StoryEditor
Targi i konferencje
20.03.2013 00:00

Przyszłość ? Galerie handlowe

Drogeria Stars w Płocku mieści się w dużej i popularnej galerii handlowej Mosty. Konkurencyjne drogerie są tuż obok, ale ta lokalizacja ma też ewidentne zalety. Menedżerom sieci Stars udało się je skutecznie wykorzystać.

Galeria handlowa to lokalizacja trudna i wymagająca. Aby zaistnieć w tym niezwykle konkurencyjnym otoczeniu, przyciągnąć uwagę klientów i zainteresować ich swoją ofertą, trzeba wielkiej pracy, pomysłowości i niemałych nakładów. Wystrój sklepu musi przyciągać wzrok i zachęcać do odwiedzin, wyróżniając się czymś szczególnym w powodzi barw i świateł. Oferta musi być atrakcyjna, bogata i odmienna od propozycji konkurencji. Obsługa na najwyższym poziomie powinna spełniać wymagania klientów różnego typu i temperamentu. Długie godziny pracy i relatywnie wysokie czynsze generują poważne koszty stałe, na które placówka musi zarobić.
Z drugiej strony galeria handlowa to idealne środowisko dla drogerii. Zakupy w galeriach handlowych to nie tylko zaopatrzenie, ale także sposób miłego spędzania czasu, styl bycia, rozrywka. Nikt tutaj nie biega z pełnymi torbami, nie spieszy się, no i nie liczy skrupulatnie każdego grosza. Klient może wygodnie, w przyjaznej atmosferze i bez pośpiechu zapoznawać się z ofertą, próbować, wypytywać i wybierać.
Drogeria szeroko otwarta
Menedżerowie sieci drogerii Stars doskonale sprostali trudnym wymaganiom galerii handlowej i znakomicie wykorzystali szanse, jakie ona stwarza. Obficie zaopatrzone regały ustawiono w taki sposób, że całe wnętrze sklepu jest doskonale widoczne z pasażu. Ciepłe, pastelowe barwy stwarzają miły nastrój, dodatkowo podkreślany nowoczesnym oświetleniem. Wysmakowany plastycznie system informacyjny ułatwia poruszanie się po sklepie, ale też dodaje wnętrzu koloru i stylu.
Wydzielono wizualnie kącik typu shop in shop z akcesoriami, manicure i pedicure, biżuterię wyeksponowano na czarnych meblach i doświetlono punktowo diodami LED. W centralnym punkcie strefy kosmetycznej zlokalizowano stanowisko do makijażu z podświetlonym lustrem.

Oferta została dobrana zgodnie ze specyfiką lokalizacji, tak aby różniła się od oferty konkurencji i jak najlepiej odpowiadała potrzebom klientek. Główne kategorie produktowe to kosmetyki do makijażu i pielęgnacji twarzy, środki pielęgnacji włosów, biżuteria i akcesoria oraz perfumy.
– Asortyment został dobrany indywidualnie do profilu tej placówki – wyjaśnia Magda Dudnik, menedżer nadzorujący bieżącą pracę drogerii sieciowych – i jest stale modyfikowany na podstawie analiz wyników sprzedaży. W każdej kategorii oferujemy produkty znanych i popularnych marek, ale dysponujemy też ponad dwoma tysiącami produktów marek własnych, które wyróżniają nas od konkurencji i cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Ich sprzedaż daje w skali sieci około 15 proc. przychodów, przy zachowaniu wysokiej marży.
Atrakcyjność oferty podnoszą regularnie organizowane promocje. Sieciowa gazetka promocyjna z produktami z każdej kategorii wydawana jest w cyklu dwutygodniowym. Regularnie prowadzone są akcje promocyjne, takie jak 50-procentowe obniżki cenowe, sprzedaż typu 1+1 gratis, gratisowe produkty i gadżety dodawane do wybranych towarów, kupony rabatowe czy bony zakupowe. Dużym zainteresowaniem klientek cieszą się profesjonalne pokazy makijażu, badania kondycji włosów i cery, prezentacje nowości i inne akcje kosmetyczne, promujące ofertę drogerii i przyciągające klientki.
Obsługa w standardzie salonu

Konkurencja cenowa z wielkimi sieciami nie miałaby ekonomicznego ani marketingowego uzasadnienia, szczególnie w takiej lokalizacji jak galeria handlowa. Płocka drogeria Stars wyróżnia się podejściem do klientów. W każdej chwili do dyspozycji są co najmniej dwie ekspedientki, asystujące przy wyborze towarów. Potrafią doradzić i zachęcić do zakupu, pomogą skorzystać z testerów i dobrać odpowiedni kosmetyk do makijażu czy pielęgnacyjny. Firma bardzo dba o poziom merytoryczny pracowników i kładzie duży nacisk na wysokie standardy obsługi. Ekspedientki odbywają regularne szkolenia z technik sprzedaży oraz w zakresie znajomości asortymentu i właściwości poszczególnych produktów, zdobywają też informacje o obowiązujących trendach i nowościach w makijażu. Własny sieciowy system kontroli i premiowania skutecznie motywuje personel do sumienności i zaangażowania.
– W naszej sieci każdy pracownik codziennie jest premiowany za osiągnięcie wyznaczonych celów sprzedażowych i codziennie wie, ile wypracował sobie premii – wyjaśnia Magda Dudnik – Na początku każdego miesiąca każdy zna wyznaczone zadania i narzędzia promocyjne, jakimi dysponuje. Prowadzimy też system wewnętrznej rywalizacji pomiędzy poszczególnymi drogeriami, swego rodzaju ligę, w ramach której co miesiąc pięć najlepszych placówek otrzymuje indywidualne premie pieniężne i rzeczowe.
Aranżacja drogerii Stars w Płocku, robiąca wrażenie nawet na tle ekskluzywności galerii Mosty, oferta handlowa stale modyfikowana zgodnie z potrzebami rynku oraz indywidualne podejście do każdego klienta sprawiają, że płocka placówka wypracowała sobie renomę i osiąga dobre wyniki finansowe. Jak dobre? Na to pytanie Magda Dudnik odpowiada nie wprost: – W tej chwili w zarządzie sieci coraz powszechniejsze jest przekonanie, że kolejne placówki powinniśmy otwierać tylko w galeriach handlowych. To dobre miejsce dla drogerii Stars.


Magda Dudnik, menedżer sieci Stars (druga z prawej) i załoga drogerii w Płocku



Stars – drogerie dobrych cen, co widać jeszcze zanim wejdzie się do sklepu, dzięki informacjom o promocjach i okazjach


Każda wolna przestrzeń została tu wykorzystana, a modne elementy graficzne przyciągają wzrok


Kącik makijażowi, perfumy, biżuteria – czego jeszcze kobiecie potrzeba do szczęścia?


Marka Trendy w koncepcji shop in shop – akcesoria i ozdoby w szerokim wyborze i dobrej cenie


Konrad Kaszuba


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
12.11.2025 11:30
Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm
Targi Cosmoprof Asia 2025 odbywają się już po raz 28.Cosmoprof mat.pras.

Targi Cosmoprof Asia 2025 oficjalnie wystartowały w środę 12 listopada w Hongkongu. Jak podkreślają organizatorzy, w tegorocznej edycji udział bierze rekordowa liczba międzynarodowych wystawców (w tym z Polski), powiększeniu uległa również powierzchnia eventu. Wydarzenie, organizowane przez BolognaFiere, potwierdza swoją pozycję wiodącej platformy B2B w regionie Azji i Pacyfiku dla sektora kosmetycznego, gromadząc międzynarodowych specjalistów, innowacje, trendy i możliwości biznesowe.

Targi Cosmoprof Asia 2025 odbywają się już po raz 28. Każda kolejna edycja to to wzrost imprezy pod względem skali i znaczenia. W tym roku udział bierze 2688 wystawców z 46 krajów i regionów – jest to o 5 proc. więcej, niż w 2024 roku. Zaprezentują oni swoje produkty i technologie na ponad 120 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej. 

Polski Pawilon na targach w Hongkongu

Targi stanowią prawdziwy punkt styku międzynarodowej społeczności kosmetycznej – w tym roku poza firmami lokalnymi będzie można odwiedzić 16 pawilonów krajowych: będą tam wystawcy z Polski, Australii, Chin, Francji, Niemiec, Hongkongu, Włoch, Japonii, Korei, Filipin, Singapuru, Hiszpanii, Szwajcarii, Tajwanu, Tajlandii i USA).

Tegoroczne targi to również cztery branżowe, specjalistyczne wydarzenia, mające przybliżyć zmieniający się krajobraz branży kosmetycznej. Na targach AsiaWorld-Expo w dniach 11-13 listopada będzie odbywać się Cosmopack Asia, skupiający cały łańcuch dostaw branży kosmetycznej – w tym kluczowe sekcje (OEM/ODM, surowce, opakowania, maszyny), koncentrujące się na produkcji kontraktowej, rozwiązaniach marek własnych, składnikach i surowcach oraz najnowocześniejszych technologiach pakowania. 

image
Rynek kosmetyczny w regionie Azji i Pacyfiku nadal wyprzedza wszystkie inne, osiągając średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,7 proc. w latach 2023–2027
Cosmoprof mat.pras.

Perfumy i salony wellness - nowe kategorie targów

W dniach 12-14 listopada, w Hong Kong Convention & Exhibition Centre, Cosmoprof Asia zaprezentuje świat gotowych produktów kosmetycznych. W tym roku wprowadzono odświeżoną identyfikację wizualną i strukturę eventu, mającą na celu jeszcze bardziej ukierunkowane i angażujące doświadczenie zwiedzających poprzez dwie nowe sekcje: Perfumy, Kosmetyki i Paznokcie, która prezentuje najnowsze trendy w perfumerii, makijażu i pielęgnacji paznokci; a także Salon Fryzjerski i Kosmetyczny, poświęcony pielęgnacji włosów, wyposażeniu salonów oraz rozwiązaniom spa i wellness.

Organizatorzy spodziewają się w tym roku ponad 70 tys. odwiedzających, którzy planują odwiedzenie obydwu sektorów targów. Goście przybędą z całego świata: z Europy, Ameryki, regionu MENA, regionu Azji i Pacyfiku.

Cosmoprof Asia nadal stanowi strategiczne miejsce dla profesjonalistów z branży kosmetycznej, którzy chcą poznać dynamiczny rynek Azji i Pacyfiku. W 2025 roku targi potwierdzają swoje zaangażowanie w innowacje, zrównoważony rozwój i globalną współpracę. Wydarzenie oferuje niezrównane możliwości zarówno lokalnym, jak i międzynarodowym interesariuszom, aby odkryć najnowocześniejsze trendy, nawiązać wartościowe partnerstwa i kształtować przyszłość branży kosmetycznej. Cosmoprof Asia to nie tylko targi – to katalizator wzrostu i transformacji – komentuje Antonio Bruzzone, dyrektor generalny BolognaFiere Group.

image
Organizatorzy Cosmoprof Asia spodziewają się w tym roku ponad 70 tys. odwiedzających
Cosmoprof mat.pras.

Dynamika rynku kosmetycznego Azji

Biorąc pod uwagę wymagającą i szybko przyswajającą nowości naturę azjatyckich konsumentów, rynek azjatycki jest niewątpliwie najbardziej dynamiczny na świecie.Cosmoprof Asia i Cosmopack Asia to prestiżowe wydarzenia, które gromadzą liderów branży kosmetycznej, prezentując ich najbardziej innowacyjne produkty, usługi i technologie, a jednocześnie podkreślając najnowsze trendy w regionie Azji i Pacyfiku. Hongkong, położony w sercu tego tętniącego życiem regionu, nadal jest kluczowym miejscem spotkań branży – mówi Margaret Ma Connolly, prezes i dyrektor generalna w Informa Markets.

Rynek kosmetyczny w regionie Azji i Pacyfiku nadal wyprzedza wszystkie inne, osiągając średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,7 proc. w latach 2023–2027 (Euromonitor International), przewyższając zarówno Amerykę Północną, jak i Europę. Dzięki Chinom, Korei i Japonii, które napędzają innowacje, oraz Singapurowi i Hongkongowi będącymi ważnymi centrami eksportowymi, region ten stał się światowym centrum rozwoju produktów, transformacji cyfrowej i kreowania trendów. 

Hongkong, plasujący się w pierwszej dziesiątce światowych importerów kosmetyków, nadal odgrywa kluczową rolę jako łącznik pomiędzy regionem Azji i Pacyfiku a wszystkimi pozostałymi rynkami. Otwarta gospodarka, zaawansowana infrastruktura i strategiczne położenie geograficzne sprawiają, że jest to idealne miejsce dla dalszej ekspansji i globalnego sukcesu Cosmoprof Asia – wskazują organizatorzy targów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
05.11.2025 14:35
Francuskie marki kuszą polski rynek – French Beauty Experience w Ambasadzie Francji
618750
/ Agata Grysiak
618743
/ Agata Grysiak
618744
/ Agata Grysiak
618745
/ Agata Grysiak
618750
618743
618744
618745
Gallery

W środę, 5 listopada 2025 roku, w Ambasadzie Francji w Warszawie odbył się showroom French Beauty Experience – kameralne, ale prestiżowe spotkanie poświęcone francuskim markom kosmetycznym. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży beauty, importerów, dystrybutorów oraz redakcje branżowe, tworząc przestrzeń do rozmów o możliwościach ekspansji i wyzwaniach, jakie stawia polski rynek kosmetyczny.

Eleganckie wnętrza Ambasady Francji wypełnił zapach perfum, brzmienie francuskiego języka i dźwięk rozmów biznesowych. French Beauty Experience to inicjatywa mająca na celu promocję francuskich marek kosmetycznych w Polsce oraz nawiązanie relacji między producentami znad Sekwany a lokalnymi partnerami handlowymi. Uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się z ofertą wybranych brandów reprezentujących różne segmenty rynku – od dermokosmetyków i pielęgnacji naturalnej, po luksusowe perfumy i produkty spa.

Każda z obecnych firm miała własne stanowisko, na którym prezentowała swoje portfolio oraz filozofię marki. Dla wielu wystawców była to pierwsza okazja, by bezpośrednio porozmawiać z polskimi dystrybutorami, sieciami handlowymi i mediami branżowymi. Jak podkreślali przedstawiciele Ambasady Francji, wydarzenie wpisuje się w szerszy program wspierania francuskiego eksportu kosmetyków i wzmacniania relacji gospodarczych z Polską.

image
Agata Grysiak

Wśród uczestników można było zauważyć zarówno uznane już w Europie marki, jak i młodsze, bardziej niszowe brandy poszukujące swojego miejsca w dynamicznie rozwijającym się sektorze beauty. Zaprezentowane zostały m.in. produkty do pielęgnacji skóry oparte na składnikach naturalnych, nowoczesne formuły inspirowane biotechnologią oraz linie kosmetyczne tworzone w tradycji francuskiego rzemiosła.

W rozmowach kuluarowych dominował jednak jeden temat: jak wejść na rynek, który uchodzi za jeden z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Polska, z rozwiniętą siecią dystrybucji, silną pozycją marek własnych oraz dużą obecnością globalnych koncernów, pozostaje trudnym, ale wciąż atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych producentów. Uczestnicy podkreślali, że kluczem do sukcesu mogą być nie tyle innowacje technologiczne, co umiejętność wpisania się w lokalne oczekiwania konsumentek i znalezienia niszy komunikacyjnej.

image
Agata Grysiak

„Polski rynek jest już dojrzały, ale wciąż otwarty na emocje i autentyczność. Francuskie marki mają w tym zakresie ogromny potencjał, o ile potrafią opowiedzieć swoją historię w sposób zrozumiały dla polskiego konsumenta” – komentował jeden z obecnych importerów.

Wśród odwiedzających showroom nie zabrakło również przedstawicieli sieci drogerii, butików kosmetycznych i e-commerce. To właśnie oni, w nieformalnych rozmowach, oceniali szanse nowych graczy na znalezienie miejsca w ofercie detalicznej. Wskazywali, że dziś powodzenie zależy nie tylko od jakości i ceny, ale też od zdolności marki do prowadzenia komunikacji wielokanałowej, obecności w social mediach i umiejętnego budowania relacji z influencerami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 19:01