StoryEditor
Biznes
28.08.2025 13:16

Rossmann uruchamia grę mobilną w aplikacji

Nowa funkcjonalność aplikacji ma przyciągnąć kolejnych klientów i klientki. / Rossmann

Rossmann poszerza ofertę skierowaną do młodych klientów, wprowadzając nową funkcjonalność do swojej aplikacji Rossmann PL. Z narzędzia korzysta obecnie 10 mln użytkowników, a teraz do dropów i kolekcjonerskich pinów stworzonych z Natalią Kopiszką dołącza gra Rossmania. Nowa inicjatywa stanowi kolejny element strategii budowania zaangażowania młodszej grupy odbiorców.

Rossmania opiera się na mechanice rozszerzonej rzeczywistości (AR) i łączy wizyty w drogeriach stacjonarnych z doświadczeniem mobilnym. Klienci, którzy wejdą do sklepu, mogą zalogować się do gry, zdobywać punkty – tzw. Rosski – i rywalizować w rozgrywkach. Gra oferuje także możliwość personalizacji awatara oraz zapraszania znajomych do wspólnej zabawy, co wzmacnia element społecznościowy.

W ramach Rossmanii przygotowano minigry, które będą systematycznie aktualizowane. Dzięki temu aplikacja ma zachęcać młodych klientów do regularnych wizyt i utrzymywania wysokiego poziomu interakcji z marką. Połączenie gamifikacji z zakupami wpisuje się w szerszy trend wykorzystania technologii mobilnych do zwiększania lojalności konsumentów.

Aplikacja jest kluczowym punktem kontaktu z klientami. Dlatego do dropów i pinów, które dla nich przygotowaliśmy dołączamy grę, kolejną formę zabawy i kolejny powód, aby zaglądać do naszej apki

– mówi Bogdan Maksymiec, Chief Marketing Officer w Rossmannie.

Premierze gry towarzyszy specjalny teledysk, emitowany w mediach społecznościowych Rossmanna oraz w telewizji. Występują w nim Tymek i OG Kamka, którzy wcześniej brali udział w kampaniach skierowanych do młodszej grupy odbiorców. Klip łączy wszystkie dotychczasowe elementy oferty dla młodych – dropy, limitowane upominki Rossmann x KOPI oraz Rossmanię – w jedną spójną opowieść.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
17.10.2025 14:17
e.l.f. Cosmetics wprowadza pierwszą na świecie funkcję zakupów bezpośrednich na Twitchu
Nowa integracja to kolejny mariaż gamingu ze światem beauty.e.l.f.YOU!

Marka e.l.f. Cosmetics jako pierwsza w historii uruchomiła natywną funkcję zakupów bezpośrednich w transmisjach na platformie Twitch, we współpracy z Amazon Ads. Nowe rozwiązanie o nazwie eyes.lips.first. umożliwia użytkownikom kupowanie produktów e.l.f. bez konieczności opuszczania transmisji na żywo, co stanowi przełom w integracji handlu z treściami interaktywnymi.

Innowacja została wprowadzona na oficjalnym kanale marki — e.l.f.YOU! — który od momentu uruchomienia w 2020 roku zgromadził już ponad 43 miliony minut obejrzanych transmisji. Dzięki nowej funkcji widzowie mogą dokonywać zakupów w czasie rzeczywistym, reagując na prezentowane produkty podczas streamów, co łączy doświadczenie społecznościowe z natychmiastową możliwością zakupu.

e.l.f. Beauty planuje szerzej zaprezentować projekt podczas TwitchCon San Diego 2025, gdzie Patrick O’Keefe, wiceprezes ds. cyfrowych w e.l.f. Beauty, weźmie udział w panelu poświęconym współpracy marek z twórcami internetowymi. Dyskusja ma przybliżyć, jak interaktywne treści i narzędzia zakupowe mogą zwiększać zaangażowanie widzów i efektywność kampanii marek.

Wprowadzenie eyes.lips.first. jest kolejnym krokiem e.l.f. w kierunku budowania obecności w środowisku gier i transmisji na żywo. Marka od kilku lat inwestuje w kulturę gamingu i współpracę z twórcami treści, dostrzegając rosnący potencjał tej formy komunikacji z młodszymi grupami konsumentów.

Dla Amazon Ads projekt ten stanowi część szerszej strategii łączenia e-commerce z rozrywką interaktywną. Integracja funkcji zakupowych bezpośrednio w streamach wpisuje się w trend tzw. shoppertainment – połączenia zakupów online z elementami społeczności i zabawy, które coraz mocniej kształtują przyszłość handlu cyfrowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.10.2025 09:32
Billion Dollar Beauty pozywa Anastasia Beverly Hills za naruszenie znaków towarowych
Globalna graczka versus niszowa marka? Najwyraźniej.Amazon

Petunia Products Inc., właściciel marki Billion Dollar Beauty, złożył pozew przeciwko Anastasia Beverly Hills LLC oraz jej założycielce i CEO, Anastazji Soare. Sprawa dotyczy rzekomego naruszenia znaków towarowych w związku z zapowiadaną książką Soare zatytułowaną “Raising Brows: My Story of Building a Billion-Dollar Beauty Empire”.

Pozew został wniesiony 13 października 2025 roku do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Centralnego Dystryktu Kalifornii (sygn. 8:25-cv-02312). W skardze wskazano, że tytuł książki narusza zarejestrowane przez Petunię znaki towarowe: “Raising Brows”, “Billion Dollar Beauty” oraz “Billion Dollar Brows”. Według firmy, użycie tych fraz przez Anastasię Soare prowadzi do wprowadzenia konsumentów w błąd i osłabienia rozpoznawalności jej własnych marek.

Petunia Products twierdzi, że po ogłoszeniu premiery książki wyniki wyszukiwania online dla hasła “Raising Brows” kierują użytkowników do strony Anastasia Beverly Hills i zapowiedzi publikacji, co ma ograniczać widoczność marki Petunia w sieci. W pozwie przypomniano również, że już w 2005 roku Anastasia Beverly Hills miała odmówić wprowadzenia do sprzedaży produktu Petunia o nazwie Brow Boost, uznając go za konkurencyjny.

Wśród pozwanych znalazły się także znane podmioty współpracujące przy promocji i dystrybucji książki: Oprah Winfrey, Oprah Daily LLC, Penguin Random House LLC oraz sieć drogerii Ulta Beauty Inc. Petunia zarzuca im współudział w naruszeniu praw do znaków towarowych poprzez wspieranie promocji publikacji. Reprezentację prawną powoda prowadzi kancelaria Berstein Law PC.

Sprawa Petunia Products Inc. v. Anastasia Beverly Hills LLC zwraca uwagę na rosnące napięcia wokół własności intelektualnej w branży beauty. W dobie, gdy założyciele marek coraz częściej wykorzystują swoje historie biznesowe jako element budowania wizerunku i ekspansji medialnej, granice pomiędzy osobistą narracją a ochroną marki stają się coraz bardziej płynne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. październik 2025 06:57