StoryEditor
Prawo
29.12.2022 00:00

The Ordinary ma ponownie podnieść ceny w 2023 roku

The Ordinary oświadczyło, że trwający kryzys kosztów utrzymania spowodował, że marka pochłonęła część zwiększonych kosztów operacyjnych wewnętrznie. Korekta cen w głównych kategoriach produktów firmy wejdzie w życie 1 stycznia 2023 r. i ceny wzrosną o średnio 1,12 dolarów.

Kultowa marka kosmetyków pielęgnacyjnych, The Ordinary, poinformowała w mediach społecznościowych o inflacyjnej korekcie cen. Cena produktu Natural Moisturizing Factors + HA wzrośnie na przykład z 5,80 dolarów do 6,50 dolarów. Dzieje się tak po tym, jak marka należąca do Deciem podniosła ceny swoich produktów do pielęgnacji skóry w lutym 2022 roku. Była to pierwsza podwyżka cen od ośmiu lat, przy czym inflacja, koszty dostawców i podwyżki płac pracowników zostały przypisane zmianom cen w tym czasie.

Ponieważ świat wciąż stoi w obliczu rosnących kosztów, ważne jest, abyśmy dokonali przeglądu wszystkich obszarów naszej działalności, aby upewnić się, że jesteśmy w stanie działać w sposób zrównoważony i odpowiedzialny przez długi czas” – napisała marka w poście na Instagramie. „W ten sposób będziemy dostarczać dobre produkty w rozsądnych cenach znacznie większej liczbie ludzi na całym świecie — i będziemy nadal dbać o nasz zespół”. The Ordinary oświadczyło, że pochłonęło część zwiększonych kosztów operacyjnych wewnętrznie, dostosowując swój model operacyjny i usprawniając kategorie o niskim wolumenie, takie jak kosmetyki kolorowe.

Obejmuje to zaprzestanie produkcji podkładów i korektorów w nowym roku, po przyznaniu, że jej asortyment do makijażu nie zdobył wystarczającej liczby fanów, aby koszt produkcji był opłacalny. W nowym roku planuje również dokonać przeglądu swojego łańcucha dostaw i zoptymalizować go. Chociaż marka nadal bada środki cięcia kosztów, nadal jest w stanie obniżyć ceny niektórych produktów. Od 1 stycznia 2023 r. cena serum The Ordinary Niacinamide 10 proc. + Zinc 1 proc. zmieni się z 6,50 dolarów na 6 dolarów. „Cenimy was, społeczność, która nas kształtuje, i przyjmujemy wszelkie refleksje i pytania dotyczące nadchodzącej zmiany w komentarzach” – dodał The Ordinary w poście na Instagramie.

Podwyżka cen The Ordinary nastąpiła po ujawnieniu przez Inkey List, że również podnosi ceny od 1 stycznia 2023 r. z powodu inflacji, Covid-19 i rosnących kosztów materiałów. Ceny produktów wzrosną od nowego roku o 1 funta do 3,50 funta. Rosnące koszty materiałów, surowców, energii, paliwa, robocizny i opakowań były wymieniane jako dodatkowe przyczyny wzrostu.

Czytaj także: Organique zapowiada podwyżkę cen swoich produktów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.09.2025 14:23
Colgate zmienia sposób prezentacji past do zębów po interwencji prokuratora z Teksasu
Spersonalizowana pasta do zębów może być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty dostosowane do indywisualnych potrzeb.Shutterstock

Colgate-Palmolive zapowiedziało wprowadzenie nowych zasad dotyczących opakowań i materiałów marketingowych swoich past do zębów. Decyzja ta została podjęta po tym, jak prokurator generalny Teksasu, Ken Paxton, wyraził obawy, że dotychczasowe przedstawianie ilości pasty może skłaniać rodziców do podawania dzieciom zbyt dużych dawek fluoru. Od 1 listopada na grafikach reklamowych i opakowaniach marek Colgate, Tom’s of Maine oraz hello będą prezentowane „bezpieczne, odpowiednie dla wieku” porcje, czyli ilości pasty wielkości ziarnka grochu dla dzieci poniżej 6. roku życia.

Zmiana obejmie w pierwszej kolejności treści publikowane w internecie, a następnie także opakowania dostępne na sklepowych półkach. W maju Paxton skierował podobne zapytania prawne do Colgate i koncernu Procter & Gamble, producenta pasty Crest, twierdząc, że ich reklamy mogą prowadzić do podawania dzieciom niezdrowych dawek fluoru. Sprawa dotycząca Procter & Gamble pozostaje otwarta.

Fluor od dekad uznawany jest za kluczowy składnik w profilaktyce próchnicy – wzmacnia szkliwo zębów i pomaga zapobiegać ubytkom. Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (ADA) popiera zarówno stosowanie fluoru w pastach, jak i w wodzie pitnej. Jednak temat wciąż budzi kontrowersje. W styczniu 2025 roku w czasopiśmie JAMA Pediatrics opublikowano badanie sugerujące, że wyższa ekspozycja dzieci na fluor wiąże się z niższym poziomem IQ. W artykule redakcyjnym towarzyszącym publikacji profesor stomatologii społecznej i zapobiegawczej z University of Iowa wskazał jednak liczne braki w analizie i przestrzegł przed wyciąganiem pochopnych wniosków dotyczących polityki zdrowotnej.

Ken Paxton, polityk Partii Republikańskiej, podkreślił, że działania Colgate wpisują się w jego inicjatywę „Make America Healthy Again”, powiązaną z Robertem F. Kennedym Jr., obecnym sekretarzem ds. zdrowia i usług społecznych. Ruch ten znajduje poparcie zarówno wśród przeciwników nadmiernych regulacji, jak i osób obawiających się zagrożeń zdrowotnych, choć krytycy ostrzegają, że niektóre jego postulaty mogą oznaczać cofnięcie się w stosunku do osiągnięć medycyny publicznej z ostatnich dekad. Colgate i Procter & Gamble nie odpowiedziały dotąd na prośby mediów o komentarz.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.09.2025 13:14
KIS: wydatki u kosmetyczki mogą być kosztem firmowym? Sprawdź kiedy!
Denisfilm Getty Images Pro

Krajowa Informacja Skarbowa po raz kolejny zaskakuje przedsiębiorców liberalnym podejściem do interpretacji podatkowych. Zaledwie kilka tygodni temu urząd potwierdził, że do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki poniesione na masażystę, fizjoterapię czy zajęcia relaksacyjne. Teraz poszerzono katalog wydatków, dopuszczając możliwość rozliczania kosztów wizyt u kosmetyczki – pod warunkiem, że mają one związek z prowadzoną działalnością gospodarczą.

O interpretację (sygn. 0115-KDIT3.4011.172.2023.3.AD) wystąpiła kobieta prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zajmującą się publikacją zdjęć i filmów w internecie w ramach współpracy reklamowej z klientami. Jej działalność obejmuje również realizację sesji zdjęciowych i filmowych, głównie w obszarze kulinarnym. W materiałach często widoczne są dłonie właścicielki, dlatego – jak argumentowała – regularna pielęgnacja paznokci u kosmetyczki jest niezbędnym elementem przygotowania do pracy.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przychylił się do tego stanowiska, uznając, że wydatki na stylizację paznokci mogą stanowić koszt uzyskania przychodu. W uzasadnieniu wskazano, że skoro celem poniesienia wydatku jest odpowiednie przygotowanie do zdjęć i filmów, to istnieje bezpośredni związek przyczynowy z prowadzoną działalnością. Tym samym koszty te – w granicach racjonalności – można zaliczyć do wydatków firmowych na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.

Jednocześnie fiskus podkreślił, że nie każdy wydatek tego typu automatycznie może być rozliczany w kosztach. Kluczowe jest, aby wydatki nie miały charakteru wyłącznie osobistego i były odpowiednio udokumentowane. Oznacza to, że przedsiębiorcy muszą wykazać realny związek pomiędzy wydatkami a osiąganiem przychodów. W przeciwnym razie urząd skarbowy może zakwestionować takie koszty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 10:58