Biuro Własności Intelektualnej UE ujawniło, że w 2018 roku otrzymało więcej wniosków o rejestrację znaków towarowych niż kiedykolwiek wcześniej. Według danych opublikowanych przez Światowy Przegląd Znaków Towarowych, liczba zgłoszeń wzrosła o 5 proc. w stosunku do 2017 roku. Było ich aż 125 000.
L'Oréal pozostaje najbardziej aktywny na tym polu, bo w 2018 roku francuski koncern kosmetyczny złożył aż 253 wnioski. Do dwudziestu firm kosmetycznych, które najchętniej zastrzegają znaki towarowe swoich produktów należą też BASF (82) i Beiersdorf (74), a polska firma Beauty Brands Concept związana z Procter & Gamble zajmuje 20. miejsce z 66. wnioskami.
W Polsce rejestracja znaku towarowego jako nazwy firmy w CEIDG oraz KRS nie jest wystarczająca - aby nikt nie mógł wykorzystywać nazwy i logo firmy, trzeba zdecydować się na rejestrację w Urzędzie Patentowym. Ten proces wymaga znajomości prawa własności przemysłowej, więc raczej konieczne jest skorzystanie z usług doświadczonej kancelarii. Zastrzeżenie nazwy firmy podnosi jej prestiż i wiarygodność.