StoryEditor
Targi i konferencje
20.03.2013 00:00

Supermix: jakość, ceny, wiedza i doświadczenie

Drogeria Vica w Ostrowie Wielkopolskim przyciąga klientów atrakcyjną ofertą, przemyślanym pakietem działań marketingowych oraz standardami obsługi klientek, kojarzącymi się bardziej z salonem pielęgnacji urody niżz drogerią.

Polska Sieć Drogerii Vica prowadzi obecnie 25 placówek, zlokalizowanych głównie w województwach wielkopolskim i dolnośląskim, z pojedynczymi sklepami w łódzkim, lubuskim i śląskim. Jedną z najmłodszych jest drogeria przy ulicy Kaliskiej w Ostrowie Wielkopolskim. To już trzecia Vica w tym mieście. Zajmuje obszerne pomieszczenie na parterze nowoczesnego pawilonu handlowego. W pełni przeszklony front doskonale eksponuje eleganckie, jasne wnętrze i zaprasza do odwiedzenia sklepu. A kto raz tam wejdzie, będzie chciał wrócić.
W aranżacji wnętrza wykorzystano sieciowe barwy – pastelowy niebieski i pomarańczowy. W tych barwach utrzymane są elementy informacji i kategoryzacji towarowej oraz inne detale wystroju. Zadbano o zachowanie optycznej przestrzenności pomieszczenia, odpowiednio szerokie alejki między regałami oraz łatwy dostęp do wszystkich towarów. Jasne, czyste oświetlenie ogólne uzupełniane jest punktowym doświetleniem wybranych działów i przestrzeni, ze szczególnym podkreśleniem kącika do makijażu.
Koszyk zakupowy tańszy niż u konkurencji
Ostrowska Vica ma w ofercie ok. 9 tys. pozycji w najważniejszych kategoriach – środki do pielęgnacji, perfumy, kosmetyki kolorowe, chemia gospodarcza, parafarmaceutyki – uzupełnionych o asortyment dodatkowy, jak rajstopy, okazjonalne upominki, drobne akcesoria kuchenne czy elementy wystroju wnętrz. Dla młodych mam zorganizowano specjalny dział z artykułami dla maluchów, są tam odżywki, przetwory, zabawki, akcesoria itp. Uwagę zwraca atrakcyjność cenowa oferty.  – Jeśli porównamy koszyk składający się z 10 dowolnych produktów ze standardowej oferty, w naszych sklepach będzie on tańszy niż u konkurencji – zapewnia Tomasz Skrzypiec, dyrektor handlowy sieci – Ponadto stosujemy liczne promocje. Regularnie wydajemy atrakcyjne gazetki promocyjne, obowiązujące przez 2 tygodnie, z tygodniową przerwą, podczas której mamy promocję plakatową „hit cenowy”. Dla podniesienia czytelnictwa gazetek promocyjnych, oprócz oferty handlowej, publikujemy w nich materiały informacyjno-szkoleniowe, z ciekawymi poradami dla klientek.
Innym interesującym pomysłem jest specjalna oferta dnia – akcja promocyjna, w której codziennie inny produkt oferowany jest w doskonałej cenie. Ponadto w pobliżu strefy kas zlokalizowane są ekspozycje okolicznościowe, związane z walentynkami, Dniem Kobiet, Dniem Matki itp., a przy samych kasach klienci mogą jeszcze nabyć specjalne produkty promocyjne, np. zestawy kadzidełek z podstawką czy świece zapachowe.

Najwyższy standard obsługi klienta

Tym, co z pewnością robi największe wrażenie na klientkach drogerii Vica, jest sposób obsługi. Miłe, uśmiechnięte ekspedientki w gustownych strojach firmowych i ze starannym makijażem witają każdego klienta przy wejściu, zapraszają do zakupów, a potem dyskretnie mu asystują, w razie potrzeby oferując pomoc i poradę. Na specjalnym stanowisku do makijażu, wyposażonym w duże, podświetlane lustro, klientki mogą wypróbować kosmetyki i uzyskać fachową poradę na temat pielęgnacji czy makijażu. Kilka razy w miesiącu organizowane są darmowe dermokonsultacje i badania skóry oraz – również nieodpłatne – sesje profesjonalnego makijażu i wizażu, po których klientki otrzymują spis wykorzystanych kosmetyków i mają możliwość zakupić je na miejscu. Usługi te cieszą się ogromnym powodzeniem wśród pań, grafiki są wypełnione na kilka terminów naprzód.
Dla wygody matek z małymi dziećmi zorganizowano specjalny kącik zabaw, gdzie mogą na chwilę zostawić maluchy. Jeszcze jeden element podnoszący standard obsługi to możliwość nieodpłatnego zapakowania artykułów przeznaczonych na prezent.
– Przy aranżacji i organizacji tej placówki wykorzystaliśmy całą naszą wiedzę i doświadczenie, wprowadziliśmy kompleksowo wszystkie rozwiązania techniczne, programy marketingowe i standardy obsługi klienta, które z powodzeniem wykorzystujemy w innych sklepach – podkreśla Tomasz Skrzypiec – Moim zdaniem to jedna z najładniejszych naszych drogerii. Mamy naprawdę dobrą, dostosowaną do potrzeb klientów ofertę handlową. Głęboko wierzymy w sukces rynkowy ostrowskiej drogerii. Liczymy też na to, że dobrze wypadniemy w prestiżowym konkursie Drogeria Roku.


Tomasz Skrzypiec, dyrektor handlowy sieci Vica i załoga drogerii w Ostrowie Wielkopolskim


220 mkw. przestrzeni daje szerokie pole do popisu przy aranżacji przestrzeni


Przyciągające uwagę ekspozycje pod reklamami marek na kasetonach. W tle – rewelacyjny kącik zabaw dla dzieci


Eleganckie ekspozycje zapachów, zestawów upominkowych i lakierów w ekspozytorach

Strefa makijażu ze stanowiskiem do make-upu

Konrad Kaszuba


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
12.11.2025 11:30
Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm
Targi Cosmoprof Asia 2025 odbywają się już po raz 28.Cosmoprof mat.pras.

Targi Cosmoprof Asia 2025 oficjalnie wystartowały w środę 12 listopada w Hongkongu. Jak podkreślają organizatorzy, w tegorocznej edycji udział bierze rekordowa liczba międzynarodowych wystawców (w tym z Polski), powiększeniu uległa również powierzchnia eventu. Wydarzenie, organizowane przez BolognaFiere, potwierdza swoją pozycję wiodącej platformy B2B w regionie Azji i Pacyfiku dla sektora kosmetycznego, gromadząc międzynarodowych specjalistów, innowacje, trendy i możliwości biznesowe.

Targi Cosmoprof Asia 2025 odbywają się już po raz 28. Każda kolejna edycja to to wzrost imprezy pod względem skali i znaczenia. W tym roku udział bierze 2688 wystawców z 46 krajów i regionów – jest to o 5 proc. więcej, niż w 2024 roku. Zaprezentują oni swoje produkty i technologie na ponad 120 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej. 

Polski Pawilon na targach w Hongkongu

Targi stanowią prawdziwy punkt styku międzynarodowej społeczności kosmetycznej – w tym roku poza firmami lokalnymi będzie można odwiedzić 16 pawilonów krajowych: będą tam wystawcy z Polski, Australii, Chin, Francji, Niemiec, Hongkongu, Włoch, Japonii, Korei, Filipin, Singapuru, Hiszpanii, Szwajcarii, Tajwanu, Tajlandii i USA).

Tegoroczne targi to również cztery branżowe, specjalistyczne wydarzenia, mające przybliżyć zmieniający się krajobraz branży kosmetycznej. Na targach AsiaWorld-Expo w dniach 11-13 listopada będzie odbywać się Cosmopack Asia, skupiający cały łańcuch dostaw branży kosmetycznej – w tym kluczowe sekcje (OEM/ODM, surowce, opakowania, maszyny), koncentrujące się na produkcji kontraktowej, rozwiązaniach marek własnych, składnikach i surowcach oraz najnowocześniejszych technologiach pakowania. 

image
Rynek kosmetyczny w regionie Azji i Pacyfiku nadal wyprzedza wszystkie inne, osiągając średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,7 proc. w latach 2023–2027
Cosmoprof mat.pras.

Perfumy i salony wellness - nowe kategorie targów

W dniach 12-14 listopada, w Hong Kong Convention & Exhibition Centre, Cosmoprof Asia zaprezentuje świat gotowych produktów kosmetycznych. W tym roku wprowadzono odświeżoną identyfikację wizualną i strukturę eventu, mającą na celu jeszcze bardziej ukierunkowane i angażujące doświadczenie zwiedzających poprzez dwie nowe sekcje: Perfumy, Kosmetyki i Paznokcie, która prezentuje najnowsze trendy w perfumerii, makijażu i pielęgnacji paznokci; a także Salon Fryzjerski i Kosmetyczny, poświęcony pielęgnacji włosów, wyposażeniu salonów oraz rozwiązaniom spa i wellness.

Organizatorzy spodziewają się w tym roku ponad 70 tys. odwiedzających, którzy planują odwiedzenie obydwu sektorów targów. Goście przybędą z całego świata: z Europy, Ameryki, regionu MENA, regionu Azji i Pacyfiku.

Cosmoprof Asia nadal stanowi strategiczne miejsce dla profesjonalistów z branży kosmetycznej, którzy chcą poznać dynamiczny rynek Azji i Pacyfiku. W 2025 roku targi potwierdzają swoje zaangażowanie w innowacje, zrównoważony rozwój i globalną współpracę. Wydarzenie oferuje niezrównane możliwości zarówno lokalnym, jak i międzynarodowym interesariuszom, aby odkryć najnowocześniejsze trendy, nawiązać wartościowe partnerstwa i kształtować przyszłość branży kosmetycznej. Cosmoprof Asia to nie tylko targi – to katalizator wzrostu i transformacji – komentuje Antonio Bruzzone, dyrektor generalny BolognaFiere Group.

image
Organizatorzy Cosmoprof Asia spodziewają się w tym roku ponad 70 tys. odwiedzających
Cosmoprof mat.pras.

Dynamika rynku kosmetycznego Azji

Biorąc pod uwagę wymagającą i szybko przyswajającą nowości naturę azjatyckich konsumentów, rynek azjatycki jest niewątpliwie najbardziej dynamiczny na świecie.Cosmoprof Asia i Cosmopack Asia to prestiżowe wydarzenia, które gromadzą liderów branży kosmetycznej, prezentując ich najbardziej innowacyjne produkty, usługi i technologie, a jednocześnie podkreślając najnowsze trendy w regionie Azji i Pacyfiku. Hongkong, położony w sercu tego tętniącego życiem regionu, nadal jest kluczowym miejscem spotkań branży – mówi Margaret Ma Connolly, prezes i dyrektor generalna w Informa Markets.

Rynek kosmetyczny w regionie Azji i Pacyfiku nadal wyprzedza wszystkie inne, osiągając średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,7 proc. w latach 2023–2027 (Euromonitor International), przewyższając zarówno Amerykę Północną, jak i Europę. Dzięki Chinom, Korei i Japonii, które napędzają innowacje, oraz Singapurowi i Hongkongowi będącymi ważnymi centrami eksportowymi, region ten stał się światowym centrum rozwoju produktów, transformacji cyfrowej i kreowania trendów. 

Hongkong, plasujący się w pierwszej dziesiątce światowych importerów kosmetyków, nadal odgrywa kluczową rolę jako łącznik pomiędzy regionem Azji i Pacyfiku a wszystkimi pozostałymi rynkami. Otwarta gospodarka, zaawansowana infrastruktura i strategiczne położenie geograficzne sprawiają, że jest to idealne miejsce dla dalszej ekspansji i globalnego sukcesu Cosmoprof Asia – wskazują organizatorzy targów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
05.11.2025 14:35
Francuskie marki kuszą polski rynek – French Beauty Experience w Ambasadzie Francji
618750
/ Agata Grysiak
618743
/ Agata Grysiak
618744
/ Agata Grysiak
618745
/ Agata Grysiak
618750
618743
618744
618745
Gallery

W środę, 5 listopada 2025 roku, w Ambasadzie Francji w Warszawie odbył się showroom French Beauty Experience – kameralne, ale prestiżowe spotkanie poświęcone francuskim markom kosmetycznym. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży beauty, importerów, dystrybutorów oraz redakcje branżowe, tworząc przestrzeń do rozmów o możliwościach ekspansji i wyzwaniach, jakie stawia polski rynek kosmetyczny.

Eleganckie wnętrza Ambasady Francji wypełnił zapach perfum, brzmienie francuskiego języka i dźwięk rozmów biznesowych. French Beauty Experience to inicjatywa mająca na celu promocję francuskich marek kosmetycznych w Polsce oraz nawiązanie relacji między producentami znad Sekwany a lokalnymi partnerami handlowymi. Uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się z ofertą wybranych brandów reprezentujących różne segmenty rynku – od dermokosmetyków i pielęgnacji naturalnej, po luksusowe perfumy i produkty spa.

Każda z obecnych firm miała własne stanowisko, na którym prezentowała swoje portfolio oraz filozofię marki. Dla wielu wystawców była to pierwsza okazja, by bezpośrednio porozmawiać z polskimi dystrybutorami, sieciami handlowymi i mediami branżowymi. Jak podkreślali przedstawiciele Ambasady Francji, wydarzenie wpisuje się w szerszy program wspierania francuskiego eksportu kosmetyków i wzmacniania relacji gospodarczych z Polską.

image
Agata Grysiak

Wśród uczestników można było zauważyć zarówno uznane już w Europie marki, jak i młodsze, bardziej niszowe brandy poszukujące swojego miejsca w dynamicznie rozwijającym się sektorze beauty. Zaprezentowane zostały m.in. produkty do pielęgnacji skóry oparte na składnikach naturalnych, nowoczesne formuły inspirowane biotechnologią oraz linie kosmetyczne tworzone w tradycji francuskiego rzemiosła.

W rozmowach kuluarowych dominował jednak jeden temat: jak wejść na rynek, który uchodzi za jeden z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Polska, z rozwiniętą siecią dystrybucji, silną pozycją marek własnych oraz dużą obecnością globalnych koncernów, pozostaje trudnym, ale wciąż atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych producentów. Uczestnicy podkreślali, że kluczem do sukcesu mogą być nie tyle innowacje technologiczne, co umiejętność wpisania się w lokalne oczekiwania konsumentek i znalezienia niszy komunikacyjnej.

image
Agata Grysiak

„Polski rynek jest już dojrzały, ale wciąż otwarty na emocje i autentyczność. Francuskie marki mają w tym zakresie ogromny potencjał, o ile potrafią opowiedzieć swoją historię w sposób zrozumiały dla polskiego konsumenta” – komentował jeden z obecnych importerów.

Wśród odwiedzających showroom nie zabrakło również przedstawicieli sieci drogerii, butików kosmetycznych i e-commerce. To właśnie oni, w nieformalnych rozmowach, oceniali szanse nowych graczy na znalezienie miejsca w ofercie detalicznej. Wskazywali, że dziś powodzenie zależy nie tylko od jakości i ceny, ale też od zdolności marki do prowadzenia komunikacji wielokanałowej, obecności w social mediach i umiejętnego budowania relacji z influencerami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 16:03