StoryEditor
Prawo
13.05.2020 00:00

Revlon po pierwszym kwartale: koronawirus powoduje duży spadek sprzedaży

Revlon podał wyniki za pierwszy kwartał bieżącego roku obrotowego. Amerykańska firma kosmetyczna zanotowała spadek sprzedaży o 18,1 proc., do 453 mln dolarów, w okresie trzech miesięcy do 31 marca 2020 roku w porównaniu z okresem poprzedniego roku.

Oznacza to, że negatywny wpływ COVID-19 na ten koncern kosmetyczny wynosi około 54 mln dolarów, a ​​sprzedaż spadła o 6,5 proc. według stałej waluty. Revlon okazał się być firmą, która najdotkliwiej odczuła spadki sprzedaży o 25,1 proc., podczas gdy wyższa sprzedaż netto dezodorantu Mitchum pomogła temu pionowi portfolio odnotować bardziej umiarkowany spadek - o 4,4 proc.

Sprzedaż Elizabeth Arden spadła o 12,3 proc. z powodu powszechnego zamykania centrów handlowych, chociaż sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry Ceramid była główną atrakcją, która pomogła zmniejszyć straty w sprzedaży.

 - Chociaż w pierwszym kwartale 2020 r. znaczący wpływ na naszą działalność miała trwająca globalna pandemia COVID-19, podjęliśmy agresywne kroki w celu złagodzenia tych efektów i mamy pewność, że osiągniemy dobrą pozycję, aby kontynuować naszą transformację i utrzymać pozycję lidera w kategorii urody. Piękno to prężny przemysł i już widzimy oznaki powrotu do silnej sprzedaży w Chinach i na innych rynkach - skomentowała Debbie Perelman, prezes i dyrektor generalna Revlon.

- Elizabeth Arden, e-commerce i nasze produkty do pielęgnacji ciała, w tym koloryzacja włosów Revlon, również utrzymały swoją siłę pomimo globalnego zamknięcia kluczowych rynków. W tym kwartale nasza działalność e-commerce wzrosła o około 47 proc. i stanowiła ponad 12 proc. naszej całkowitej sprzedaży netto, prawie dwukrotnie podwajając skalę naszej działalności e-commerce od pierwszego kwartału 2019 r. Dzięki usprawnionej działalności, niższym kosztom i silniejszemu bilansowi, jesteśmy przekonani, że Revlon będzie w stanie przetrwać kryzys pandemiczny, nadal służyć naszym konsumentom i klientom oraz zwiększać wartość dla wszystkich naszych interesariuszy - powiedziała.

Revlon poinformował o „znaczącym wpływie” na bieżący GVC, chociaż przed COVID-19 prawie nie prosperował, a sprzedaż rutynowo spadała w wysokich liczbach jednocyfrowych, co skłoniło firmę do ogłoszenia szerokiego planu restrukturyzacji i refinansowania w marcu br.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.10.2025 09:32
Billion Dollar Beauty pozywa Anastasia Beverly Hills za naruszenie znaków towarowych
Globalna graczka versus niszowa marka? Najwyraźniej.Amazon

Petunia Products Inc., właściciel marki Billion Dollar Beauty, złożył pozew przeciwko Anastasia Beverly Hills LLC oraz jej założycielce i CEO, Anastazji Soare. Sprawa dotyczy rzekomego naruszenia znaków towarowych w związku z zapowiadaną książką Soare zatytułowaną “Raising Brows: My Story of Building a Billion-Dollar Beauty Empire”.

Pozew został wniesiony 13 października 2025 roku do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Centralnego Dystryktu Kalifornii (sygn. 8:25-cv-02312). W skardze wskazano, że tytuł książki narusza zarejestrowane przez Petunię znaki towarowe: “Raising Brows”, “Billion Dollar Beauty” oraz “Billion Dollar Brows”. Według firmy, użycie tych fraz przez Anastasię Soare prowadzi do wprowadzenia konsumentów w błąd i osłabienia rozpoznawalności jej własnych marek.

Petunia Products twierdzi, że po ogłoszeniu premiery książki wyniki wyszukiwania online dla hasła “Raising Brows” kierują użytkowników do strony Anastasia Beverly Hills i zapowiedzi publikacji, co ma ograniczać widoczność marki Petunia w sieci. W pozwie przypomniano również, że już w 2005 roku Anastasia Beverly Hills miała odmówić wprowadzenia do sprzedaży produktu Petunia o nazwie Brow Boost, uznając go za konkurencyjny.

Wśród pozwanych znalazły się także znane podmioty współpracujące przy promocji i dystrybucji książki: Oprah Winfrey, Oprah Daily LLC, Penguin Random House LLC oraz sieć drogerii Ulta Beauty Inc. Petunia zarzuca im współudział w naruszeniu praw do znaków towarowych poprzez wspieranie promocji publikacji. Reprezentację prawną powoda prowadzi kancelaria Berstein Law PC.

Sprawa Petunia Products Inc. v. Anastasia Beverly Hills LLC zwraca uwagę na rosnące napięcia wokół własności intelektualnej w branży beauty. W dobie, gdy założyciele marek coraz częściej wykorzystują swoje historie biznesowe jako element budowania wizerunku i ekspansji medialnej, granice pomiędzy osobistą narracją a ochroną marki stają się coraz bardziej płynne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
14.10.2025 13:18
Gucci, Chloé i Loewe ukarane przez Komisję Europejską za naruszanie zasad konkurencji
Trzy znane marki dosięgła unijna sprawiedliwość.Edwin Chen via Unsplash

Komisja Europejska nałożyła łączne kary finansowe w wysokości 157 mln euro na trzy luksusowe domy mody – Gucci, Chloé i Loewe – za praktyki cenowe naruszające unijne prawo konkurencji. Dochodzenie wykazało, że firmy ingerowały w politykę cenową swoich niezależnych sprzedawców detalicznych, ograniczając im możliwość samodzielnego ustalania cen produktów oferowanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W ocenie Komisji działania te stanowiły próbę utrzymania wysokich cen detalicznych na rynku dóbr luksusowych.

Według ustaleń KE, przedsiębiorstwa w różnym stopniu, lecz w podobnym okresie, stosowały praktyki ograniczające konkurencję, które naruszały art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) oraz art. 53 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Przepisy te zabraniają zawierania porozumień lub podejmowania działań, które mogą zakłócać handel wewnątrzunijny i ograniczać konkurencję na jednolitym rynku.

Komisja podkreśliła, że trzy domy mody – choć działały niezależnie od siebie – w praktyce stosowały zbliżone mechanizmy nacisku wobec detalistów. Co istotne, wielu z objętych śledztwem sprzedawców oferowało jednocześnie produkty wszystkich trzech marek, co potęgowało negatywny wpływ na konkurencję. Organy unijne zaznaczyły, że działania te miały charakter długotrwały i systemowy, a ich celem było utrzymanie wizerunku marek jako ekskluzywnych poprzez kontrolę poziomu cen detalicznych.

Komisja Europejska obniżyła ostateczną wysokość kar dzięki współpracy firm podczas dochodzenia. Łączna sankcja w wysokości 157 mln euro ma być jednak – jak podkreślono w komunikacie – czytelnym sygnałem dla całej branży modowej, że UE nie będzie tolerować żadnych działań naruszających zasady wolnej konkurencji, niezależnie od pozycji rynkowej i prestiżu marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. październik 2025 21:49