
W czerwcu tego roku dzięki staraniom PZPK, dokument techniczny dotyczący deklaracji marketingowych, zawierający wskazówki do praktycznego stosowania kryteriów opisanych w rozporządzeniu 655/2013, został włączony do Kodeksu Etyki Reklamy.
Teraz zespół KosmetyczniPL, pod kierownictwem dr Justyny Żerańskiej, szkoli arbitrów oceniających branżowe przekazy reklamowe i tłumaczy, jak korzystać z nowego narzędzia.
– Pracujemy na konkretnych przykładach. Największym zainteresowaniem cieszyły się zagadnienia związane m.in. z deklaracjami typu „paraben free” czy rozróżnienie kosmetyków od innych produktów, a zatem tematyka bordeline products – mówi dr Justyna Żerańska.
Dodaje, że dzięki szkoleniom i warsztatom, dokument techniczny będzie pomocny nie tylko przy ocenie zgłoszonych reklam, ale także podczas regularnych przeglądów rynku.
Warsztat praktyczny dla arbitrów prowadzą także: dr Ewa Starzyk, Magdalena Turowska i Marta Wiąckowska.