StoryEditor
Biznes
05.08.2025 15:37

Rossmann rusza z kolekcjonerską akcją promocyjną: wykonuj zadania, zbieraj piny

Ozdobne piny są do odbioru w drogeriach Rossmann. / Rossmann

Od 30 lipca w drogeriach Rossmann można zdobywać limitowaną serię kolekcjonerskich pinów autorstwa Natalii Kopiszki, jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich projektantek biżuterii ostatnich lat. Kolekcja obejmuje dwanaście unikatowych wzorów, w których charakterystyczne dla twórczości Kopi inspiracje kobiecym ciałem i stylem vintage połączono z motywami nawiązującymi do świata drogerii. Pierwszym wzorem dostępnym dla klientów jest pin „Dłoń”.

Aby zdobyć piny, klienci muszą realizować zadania dostępne w aplikacji Rossmann PL. Co miesiąc – począwszy od 30 lipca – w aplikacji pojawi się informacja o nowym wzorze oraz misjach do wykonania. Po ich zaliczeniu wystarczy pokazać aplikację w drogerii, aby otrzymać przypinkę. W ten sposób można skompletować całą serię i dołączyć do grona kolekcjonerów, które marka określa mianem „Piniar”.

Każdy pin ma nie tylko walor estetyczny, ale również symboliczny. Powiązany jest z komplementem, który użytkownik otrzymuje w formie wiadomości głosowej po odebraniu przypinki. Misje w aplikacji zaprojektowano tak, aby wzmacniały pozytywne emocje i inspirowały do samoakceptacji. Na dedykowanej stronie akcji można dodatkowo znaleźć inspiracje, jak nosić piny w codziennych stylizacjach.

Rossmann zapowiada, że to dopiero początek akcji. Wkrótce do kolekcji dołączą sezonowe naklejki również zaprojektowane przez Kopi, a w planach jest kolejna niespodzianka dla uczestników zabawy. Marka zachęca klientów do śledzenia aplikacji Rossmann PL, aby na bieżąco odkrywać nowe projekty i zadania.

Rossmann, wprowadzając kolekcję pinów, sięga po sprawdzoną i lubianą przez wiele osób formę promocji opartą na zabawie w kolekcjonowanie. Mechanizm zdobywania i kompletowania przypinek może szczególnie trafić do tych konsumentek i konsumentów, którzy wychowali się na popularnych w latach 90. i 2000. „karteczkach”, tazosach czy innych gadżetach wymienianych wśród rówieśników. Tego typu akcje uruchamiają element nostalgii, a jednocześnie angażują w sposób, który łączy świat offline z cyfrowym – od misji w aplikacji po odbiór fizycznych, unikatowych przedmiotów w drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
05.08.2025 13:34
Włoski urząd ds. ochrony konkurencji i rynku ukarał Shein za greenwashing
Greenwashing to działania markujące pro-ekologiczność.Shutterstock

Firma, reagując na wszczęcie postępowania w 2024 roku, zadeklarowała pełną współpracę z władzami i przekazanie wszystkich wymaganych informacji. Shein nie odniosła się jednak publicznie do ostatecznej decyzji i wysokości nałożonej kary.

Włoski urząd ds. ochrony konkurencji i rynku (AGCM) nałożył na platformę Shein karę w wysokości 1 mln euro za wprowadzające w błąd komunikaty dotyczące wpływu jej produktów na środowisko. Decyzja jest wynikiem postępowania, które rozpoczęło się we wrześniu ubiegłego roku i dotyczyła tzw. greenwashingu – praktyki polegającej na fałszywym lub przesadzonym przedstawianiu działań proekologicznych.

W toku dochodzenia regulator ustalił, że przekazy Shein w obszarze ochrony środowiska oraz społecznej odpowiedzialności biznesu były ogólnikowe, przesadzone, a w niektórych przypadkach wręcz nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd. AGCM podkreślił, że brak precyzji w tego typu komunikatach może wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznego wpływu firmy na środowisko i jej rzeczywistych działań proekologicznych.

Według urzędu, Shein ponosi szczególną odpowiedzialność z uwagi na działalność w segmencie fast fashion – branży znanej z dużego obciążenia środowiska, wynikającego z krótkich cykli życia produktów i wysokich wolumenów produkcji. AGCM zaznaczył, że w przypadku takiej skali działalności, transparentność i rzetelność komunikacji w zakresie zrównoważonego rozwoju mają kluczowe znaczenie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
05.08.2025 12:07
Gerresheimer sprzedaje dział szkła formowanego – akcje rosną o 4 proc.
Producent opakowań dokonuje przetasowań w łonie firmy.Gerresheimer

We wtorek rano akcje niemieckiego producenta opakowań i sprzętu medycznego Gerresheimer wzrosły o 3,9 proc. po ogłoszeniu decyzji o sprzedaży działu szkła formowanego. Firma poinformowała, że natychmiast rozpoczyna proces wydzielenia tej jednostki, nad którą prowadziła przegląd strategiczny od 2024 roku. Dział ten zajmuje się produkcją opakowań szklanych dla branży spożywczej i kosmetycznej. W ocenie prezesa Dietmara Siemssena, „najlepsze perspektywy rozwoju dla tego segmentu znajdują się poza strukturami Grupy Gerresheimer”.

Decyzja została ogłoszona zaledwie kilka tygodni po tym, jak fundusz aktywistyczny Asset Value Investor opublikował w czerwcu list otwarty, wzywając spółkę do poprawy efektywności biznesowej, m.in. poprzez sprzedaż działu szkła formowanego. Propozycja ta zyskała poparcie dwóch innych inwestorów z czołowej trzydziestki udziałowców. Zdaniem Christiana Reindla, zarządzającego portfelem w Union Investment, to „słuszny krok”, który poprawi profil wzrostu i rentowności firmy.

Gerresheimer, znany m.in. z produkcji szklanych słoików na kremy i butelek typu roll-on do dezodorantów, w ostatnich miesiącach zmaga się z osłabionym popytem na rynkach kosmetycznym i leków doustnych. W efekcie firma dwukrotnie obniżyła prognozy finansowe – po raz pierwszy tuż przed czerwcowym listem otwartym, a po raz drugi w lipcu. W związku z planowanym wydzieleniem segmentu szkła, Gerresheimer chce przekształcić się w wyspecjalizowanego dostawcę systemów i rozwiązań dla przemysłu farmaceutycznego i biotechnologicznego.

Sprzedaż działu szkła ma również kluczowe znaczenie finansowe – według Reindla pozwoli istotnie ograniczyć zadłużenie firmy i zmniejszyć ryzyko podniesienia kapitału, co jest obecnie głównym powodem wysokiego poziomu krótkiej sprzedaży akcji spółki. Pomimo wtorkowego wzrostu kursu, notowania Gerresheimer pozostają o 37,5 proc. niższe niż na początku roku. Szczegóły dotyczące nowej strategii mają zostać przedstawione podczas Capital Markets Day, zaplanowanego na 15 października 2025 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. sierpień 2025 16:07