StoryEditor
Szkolenia
27.04.2010 00:00

Nieograniczone możliwości nanotechnologii

Stosowanie srebra i złota w produkcji kosmetyków stało się ostatnio bardzo modne. Jako pierwsza w Polsce użyła srebra trzy lata temu firma Chatier Cosmetics, stosując technologię NanoSilver do produkcji linii pielęgnacyjnej kosmetyków NanoSilver Activ, zawierającej balsamy do ciała, żele pod prysznic i deo roll-ony. Dlaczego właśnie srebro? Co spowodowało, że producenci coraz częściej sięgają po innowacyjne technologie i co one dają w praktyce?

Srebro i złoto to metale szlachetne, bardzo istotne z pewnych przyczyn dla funkcjonowania organizmu człowieka. Srebro posiada szerokie właściwości antybakteryjne, a złoto oczyszcza ciało i umysł nie powodując skutków ubocznych. Zastosowanie tych metali przy użyciu nanotechnologii otwiera nowe horyzonty dla producentów kosmetyków i nie tylko.
Srebro
Jest nie tylko metalem szlachetnym, ale również pierwiastkiem śladowym, ważnym dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Już w starożytności wykorzystywano jego naturalne właściwości wspomagające leczenie.
W XIX wieku w Niemczech odkryto, że łagodny roztwór srebra działa odkażająco w przypadku zapalenia spojówek, a jednocześnie nie podrażnia śluzówki. W 1923 roku przeprowadzono testy, które potwierdziły, że w wielu przypadkach srebro wspomaga leczenie infekcji bakteryjnych.
Analiza badań nad srebrem pozwoliła w 1978 roku w czasopiśmie Science Digest na określenie srebra cudem współczesnej medycyny. W latach 90. Dr Bjorn Nordstrom z Karolińskiego Uniwersytetu w Szwecji potwierdził, że srebro nie wywołuje skutków ubocznych w organizmie. Obecnie na świecie stosuje się preparaty lecznicze oraz suplementy diety zawierające srebro. Jest ono nieocenionym składnikiem przy leczeniu oparzeń i infekcji skóry.
Nanotechnologia
To bardzo nowoczesna i zarazem szeroka dziedzina nauki dająca bardzo szeroki wachlarz możliwości. To właściwie rewolucja w zastosowaniu materiałów w rozmiarze cząsteczek na poziomie atomowym, dzięki czemu posiadają one niespotykane właściwości. Firma NanoActiv wykorzystuje właściwości tych niezwykle małych drobinek metali, rozprowadzając je w idealnie czystej, zdemineralizowanej wodzie. Powstaje w ten sposób powierzchnia czynna. Nanokoloidy tych metali wykazują silne działanie antybakteryjne, a jednocześnie szereg innych właściwości cennych w preparatach kosmetycznych.
NanoSilver Activ
Zdobycze nauki coraz częściej pozwalają firmom kosmetycznym rozwijać swoje portfolio produktów o wyjątkowych właściwościach. Od 2006 r. Chatier Cosmetics wprowadzał na rynek następujące produkty: NANOSILVERACTIV Body lotion – zawiera kompleks substancji zmiękczających i wygładzających naskórek. Doskonale się wchłania, powodując, że skóra jest aksamitna i miękka w dotyku. Działa antybakteryjnie, łagodzi wszelkie podrażnienia skóry.
NANOSILVERACTIV Shower Gel – tworzy skuteczną ochronę przeciwbakteryjną, zapewnia optymalną pielęgnację skóry. Intensywny zapach perfum relaksuje ciało i zmysły.
NANOSILVERACTIV Roll-on – dzięki zawartości nanocząstek srebra gwarantuje skuteczną ochronę antybakteryjną. Daje uczucie świeżości i przyjemnego zapachu przez wiele godzin. Łagodzi podrażnienia skóry.
NANOSILVERACTIV Body Refrashing – zawiera kompleks substancji pielęgnujących skórę.
Posiada właściwości regenerujące i odżywcze. Wykorzystuje biobójcze i hypoalergiczne właściwości.
Obecnie pod nazwą NanoActiv powstała nowa, niezwykle zaawansowana linia kosmetyków obejmująca płyny po goleniu i, co najciekawsze, srebro i złoto koloidalne do użytku zewnętrznego – szczególnie dla kobiet. To innowacyjne produkty, które dzięki swoim właściwościom znakomicie wpływają na skórę na przykład trądzikową i z tendencją do przetłuszczania się. Są świetnie przyswajalne dla skóry, dzięki zastosowaniu bardzo małych cząsteczek szlachetnych pierwiastków.
Warto zastanowić się nad ich wypróbowaniem. Seria kosmetyków NanoActiv jest dostępna w ofercie firmy Exim, dystrybutora marek Chatier Cosmetics i JFenzi Parfums.

Nanokoloidalne złoto
- stymuluje proces oczyszczania organizmu drogą skórną
- zmniejsza powstawanie zmarszczek i regeneruje już istniejące
- nawilża skórę i likwiduje jej przebarwienia
- działa kojąco i antybakteryjnie
Nanokoloidalne srebro
- ma silne właściwości antybakteryjne  i grzybobójcze
- działa nawilżająco
- przedłuża trwałość produktów
- jest nietoksyczne, nie podrażnia skóry

 


Nowa linia płynów po goleniu NANOACTIV. Dzięki wykorzystaniu nanocząsteczek srebra mają przede wszystkim działanie antybakteryjne. Dają poczucie nawilżonej i odświeżonej skóry


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
26.06.2023 00:00
Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym
fot. materiał partnera
O sytuację na tradycyjnym rynku kosmetycznym zapytaliśmy Jarosława Pawelca dyrektora handlowego firmy Venita.

J. Pawelec: Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.

Do oczekiwań rynku muszą dostosować się producenci ze swoją ofertą produktową i promocją.

Istotną rolę J.Pawelec upatruje w budowaniu relacji klient-sprzedawca: „Sprzedawczyni mająca długą przyjacielską wręcz więź ze swoją klientką z łatwością zarekomenduje jej nowe produkty”.  
 
J.Pawelec: Firmy kosmetyczne starają się włączyć w proces komunikacji producent-sprzedawca-klientka, aby ułatwić wprowadzanie nowych produktów i zwiększać sprzedaż.

Ważnym działaniem są konkursy sprzedażowe dla personelu, gdzie często nagrodę stanowią produkty producenta. Dzięki temu sprzedawczyni może przetestować produkt i znając jego zalety rekomendować go, swoim klientkom, pełniąc rolę konsultantki”. 

Kolejnym działaniem, według J. Pawelca są akcje promocyjne producenta nastawione bezpośrednio na konsumenta o treści: "kup produkty firmy za kwotę X i odbierz produkt gratis"

Promocje dają bezpośrednią korzyść dla wszystkich stron procesu: 

- klientki uzyskują korzyści w postaci produktów gratis, drogerie korzystają, ponieważ akcje przyciągają nowe klientki i podtrzymują zainteresowanie stałych klientek tworząc program lojalnościowy, producent ponosi koszt promocji, ale w zamian uzyskuje wyższą sprzedaż i buduje dobre relacje z drogeriami co przekłada się m.in. na łatwość we wprowadzaniu nowości i silniejszą pozycję względem konkurencji.

Ekspert Venity podsumowuje: Aby rozwijać pozycję marki na rynku należy pozyskać lojalnego klienta. Służą temu aktywne działania dające dodatkowe korzyści wszystkim uczestnikom procesu komunikacji. Doceniamy w firmie korzyści płynące z prowadzenia działań promocyjnych nastawionych na budowę relacji i będziemy się w nie angażować. 

Uważamy, ze rynek tradycyjny jest ważny nie tylko dla uzyskania sprzedaży, ale również dla budowy wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Venita utrzymuje i zwiększa swoje zaangażowanie w tym kanale sprzedaży. Obecnie firma rekrutuje na stanowisko przedstawiciela handlowego w regionach śląskim i pomorskim. Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu: sprzedaż[email protected]

Venita jest wiodącym polskim producentem kosmetyków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Firma eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu  na rynku oferujemy produkty wysokiej jakości wpisujące się w najnowsze trendy na rynku kosmetycznym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Szkolenia
14.06.2023 00:00
DM promuje swoją politykę cenową i pokazuje klientom, jak oszczędzać na zakupach
W ramach promocji swojej polityki cenowej DM wprowadziła dodatkowe oznaczania POS w  drogeriach oraz odświeżyła system komunikacjifot. materiały prasowe
Sieć DM od początku obecności na polskim rynku wychodzi z założenia, że od szukania promocji lepsze jest kupowanie w zawsze korzystnych cenach. Obecnie we wszystkich drogeriach widoczne są woblery, standy i bannery z hasłami – Oszczędzaj dzięki trwałym cenom, Dziś korzystnie, jutro korzystnie, zawsze korzystnie. Kampania promująca korzyści wynikające z nietypowego w Polsce podejścia do cen, promowana jest też poprzez sklep online.

W polskich drogeriach DM znajduje się ponad 13 tys. produktów, zaś w sklepie online ponad 11,5 tys. W swoim portfolio DM ma łącznie 28 marek własnych, pod którymi występuje kilka tysięcy produktów we wszystkich kategoriach. Zgodnie ze swoją polityką cenową od początku obecności w Polsce, czyli od ponad roku, niezależnie od inflacji i innych czynników zewnętrznych, DM nie podniosła ceny sprzedaży na ponad 2 tys. produktów.

– Chcesz kupować zawsze korzystnie, zamiast gonić za okazyjnymi ofertami? – pyta marka i wyjaśnia, że właśnie dzięki gwarancji trwałej ceny w DM to możliwe.

Już na samym początku obecności w Polsce siec założyła, że będzie ją wyróżniać polityka cenowa. Do dziś gwarantuje atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez co najmniej cztery miesiące lub dłużej, od daty ostatniej podwyżki widocznej przy każdym produkcie. Dzięki temu ceny półkowe DM są trwale niższe.

Sieć tłumaczy, że wyszła z założenia, że nie należy sztucznie zawyżać cen, by potem obniżać je na krótki okres, zmuszając klienta do kupowania produktów na promocjach, na zapas, a nie wtedy, kiedy faktycznie ich potrzebuje. Kieruje się filozofią, która mówi: drogi kliencie, możesz polegać na cenach, jakie widzisz na półkach. Możesz w dowolnej chwili przyjść i kupić produkt w korzystnej cenie, kiedy rzeczywiście go potrzebujesz.

Jednak znając przywiązanie polskich klientów do promocji,  DM oferuje kupony rabatowe w aplikacji „Mój DM”. Są one elementem strategii omnichannelowej oraz czynnikiem wzmacniającym lojalizację klientów. Zachęcają do pobierania aplikacji, bo tylko za jej pomocą możliwa jest aktywacja zniżek. Same kupony można wykorzystać we wszystkich kanałach – zarówno podczas zakupów przez aplikację, w sklepie internetowym, jak i w drogeriach stacjonarnych. Każdego miesiąca oferowanych jest około dwudziestu różnego rodzaju kuponów.

– Polscy klienci są ze wszystkich stron bodźcowani promocjami i czasowe obniżki cen produktów są dla nich jednym z mocniejszych impulsów zakupowych, choć nie zawsze korzystnym. Zdajemy sobie z tego sprawę i od początku pracujemy nad percepcją postrzegania naszych cen. Wiemy, że zwłaszcza dziś, kiedy światowa gospodarka jest zachwiana, a inflacja szaleje, kwestia oszczędności jest jeszcze ważniejsza niż kiedykolwiek – mówi Henri Hampe, dyrektor sprzedaży DM.

Dlatego sieć zdecydowała się na dodatkową komunikację wokół swoich cen, by pokazać klientom wszystkie korzyści płynące z zakupów w sklepach DM i dać im możliwość świadomego wyboru i oszczędzania.

 – Wiemy, że dzięki naszym trwałym cenom klienci mogą zaoszczędzić, bo regularnie prowadzimy na własny użytek porównania koszyków zakupowych w obrębie wybranego asortymentu. Wynika z nich, że ogólna oferta cenowa DM jest korzystniejsza, nawet jak uwzględniamy okresowe promocje wybranych produktów u konkurencji – dodaje Hampe.

W ramach promocji swojej polityki cenowej DM wprowadziła dodatkowe oznaczania POS w  drogeriach oraz odświeżyła system komunikacji. Woblery, standy i bannery z hasłami – Oszczędzaj dzięki trwałym cenom, Dziś korzystnie, jutro korzystnie, zawsze korzystnie pojawiły się we wszystkich drogeriach oraz sklepie internetowym.

Czytaj też: Carrefour tworzy Strefy Niskich Cen. Stanęły w nich kosmetyki i chemia marki własnej

Sieć DM-drogerie markt weszła do Polski w kwietniu 2021 r. Polski oddział ma swoją siedzibę we Wrocławiu i tam została otwarta pierwsza drogeria DM. Do tej pory sieć otworzyła w Polsce 14 stacjonarnych placówek, wszystkie w zachodnio-południowej Polsce i obecnie ten kierunek jest kontynuowany. DM chcą zamknąć 2023 r. z liczbą 23 stacjonarnych drogerii i na ekspansję w tym roku przeznaczą 60 mln zł. 

Czytaj więcej: 

DM-drogerie markt do końca 2023 r. wydadzą na ekspansję w Polsce 60 mln zł 

Hubert Iwanowski, DM-drogerie markt Polska: Stawiamy na partnerstwo. Z producentami budujemy asortyment i kategorie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. kwiecień 2024 02:25