskazują, że niskie ceny i łatwa dostępność sprawiają, iż tego typu produkty są „o jedno kliknięcie” od klienta, mimo że często nie spełniają podstawowych norm bezpieczeństwa.

PCPC, główna organizacja reprezentująca przemysł kosmetyczny i higieny osobistej w USA, uruchomiła kampanię informacyjną „Buy No Lie”, zwracając uwagę na skalę problemu. Według danych przytaczanych przez organizację kosmetyki i zapachy znajdują się w pierwszej ósemce kategorii produktów najczęściej konfiskowanych przez amerykańskie służby celne i organy ścigania. Branża podkreśla, że podróbki nie tylko zagrażają zdrowiu konsumentów, ale także podważają miliardowe inwestycje w badania, bezpieczeństwo i innowacje.

Podobne stanowisko prezentuje FEBEA, która określa nielegalne kosmetyki jako zagrożenie dla zdrowia publicznego. Federacja wskazuje, że produkty te są z definicji niekontrolowane i niezgodne z regulacjami, przez co narażają użytkowników na „niekontrolowane ryzyka”. Szczególnie problematyczne są tzw. „dupes”, czyli tanie imitacje znanych marek, które często wprowadzają konsumentów w błąd co do składu i pochodzenia.

Skala problemu jest widoczna również w Unii Europejskiej. Do UE codziennie trafia kilka milionów przesyłek o niskiej wartości z platform e-commerce spoza Wspólnoty. Raport Parlamentu Europejskiego wskazał, że wśród niezgodnych produktów znajdowały się kosmetyki zawierające butylfenylometylopropional (Lilial) – substancję sklasyfikowaną jako „substancja wzbudzająca szczególnie duże obawy”, zakazaną w kosmetykach od 2022 roku ze względu na ryzyko dla płodności i rozwoju płodu.

Przedstawiciele branży po obu stronach Atlantyku podkreślają, że kluczowe znaczenie ma edukowanie konsumentów na temat zagrożeń zdrowotnych i strat ekonomicznych wynikających z obrotu podróbkami. Organizacje branżowe apelują o wybieranie wyłącznie produktów pochodzących z legalnych, autoryzowanych kanałów dystrybucji, zwłaszcza w okresie świątecznym, który generuje największy wolumen sprzedaży w segmencie kosmetyków i perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
12.12.2025 09:33
Pentasiloxane – wycofanie propozycji identyfikacji jako SVHC
Pentasiloxane znajduje zastosowanie w produktach kosmetycznych głównie jako środek antypiennyshutterstock

17 września 2025 roku Norwegia wycofała swoją propozycję uznania Pentasiloxane (Numer CAS 141-63-9, Numer EC: 205-492-2) w ramach rozporządzenia REACH, ze względu na podejrzenie właściwości vPvB (bardzo trwałych i bardzo bioakumulujących się). Pentasiloxane znajduje zastosowanie w produktach kosmetycznych głównie jako środek antypienny. Pomaga eliminować nadmierne pienienie w trakcie procesu produkcji oraz ograniczać powstawanie piany w gotowych formulacjach.

Pentasiloxane jednak poza listą SVHC – Norwegia wycofuje propozycję

W połowie września Norwegia wycofała swoją propozycję uznania Dodecamethylpentasiloxane (INCI: Pentasiloxane) za substancję stanowiącą bardzo duże zagrożenie (SVHC, ang. Substances of Very High Concern). 

Wpisanie tego związku na listę kandydacką SVHC miało nastąpić w ramach rozporządzenia REACH w oparciu o podejrzenie, że wykazuje on właściwości vPvB — substancji bardzo trwałą i bardzo bioakumulującą się (very Persistent and very Bioaccumulative).

Pentasiloxane znajduje zastosowanie w produktach kosmetycznych głównie jako środek antypienny. Pomaga eliminować nadmierne pienienie w trakcie procesu produkcji oraz ograniczać powstawanie piany w gotowych formulacjach, co jest szczególnie istotne w przypadku produktów płynnych i kosmetyków transportowanych w warunkach narażonych na wstrząsy.

image

FDA uruchomił bazę raportów działań niepożądanych, spowodowanych kosmetykami

Zakończenie trzyletniego procesu dla pentasiloxanu

Zamiar identyfikacji Pentasiloxane jako SVHC został zgłoszony w listopadzie 2022 r., a decyzja o wycofaniu propozycji zapadła 17 września 2025 r. Oznacza to zakończenie trwającego niemal trzy lata procesu analizy, konsultacji oraz oceny danych naukowych. Choć obecnie substancja nie będzie dalej procedowana, siloksany jako grupa chemiczna pozostają pod stałą obserwacją regulatorów, dlatego producenci powinni nadal monitorować wszelkie aktualizacje pojawiające się w systemie REACH. 

Aleksandra Kondrusik

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. grudzień 2025 09:24