StoryEditor
Targi i konferencje
20.03.2013 00:00

Supermix: jakość, ceny, wiedza i doświadczenie

Drogeria Vica w Ostrowie Wielkopolskim przyciąga klientów atrakcyjną ofertą, przemyślanym pakietem działań marketingowych oraz standardami obsługi klientek, kojarzącymi się bardziej z salonem pielęgnacji urody niżz drogerią.

Polska Sieć Drogerii Vica prowadzi obecnie 25 placówek, zlokalizowanych głównie w województwach wielkopolskim i dolnośląskim, z pojedynczymi sklepami w łódzkim, lubuskim i śląskim. Jedną z najmłodszych jest drogeria przy ulicy Kaliskiej w Ostrowie Wielkopolskim. To już trzecia Vica w tym mieście. Zajmuje obszerne pomieszczenie na parterze nowoczesnego pawilonu handlowego. W pełni przeszklony front doskonale eksponuje eleganckie, jasne wnętrze i zaprasza do odwiedzenia sklepu. A kto raz tam wejdzie, będzie chciał wrócić.
W aranżacji wnętrza wykorzystano sieciowe barwy – pastelowy niebieski i pomarańczowy. W tych barwach utrzymane są elementy informacji i kategoryzacji towarowej oraz inne detale wystroju. Zadbano o zachowanie optycznej przestrzenności pomieszczenia, odpowiednio szerokie alejki między regałami oraz łatwy dostęp do wszystkich towarów. Jasne, czyste oświetlenie ogólne uzupełniane jest punktowym doświetleniem wybranych działów i przestrzeni, ze szczególnym podkreśleniem kącika do makijażu.
Koszyk zakupowy tańszy niż u konkurencji
Ostrowska Vica ma w ofercie ok. 9 tys. pozycji w najważniejszych kategoriach – środki do pielęgnacji, perfumy, kosmetyki kolorowe, chemia gospodarcza, parafarmaceutyki – uzupełnionych o asortyment dodatkowy, jak rajstopy, okazjonalne upominki, drobne akcesoria kuchenne czy elementy wystroju wnętrz. Dla młodych mam zorganizowano specjalny dział z artykułami dla maluchów, są tam odżywki, przetwory, zabawki, akcesoria itp. Uwagę zwraca atrakcyjność cenowa oferty.  – Jeśli porównamy koszyk składający się z 10 dowolnych produktów ze standardowej oferty, w naszych sklepach będzie on tańszy niż u konkurencji – zapewnia Tomasz Skrzypiec, dyrektor handlowy sieci – Ponadto stosujemy liczne promocje. Regularnie wydajemy atrakcyjne gazetki promocyjne, obowiązujące przez 2 tygodnie, z tygodniową przerwą, podczas której mamy promocję plakatową „hit cenowy”. Dla podniesienia czytelnictwa gazetek promocyjnych, oprócz oferty handlowej, publikujemy w nich materiały informacyjno-szkoleniowe, z ciekawymi poradami dla klientek.
Innym interesującym pomysłem jest specjalna oferta dnia – akcja promocyjna, w której codziennie inny produkt oferowany jest w doskonałej cenie. Ponadto w pobliżu strefy kas zlokalizowane są ekspozycje okolicznościowe, związane z walentynkami, Dniem Kobiet, Dniem Matki itp., a przy samych kasach klienci mogą jeszcze nabyć specjalne produkty promocyjne, np. zestawy kadzidełek z podstawką czy świece zapachowe.

Najwyższy standard obsługi klienta

Tym, co z pewnością robi największe wrażenie na klientkach drogerii Vica, jest sposób obsługi. Miłe, uśmiechnięte ekspedientki w gustownych strojach firmowych i ze starannym makijażem witają każdego klienta przy wejściu, zapraszają do zakupów, a potem dyskretnie mu asystują, w razie potrzeby oferując pomoc i poradę. Na specjalnym stanowisku do makijażu, wyposażonym w duże, podświetlane lustro, klientki mogą wypróbować kosmetyki i uzyskać fachową poradę na temat pielęgnacji czy makijażu. Kilka razy w miesiącu organizowane są darmowe dermokonsultacje i badania skóry oraz – również nieodpłatne – sesje profesjonalnego makijażu i wizażu, po których klientki otrzymują spis wykorzystanych kosmetyków i mają możliwość zakupić je na miejscu. Usługi te cieszą się ogromnym powodzeniem wśród pań, grafiki są wypełnione na kilka terminów naprzód.
Dla wygody matek z małymi dziećmi zorganizowano specjalny kącik zabaw, gdzie mogą na chwilę zostawić maluchy. Jeszcze jeden element podnoszący standard obsługi to możliwość nieodpłatnego zapakowania artykułów przeznaczonych na prezent.
– Przy aranżacji i organizacji tej placówki wykorzystaliśmy całą naszą wiedzę i doświadczenie, wprowadziliśmy kompleksowo wszystkie rozwiązania techniczne, programy marketingowe i standardy obsługi klienta, które z powodzeniem wykorzystujemy w innych sklepach – podkreśla Tomasz Skrzypiec – Moim zdaniem to jedna z najładniejszych naszych drogerii. Mamy naprawdę dobrą, dostosowaną do potrzeb klientów ofertę handlową. Głęboko wierzymy w sukces rynkowy ostrowskiej drogerii. Liczymy też na to, że dobrze wypadniemy w prestiżowym konkursie Drogeria Roku.


Tomasz Skrzypiec, dyrektor handlowy sieci Vica i załoga drogerii w Ostrowie Wielkopolskim


220 mkw. przestrzeni daje szerokie pole do popisu przy aranżacji przestrzeni


Przyciągające uwagę ekspozycje pod reklamami marek na kasetonach. W tle – rewelacyjny kącik zabaw dla dzieci


Eleganckie ekspozycje zapachów, zestawów upominkowych i lakierów w ekspozytorach

Strefa makijażu ze stanowiskiem do make-upu

Konrad Kaszuba


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
11.09.2025 08:28
Diagnoza innowacyjności branży kosmetycznej. Co wynika z badania PZPK?
Konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego pt. „Innowacyjność sektora kosmetycznego. Składniki │ Technologie │ Regulacje” mat.pras.

Blisko 180 osób – liderów branży kosmetycznej, ekspertów, przedstawicieli administracji krajowej i unijnej – spotkało się we wtorek 9 września w Warszawie podczas całodniowej konferencji Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego pt. „Innowacyjność sektora kosmetycznego. Składniki │ Technologie │ Regulacje”. Wydarzenie stało się okazją do szerokiej dyskusji o roli innowacji w erze zrównoważonego rozwoju, wydobywaniu potencjału branży i firm oraz bliskich i dalekich wyzwaniach stojących przed producentami kosmetyków i surowców.

Co wiemy z pierwszego w Polsce badania innowacyjności sektora kosmetycznego?

Konferencję otworzyła prezentacja wyników pierwszego w Polsce badania innowacyjności branży kosmetycznej, przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego we współpracy z think tankiem WiseEuropa przez Agencję badań Rynku i Opinii SW Research.

Analiza wyników badania, omawiana przez dr inż. Justynę Żerańską, dyrektorkę generalną związku i dr Macieja Bukowskiego, prezesa Instytutu WiseEuropa, wykazała m.in., że znaczna większość firm deklaruje aktywność innowacyjną, a najczęściej wdrażane są innowacje produktowe obok procesowych i środowiskowych. 

Głównym źródłem finansowania są środki własne firm. Publiczne dotacje i kredyty pełnią rolę uzupełniającą. Firmy kosmetyczne w Polsce inwestują zarówno w B+R, jak i w nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy e-commerce. Wśród innowacji środowiskowych najsilniejsze są redukcja zużycia wody i minimalizacja odpadów. Pełny raport z badania zostanie opublikowany we wrześniu 2025 r.

W swojej prezentacji poświęconej innowacjom w dobie zrównoważonego rozwoju, kolejna ekspertka wydarzenia, dr Marta Karwacka (Deloitte), mocno akcentowała, że innowacje powstają wtedy, gdy czujemy bariery i zachęcała uczestników do „twórczej odwagi” patrzenia na ograniczenia regulacyjne z nowej, świeżej perspektywy.

Następnie na konkretnych przykładach innowacje w segmencie składników kosmetycznych zaprezentowało aż 11 firm surowcowych, zrzeszonych w związku, tj. wystawców – firm stowarzyszonych, należących do związku: Aromat-Vertex Kędzia, BASF, Cornelius, CRODA Poland, Ecobean, Endress+Hauser, Enzym Kosmetyki, F.S.Z. Pollena-Aroma, HSH Chemie, Provital Polska, Seppic Polska. 

Prezentacje te uzupełniły wykłady dr inż. Ewy Starzyk, dyrektorki ds. regulacji i zrównoważonego rozwoju, Doroty Rejman, Regulatory Affairs Manager i Mileny Milik, Junior Regulatory Affairs Manager z biura Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

image
Konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego pt. „Innowacyjność sektora kosmetycznego. Składniki │ Technologie │ Regulacje” 
mat.pras.

Dyskusja o wpływie regulacji i czynników makrogospodarczych na innowacyjność branży

Kulminacyjnym punktem dnia była debata z udziałem przedstawicieli Komisji Europejskiej, Cosmetics Europe, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz zewnętrznych ekspertów, moderowana przez dyrektor generalną Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

W krótkich wystąpieniach poprzedzających dyskusję o pobudzaniu innowacyjności sektora kosmetycznego Sylwia Jaczewska (Komisja Europejska) opowiedziała o bieżących, ważnych tematach z agendy Dyrekcji Generalnej ds. rynku wewnętrznego, przemysłu, przedsiębiorczości i MŚP, dr Gerald Renner (Cosmetics Europe) dokonał krótkiego przeglądu historii regulacji kosmetycznych, a Piotr Zabadała (Ministerstwo Rozwoju i Technologii) – przeglądu kamieni milowych w rozwoju sektora i odpowiadaniu na potrzeby konsumentów, poczynając od starożytności. Podkreślił przy tym, jak niska jest wciąż akceptacja faktu, że część nakładów na innowacje z definicji, już na wejściu będzie zmarnowana w wyniku prób zakończonych fiaskiem. Dla administracji może to stanowić wyzwanie przy projektowaniu programów wsparcia projektów innowacyjnych, w których rzadko można realnie wykazać stratę bez szkody dla finansowania.

W imieniu branży podczas dyskusji o regulacjach dr inż. Justyna Żerańska z uznaniem wypowiadała się szczególnie o zdolności instytucji unijnych do autokorekty tworzonego prawa, co potwierdza „złoty sen branży” o omnibusach. Wrócił też temat nakładów na innowacje. Dr Maciej Bukowski zwrócił uwagę na panującą modę intelektualną na wskazywanie Europy jako obszaru przeregulowanego. Tymczasem, zdaniem eksperta, europejskie regulacje są dobrze – choć wolno – przygotowane. 

Na pytanie, czy sektor kosmetyczny jest sektorem innowacyjnym, prezes WiseEuropa odpowiedział twierdząco, choć zaznaczył, że nie umie się jeszcze skalować, jak trzeba. Jego zdaniem branża kosmetyczna jest „szybkim koniem”, choć nie ma tak dużych zdolności do ekspansji jak azjatyckie branże przemysłowe. Ekspert wspomniał także o tym, że to, ile dana branża łoży na innowacje jest pochodną jej konkurencyjności i postępu technicznego. Zachęcał przy tym do proaktywności wszystkie firmy, bez względu na skalę działania.

image
Konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego pt. „Innowacyjność sektora kosmetycznego. Składniki │ Technologie │ Regulacje” 
mat.pras.

Czy przeregulowanie doprowadzi sektor kosmetyczny do ściany?

Na koniec, pytani o rady dla przedsiębiorców, goście zachęcali do spojrzenia na regulacje jak na chroniący ich parasol, do gotowości na ryzyko związane ze zmianami formulacji, które pojawiają się w czasie i współpracy nie tylko w ramach branży czy z administracją, lecz także międzysektorowo. Gerald Renner doradził przedstawicielom firm, by przyjęli proporcjonalne regulacje, ponieważ wszyscy chcemy bezpiecznych produktów kosmetycznych, natomiast sprzeciwiali się regulacjom nieproporcjonalnym. Jak dotąd bowiem branża świetnie radziła sobie z sytuacją utraty pojedynczych składników, np. konserwantu. Jeśli jednak stracimy ich kilkanaście na raz – będzie to bardzo trudna. Przeregulowanie może doprowadzić sektor kosmetyczny do ściany.

Ciekawymi uwagami z zebranymi, zarówno w debacie, jak i w końcowym power speechu, podzieliła się Maryla Wojcieszek (Huge Thing). Jako Head of Innovation Management & Strategy oraz Head of Knowledge wspólnie z klientami prowadzi diagnozę dojrzałości innowacyjnej rozmaitych organizacji na wielu poziomach, poczynając od strategicznego. 

Wg ekspertki innowacja stanowi wspólne wyzwanie dla całej organizacji, wymagające wyjścia z firmy i poszukania inspiracji poza jej murami, a często także poza branżą. Zachęcała, by definicję innowacji w organizacji uwspólniać i zapisać w dokumencie strategicznym, a także by przyjąć perspektywę, że innowacje są o ludziach, nie o technologiach.

Wnioski z konferencji i debaty posłużą Polskiemu Związkowi Przemysłu Kosmetycznego do stworzenia nowej narracji, dotyczącej wspierania innowacyjnych rozwiązań dla przyszłości polskiego i europejskiego sektora kosmetycznego i do dalszych prac z regulatorem i biznesem.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.09.2025 15:51
Skjur promuje się podczas imprezy na Podwalu
Na evencie zebrały się osoby ze świata mediów i branży beauty.Agata Grysiak

Dziś na warszawskim Podwalu odbyła się impreza promocyjna marki Skjur, która przyciągnęła licznych uczestników zainteresowanych nowościami z branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej. Spotkanie miało charakter edukacyjny i łączyło elementy informacyjne z rozrywką, tworząc przestrzeń zarówno do relaksu, jak i do zdobycia praktycznej wiedzy.

W programie znalazły się różnorodne atrakcje przygotowane z myślą o gościach. Dużym zainteresowaniem cieszył się automat z kulkami, w których ukryte były drobne nagrody. Uczestnicy mogli także skorzystać z krótkiej analizy kolorystycznej, pozwalającej na lepsze dopasowanie odcieni ubrań i kosmetyków do typu urody. Dla chętnych przygotowano również masaże dłoni i karku.

Organizatorzy zadbali o przyjazną atmosferę spotkania. Na miejscu serwowano koktajle oraz przekąski, które umilały czas spędzony podczas wydarzenia. Połączenie strefy relaksu z częścią edukacyjną sprawiło, że impreza przyciągnęła osoby w różnym wieku, szukające zarówno odprężenia, jak i inspiracji w zakresie pielęgnacji.

Istotnym punktem programu był wykład dermatologiczny, który pozwolił uczestnikom poszerzyć wiedzę o zdrowiu skóry i świadomej pielęgnacji. Połączenie merytorycznej części z elementami rozrywkowymi sprawiło, że wydarzenie wyróżniało się na tle typowych akcji promocyjnych, stawiając na edukację i budowanie relacji z konsumentami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 02:24