StoryEditor
Targi i konferencje
20.03.2013 00:00

Supermix: jakość, ceny, wiedza i doświadczenie

Drogeria Vica w Ostrowie Wielkopolskim przyciąga klientów atrakcyjną ofertą, przemyślanym pakietem działań marketingowych oraz standardami obsługi klientek, kojarzącymi się bardziej z salonem pielęgnacji urody niżz drogerią.

Polska Sieć Drogerii Vica prowadzi obecnie 25 placówek, zlokalizowanych głównie w województwach wielkopolskim i dolnośląskim, z pojedynczymi sklepami w łódzkim, lubuskim i śląskim. Jedną z najmłodszych jest drogeria przy ulicy Kaliskiej w Ostrowie Wielkopolskim. To już trzecia Vica w tym mieście. Zajmuje obszerne pomieszczenie na parterze nowoczesnego pawilonu handlowego. W pełni przeszklony front doskonale eksponuje eleganckie, jasne wnętrze i zaprasza do odwiedzenia sklepu. A kto raz tam wejdzie, będzie chciał wrócić.
W aranżacji wnętrza wykorzystano sieciowe barwy – pastelowy niebieski i pomarańczowy. W tych barwach utrzymane są elementy informacji i kategoryzacji towarowej oraz inne detale wystroju. Zadbano o zachowanie optycznej przestrzenności pomieszczenia, odpowiednio szerokie alejki między regałami oraz łatwy dostęp do wszystkich towarów. Jasne, czyste oświetlenie ogólne uzupełniane jest punktowym doświetleniem wybranych działów i przestrzeni, ze szczególnym podkreśleniem kącika do makijażu.
Koszyk zakupowy tańszy niż u konkurencji
Ostrowska Vica ma w ofercie ok. 9 tys. pozycji w najważniejszych kategoriach – środki do pielęgnacji, perfumy, kosmetyki kolorowe, chemia gospodarcza, parafarmaceutyki – uzupełnionych o asortyment dodatkowy, jak rajstopy, okazjonalne upominki, drobne akcesoria kuchenne czy elementy wystroju wnętrz. Dla młodych mam zorganizowano specjalny dział z artykułami dla maluchów, są tam odżywki, przetwory, zabawki, akcesoria itp. Uwagę zwraca atrakcyjność cenowa oferty.  – Jeśli porównamy koszyk składający się z 10 dowolnych produktów ze standardowej oferty, w naszych sklepach będzie on tańszy niż u konkurencji – zapewnia Tomasz Skrzypiec, dyrektor handlowy sieci – Ponadto stosujemy liczne promocje. Regularnie wydajemy atrakcyjne gazetki promocyjne, obowiązujące przez 2 tygodnie, z tygodniową przerwą, podczas której mamy promocję plakatową „hit cenowy”. Dla podniesienia czytelnictwa gazetek promocyjnych, oprócz oferty handlowej, publikujemy w nich materiały informacyjno-szkoleniowe, z ciekawymi poradami dla klientek.
Innym interesującym pomysłem jest specjalna oferta dnia – akcja promocyjna, w której codziennie inny produkt oferowany jest w doskonałej cenie. Ponadto w pobliżu strefy kas zlokalizowane są ekspozycje okolicznościowe, związane z walentynkami, Dniem Kobiet, Dniem Matki itp., a przy samych kasach klienci mogą jeszcze nabyć specjalne produkty promocyjne, np. zestawy kadzidełek z podstawką czy świece zapachowe.

Najwyższy standard obsługi klienta

Tym, co z pewnością robi największe wrażenie na klientkach drogerii Vica, jest sposób obsługi. Miłe, uśmiechnięte ekspedientki w gustownych strojach firmowych i ze starannym makijażem witają każdego klienta przy wejściu, zapraszają do zakupów, a potem dyskretnie mu asystują, w razie potrzeby oferując pomoc i poradę. Na specjalnym stanowisku do makijażu, wyposażonym w duże, podświetlane lustro, klientki mogą wypróbować kosmetyki i uzyskać fachową poradę na temat pielęgnacji czy makijażu. Kilka razy w miesiącu organizowane są darmowe dermokonsultacje i badania skóry oraz – również nieodpłatne – sesje profesjonalnego makijażu i wizażu, po których klientki otrzymują spis wykorzystanych kosmetyków i mają możliwość zakupić je na miejscu. Usługi te cieszą się ogromnym powodzeniem wśród pań, grafiki są wypełnione na kilka terminów naprzód.
Dla wygody matek z małymi dziećmi zorganizowano specjalny kącik zabaw, gdzie mogą na chwilę zostawić maluchy. Jeszcze jeden element podnoszący standard obsługi to możliwość nieodpłatnego zapakowania artykułów przeznaczonych na prezent.
– Przy aranżacji i organizacji tej placówki wykorzystaliśmy całą naszą wiedzę i doświadczenie, wprowadziliśmy kompleksowo wszystkie rozwiązania techniczne, programy marketingowe i standardy obsługi klienta, które z powodzeniem wykorzystujemy w innych sklepach – podkreśla Tomasz Skrzypiec – Moim zdaniem to jedna z najładniejszych naszych drogerii. Mamy naprawdę dobrą, dostosowaną do potrzeb klientów ofertę handlową. Głęboko wierzymy w sukces rynkowy ostrowskiej drogerii. Liczymy też na to, że dobrze wypadniemy w prestiżowym konkursie Drogeria Roku.


Tomasz Skrzypiec, dyrektor handlowy sieci Vica i załoga drogerii w Ostrowie Wielkopolskim


220 mkw. przestrzeni daje szerokie pole do popisu przy aranżacji przestrzeni


Przyciągające uwagę ekspozycje pod reklamami marek na kasetonach. W tle – rewelacyjny kącik zabaw dla dzieci


Eleganckie ekspozycje zapachów, zestawów upominkowych i lakierów w ekspozytorach

Strefa makijażu ze stanowiskiem do make-upu

Konrad Kaszuba


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
13.10.2025 23:48
Forum Branży Kosmetycznej 2025 - spotykamy się już w tym tygodniu!
FBK

Już w najbliższy czwartek 16 października odbędzie się Forum Branży Kosmetycznej – event B2B, łączący konferencję i część wystawienniczą. Będzie to możliwość spotkania z branżą kosmetyczną – dostawcami produktów i usług, dystrybutorami, retailerami, producentami, a także ekspertami i analitykami rynkowymi.

W planie tegorocznej konferencji mamy między innymi:

  • prezentację NielsenIQ “Kupujący i trendy w pielęgnacji”
  • debatę Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie (udział wezmą m.in. prezesi sieci Super-Pharm i Natura
  • prezentację “Czego szuka i jak kupuje konsument w kategorii Uroda na Allegro?"
  • debatę poświęcone trendom pielęgnacji z Azji (od Japonii po Koreę Płd. i Chiny)
  • prezentację eksperta z TikToka na temat nowych  pokoleń, trendów i szans dla sektora kosmetycznego
  • i wiele wiele innych inspirujących spotkań (debat i prezentacji) z udziałem ponad 30 prelegentów

Pełen program konferencji

FBK to także prezentacje trendów, nowych produktów oraz rozwiązań dla branży beauty w części wystawienniczej. W tym roku gościmy ponad 50 partnerów i wystawców FBK 2025– potencjalnych partnerów biznesowych.

Najbliższa edycja FBK: już 16 października w Warszawie.

Rejestracja i wejściówki (udział dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny)

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
07.10.2025 07:56
FBK 2025 – poznaj prelegentów tej edycji i zdobądź kartę wstępu!
mat.prasowe

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług oraz dystrybutorów i retailerów, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz targi nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie. Najbliższa edycja już 16 października w Warszawie!

Relacje i biznes

Forum branży kosmetycznej odbywa się od 13 lat. Co roku w wydarzeniu uczestniczy około 400 osób – menedżerowie zarządzający firmami kosmetycznymi oraz menedżerowie odpowiadający za  zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. 

W tym roku uczestnicy Forum spotkają się 16 października 2025 r. w komfortowych warunkach,

w Arche Hotel Krakowska w Warszawie (Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa)

Bezpośrednie kontakty

Forum Branży Kosmetycznej ma formułę typowo biznesową. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie, również w ramach aranżowanych spotkań indywidualnych (networking). 

Zobacz program konferencji

Poznaj naszych prelegentów

Rejestracja i wejściówki (udział dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny)

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 09:07