Zdobywcy 2 i 3 miejsca w swoich kategoriach oraz wszyscy nominowani odebrali pamiątkowe dyplomy. Wszyscy laureaci zostali także hojnie nagrodzeni przez Partnerów-Sponsorów Konkursu i Gali Drogeria Roku 2010, którzy ufundowali wspaniałe nagrody o łącznej wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych (!).
Na obszerną relację z Gali Drogeria Roku 2010, która została już okrzyknięta największym wydarzeniem tego roku w branży kosmetycznej zapraszamy na stronę www.wiadomoscikosmetyczne.pl oraz do kwietniowego wydania Wiadomości Kosmetycznych.
Nagrody Drogeria Roku 2010 wręczyliśmy 11 marca podczas uroczystej Gali w hotelu Courtyard Marriott w Warszawie. Organizatorem konkursu jest redakcja miesięcznika Wiadomości Kosmetycznych przy wsparciu firmy badawczej AMPS.
Drogeria Roku 2010: zwycięzcy i wyróżnieni w kategorii „Drogerie niezależne lub zrzeszone w sieci franczyzowej”
I miejsce: Drogeria Zuzanna, Łódź, właścicielka Danuta Arendt
II miejsce: Drogeria Best, Łomża, właściciel Zdzisław Koźlarzewski
III miejsce: Drogeria ABC, Rumia, właścicielka Lucyna Reglińska-Trędowicz
Wyróżnienie: Drogeria Celux, Suwałki, właścicielka Celina Kamińska
Wyróżnienie: Drogeria, Zambrów, Irena Konopka
Drogeria Roku 2010: zwycięzcy i wyróżnieni w kategorii „Drogerie własne sieci”
I miejsce: Drogeria Stars, Elbląg, właściciel Tomasz Modzelewski
II miejsce: Drogeria Visage, Wisła, właścicielka Teresa Jonas
III miejsce: Drogeria Vica, Grodzisk Wielkopolski, właściciel Dariusz Tomczak
Wyróżnienie: Drogeria Kama Beauty, Leszno, właścicielka Mariola Frysiak
Wyróżnienie: Drogeria Vica, Rawicz, właściciel Dariusz Tomczak
Nagroda specjalna za najwyższe standardy obsługi klienta, przyznana przez Arkadiusza Wódkowskiego, prezesa firmy badawczej AMPS i przewodniczącego jury Drogeria Roku 2010: Drogeria Vica, Grodzisk Wielkopolski, właściciel Dariusz Tomczak.
Polskie firmy na Targach Arena of Beauty 2023 w Bułgarii - PAIH przyjmuje zgłoszenia na narodowe stoisko
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskich producentów kosmetyków do współtworzenia polskiego stoiska narodowego na targach Arena of Beauty 2023, które odbędą się w dn. 6-8 października 2023 r. w Sofii, w Bułgarii.
Jak podaje PAIH, międzynarodowe targi Arena of Beauty organizowane są od 1997 roku i stanowią wiodącą imprezę dla branży beauty na rynku Bałkanów. Są miejscem, gdzie można nawiązać nowe relacje biznesowe i dzięki temu rozszerzyć działalność na rynek Bułgarii oraz innych państw bałkańskich. Zrealizowane dotychczas 42 edycje wydarzenia świadczą o jego ugruntowanej pozycji w regionie – czytamy w komunikacie PAIH.
Obecność na narodowym stoisku daje polskim firmom możliwość:
- zaprezentowania autorskich produktów i usług,
- wykorzystania wspólnej przestrzeni stoiska do spotkań z kontrahentami,
- bezpłatnego udziału w wydarzeniu,
- skorzystania z merytorycznego i językowego wsparcia ekspertów Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Sofii.
Udział w targach jest bezpłatny. Koszty logistyczne, tj. spedycji towarów i materiałów reklamowych, transportu, ubezpieczenia osób i produktów, noclegu, wyżywienia itp. pokrywa przedsiębiorca.
Firmy zainteresowane udziałem w misji mogą przesyłać zgłoszenia za pośrednictwem formularza rekrutacyjnego (na stronie paih.gov.pl) do 28 września 2023 r.
Szczegółowych informacji na temat wydarzenia i rekrutacji udziela Krzysztof Przyłucki: [email protected].
Forum Branży Kosmetycznej 2023 - jakie trendy będą kształtować rynek w najbliższej przyszłości?
O światowym i polskim rynku kosmetycznym, wiodących kategoriach, trendach, wyzwaniach, kanałach sprzedaży i technologiach, o zmieniającym swoje zachowania konsumencie, będziemy mówić podczas 11. Edycji Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 19 października 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim. Tradycyjnie połączy część konferencyjną z wystawienniczą, by stworzyć przestrzeń do dyskusji o przyszłości branży, wymiany informacji, kontaktów pomiędzy uczestnikami rynku i prezentacji innowacyjnych produktów i marek. Tendencje zachodzące w sektorze beauty omówią eksperci z czołowych agencji badawczych, takich jak Mintel i Nielsen oraz z firm technologicznych - Blix. Jak wykorzystać tempo zmian na rynku beauty do rozwoju omnichannelowego biznesu? - to temat rozmowy z prezes zarządu Super-Pharm Poland Moniką Kolaszyńską. Szereg wystawców już zadeklarowało udział w projekcie i zaprezentują swoje marki i produkty w części wystawienniczej Forum.
Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług oraz dystrybutorów i retailerów. Co roku gromadzi około 400 menedżerów związanych z sektorem kosmetycznym. Jest wydarzeniem dla firm działających w branży i dla tych, które dopiero chcą w niej zaistnieć.
Więcej informacji na: www.forumbranzykosmetycznej.pl
Rynek kosmetyczny rozwija się niezwykle dynamicznie. Według najnowszych prognoz McKinsey & Company osiągnie globalnie wartość 580 mld dolarów do 2027 r., rosnąc o prognozowane 6 proc. rocznie i stanie się jeszcze bardziej konkurencyjny. Jest napędzany przez pojawiające się na nim nowe firmy i marki, młodych konsumentów zainteresowanych nowościami, osiągnięcia nauki i technologie. Zmienia się pod wpływem globalnych tendencji, które pokazują, że nie ma jednego wiodącego trendu, a konsumenci nie chcą, by marki narzucały im kanony piękna. Sami szukają swojej własnej drogi do dobrego wyglądu i dobrego samopoczucia – bo te dwa obszary stają się nierozłączne.
Czytaj więcej: Rynek kosmetyczny zmieni się diametralnie. Szybciej niż myślicie [RAPORT McKinsey & Company]
Konsumenci wiedzą dużo i chcą wiedzieć jeszcze więcej. To mobilizuje marki do pokazywania swojego biznesu od wewnątrz, transparentności w zakresie składu produktów, do ekologicznej produkcji i odpowiedzialnego marketingu. Wpływa także na decyzje retailerów, którzy dokonują wyboru produktów włączanych do asortymentu „prześwietlając” swoich dostawców.
Rynek nabrał przyspieszenia dzięki e-commerce. Bariery zostały przełamane podczas pandemii, gdy sprzedaż przeniosła się do internetu, również kosmetyków. E-commerce jest obecnie najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży kosmetyków. E-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda jest wart około 182 mld dolarów na całym świecie. W Polsce - około 7 mld złotych, czyli nieco ponad 1,6 mld dolarów (przy uwzględnieniu wszystkich segmentów - B2B, usługi medyczne itd., - około 15 mld złotych, czyli około 3,5 mld dolarów). To daje udział Polski na poziomie 2,2 proc. w światowym rynku e-commerce Zdrowia i Urody. Według PWC będzie rósł o 12,3 proc., co roku przez następnych 5 lat. Zarazem e-commerce ciągle jest kanałem niskodochodowym i wymagającym wysokich nakładów finansowych.
Czytaj więcej:
Jest tanio i łatwo – największe mity w myśleniu o sprzedaży kosmetyków w e-commerce
Polski rynek kosmetyczny jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie i rośnie najszybciej na kontynencie. Według danych NielsenIQ rynek kosmetyczno-chemiczny jest wart 33 mld zł, połowę tej wartości stanowią kategorie kosmetyczne. W sektorze kosmetycznym zarejestrowanych jest już ponad 1000 podmiotów. Kosmetyki są specjalnością eksportową Polski, a rynki zagraniczne celem do zdobycia, bo krajowy rynek jest przesycony. Polscy producenci są także cenionymi na świecie producentami realizującymi zamówienia kontraktowe dla sieci handlowych oraz producentów zlecających produkcję na zewnątrz.