StoryEditor
Szkolenia
27.04.2010 00:00

Nieograniczone możliwości nanotechnologii

Stosowanie srebra i złota w produkcji kosmetyków stało się ostatnio bardzo modne. Jako pierwsza w Polsce użyła srebra trzy lata temu firma Chatier Cosmetics, stosując technologię NanoSilver do produkcji linii pielęgnacyjnej kosmetyków NanoSilver Activ, zawierającej balsamy do ciała, żele pod prysznic i deo roll-ony. Dlaczego właśnie srebro? Co spowodowało, że producenci coraz częściej sięgają po innowacyjne technologie i co one dają w praktyce?

Srebro i złoto to metale szlachetne, bardzo istotne z pewnych przyczyn dla funkcjonowania organizmu człowieka. Srebro posiada szerokie właściwości antybakteryjne, a złoto oczyszcza ciało i umysł nie powodując skutków ubocznych. Zastosowanie tych metali przy użyciu nanotechnologii otwiera nowe horyzonty dla producentów kosmetyków i nie tylko.
Srebro
Jest nie tylko metalem szlachetnym, ale również pierwiastkiem śladowym, ważnym dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Już w starożytności wykorzystywano jego naturalne właściwości wspomagające leczenie.
W XIX wieku w Niemczech odkryto, że łagodny roztwór srebra działa odkażająco w przypadku zapalenia spojówek, a jednocześnie nie podrażnia śluzówki. W 1923 roku przeprowadzono testy, które potwierdziły, że w wielu przypadkach srebro wspomaga leczenie infekcji bakteryjnych.
Analiza badań nad srebrem pozwoliła w 1978 roku w czasopiśmie Science Digest na określenie srebra cudem współczesnej medycyny. W latach 90. Dr Bjorn Nordstrom z Karolińskiego Uniwersytetu w Szwecji potwierdził, że srebro nie wywołuje skutków ubocznych w organizmie. Obecnie na świecie stosuje się preparaty lecznicze oraz suplementy diety zawierające srebro. Jest ono nieocenionym składnikiem przy leczeniu oparzeń i infekcji skóry.
Nanotechnologia
To bardzo nowoczesna i zarazem szeroka dziedzina nauki dająca bardzo szeroki wachlarz możliwości. To właściwie rewolucja w zastosowaniu materiałów w rozmiarze cząsteczek na poziomie atomowym, dzięki czemu posiadają one niespotykane właściwości. Firma NanoActiv wykorzystuje właściwości tych niezwykle małych drobinek metali, rozprowadzając je w idealnie czystej, zdemineralizowanej wodzie. Powstaje w ten sposób powierzchnia czynna. Nanokoloidy tych metali wykazują silne działanie antybakteryjne, a jednocześnie szereg innych właściwości cennych w preparatach kosmetycznych.
NanoSilver Activ
Zdobycze nauki coraz częściej pozwalają firmom kosmetycznym rozwijać swoje portfolio produktów o wyjątkowych właściwościach. Od 2006 r. Chatier Cosmetics wprowadzał na rynek następujące produkty: NANOSILVERACTIV Body lotion – zawiera kompleks substancji zmiękczających i wygładzających naskórek. Doskonale się wchłania, powodując, że skóra jest aksamitna i miękka w dotyku. Działa antybakteryjnie, łagodzi wszelkie podrażnienia skóry.
NANOSILVERACTIV Shower Gel – tworzy skuteczną ochronę przeciwbakteryjną, zapewnia optymalną pielęgnację skóry. Intensywny zapach perfum relaksuje ciało i zmysły.
NANOSILVERACTIV Roll-on – dzięki zawartości nanocząstek srebra gwarantuje skuteczną ochronę antybakteryjną. Daje uczucie świeżości i przyjemnego zapachu przez wiele godzin. Łagodzi podrażnienia skóry.
NANOSILVERACTIV Body Refrashing – zawiera kompleks substancji pielęgnujących skórę.
Posiada właściwości regenerujące i odżywcze. Wykorzystuje biobójcze i hypoalergiczne właściwości.
Obecnie pod nazwą NanoActiv powstała nowa, niezwykle zaawansowana linia kosmetyków obejmująca płyny po goleniu i, co najciekawsze, srebro i złoto koloidalne do użytku zewnętrznego – szczególnie dla kobiet. To innowacyjne produkty, które dzięki swoim właściwościom znakomicie wpływają na skórę na przykład trądzikową i z tendencją do przetłuszczania się. Są świetnie przyswajalne dla skóry, dzięki zastosowaniu bardzo małych cząsteczek szlachetnych pierwiastków.
Warto zastanowić się nad ich wypróbowaniem. Seria kosmetyków NanoActiv jest dostępna w ofercie firmy Exim, dystrybutora marek Chatier Cosmetics i JFenzi Parfums.

Nanokoloidalne złoto
- stymuluje proces oczyszczania organizmu drogą skórną
- zmniejsza powstawanie zmarszczek i regeneruje już istniejące
- nawilża skórę i likwiduje jej przebarwienia
- działa kojąco i antybakteryjnie
Nanokoloidalne srebro
- ma silne właściwości antybakteryjne  i grzybobójcze
- działa nawilżająco
- przedłuża trwałość produktów
- jest nietoksyczne, nie podrażnia skóry

 


Nowa linia płynów po goleniu NANOACTIV. Dzięki wykorzystaniu nanocząsteczek srebra mają przede wszystkim działanie antybakteryjne. Dają poczucie nawilżonej i odświeżonej skóry


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.12.2025 00:49
Rossmann zapowiada: w drogeriach znów będą drogiści
Rossmann został patronem Akademii Drogistów, bo jest to program idealnie skrojony pod naszych pracowników – mówi prezes Rossmann SDP Marcin GrabaraRossmann

Akademia Drogistów to program nauczania on-line, kierowany do osób chcących podnieść swoje kwalifikacje i zostać drogistą. Kilkunastu ekspertów m.in. doktorzy nauk farmaceutycznych, dermatolog, psycholożka, kosmetolożka, dietetyczka czy trener personalny dzielą się wiedzą jak dbać o siebie i innych w holistyczny sposób.

Akademia jest wspólną inicjatywą firmy szkoleniowej questus, Rossmanna oraz Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Drogiści pojawili się w XIX wieku oferując szeroką gamę produktów codziennego użytku. Potrafili doradzić w każdej kwestii związanej z dbaniem o urodę. Na miejscu przygotowywali różne mikstury, mieszanki i kosmetyki. Kompetencje drogistów były związane z poradnictwem kosmetycznym i chemicznym, ale nie medycznym. Cieszyli się dużym zaufaniem społecznym jako eksperci z unikalnymi kompetencjami. Klienci ufali im, tak jak my dzisiaj ufamy – jeśli chodzi o nasze zdrowie – farmaceutom w aptekach – wyjaśnia profesor Robert Kozielski z firmy Questus.

Początkowo drogerie pełniły funkcję podobną do aptek, sprzedając nie tylko kosmetyki, ale także substancje chemiczne i lecznicze. Z biegiem czasu zaczynały powstawać pierwsze manufaktury i fabryki kosmetyków. Lata mijały, handel rozwijał się coraz dynamiczniej, a zawód drogisty zaczynał odchodzić w zapomnienie. W Polsce zniknął z rynku na początku lat dwutysięcznych.

Drogiści XXI wieku

Tymczasem klienci potrzebują ekspertów z dziedziny dbania o urodę i zdrowie. Najlepszym przykładem są Niemcy czy Szwajcaria, gdzie zawód drogisty cały czas funkcjonuje i cieszy się dużym prestiżem.

Reaktywacja tej profesji w Polsce ma duże szanse zakończyć się powodzeniem dzięki Akademii Drogistów – programowi nauczania on-line. Całość składa się z 37 godzin zajęć ze 173 merytorycznymi lekcjami wideo (każda od 7 do 20 minut). Zagadnienia są podzielone na osiem modułów: „Wprowadzenie do zawodu drogisty”, „Uważność na siebie”, „Twarz”, „Skóra głowy i włosy”, „Ciało”, „Technologia kosmetyków”, „Uważność na drugiego człowieka” i „Współczesny drogista”.

Akademię stworzyło 17 ekspertów: pracowników naukowych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi (doktorzy nauk farmaceutycznych, medycznych, chemicznych, dermatolog), praktyków tworzących kosmetyki z firmy Oceanic, badaczy z agencji Minds & Roses oraz niezależnych specjalistów. 

Rossmann został patronem Akademii Drogistów, bo jest to program idealnie wręcz skrojony pod naszych pracowników. Nasi klienci oczekują nawiązania z nimi bezpośredniej, bliskiej relacji, indywidualnego podejścia i fachowego doradztwa. Dlatego w przypadku naszych pracowników koszty nauki w akademii ponosi firma Rossmann

 – mówi prezes Rossmann SDP Marcin Grabara.

Holistyczne podejście do pielęgnacji

Drogistą może zostać każdy, w tym np. osoby szukające nowych wyzwań zawodowych, chcące się przekwalifikować. Projekt skierowany jest przede wszystkim do pracowników drogerii, salonów kosmetycznych oraz wszystkich tych, którzy interesują się holistycznym podejściem do pielęgnacji.

Akademia buduje specjalistyczne umiejętności i kompetencje, podnosząc szanse na rozwój zawodowy, ale jest też „instrukcją" jak w czasach zmian nie zatracić w sobie dbałości o osobisty dobrostan, wrażliwość na drugiego człowieka i siebie. Dostęp do platformy i programu nauczania kosztuje 2 490 zł.

image

Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie

Współpraca z Akademią Drogistów pokazuje, że nowoczesne podejście do zdrowia i pielęgnacji wymagają dyskusji między akademickością a praktyką zawodową. Dzisiejszy drogista to profesjonalista o szerokiej wiedzy, zdolny doradzać klientom w sposób odpowiedzialny, oparty na rzetelnych podstawach naukowych i empatii. Cieszy mnie, że nasi wykładowcy i eksperci mają swój udział w kształtowaniu tych kompetencji, wspierając rozwój zawodowy osób pracujących w branży kosmetyczno-zdrowotnej. Wierzę, że dzięki takim inicjatywom budujemy most między uczelnią a środowiskiem praktyków, wspólnie podnosząc jakość doradztwa i zaufania społecznego – dodaje prof. dr hab. n. med. Janusz Piekarski, Rektor Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

W cenie jest też egzamin, zapewniający certyfikację Instytutu Badań Edukacyjnych. Niebawem drogista będzie wpisany na listę Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, a certyfikat honorowany w całej Unii Europejskiej. Naukę w akademii można rozpocząć w dowolnym momencie i prowadzić ją w elastycznym trybie on-line – indywidualnym tempie, zgodnie z własnymi możliwościami czasowymi.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
24.04.2025 16:38
WSIiZ i Pollena-Aroma zapraszają studentów na nowy kierunek: perfumiarstwo
Monika Kaleta i Agnieszka Pieńkosz-Żagan, perfumiarki Pollena-Aroma.Pollena-Aroma

Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie (WSIiZ) we współpracy z firmą Pollena-Aroma – największym polskim producentem kompozycji zapachowych i aromatów spożywczych – uruchomiła nowy kierunek studiów podyplomowych: Perfumiarstwo. To pierwsza w Polsce tak kompleksowa oferta edukacyjna poświęcona tworzeniu kompozycji zapachowych oraz ich praktycznym zastosowaniom w różnych kategoriach produktów. Rekrutacja na rok akademicki 2025/2026 już ruszyła.

Nowy program powstał w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku kosmetycznego na wykwalifikowanych specjalistów. Przemysł perfumeryjny należy obecnie do najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku – wymaga nie tylko estetycznej wrażliwości, ale również zaawansowanej wiedzy technologicznej. Program obejmuje m.in. procesy pozyskiwania surowców, tworzenia receptur, testów laboratoryjnych oraz projektowania procesów produkcyjnych. Słuchacze zapoznają się również z zagadnieniami logistyki, dystrybucji i promocji produktów zapachowych.

W program zaangażowani są specjaliści zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Zajęcia prowadzić będą eksperci z Pollena-Aroma, w tym Monika Kaleta – główna perfumiarka firmy i członkini prestiżowego The International Society of Perfumer-Creators, z ponad 25-letnim doświadczeniem. Część zajęć odbywać się będzie w siedzibie Pollena-Aroma w Nowym Dworze Mazowieckim, gdzie słuchacze będą mieli okazję zapoznać się z funkcjonowaniem nowoczesnej, w pełni zautomatyzowanej fabryki zapachów.

Pollena-Aroma, działająca od blisko 70 lat, od 2017 roku należy do międzynarodowej Grupy Turpaz. Firma tworzy kompozycje zapachowe wykorzystywane m.in. w kosmetykach, świecach i odświeżaczach powietrza, dysponując zaawansowanym zapleczem laboratoryjnym i produkcyjnym. WSIiZ z kolei kontynuuje misję praktycznego kształcenia, oferując programy ściśle powiązane z potrzebami rynku. Dzięki tej współpracy studia podyplomowe z perfumiarstwa mają szansę stać się nowym standardem w kształceniu specjalistów w branży kosmetycznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. grudzień 2025 19:42