StoryEditor
Surowce
02.10.2023 14:20

Impatic Essence® ​– innowacyjny ekstrakt roślinny dla przemysłu kosmetycznego

Impatic Essence® opóźnia procesy starzenia skóry, działa wygładzająco, uelastyczniająco i ujędrniająco / PBC Labs
Silna konkurencja na rynku kosmetyków naturalnych sprawia, że producenci stale poszukują nowoczesnych substratów o wysokiej skuteczności. Powiewem świeżości w branży może być ekstrakt Impatic Essence® oferowany przez polską spółkę PBC Labs. Naturalny wyciąg produkowany z ekspansywnej rośliny wywodzącej się z Himalajów, wykazuje silne działanie nawilżające, wygładzające, rozjaśniające i uelastyczniające skórę, co zostało potwierdzone badaniami. Wysoka wydajność ekstraktu, możliwość pozyskiwania rośliny ze stanowisk naturalnych m.in na Roztoczu oraz odbywająca się w Polsce produkcja sprawiają, że Impatic Essence® to doskonała alternatywa dla znanych już ekstraktów roślinnych.

Nauka i przyroda w służbie pięknej skóry

 

image
PBC
Impatic Essence® ​to produkt autorski, wytwarzany z rośliny, która nie była dotychczas wykorzystywana w przemyśle kosmetycznym i farmaceutycznym. Jego wyjątkowość potwierdza zgłoszenie patentowe (polskie nr P.443004; europejskie nr EP22214701.9).

Głównym surowcem wykorzystywanym do jego produkcji jest pochodząca z zachodniej części Himalajów ekspansywna roślina, która została introdukowana do innych krajów Azji oraz Europy i Ameryki Północnej, a przez producenta pozyskiwana jest z naturalnych stanowisk na Roztoczu. Występujące w niej związki mają zdolność hamowania wielu enzymów, m.in. elastazy czy hialuronidazy i tym samym opóźniania procesów starzenia.

Wyjątkowość Impatic Essence® tkwi również w metodzie jego produkcji –  aby pozyskać wyciąg, PBC Labs wykorzystuje zoptymalizowaną metodę ekstrakcji wspomaganą ultradźwiękami. Uzyskany w ten sposób ekstrakt charakteryzuje się dużą koncentracją substancji czynnych i dzięki temu przynosi oczekiwane efekty już po pierwszym użyciu.

Dodatkowo, ma on w 100 proc. naturalny skład (bez syntetycznych dodatków), a jego skuteczność, w tym silne właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne połączone ze stymulacją odnowy tkankowej, a także usprawnieniem mikrokrążenia oraz zdolnością łagodzenia podrażnień, zostały potwierdzone wynikami niezależnych badań.

 

 

Wyjątkowe właściwości potwierdzone badaniami

 

Ekstrakt Impatic Essence®  zawiera duże ilości kwasu azelainowego, kwasu p-hydroksybenzoesowego, a także pochodne kwercetyny i kemferolu, kwas ferulowy, kwas chlorogenowy, wanilinowy, salicylowy, i inne, potwierdzone analizą LC-MS.

Tak bogaty skład wpływa na dobroczynne właściwości produktu, wśród których docenić należy zwłaszcza bardzo silną zdolność hamowania kolagenazy izolowanej z Clostridium heamolyticum (na poziomie 81,73 proc.) oraz zdolność hamowania wieprzowej elastazy trzustkowej (0,01 proc. ekstrakt wykazał hamowanie na poziomie 83,19 proc.).To o tyle istotne, że to właśnie kolagenaza odpowiada za rozkład włókien kolagenowych, a elastynaza włókien sprężystych.

Zahamowanie wzrostu wspomnianych metaloproteinaz macierzy (MMP) pozwala opóźnić procesy starzenia skóry. Badania in vitro przeprowadzone metodą spektrofotometryczną, w których oceniano zdolność ekstraktu do neutralizacji fioletowego rodnika 2,2-difenylo-1-pikrylohydrazyl (DPPH), potwierdziły również silne właściwości antyoksydacyjne wyciągu (0,01 proc. ekstrakt wykazał aktywność antyoksydacyjną na poziomie 177,07 μg Troloksu/ml, co odpowiada wysoce aktywnemu antyoksydacyjnie Troloksowi).

 

Sposób na bardziej nawilżoną, gładszą i wyraźnie elastyczniejszą skórę

 

image
PBC
Oprócz działania antyoksydacyjnego i opóźniającego procesy starzenia Impatic Essence® wykazuje również szereg innych właściwości korzystnie wpływających na kondycję skóry. Przeprowadzone badania aplikacyjne wykazały, że po 28 dniach regularnego stosowania ekstrakt jest w stanie:

• nawilżać (średnio o 3 proc.) i wygładzać (średnio o 9 proc.) skórę,

• uelastyczniać skórę (średnio o 6 proc.) oraz ją ujędrniać (średnio o 10 proc.),

• zmniejszać głębokość (średnio o 6 proc.) i szerokość (średnio o 3 proc.) zmarszczek.

Dodatkowo, inhibicja lipooksygenazy (LOX) metodą spektrofotometryczną wykazała właściwości przeciwzapalne ekstraktu – 0,01 proc. ekstrakt hamował aktywność LOX na poziomie 73,38 proc. Test in vitro z tyrozynazą grzybową potwierdził natomiast właściwości rozjaśniające Impatic Essence®: 0,01 proc. ekstrakt hamował aktywność tyrozynazy na poziomie 53,95 proc.

Badania w postaci testu płatkowegoprzeprowadzonego pod kontrolą dermatologiczną wykazały też, że produkt jest dobrze tolerowany przez skórę – w badanej grupie ochotników nie wystąpiły podrażnienia ani reakcje alergiczne. Ekstrakt spełnia również wymagania testu kompatybilności ze skórą (Skin Compatibility Test) i może zostać sklasyfikowany jako niedrażniący. Przeprowadzona ocena cytotoksyczności Impatic Essence® wykonana z zastosowaniem linii komórkowej ludzkich prawidłowych fibroblastów skóry (BJ) potwierdziła z kolei, że ekstrakt nie wykazuje efektu cytotoksycznego względem ludzkich fibroblastów skóry.

 

Bezpieczny i wydajny ekstrakt o szerokich możliwościach zastosowania

 

Opracowany przez PBC Labs ekstrakt Impatic Essence®  daje wyraźny efekt już po pierwszym użyciu, co potwierdzają liczne badania. Duża w tym zasługa silnej koncentracji substancji czynnych, osiągniętej dzięki nowatorskiej metodzie ekstrakcji – na jeden litr kosmetyków potrzeba zaledwie stu miligramów liofilizatu. Uzyskany ekstrakt jest zatem nie tylko skuteczniejszy, ale również czystszy, tańszy i wydajniejszy, dzięki czemu jest w stanie skutecznie konkurować zarówno ceną, jak i jakością, z innymi produktami dostępnymi na rynku.

Ekstrakt powstaje w oparciu o składniki pochodzenia naturalnego i jest dostępny w formie płynnej i suchej. Dodatkowo, wyróżnia go czystość mikrobiologiczna. Stopień naturalności użytych składników pozostaje przejrzysty dzięki zastosowaniu obowiązujących norm definiujących składniki naturalne.

Impatic Essence®  może być wykorzystywany w celach kosmetycznych i farmaceutycznych, do wytwarzania kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy i ciała o działaniu łagodzącym, nawilżającym, przeciwstarzeniowym, przeciwzapalnym, przeciwobrzękowym i rozjaśniającym, a także do produkcji preparatów przeznaczonych dla skóry z niedoskonałościami. Dodatkowo, może być stosowany jako składnik do produkcji innowacyjnych, naturalnych preparatów do pielęgnacji włosów i skóry głowy (szamponów, spłukiwanych odżywek i masek, kondycjonerów, serów, wcierek), w szczególności o właściwościach hamujących łysienie androgenowe.

 

image
PBC Labs

PBC Labs to polski startup wchodzący na rynek ekstraktów roślinnych do zastosowania w przemyśle kosmetycznym i farmaceutycznym. W swojej ofercie posiada unikalny ekstrakt Impatic Essence®, którego skuteczność została potwierdzona badaniami naukowymi. Wytwarzane przez firmę ekstrakty wyróżnia 100 proc. naturalnego składu i brak syntetycznych dodatków.

PBC Labs zostało założone przez trzy przyjaciółki, ekspertki w swoich branżach. Funkcję prezesa zarządu spółki pełni Katarzyna Dos Santos Szewczyk, dr hab. n. farm., prof. Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. W swojej pracy zajmuje się optymalizacją warunków ekstrakcji i separacji związków czynnych, a także badaniem aktywności biologicznej ekstraktów roślinnych.

Wysoka wydajność ekstraktów, niski koszt pozyskania surowców i ich dostępność czynią PBC Labs silnym i stabilnym partnerem dla producentów kosmetyków, suplementów diety i wyrobów ziołowych, który jest w stanie oferować im wyjątkowe i opłacalne rozwiązania. PBC Labs to nowa jakość na rynku i driver dla biznesu.

 

PBC Labs Sp. z o.o.

ul. Ceramiczna 1/102

20-150 Lublin

https://pbclabs.pl/

 

image
PBC

Działanie zrealizowane w ramach projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich pt. „Impatic Essence – innowacyjny ekstrakt roślinny do zastosowania w farmacji i kosmetologii”. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
22.04.2025 13:34
Światowy Dzień Ziemi: Jak wybierać kosmetyki świadomie, etycznie i ekologicznie?
Katarzyna Wągrowska jest ekspertką od gospodarki cyrkularnej i środowiskowej odpowiedzialności producentaL‘Oréal mat.pras.

Czy da się znaleźć kosmetyk, który jest skuteczny, łagodny dla skóry, nie testowany na zwierzętach, zapakowany w coś sensownego – najlepiej z recyklingu – i nie kosztuje majątku? To pytania, które regularnie zadaję sobie podczas zakupów – mówi Katarzyna Wągrowska, ekspertka od gospodarki cyrkularnej i środowiskowej odpowiedzialności producenta, współpracująca z Garnier.

W świecie pełnym marketingowych pułapek i greenwashingu naprawdę trudno się odnaleźć, zwłaszcza gdy zależy nam na czymś więcej niż tylko pięknym opakowaniu – podkreśla Katarzyna Wągrowska. Jak dodaje, warto mieć to na uwadze nie tylko z okazji Dnia Ziemi, choć to idealny moment, żeby zatrzymać się na chwilę i przemyśleć: jak moje codzienne wybory – także te kosmetyczne – wpływają na planetę.

Na co zatem zwracać uwagę i dlaczego nasze kosmetyczne wybory mają znaczenie? Branża kosmetyczna ma ogromny wpływ na środowisko. Produkcja, transport, testowanie, zużycie wody, energia, chemia, plastik… Skala zużycia i zanieczyszczeń może przyprawić o zawrót głowy.

Oto kilka faktów:

● Średnio 120 miliardów opakowań kosmetycznych trafia co roku na rynek. Większość z nich nie jest poddawana recyklingowi.

● Kosmetyki zawierają często mikroplastik, który trafia do wód i oceanów, zaburzając ekosystemy.

● Wciąż są firmy, które stosują testy na zwierzętach, mimo że istnieją skuteczne i bardziej etyczne alternatywy.

● Produkcja niektórych surowców (np. oleju palmowego) przyczynia się do wycinki lasów deszczowych, a co za tym idzie – do wymierania gatunków i wzrostu emisji CO₂.

W obliczu kryzysu klimatycznego i utraty bioróżnorodności nie możemy dłużej udawać, że nasze wybory są neutralne. Bo nie są. Ale – i tu dobra wiadomość – mogą być częścią rozwiązania – podkreśla ekspertka.

Małe kroki, realna zmiana

Nie trzeba być perfekcyjnym eko-wojownikiem, by coś zmienić. Wystarczy podejmować bardziej świadome decyzje, krok po kroku. Ja robię to w oparciu o moje wartości – i właśnie to chciałabym dziś pokazać:

1. Wybieram kosmetyki cruelty free, bo nie zgadzam się na cierpienie

To dla mnie punkt wyjścia. Oznaczenia Leaping Bunny, PETA lub Cruelty Free International to sygnał, że nikt nie musiał cierpieć, żebym mogła użyć szamponu, tuszu do rzęs czy balsamu do ciała. To nie jest „drobnostka” – to konkretna decyzja po stronie etyki. Garnier jest największą na świecie marką z certyfikatem Crulety Free International. Oznacza to, że wszystkie produkty Garnier są oficjalnie zatwierdzone w ramach programu Leaping Bunny i wolne od okrucieństwa wobec zwierząt.

2. Sięgam po opakowania z recyklingu – bo nie chcę dokładać się do ilości nowego plastiku

Kiedy tylko mogę, wybieram produkty w szkle, metalu, papierze lub plastiku z recyklingu. Uwielbiam też marki, które oferują refille lub skupują puste opakowania. Zmiana opakowania może wydawać się niewielka, ale przy skali miliardów sztuk rocznie – robi kolosalną różnicę.

Dzięki wykorzystaniu plastiku pochodzącego z recyklingu, w 2022 roku Garnier zaoszczędził 15 800 ton pierwotnego plastiku. Aż 83 proc. plastiku PET wykorzystywanego przez markę pochodzi z materiałów z recyklingu. Do 2030 roku wszystkie produkty Garnier będą wykonane w 100 proc. z plastiku uzyskanego z recyklingu i będą potencjalnie nadawać się do recyklingu, ponownego napełnienia lub ponownego użycia.

3. Skład ma znaczenie – wybieram surowce z poszanowaniem natury

Kakao z certyfikowanych plantacji, olej arganowy z upraw wspierających kobiety w Maroku, glinki wydobywane w sposób zrównoważony. To nie marketing – to realne wsparcie dla ludzi i przyrody. Unikam też produktów z mikroplastikiem i kontrowersyjnymi konserwantami.

W ramach naszych programów solidarnego pozyskiwania surowców i partnerstwa z Plastics For Change Garnier wspiera 1431 społeczności.

4. Doceniam marki inwestujące w zieloną naukę

Szukam marek, które idą dalej niż tylko „naturalność”. Takie, które pracują nad nowoczesnymi formułami ograniczającymi emisję, zużycie wody i ślad węglowy. Produkcja kosmetyków może być przyjazna dla klimatu – trzeba tylko chcieć. I wspierać tych, którzy to robią.

W 2022 r. formuły Garnier stały się w 82 proc. biodegradowalne*. 63 proc. składników w produktach marki jest pochodzenia biologicznego lub pochodzi z powszechnie występujących minerałów. Marka stale tworzy nowe formuły, wysoce skuteczne i pełne poszanowania dla środowiska. Zarówno te do włosów, jak i dla skóry, oparte na zielonych naukach, takich jak biotechnologia i fermentacja.

Podsumowanie: świadome wybory to nie moda – to odpowiedzialność

Zmiana zaczyna się od nas i naszych decyzji zakupowych. To my głosujemy naszym portfelem na rozwiązania, które chcemy wspierać. Wybieramy konkretny krem, szampon, płyn micelarny z myślą nie tylko o swojej skórze, ale i o planecie. Pamiętajmy o zadawaniu sobie pytania w trakcie zakupów: czy naprawdę tego potrzebuję? I kto/co na tym zyskuje lub traci Niech Dzień Ziemi będzie dla nas przypomnieniem, że każde nasze działanie ma znaczenie. Bo jeśli możemy dbać o siebie, nie szkodząc innym, to czemu mielibyśmy wybierać inaczej? – pyta Katarzyna Wągrowska. 

*Wg OECD 301 lub równoważnych testów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
17.04.2025 13:39
Indonezyjscy producenci oleju palmowego szukają nowych rynków zbytu po wprowadzeniu amerykańskich ceł
Wikimedia Commons, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International

W obliczu decyzji administracji Donalda Trumpa o wprowadzeniu 32-proc. ceł na import oleju palmowego z Indonezji, tamtejsi producenci szukają sposobów na zminimalizowanie strat. Indonezja, będąca największym dostawcą oleju palmowego na świecie, rozpoczęła działania zmierzające do dywersyfikacji kierunków eksportu. Głównymi obszarami zainteresowania stały się rynki Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji Centralnej oraz Europy.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez France24, powołującymi się na Indonezyjskie Stowarzyszenie Producentów Oleju Palmowego (GAPKI), w 2023 roku Indonezja wyeksportowała do Stanów Zjednoczonych 2,5 miliona ton oleju palmowego. To aż 89 procent całkowitego eksportu tego surowca z Indonezji. Stany Zjednoczone pozostają czwartym największym importerem oleju palmowego na świecie, co pokazuje skalę potencjalnego uderzenia w indonezyjską gospodarkę.

Choć administracja USA wprowadziła 90-dniowe zawieszenie ceł, indonezyjscy eksporterzy nie zamierzają czekać bezczynnie. Przewodniczący GAPKI, Eddy Martono, w rozmowie z France24 podkreślił, że dywersyfikacja rynków zbytu „musi zostać przeprowadzona”. Jego zdaniem opieranie eksportu na jednym głównym partnerze handlowym niesie zbyt duże ryzyko w kontekście przyszłych decyzji politycznych i gospodarczych.

Poszukiwania alternatywnych rynków mają na celu nie tylko złagodzenie skutków obecnych ograniczeń, ale również zwiększenie odporności sektora na przyszłe wahania polityki handlowej. Eksport do krajów rozwijających się, a także wzmocnienie obecności na rynkach europejskich, może w dłuższej perspektywie przynieść większą stabilność indonezyjskim producentom oraz ograniczyć uzależnienie od jednego kierunku eksportowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:45