Praca salonów beauty jest zatem możliwa, ale tylko w nowym rygorze bezpieczeństwa. Dzięki nim obie tęskniące za sobą strony (klienci oraz fryzjerzy i kosmetyczki) mogą się ze sobą w końcu spotkać w poczuciu bezpieczeństwa.
– Niektóre standardy mają charakter obowiązku, a inne to tylko zalecenia. Wszystkie jednak spotkały się ze zrozumieniem zarówno klientów, jak i pracowników – informuje inicjatywa BeautyRazem, do której przystąpiło blisko 30 tys. specjalistów beauty z Polski i świata.
Wizytę w salonie należy umówić przez telefon, internet czy aplikację. Już nie wchodzi się raczej "z ulicy" by skorzystać z usług fryzjera lub kosmetyczki. Nie ma też możliwości oczekiwania na swoja kolej w poczekalni zakładu. Przy wejściu klientów witają informacje na temat konieczności założeni maseczki, umycia rąk i braku możliwości korzystania z telefonu komórkowego. Klienci z reguły proszeni są też o wypełnienie ankiety dotyczącej stanu zdrowotnego. Prawem salonu jest odmówienie usługi, gdy u klienta występują objawy choroby.
Pracownicy salonu muszą dezynfekować klamki, blaty i urządzenia. Każde stanowisko należy dokładnie wyczyścić za pomocą środka odkażającego po każdym zabiegu. Czas oczekiwania na usługę może się więc wydłużyć, ale zyskuje na tym bezpieczeństwo.
Rewolucję przeszły stanowiska stylizacji paznokci. Wiele salonów zastosowało ścianki z pleksi, oddzielające stylistkę od klientek, co nie jest obowiązkowe, ale było proste w realizacji i znacząco podniosło poczucie bezpieczeństwa.
Fryzjerzy i kosmetyczki, a także klienci – o ile to możliwe – przez cały czas usługi powinni przebywać w maseczce na twarzy. Pracownicy salonów dodatkowo często korzystają także z przyłbic.
Stanowiska, takie jak fotele fryzjerskie czy blaty do manicure, powinny być porozsuwane na odległość 2 metrów. Gdy nie jest to możliwe część stanowisk zostaje wyłączonych z użytkowania.