StoryEditor
Targi i konferencje
20.03.2013 00:00

Drogeria w czystej formie

W Drogerii Laboo w Jarosławiu tak dobiera się asortyment, żeby przyciągnąć jak najwięcej klientów. Jak mówi żartobliwie Krystyna Pilecka, właścicielka sklepu, jest to oferta dla każdego, „od maluszka do staruszka”. I klienci to doceniają, bo drogeria ma opinię najlepszej w mieście.

Krystyna Pilecka ma ponad 20 lat doświadczenia w handlu kosmetykami. Niegdyś uczestniczyła w tworzeniu sieci Drogerie Natura, zaś od kilku lat prowadzi pod szyldem Laboo sześć drogerii, głównie na Podkarpaciu. Pani Krystyna przyznaje, że decyzja o wejściu do sieci nie była łatwa, jednak warunki proponowane przez Laboo uznała za korzystne i przyjazne detalistom. – To sieć powinna mnie wspierać, a nie ja pomagać sieci, i Laboo z jednej strony zapewnia korzyści płynące ze wspólnych działań, przede wszystkim negocjacji warunków handlowych, z drugiej zaś pozostawia detalistom pełną decyzyjność w kwestii zarządzania ich placówkami. Tym samym projekt ten daje nam możliwość samodzielnego rozwoju na różnorodnych płaszczyznach – podkreśla Krystyna Pilecka.
Kosmetyki tak, proszki nie
Sklep w Jarosławiu działa w położonej nieopodal dworca kolejowego Galerii Próchnickiej, której głównym najemcą jest Tesco. To z pewnością korzystna lokalizacja dla takiej drogerii jak Laboo, gdyż duży hipermarket przyciąga klientów, a jednocześnie nie oferuje tak szerokiej gamy produktów kosmetycznych. W Laboo można znaleźć aż 15 tys. pozycji asortymentowych i nie ma wśród nich produktów z kategorii chemicznych. Mijałoby się to zresztą z celem przy takiej konkurencji ze strony Tesco. – Uważam, że kosmetyki nie powinny sąsiadować z papierem toaletowym czy proszkami do prania. To zupełnie inne kategorie produktów. Drogeria musi kusić klienta ofertą stricte kosmetyczną. W związku z tym mamy u nas prawie cały asortyment dostępny na rynku, a jednocześnie dopasowany do potrzeb tutejszych klientów. Bogaty wybór kosmetyków kolorowych, zapachów, środków do pielęgnacji ciała i włosów, również z nurtu SPA. Co ważne, przeznaczony dla każdego – od maluszka do staruszka. A do tego świetnie wyeksponowany – mówi Krystyna Pilecka.
Estetycznie i przyjaźnie
150 mkw. powierzchni handlowej drogerii zostało niezwykle estetycznie i przejrzyście zagospodarowane. Całość podzielona jest na strefy tematyczne. Pod ścianą, po przeciwnej stronie wejścia, znajduje się „Strefa makijażu”, gdzie klient znajdzie bardzo szeroki wybór produktów najbardziej znanych marek. Jakość i bogactwo tej oferty podkreśla silne, dodatkowe oświetlenie. Po lewej „Strefa skóry”, a w niej pełen wybór kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy. Po prawej, w „Strefie włosa”, klient znajdzie wszystko, co pozwoli mu utrzymać włosy w dobrej kondycji i zrobić fajną fryzurę. Na regałach ustawionych w centralnej części sklepu znajdują się szampony, mydła, pasty do zębów, płyny i żele do kąpieli, czyli wszystkie produkty nieodzowne w codziennych zabiegach higienicznych. Pomiędzy regałami są wygodne i szerokie przejścia,
a klienci mają swobodny dostęp do produktów. Stojąc przy regale i konsultując zakup ze sprzedawczynią, nie blokuje się przejścia innym. Kompetentny personel odgrywa bardzo ważną rolę w procesie sprzedaży. – Udało się nam w tym sklepie zbudować bardzo profesjonalny zespół pracowników wspierających naszych klientów w decyzjach zakupowych. Mogą oni liczyć na pomoc wykwalifikowanej wizażystki, specjalistki w zakresie produktów do pielęgnacji ciała czy zapachów. Dzięki temu klient czuje się tu jak u siebie. Tym bardziej iż ten swojski, rodzinny klimat podkreśla ciepła, pomarańczowa kolorystyka, charakterystyczna dla wszystkich Drogerii Laboo – opowiada Krystyna Pilecka.
Jak utrzymać klienta?
Pani Krystyna podkreśla, że wieloletnie doświadczenie nauczyło ją, że o klienta trzeba bardzo intensywnie zabiegać. Dlatego w jarosławskiej drogerii nie zapomina się o działaniach, których celem jest dodatkowe zaprezentowanie zarówno samej oferty, jak i przyjaznego charakteru sklepu. Organizowane są akcje okolicznościowe przy okazji różnego rodzaju świąt, pokazy makijażu i doradztwo dermatologiczne, czy prezentacje nowości kosmetycznych. Klienci otrzymują próbki kosmetyków, aby mogli zapoznać się z różnymi produktami. Na porządku dziennym jest wręczanie drobnych upominków tym klientom, którzy dokonali zakupów za sumę ponad 50 zł.

Krystyna Pilecka uważa, że w drogerii nie ma miejsca na proszki do prania i papier toaletowy



Energetyczne, ciepłe kolory i otwarta przestrzeń zapraszają do wejścia


Dobra atmosfera to podstawa, w tłusty czwartek nie mogło zabraknąć pączków dla klientów


Na 150 mkw. zmieściły się wszystkie potrzebne kategorie

Witold Nartowski


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
01.09.2023 10:06

Polskie firmy na Targach Arena of Beauty 2023 w Bułgarii - PAIH przyjmuje zgłoszenia na narodowe stoisko

Targi Arena of Beauty Professional 2022, Sofia, Bulgariaarenaofbeauty.com
Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje narodowe stoisko na targach Arena of Beauty 2023, które odbędą się w październiku w Sofii, w Bułgarii. Do PAIH można zgłaszać swój akces do 28 września br.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu  zaprasza polskich producentów kosmetyków do współtworzenia polskiego stoiska narodowego na targach  Arena of Beauty 2023, które odbędą się w dn. 6-8 października 2023 r. w Sofii, w Bułgarii.

Jak podaje PAIH, międzynarodowe targi Arena of Beauty organizowane są od 1997 roku i stanowią wiodącą imprezę dla branży beauty na rynku Bałkanów. Są miejscem, gdzie można nawiązać nowe relacje biznesowe i dzięki temu rozszerzyć działalność  na rynek Bułgarii oraz innych państw bałkańskich. Zrealizowane dotychczas 42 edycje wydarzenia świadczą o jego ugruntowanej pozycji w regionie – czytamy w komunikacie PAIH.

Obecność na narodowym stoisku daje polskim firmom możliwość:

  • zaprezentowania autorskich produktów i usług,
  • wykorzystania wspólnej przestrzeni stoiska do spotkań z kontrahentami,
  • bezpłatnego udziału w wydarzeniu,
  • skorzystania z merytorycznego i językowego wsparcia ekspertów Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Sofii.

Udział w targach jest bezpłatny. Koszty logistyczne, tj. spedycji towarów i materiałów reklamowych, transportu, ubezpieczenia osób i produktów, noclegu, wyżywienia itp. pokrywa przedsiębiorca.

Firmy zainteresowane udziałem w misji mogą przesyłać zgłoszenia za pośrednictwem formularza rekrutacyjnego  (na stronie paih.gov.pl) do 28 września 2023 r.

Szczegółowych informacji na temat wydarzenia i rekrutacji udziela Krzysztof Przyłucki: [email protected].

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor

Forum Branży Kosmetycznej 2023 - jakie trendy będą kształtować rynek w najbliższej przyszłości?

Forum Branży Kosmetycznej - konferencja biznesowa łącząca wykłady, przestrzeń wystawienniczą, networking. Zdjęcia z edycji 2019fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Polski rynek kosmetyczny jest jednym z najbardziej konkurencyjnych i innowacyjnych w Europie. To motywuje producentów i marki, ale powoduje, że coraz trudniej na nim się wyróżnić i coraz trudniej utrzymać lojalność konsumentów. Jak działać, by nadążać za trendami, rozwijać firmy, umacniać marki i prowadzić rentowny biznes? O tym będziemy mówić podczas 11. Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 19 października 2023.

O światowym i polskim rynku kosmetycznym, wiodących kategoriach, trendach, wyzwaniach, kanałach sprzedaży i technologiach, o zmieniającym swoje zachowania konsumencie, będziemy mówić podczas 11. Edycji Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 19 października 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim. Tradycyjnie połączy część konferencyjną z wystawienniczą, by stworzyć przestrzeń do dyskusji o przyszłości branży, wymiany informacji, kontaktów pomiędzy uczestnikami rynku i prezentacji innowacyjnych produktów i marek. Tendencje zachodzące w sektorze beauty omówią eksperci z czołowych agencji badawczych, takich jak Mintel i Nielsen oraz z firm technologicznych - Blix. Jak wykorzystać tempo zmian na rynku beauty do rozwoju omnichannelowego biznesu? - to temat rozmowy z prezes zarządu Super-Pharm Poland Moniką Kolaszyńską. Szereg wystawców już zadeklarowało udział w projekcie i zaprezentują swoje marki i produkty w części wystawienniczej Forum.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług oraz dystrybutorów i retailerów. Co roku gromadzi około 400 menedżerów związanych z sektorem kosmetycznym. Jest wydarzeniem dla firm działających w branży i dla tych, które dopiero chcą w niej zaistnieć.

Więcej informacji na: www.forumbranzykosmetycznej.pl

Rynek kosmetyczny rozwija się niezwykle dynamicznie. Według najnowszych prognoz McKinsey & Company osiągnie globalnie wartość 580 mld dolarów do 2027 r., rosnąc o prognozowane 6 proc. rocznie i stanie się jeszcze bardziej konkurencyjny. Jest napędzany przez pojawiające się na nim nowe firmy i marki, młodych konsumentów zainteresowanych nowościami, osiągnięcia nauki i technologie. Zmienia się pod wpływem globalnych tendencji, które pokazują, że nie ma jednego wiodącego trendu, a konsumenci nie chcą, by marki narzucały im kanony piękna. Sami szukają swojej własnej drogi do dobrego wyglądu i dobrego samopoczucia – bo te dwa obszary stają się nierozłączne.

Czytaj więcej: Rynek kosmetyczny zmieni się diametralnie. Szybciej niż myślicie [RAPORT McKinsey & Company]

Konsumenci wiedzą dużo i chcą wiedzieć jeszcze więcej. To mobilizuje marki do pokazywania swojego biznesu od wewnątrz, transparentności w zakresie składu produktów, do ekologicznej produkcji i odpowiedzialnego marketingu. Wpływa także na decyzje retailerów, którzy dokonują wyboru produktów włączanych do asortymentu „prześwietlając” swoich dostawców.

Rynek nabrał przyspieszenia dzięki e-commerce. Bariery zostały przełamane podczas pandemii, gdy sprzedaż przeniosła się do internetu, również kosmetyków. E-commerce jest obecnie najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży kosmetyków. E-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda jest wart około 182 mld dolarów na całym świecie. W Polsce - około 7 mld złotych, czyli nieco ponad 1,6 mld dolarów (przy uwzględnieniu wszystkich segmentów - B2B, usługi medyczne itd., - około 15 mld złotych, czyli około 3,5 mld dolarów). To daje udział Polski na poziomie 2,2 proc. w światowym rynku e-commerce Zdrowia i Urody. Według PWC będzie rósł o 12,3 proc., co roku przez następnych 5 lat. Zarazem e-commerce ciągle jest kanałem niskodochodowym i wymagającym wysokich nakładów finansowych.

Czytaj więcej:

Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: To jest czas walki o pozycję lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda

Jest tanio i łatwo – największe mity w myśleniu o sprzedaży kosmetyków w e-commerce

Polski rynek kosmetyczny jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie i rośnie najszybciej na kontynencie. Według danych NielsenIQ rynek kosmetyczno-chemiczny jest wart 33 mld zł, połowę tej wartości stanowią kategorie kosmetyczne. W sektorze kosmetycznym zarejestrowanych jest już ponad 1000 podmiotów. Kosmetyki są specjalnością eksportową Polski, a rynki zagraniczne celem do zdobycia, bo krajowy rynek jest przesycony. Polscy producenci są także cenionymi na świecie producentami realizującymi zamówienia kontraktowe dla sieci handlowych oraz producentów zlecających produkcję na zewnątrz.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. październik 2023 16:34