StoryEditor
Targi i konferencje
31.07.2015 00:00

Konsumenci kochają nowości!

Poznaj opinie fanów naszego konsumenckiego portalu nowoscikosmetyczne.pl i wykorzystaj je w planowaniu swojego biznesu.



Czy chętnie sięgasz po kosmetyczne nowinki?
Joanna: Lubię testować nowinki i z chęcią szukam o nich wiadomości, jestem posiadaczką beautyblendera, szczotki tangle teezer, pędzli Hakuro, szczoteczki do oczyszczania twarzy i rękawicy do demakijażu Glov.
Bernadeta: Bardzo lubię poznawać nowe marki kosmetyczne i ich produkty, bo mogę coś fajnego odkryć i dopasować do swoich potrzeb.
Sabina: Lubię nowości kosmetyczne, dlatego często zaglądam na różne blogi, wiele dziewczyn świetnie je prowadzi. Najwięcej kupuję kosmetyków do makijażu i pielęgnacyjnych do włosów – wydaję dużo na maski regeneracyjne.

Sylwia:
Uwielbiam kosmetyki! Szczególną uwagę zwracam na nowości.
Iwona: Lubię kosmetyki, a wszelkie nowości rynkowe zawsze testuję na własnej skórze.
Wojciech: Lubię testować nowości. Nowych produktów szukam zazwyczaj w sklepach, gdyż ich wprowadzenie na rynek jest powiązane z fajnymi promocjami.
Danuta: Moje zainteresowanie kosmetykami rośnie wprost proporcjonalnie do wieku. Pewnie dlatego, że w czasach mojej wczesnej młodości (teraz przechodzę późną młodość ) nie było takiej armii kosmetyków jak teraz. Kocham nowości i eksperymenty, więc gdy na rynku pojawia się nowy kosmetyk – z przyjemnością go wypróbowuję. Ostatnio rozkochałam się w kosmetykach ze śluzem ślimaka.
Co wpływa na to, że decydujesz się na zakup produktów, których nie znasz?
Joanna: Nie kupuję wszystkiego jak popadnie, najpierw czytam opinie w internecie, porady i dopiero wtedy kupuję dany kosmetyk.

Elżbieta:
Kieruję się opiniami w internecie, ale jeśli są to jakieś duże akcje testowania, to niekoniecznie, bo uważam, że takie opinie nie są rzetelne. Polegam na koleżankach, które dany produkt sprawdziły i są zadowolone, aczkolwiek mam świadomość, że nie musi być on dobry również dla mnie.
Bernadeta: Duży wpływ na moje decyzje mają opinie znajomych i te, które znajduję w internecie. Lubię zaglądać na blogi urodowe.
Sabina: Lubię gratisy do zakupów. Często po zużyciu takiej próbki decyduję się kupić produkt pełnowymiarowy. Albo odwrotnie – nie kupować wcale. Najbardziej jednak zdaję się na opinie w internecie, choć po nowości w ciemno też sięgam.
Sylwia: Informacji o nowościach szukam w prasie, na portalu www.nowoscikosmetyczne.pl oraz na fanpage’ach marek, które zdobyły moje zaufanie. Blogów urodowych nie czytam, natomiast zdarza mi się szukać opinii o wybranym produkcie na popularnym „wizażu”. Opinie w internecie nie znaczą dla mnie wiele. Czytam je z ciekawości, raczej nie są kryterium wyboru. Na decyzję o zakupie nowości przede wszystkim wpływ ma dopasowanie produktu do moich potrzeb – nie kupię więc nowego lakieru do włosów, skoro używam takiego produktu dwa razy w roku, nie skuszę się też na  „działającą cuda”  maseczkę do skóry trądzikowej, skoro mam cerę mieszaną. Jeśli natomiast przeczytam o nowej serii pachnących „kulinarnie” maseł do ciała lub regenerujących odżywek do paznokci, na pewno zacznę się za nimi rozglądać w drogeriach. Cena produktu też ma pewne znaczenie, aczkolwiek, jeśli nowość bardzo mi się spodoba, jestem w stanie wydać na nią więcej niż zazwyczaj.
Iwona: Zwracam uwagę na promocje, na gratisy dołączone do kosmetyku, na opinie, których szukam na forach kosmetycznych. To one ułatwiają mi podjęcie decyzji o zakupie. Choć nie zawsze tak jest, że kosmetyk, który pasuje innym, sprawdza się na mojej skórze.
Danuta: Zakup kosmetyków najczęściej poprzedza rodzinna narada z córkami, które są zawsze na bieżąco z nowinkami kosmetycznymi. To one często informują mnie o tym, co w kosmetycznej trawie piszczy, i doradzają. Często jest też tak, że przynoszą mi gotowy „łup” i oznajmiają, że ten krem jest dla mnie idealny.
Dominika: Zaglądam na różne fora, blogi i czytam opinie innych, sama również dzielę się swoimi opiniami.
Czy kierujesz się radami ekspedientki w drogerii? Jakich informacji od niej potrzebujesz, żeby podjąć decyzję o zakupie nowości?
Elżbieta:
Zanim kupię produkt, lubię przetestować próbkę, to bardzo pomaga w podjęciu decyzji. Jeśli ktoś mi coś zachwala, oczekuję informacji o efektach, składnikach, zapachu i konsystencji.
Bernadeta: Na pewno zachętą do zakupu nowości w drogerii jest atrakcyjna cena, możliwość przetestowania na miejscu kosmetyku, sprawdzenia, jaka jest jego konsystencja, zapach.
Sabina: Lubię polskie kosmetyki, są naprawdę dobrej jakości, a nie kosztują dużo. Niestety są rzadko polecane przez sprzedawców, a szkoda. Kilka razy skusiłam się na drogi, polecony przez sprzedawcę produkt, który okazał się bublem, teraz już jestem ostrożniejsza i jeżeli chcę kupić jakąś nowość, to najpierw czytam o niej opnie w internecie.
Sylwia: Rekomendacje ekspedientek, konsultantek nie mają wpływu na moje decyzje. Nie oczekuję takich porad, nie pytam, jestem typem klienta samodzielnego. Zdarza mi się kupić nowinkę kosmetyczną pod wpływem impulsu, bez wcześniejszego rozeznania, ale dotyczy to raczej produktów tańszych, takich jak maseczka, mydło, tonik do twarzy. Bardzo przydatne są testery, możliwość powąchania, sprawdzenia konsystencji, odcienia w przypadku kolorówki.
Iwona: Nie skłania mnie do zakupu to, że nowość jest polecana przez ekspedientki, ponieważ ich zadaniem jest sprzedanie danego produktu, a nie fachowe doradztwo. Ale pytam o próbki kosmetyków, zawsze warto je wcześniej przetestować i przekonać się, czy nam odpowiadają.
Danuta: Nigdy nie daję skusić się na to, co usilnie poleca ekspedientka. W tej kwestii jestem wybitnie „ekspedientkoodporna” i jeśli ma mnie coś przekonać do kupienia kosmetyku, to na pewno opis producenta i skład.
Dominika: Często słucham rad ulubionej ekspedientki w ulubionej drogerii.
Czy często sięgasz po nowości marek, których nie znasz, czy raczej testujesz nowe propozycje już znanych sobie firm?
Elżbieta:
Często sięgam po nowości nawet nowych firm. Uważam, że taka wchodząca na rynek firma bardzo dba o jakość produktów, by zdobyć klientów, i to często przeważa szalę na jej korzyść.
Bernadeta: Uwielbiam sprawdzać nowości, zwłaszcza te, których dotąd nie używałam.
Sylwia: Statystycznie częściej kupuję nowości marek, z którymi już miałam do czynienia i na których się nie zawiodłam. Na ogół są to polskie marki, np. Ziaja, Bielenda, Inglot, Wibo. Mam też bardzo przyjemne doświadczenia z kosmetykami L’Oréal. Zdarzyło mi się jednak kupić produkt marki, której wcześniej nie znałam, nawet z opinii innych, i szczęśliwie jeszcze się nie zawiodłam. Taki zakup był poprzedzony jedynie przeczytaniem opisu na opakowaniu, ewentualnie użyciem testera.
Iwona: Interesują mnie zarówno kosmetyki nowych, nieznanych mi marek, jak i już sprawdzonych firm. Często testuję kosmetyki, których wcześniej nie stosowałam lub ich nie znam, a na stronach internetowych piszę o nich opinie i sprawia mi to ogromną przyjemność.
Wojciech: Najbardziej lubię nowości marek, które już znam, bo wiem, że mogę spodziewać się dobrego jakościowo produktu, lecz nie stronię także od nowych firm i skuszę się czasami na nowinkę nieznanej marki.
Czy kupujesz dużo kosmetyków, czy starasz się rozsądnie podchodzić do tematu?
Elżbieta:
Produkty kupuję z głową, nie mam otwartych pięciu kremów czy trzech szamponów albo żeli pod prysznic. Mam natomiast dużo kosmetyków kolorowych, bo stosuję je adekwatnie do okazji.
Bernadeta: Kieruję się zasadą ekskluzywne minimum, czyli w łazience mam po jednym kosmetyku pielęgnacyjnym i używam ich regularnie. Oczywiście robię małe zapasy. Gdy zauważę atrakcyjną promocję, czasem zdarzy mi się kupić coś, o czym nie myślałam – no ale cóż jestem tylko kobietą…
Sabina: Lubię przede wszystkim używać nowych kosmetyków, nigdy nie mam dość. Czasem jeszcze nie zużyję całego opakowania, a już biorę kolejne. Ale oczywiście wszystko z głową, nie wydaję na kosmetyki fortuny.

Sylwia: Choć zdarza mi się kupić kosmetyk, który mogłabym sobie odpuścić – przyznam się, że największą słabość mam do kosmetyków pielęgnacyjnych do ciała – to uważam, że do zapełniania swojej kosmetyczki i półki w łaziencej podchodzę racjonalnie. Nie wydaję więcej, niż mam, nie wyrzucam też kosmetyków, bo doszłam do wniosku, że niepotrzebnie je kupiłam.
Iwona: Nie kupuję kosmetyków na zapas, tylko gdy mi się kończą, uzupełniam ich braki. Często są to nowości rynkowe, wychodzę z założenia, że warto je przetestować, bo może ten kolejny kosmetyk będzie moim ulubionym.
Wojciech: Nie kupuję dziesięciu produktów tylko dlatego, że są w promocji. Ale... po powrocie do domu staram się jak najszybciej wypróbować produkt, żeby jeszcze załapać się na promocyjną cenę, jeśli efekt mi się spodoba.
Danuta: Kosmetyki kupuję w rozsądnych ilościach (choć mój mąż powie coś innego). No może poza żelami pod prysznic, które kocham szczególnie i lubię codziennie fundować sobie inne, zapachowe SPA w łazience.
Dominika: Staram się podchodzić do zakupów kosmetycznych z rozsądkiem, ale nie zawsze mi to wychodzi. Czasami skusi mnie zapach, ładne opakowanie lub promocja i nagle okazuje się, że mam mały zapas.

(kb)


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
23.04.2025 10:57
Essential Care Mustela Maternité z tytułem "Kosmetyk Wszech Czasów 2025"!
Essential Care Mustela Maternité z tytułem ”Kosmetyk Wszech Czasów 2025”!Materiał Partnera

3 kwietnia 2025 roku, w eleganckich wnętrzach hotelu Crowne Plaza w Warszawie, odbyła się jedna z najważniejszych uroczystości branży beauty – Gala Kosmetyku Wszech Czasów, organizowana przez redakcję Wizaz.pl. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli topowych marek kosmetycznych, influencerów, redaktorki urodowe i ekspertów rynku. Wśród nagrodzonych marek nie zabrakło Musteli, która otrzymała prestiżowe wyróżnienie w kategorii Produkt do Pielęgnacji Ciała za Multifunkcyjne Mleczko Essential Care z linii Maternité.c

To wyjątkowa nagroda, bo przyznawana na podstawie realnych opinii użytkowniczek katalogu KWC (Kosmetyk Wszech Czasów) – kobiet, które każdego dnia dzielą się swoimi doświadczeniami i wrażeniami związanymi z używaniem kosmetyków. Głosami tysięcy recenzentek mleczko Mustela zdobyło uznanie nie tylko jako produkt skuteczny, ale też funkcjonalny i skupiony na potrzebach kobiecego ciała w okresie ciąży i po porodzie.

Sukces, który ma głos kobiet

Multifunkcyjne Mleczko Essential Care to więcej niż kosmetyk – to towarzysz codzienności dla wielu kobiet. Jego lekka, szybko wchłaniająca się formuła łączy intensywne nawilżenie z delikatnością, jakiej potrzebuje wrażliwa, napięta i skłonna do rozstępów skóra. To właśnie kobiety – mamy, przyszłe mamy, kobiety świadome i wymagające – uczyniły z tego mleczka swój pierwszy wybór i to one zdecydowały o jego sukcesie.

To wyróżnienie jest dla nas wyjątkowe, bo pochodzi od kobiet – tych, które są z nami na co dzień, które wybierają Mustelę w jednym z najważniejszych momentów w swoim życiu. Nie ma dla nas większej satysfakcji niż świadomość, że nasze produkty realnie wspierają kobiety i odpowiadają na ich potrzeby. Jesteśmy dumni, bo to nie tylko sukces kosmetyku, ale całej filozofii Mustela, opartej na zaufaniu, bezpieczeństwie i trosce. Wyróżnienie dla Essential Care to potwierdzenie, że marka idzie we właściwym kierunku i nie schodzi z obranej drogi jakości, odpowiedzialności i autentyczności – mówi Magdalena Rzewuska (Marketing Manager w Laboratoires Expanscience), odbierająca nagrodę w imieniu marki.

KWC – kompas kobiet w świecie pielęgnacji

Gala była świętem tych marek, które budują prawdziwe relacje z konsumentkami oraz przypomnieniem, że za każdą recenzją kryje się realna osoba, jej historia, potrzeby i emocje. Warto podkreślić, że wśród wyróżnionych produktów znajdują się prawdziwe perełki kosmetycznego świata – produkty, które łączą wyjątkową skuteczność z niezawodną jakością. To właśnie ich efektywność, bezpieczeństwo i pozytywny wpływ na codzienną pielęgnację sprawiają, że zyskały one zaufanie użytkowniczek w sieci. W tegorocznej edycji uhonorowano aż 76 Kosmetyków Wszech Czasów oraz 25 IKON Wszech Czasów – produktów, które od lat utrzymują się na szczycie zaufania i skuteczności. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
11.04.2025 15:37
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-Wschodniej
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-WschodniejFotobueno

W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku odbyła się pierwsza edycja targów Marca Poland, wydarzenia przygotowanego dla branży marek własnych, które stanowi nową przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji biznesowych w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze gospodarki. Organizatorami targów są liderzy przemysłu eventowego Grupa Bologna Fiere oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie (Grupa MTP). Bazując na doświadczeniu i sukcesie targów w Bolonii, które odbywają się od ponad 20 lat, Marca Poland jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku Europy Środkowo-Wschodniej, łącząc producentów, detalistów oraz dystrybutorów którzy pragną rozwijać swoją ofertę marek własnych.

Wymiana wiedzy i doświadczeń biznesowych

W przestrzeni wystawienniczej pawilonu numer 7, swoją ofertę zaprezentowało blisko 100 wystawców, z Polski, Włoch, Austrii i Hiszpanii. Na stoiskach dostępne były produkty spożywcze, chemia i kosmetyki oraz produkty petcare. Dodatkowo w strefie innowacyjnych produktowych IPLS zaprezentowano ponad 400 nowości, a eksperci z międzynarodowej organizacji IPLC dzielili się wiedzą na temat globalnych trendów i strategii w sektorze private label. Targi były miejscem dynamicznej wymiany wiedzy, kontaktów i doświadczeń. Na scenie pojawili się specjaliści, którzy omówili m.in. dane rynkowe z Europy, rolę sieci handlowych, dyskontów, marketing mix oraz praktyczne wskazówki dla dostawców zainteresowanych współpracą z sieciami handlowymi. Udział w prezentacjach był okazją do lepszego zrozumienia oczekiwań rynku i wdrożenia efektywnych modeli współpracy.

image
Fotobueno

Premierowa edycja zgromadziła 620 uczestników wśród nich byli kupcy i menedżerowie z ponad 20 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu, miedzy innymi z Polski, Włoch, Słowacji, Hiszpanii, Grecji, Izraela, Francji, Finlandii, Kosowa, Kataru, Belgii, Rumunii, Ukrainy czy Indii. Obecność tak szerokiej grupy międzynarodowych uczestników świadczy o rosnącym znaczeniu tego wydarzenia na rynku marek własnych.

Profil profesjonalnego zwiedzającego stanowili: prezesi, dyrektorzy generalni, kierownicy ds. zakupów, kupcy oraz menedżerowie ds. marketingu. Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak aplikacja do umawiania spotkań, uczestnicy mogli łatwiej zaplanować spotkania i nawiązać współpracę z kluczowymi graczami rynku marek własnych.

Przyszłość targów Marca Poland

Druga edycja targów Marca Poland odbędzie się w dniach 1-2 kwietnia 2026 roku.

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu, które stawia na współpracę, rozwój oraz innowacje w sektorze marek własnych.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 15:32