
Aby zdobyć piny, klienci muszą realizować zadania dostępne w aplikacji Rossmann PL. Co miesiąc – począwszy od 30 lipca – w aplikacji pojawi się informacja o nowym wzorze oraz misjach do wykonania. Po ich zaliczeniu wystarczy pokazać aplikację w drogerii, aby otrzymać przypinkę. W ten sposób można skompletować całą serię i dołączyć do grona kolekcjonerów, które marka określa mianem „Piniar”.
Każdy pin ma nie tylko walor estetyczny, ale również symboliczny. Powiązany jest z komplementem, który użytkownik otrzymuje w formie wiadomości głosowej po odebraniu przypinki. Misje w aplikacji zaprojektowano tak, aby wzmacniały pozytywne emocje i inspirowały do samoakceptacji. Na dedykowanej stronie akcji można dodatkowo znaleźć inspiracje, jak nosić piny w codziennych stylizacjach.
Rossmann zapowiada, że to dopiero początek akcji. Wkrótce do kolekcji dołączą sezonowe naklejki również zaprojektowane przez Kopi, a w planach jest kolejna niespodzianka dla uczestników zabawy. Marka zachęca klientów do śledzenia aplikacji Rossmann PL, aby na bieżąco odkrywać nowe projekty i zadania.
Rossmann, wprowadzając kolekcję pinów, sięga po sprawdzoną i lubianą przez wiele osób formę promocji opartą na zabawie w kolekcjonowanie. Mechanizm zdobywania i kompletowania przypinek może szczególnie trafić do tych konsumentek i konsumentów, którzy wychowali się na popularnych w latach 90. i 2000. „karteczkach”, tazosach czy innych gadżetach wymienianych wśród rówieśników. Tego typu akcje uruchamiają element nostalgii, a jednocześnie angażują w sposób, który łączy świat offline z cyfrowym – od misji w aplikacji po odbiór fizycznych, unikatowych przedmiotów w drogerii.