StoryEditor
Targi i konferencje
20.03.2013 00:00

Drogeria w czystej formie

W Drogerii Laboo w Jarosławiu tak dobiera się asortyment, żeby przyciągnąć jak najwięcej klientów. Jak mówi żartobliwie Krystyna Pilecka, właścicielka sklepu, jest to oferta dla każdego, „od maluszka do staruszka”. I klienci to doceniają, bo drogeria ma opinię najlepszej w mieście.

Krystyna Pilecka ma ponad 20 lat doświadczenia w handlu kosmetykami. Niegdyś uczestniczyła w tworzeniu sieci Drogerie Natura, zaś od kilku lat prowadzi pod szyldem Laboo sześć drogerii, głównie na Podkarpaciu. Pani Krystyna przyznaje, że decyzja o wejściu do sieci nie była łatwa, jednak warunki proponowane przez Laboo uznała za korzystne i przyjazne detalistom. – To sieć powinna mnie wspierać, a nie ja pomagać sieci, i Laboo z jednej strony zapewnia korzyści płynące ze wspólnych działań, przede wszystkim negocjacji warunków handlowych, z drugiej zaś pozostawia detalistom pełną decyzyjność w kwestii zarządzania ich placówkami. Tym samym projekt ten daje nam możliwość samodzielnego rozwoju na różnorodnych płaszczyznach – podkreśla Krystyna Pilecka.
Kosmetyki tak, proszki nie
Sklep w Jarosławiu działa w położonej nieopodal dworca kolejowego Galerii Próchnickiej, której głównym najemcą jest Tesco. To z pewnością korzystna lokalizacja dla takiej drogerii jak Laboo, gdyż duży hipermarket przyciąga klientów, a jednocześnie nie oferuje tak szerokiej gamy produktów kosmetycznych. W Laboo można znaleźć aż 15 tys. pozycji asortymentowych i nie ma wśród nich produktów z kategorii chemicznych. Mijałoby się to zresztą z celem przy takiej konkurencji ze strony Tesco. – Uważam, że kosmetyki nie powinny sąsiadować z papierem toaletowym czy proszkami do prania. To zupełnie inne kategorie produktów. Drogeria musi kusić klienta ofertą stricte kosmetyczną. W związku z tym mamy u nas prawie cały asortyment dostępny na rynku, a jednocześnie dopasowany do potrzeb tutejszych klientów. Bogaty wybór kosmetyków kolorowych, zapachów, środków do pielęgnacji ciała i włosów, również z nurtu SPA. Co ważne, przeznaczony dla każdego – od maluszka do staruszka. A do tego świetnie wyeksponowany – mówi Krystyna Pilecka.
Estetycznie i przyjaźnie
150 mkw. powierzchni handlowej drogerii zostało niezwykle estetycznie i przejrzyście zagospodarowane. Całość podzielona jest na strefy tematyczne. Pod ścianą, po przeciwnej stronie wejścia, znajduje się „Strefa makijażu”, gdzie klient znajdzie bardzo szeroki wybór produktów najbardziej znanych marek. Jakość i bogactwo tej oferty podkreśla silne, dodatkowe oświetlenie. Po lewej „Strefa skóry”, a w niej pełen wybór kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy. Po prawej, w „Strefie włosa”, klient znajdzie wszystko, co pozwoli mu utrzymać włosy w dobrej kondycji i zrobić fajną fryzurę. Na regałach ustawionych w centralnej części sklepu znajdują się szampony, mydła, pasty do zębów, płyny i żele do kąpieli, czyli wszystkie produkty nieodzowne w codziennych zabiegach higienicznych. Pomiędzy regałami są wygodne i szerokie przejścia,
a klienci mają swobodny dostęp do produktów. Stojąc przy regale i konsultując zakup ze sprzedawczynią, nie blokuje się przejścia innym. Kompetentny personel odgrywa bardzo ważną rolę w procesie sprzedaży. – Udało się nam w tym sklepie zbudować bardzo profesjonalny zespół pracowników wspierających naszych klientów w decyzjach zakupowych. Mogą oni liczyć na pomoc wykwalifikowanej wizażystki, specjalistki w zakresie produktów do pielęgnacji ciała czy zapachów. Dzięki temu klient czuje się tu jak u siebie. Tym bardziej iż ten swojski, rodzinny klimat podkreśla ciepła, pomarańczowa kolorystyka, charakterystyczna dla wszystkich Drogerii Laboo – opowiada Krystyna Pilecka.
Jak utrzymać klienta?
Pani Krystyna podkreśla, że wieloletnie doświadczenie nauczyło ją, że o klienta trzeba bardzo intensywnie zabiegać. Dlatego w jarosławskiej drogerii nie zapomina się o działaniach, których celem jest dodatkowe zaprezentowanie zarówno samej oferty, jak i przyjaznego charakteru sklepu. Organizowane są akcje okolicznościowe przy okazji różnego rodzaju świąt, pokazy makijażu i doradztwo dermatologiczne, czy prezentacje nowości kosmetycznych. Klienci otrzymują próbki kosmetyków, aby mogli zapoznać się z różnymi produktami. Na porządku dziennym jest wręczanie drobnych upominków tym klientom, którzy dokonali zakupów za sumę ponad 50 zł.

Krystyna Pilecka uważa, że w drogerii nie ma miejsca na proszki do prania i papier toaletowy



Energetyczne, ciepłe kolory i otwarta przestrzeń zapraszają do wejścia


Dobra atmosfera to podstawa, w tłusty czwartek nie mogło zabraknąć pączków dla klientów


Na 150 mkw. zmieściły się wszystkie potrzebne kategorie

Witold Nartowski


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
13.10.2025 23:48
Forum Branży Kosmetycznej 2025 - spotykamy się już w tym tygodniu!
FBK

Już w najbliższy czwartek 16 października odbędzie się Forum Branży Kosmetycznej – event B2B, łączący konferencję i część wystawienniczą. Będzie to możliwość spotkania z branżą kosmetyczną – dostawcami produktów i usług, dystrybutorami, retailerami, producentami, a także ekspertami i analitykami rynkowymi.

W planie tegorocznej konferencji mamy między innymi:

  • prezentację NielsenIQ “Kupujący i trendy w pielęgnacji”
  • debatę Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie (udział wezmą m.in. prezesi sieci Super-Pharm i Natura
  • prezentację “Czego szuka i jak kupuje konsument w kategorii Uroda na Allegro?"
  • debatę poświęcone trendom pielęgnacji z Azji (od Japonii po Koreę Płd. i Chiny)
  • prezentację eksperta z TikToka na temat nowych  pokoleń, trendów i szans dla sektora kosmetycznego
  • i wiele wiele innych inspirujących spotkań (debat i prezentacji) z udziałem ponad 30 prelegentów

Pełen program konferencji

FBK to także prezentacje trendów, nowych produktów oraz rozwiązań dla branży beauty w części wystawienniczej. W tym roku gościmy ponad 50 partnerów i wystawców FBK 2025– potencjalnych partnerów biznesowych.

Najbliższa edycja FBK: już 16 października w Warszawie.

Rejestracja i wejściówki (udział dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny)

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
07.10.2025 07:56
FBK 2025 – poznaj prelegentów tej edycji i zdobądź kartę wstępu!
mat.prasowe

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług oraz dystrybutorów i retailerów, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz targi nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie. Najbliższa edycja już 16 października w Warszawie!

Relacje i biznes

Forum branży kosmetycznej odbywa się od 13 lat. Co roku w wydarzeniu uczestniczy około 400 osób – menedżerowie zarządzający firmami kosmetycznymi oraz menedżerowie odpowiadający za  zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. 

W tym roku uczestnicy Forum spotkają się 16 października 2025 r. w komfortowych warunkach,

w Arche Hotel Krakowska w Warszawie (Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa)

Bezpośrednie kontakty

Forum Branży Kosmetycznej ma formułę typowo biznesową. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie, również w ramach aranżowanych spotkań indywidualnych (networking). 

Zobacz program konferencji

Poznaj naszych prelegentów

Rejestracja i wejściówki (udział dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny)

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 05:04