StoryEditor
Targi i konferencje
03.04.2013 00:00

Zdecydowanie więcej niż standard

Drogeria Jasmin z Brzegu zyskała sobie sympatię klientów dzięki przemyślanym, systematycznie realizowanym działaniom PR. A także dzięki staraniom trzech jaśminowych gracji – ekspedientek, z którymi przyjaźni się niemal całe miasto. 


Brzeg to liczące niespełna 40 tys. mieszkańców, urocze i pełne wspaniałych zabytków miasto, położone w połowie drogi między Wrocławiem i Opolem. Ten założony przez Piastów Śląskich gród do dzisiaj zachował zwartą strukturę urbanistyczną ze starówką i rynkiem, stanowiącym serce miasta. Tutaj krzyżują się drogi wszystkich mieszkańców, a w sezonie także licznych turystów, tutaj odbywa się wiele miejskich festynów i uroczystości, jest to też naturalne miejsce koncentracji handlu, usług i gastronomii. Nic dziwnego, że w samym rynku mieści się aż 5 drogerii, w tym sieciowe Rossmann, Natura i Schlecker, a wśród nich nieduża placówka sieci Jasmin.
Oferta dla każdej pani i pana
Na ok. 85 mkw. powierzchni sali sprzedaży sklep oferuje 5500 pozycji asortymentowych. Główne kategorie produktowe to perfumy, środki pielęgnacji ciała, twarzy i włosów, kosmetyka kolorowa i chemia gospodarcza. Asortyment uzupełniają akcesoria kosmetyczne. Estetyczne, podświetlane regały firmowe oferują szeroką gamę kosmetyków znanych marek – Eveline, Gosh, Virtual, Pierre Rene. W przeszklonych szafkach zgromadzono bogaty wybór perfum. Estetyczne, uporządkowane półki dają klientom łatwy dostęp do wszelkich towarów. Drogeria Jasmin jest z założenia sklepem samoobsługowym, jednak ekspedientki są gotowe w każdej chwili służyć klientkom poradą i pomocą, pomagają skorzystać z testerów czy dobrać właściwy odcień kosmetyków. Dość wąska, wydłużona sala sprzedaży została  zagospodarowana w taki sposób, aby zoptymalizować ekspozycję towarów. Regały i szafki rozmieszczone są po całym obwodzie, a w środku mieści się jeden długi regał wyspowy. Dzięki temu ekspedientki mają dobry przegląd całego sklepu i dwie lub trzy osoby wystarczą do efektywnej obsługi klientów.
Część życia lokalnej społeczności
Aby skutecznie funkcjonować w bezpośrednim sąsiedztwie tak silnej konkurencji, trzeba czegoś więcej niż bogata i atrakcyjna cenowo oferta towarowa. Profesjonalna obsługa klientów, fachowa wiedza o produktach, pokazy makijażu czy promocje to w branży drogeryjnej właściwie standard. Drogeria Jasmin z Brzegu w zabiegach o przychylność i sympatię klientów szczególny nacisk kładzie na swego rodzaju działania z zakresu public relations. Właściciel firmy Grzegorz Wyszyński wyjaśnia:
– Naszym pomysłem na zaistnienie w świadomości klientek i w ogóle mieszkańców Brzegu jest aktywne uczestnictwo we wszelkich ważnych wydarzeniach w życiu miasta. Gdy tylko odbywają się jakieś uroczystości, festyny, koncerty, kiermasze czy inne imprezy, staramy się być tam obecni i widoczni. Chętnie uczestniczymy w sponsoringu rozmaitych lokalnych wydarzeń, przy każdej okazji wywieszamy banery z naszym logo, ustawiamy parasole, rozdajemy ulotki, gadżety i drobne upominki. Dzięki temu bardzo wzrosła rozpoznawalność marki, a także jej pozytywne postrzeganie. Te dobre skojarzenia staramy się podtrzymywać także na miejscu, w sklepie.
Jasmin prowadzi program lojalnościowy dla klientów Primo Partner. Oprócz nagród za zgromadzone punkty, jego uczestnicy otrzymują też sms-y lub maile z informacjami o nowościach czy atrakcyjnych promocjach, a nawet z życzeniami imieninowymi czy urodzinowymi. W samej drogerii klientki prawie zawsze otrzymują od ekspedientek drobne upominki – gadżety reklamowe, próbki czy testery. Dla dzieci zawsze są jakieś baloniki, drobne zabawki czy słodycze. Stali klienci mogą składać specjalne zamówienia na towar spoza bieżącej oferty sklepu, zarówno na co dzień, jak i na specjalną okazję, np. jako ekstra upominek dla kogoś bliskiego.
Ciekawą inicjatywą są organizowane regularnie Dni Piękna, podczas których odbywają się sesje profesjonalnego makijażu czy manicure, naturalnie z wykorzystaniem kosmetyków z oferty drogerii. Uczestniczki takich sesji są fotografowane przed i po zabiegach kosmetycznych, otrzymują tę dokumentację mailem i potem proszone są o opowiedzenie o swoich wrażeniach. Komentarze są z reguły bardzo pozytywne, bywają wręcz entuzjastyczne.
Zgrana załoga to skarb
Personel sklepu stanowią trzy ekspedientki. Jak same o sobie opowiadają, wzajemnie się uzupełniając i wpadając sobie w słowo:
– Mniej więcej rok temu w drogerii zaczęły pracować Małgosia i Natalia. Pewnego dnia w sklepie pojawiła się Elwira, i szybko okazało się, że to jest ten brakujący element. Spotkały się trzy różne osobowości, trzy różne temperamenty, nawet trzy różne kolory włosów, ale połączył nas jeden wspólny cel: być przyjaciółką każdego klienta, sprawić, by Jasmin stała się najlepszą drogerią w całym mieście, by każdy klient wychodził od nas zadowolony i uśmiechnięty. I udało nam się, klientki pokochały jaśminową załogę i naszą drogerię.
Grzegorz Wyszyński z całą powagą właściciela firmy potwierdza opowieść dziewczyn. Podkreśla, że mają one ogromny entuzjazm do pracy, wykazują wiele inicjatywy, same domagają się szkoleń, kursów i innych możliwości poszerzania wiedzy fachowej, proponują pomysły na nowe promocje, są ambitne i pracują z wielkim zaangażowaniem.
– Takie pracownice to wielki atut naszej placówki – podkreśla w obecności ekspedientek – Muszę przyznać, że to z ich inicjatywy sklep w Brzegu został zgłoszony do konkursu Drogeria Roku 2013. Także z własnej inicjatywy dziewczyny prowadzą sklepowy profil na Facebooku, informując klientki o promocjach czy nowościach, ale też po prostu zamieszczając ciekawostki z branży. To są młode, energiczne  dziewczyny, biegają na dyskoteki, spotykają się z przyjaciółmi, mają całe tabuny znajomych i przyciągają ich do naszej drogerii.
Konrad Kaszuba

Grzegorz Wyszyński, właściciel drogerii z ekspedientkami brzeskiej drogerii, które zgłosiły sklep do konkursu

Sklep jest w pełni samoobsługowy, ale ekspedientki zawsze służą fachową pomocą

Wąską przestrzeń sklepu udało się dobrze wykorzystać i zagospodarować

Wyraźnie oznaczone promocje cenowe

W samym centrum Brzegu, przy rynku, konkuruje ze sobą 5 drogerii, w tym Jasmin


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
12.11.2025 11:30
Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm
Targi Cosmoprof Asia 2025 odbywają się już po raz 28.Cosmoprof mat.pras.

Targi Cosmoprof Asia 2025 oficjalnie wystartowały w środę 12 listopada w Hongkongu. Jak podkreślają organizatorzy, w tegorocznej edycji udział bierze rekordowa liczba międzynarodowych wystawców (w tym z Polski), powiększeniu uległa również powierzchnia eventu. Wydarzenie, organizowane przez BolognaFiere, potwierdza swoją pozycję wiodącej platformy B2B w regionie Azji i Pacyfiku dla sektora kosmetycznego, gromadząc międzynarodowych specjalistów, innowacje, trendy i możliwości biznesowe.

Targi Cosmoprof Asia 2025 odbywają się już po raz 28. Każda kolejna edycja to to wzrost imprezy pod względem skali i znaczenia. W tym roku udział bierze 2688 wystawców z 46 krajów i regionów – jest to o 5 proc. więcej, niż w 2024 roku. Zaprezentują oni swoje produkty i technologie na ponad 120 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej. 

Polski Pawilon na targach w Hongkongu

Targi stanowią prawdziwy punkt styku międzynarodowej społeczności kosmetycznej – w tym roku poza firmami lokalnymi będzie można odwiedzić 16 pawilonów krajowych: będą tam wystawcy z Polski, Australii, Chin, Francji, Niemiec, Hongkongu, Włoch, Japonii, Korei, Filipin, Singapuru, Hiszpanii, Szwajcarii, Tajwanu, Tajlandii i USA).

Tegoroczne targi to również cztery branżowe, specjalistyczne wydarzenia, mające przybliżyć zmieniający się krajobraz branży kosmetycznej. Na targach AsiaWorld-Expo w dniach 11-13 listopada będzie odbywać się Cosmopack Asia, skupiający cały łańcuch dostaw branży kosmetycznej – w tym kluczowe sekcje (OEM/ODM, surowce, opakowania, maszyny), koncentrujące się na produkcji kontraktowej, rozwiązaniach marek własnych, składnikach i surowcach oraz najnowocześniejszych technologiach pakowania. 

image
Rynek kosmetyczny w regionie Azji i Pacyfiku nadal wyprzedza wszystkie inne, osiągając średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,7 proc. w latach 2023–2027
Cosmoprof mat.pras.

Perfumy i salony wellness - nowe kategorie targów

W dniach 12-14 listopada, w Hong Kong Convention & Exhibition Centre, Cosmoprof Asia zaprezentuje świat gotowych produktów kosmetycznych. W tym roku wprowadzono odświeżoną identyfikację wizualną i strukturę eventu, mającą na celu jeszcze bardziej ukierunkowane i angażujące doświadczenie zwiedzających poprzez dwie nowe sekcje: Perfumy, Kosmetyki i Paznokcie, która prezentuje najnowsze trendy w perfumerii, makijażu i pielęgnacji paznokci; a także Salon Fryzjerski i Kosmetyczny, poświęcony pielęgnacji włosów, wyposażeniu salonów oraz rozwiązaniom spa i wellness.

Organizatorzy spodziewają się w tym roku ponad 70 tys. odwiedzających, którzy planują odwiedzenie obydwu sektorów targów. Goście przybędą z całego świata: z Europy, Ameryki, regionu MENA, regionu Azji i Pacyfiku.

Cosmoprof Asia nadal stanowi strategiczne miejsce dla profesjonalistów z branży kosmetycznej, którzy chcą poznać dynamiczny rynek Azji i Pacyfiku. W 2025 roku targi potwierdzają swoje zaangażowanie w innowacje, zrównoważony rozwój i globalną współpracę. Wydarzenie oferuje niezrównane możliwości zarówno lokalnym, jak i międzynarodowym interesariuszom, aby odkryć najnowocześniejsze trendy, nawiązać wartościowe partnerstwa i kształtować przyszłość branży kosmetycznej. Cosmoprof Asia to nie tylko targi – to katalizator wzrostu i transformacji – komentuje Antonio Bruzzone, dyrektor generalny BolognaFiere Group.

image
Organizatorzy Cosmoprof Asia spodziewają się w tym roku ponad 70 tys. odwiedzających
Cosmoprof mat.pras.

Dynamika rynku kosmetycznego Azji

Biorąc pod uwagę wymagającą i szybko przyswajającą nowości naturę azjatyckich konsumentów, rynek azjatycki jest niewątpliwie najbardziej dynamiczny na świecie.Cosmoprof Asia i Cosmopack Asia to prestiżowe wydarzenia, które gromadzą liderów branży kosmetycznej, prezentując ich najbardziej innowacyjne produkty, usługi i technologie, a jednocześnie podkreślając najnowsze trendy w regionie Azji i Pacyfiku. Hongkong, położony w sercu tego tętniącego życiem regionu, nadal jest kluczowym miejscem spotkań branży – mówi Margaret Ma Connolly, prezes i dyrektor generalna w Informa Markets.

Rynek kosmetyczny w regionie Azji i Pacyfiku nadal wyprzedza wszystkie inne, osiągając średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 6,7 proc. w latach 2023–2027 (Euromonitor International), przewyższając zarówno Amerykę Północną, jak i Europę. Dzięki Chinom, Korei i Japonii, które napędzają innowacje, oraz Singapurowi i Hongkongowi będącymi ważnymi centrami eksportowymi, region ten stał się światowym centrum rozwoju produktów, transformacji cyfrowej i kreowania trendów. 

Hongkong, plasujący się w pierwszej dziesiątce światowych importerów kosmetyków, nadal odgrywa kluczową rolę jako łącznik pomiędzy regionem Azji i Pacyfiku a wszystkimi pozostałymi rynkami. Otwarta gospodarka, zaawansowana infrastruktura i strategiczne położenie geograficzne sprawiają, że jest to idealne miejsce dla dalszej ekspansji i globalnego sukcesu Cosmoprof Asia – wskazują organizatorzy targów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
05.11.2025 14:35
Francuskie marki kuszą polski rynek – French Beauty Experience w Ambasadzie Francji
618750
/ Agata Grysiak
618743
/ Agata Grysiak
618744
/ Agata Grysiak
618745
/ Agata Grysiak
618750
618743
618744
618745
Gallery

W środę, 5 listopada 2025 roku, w Ambasadzie Francji w Warszawie odbył się showroom French Beauty Experience – kameralne, ale prestiżowe spotkanie poświęcone francuskim markom kosmetycznym. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży beauty, importerów, dystrybutorów oraz redakcje branżowe, tworząc przestrzeń do rozmów o możliwościach ekspansji i wyzwaniach, jakie stawia polski rynek kosmetyczny.

Eleganckie wnętrza Ambasady Francji wypełnił zapach perfum, brzmienie francuskiego języka i dźwięk rozmów biznesowych. French Beauty Experience to inicjatywa mająca na celu promocję francuskich marek kosmetycznych w Polsce oraz nawiązanie relacji między producentami znad Sekwany a lokalnymi partnerami handlowymi. Uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się z ofertą wybranych brandów reprezentujących różne segmenty rynku – od dermokosmetyków i pielęgnacji naturalnej, po luksusowe perfumy i produkty spa.

Każda z obecnych firm miała własne stanowisko, na którym prezentowała swoje portfolio oraz filozofię marki. Dla wielu wystawców była to pierwsza okazja, by bezpośrednio porozmawiać z polskimi dystrybutorami, sieciami handlowymi i mediami branżowymi. Jak podkreślali przedstawiciele Ambasady Francji, wydarzenie wpisuje się w szerszy program wspierania francuskiego eksportu kosmetyków i wzmacniania relacji gospodarczych z Polską.

image
Agata Grysiak

Wśród uczestników można było zauważyć zarówno uznane już w Europie marki, jak i młodsze, bardziej niszowe brandy poszukujące swojego miejsca w dynamicznie rozwijającym się sektorze beauty. Zaprezentowane zostały m.in. produkty do pielęgnacji skóry oparte na składnikach naturalnych, nowoczesne formuły inspirowane biotechnologią oraz linie kosmetyczne tworzone w tradycji francuskiego rzemiosła.

W rozmowach kuluarowych dominował jednak jeden temat: jak wejść na rynek, który uchodzi za jeden z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Polska, z rozwiniętą siecią dystrybucji, silną pozycją marek własnych oraz dużą obecnością globalnych koncernów, pozostaje trudnym, ale wciąż atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych producentów. Uczestnicy podkreślali, że kluczem do sukcesu mogą być nie tyle innowacje technologiczne, co umiejętność wpisania się w lokalne oczekiwania konsumentek i znalezienia niszy komunikacyjnej.

image
Agata Grysiak

„Polski rynek jest już dojrzały, ale wciąż otwarty na emocje i autentyczność. Francuskie marki mają w tym zakresie ogromny potencjał, o ile potrafią opowiedzieć swoją historię w sposób zrozumiały dla polskiego konsumenta” – komentował jeden z obecnych importerów.

Wśród odwiedzających showroom nie zabrakło również przedstawicieli sieci drogerii, butików kosmetycznych i e-commerce. To właśnie oni, w nieformalnych rozmowach, oceniali szanse nowych graczy na znalezienie miejsca w ofercie detalicznej. Wskazywali, że dziś powodzenie zależy nie tylko od jakości i ceny, ale też od zdolności marki do prowadzenia komunikacji wielokanałowej, obecności w social mediach i umiejętnego budowania relacji z influencerami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. listopad 2025 15:46