StoryEditor
Targi i konferencje
26.05.2014 00:00

Zjazd Podkarpacia i dzień z Ukrainą

Ta drogeria jest najważniejszą ze wszystkich 27 sklepów, które pod szyldem Wispol prowadzą na Podkarpaciu państwo Barbara i Stanisław Więcek wraz z dziećmi. Największa i najbardziej reprezentacyjna po raz kolejny walczy o tytuł Drogerii Roku rywalizując z konkurencją imponującą wysokością obrotów i liczbą ponad 2 tysięcy klientów, którzy tygodniowo ją odwiedzają.
Częściowo to zasługa lokalizacji – drogeria mieści się w rzeszowskim Centrum Handlowym Millennium Hall, ale także wyjątkowej obsługi. Jak mówi pani Anna Grzyb, kierowniczka drogerii, a prywatnie córka właścicieli sieci Wispol, choć w galerii handlowej o stałych klientów niełatwo, personel sklepu stara się by tu wracali. W drogerii zatrudnionych jest aż 11 osób, pracują na zmiany, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowane wizażystki wykonują makijaż, farmaceutka dobiera kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Na miejscu przeprowadzane są konsultacje dotyczące stanu skóry. Dziewczyny po szkołach fryzjerskich odpowiadają za kategorię koloryzacji włosów. – Przyjezdni często mówią: szkoda że u nas w mieście nie ma takiego sklepu. To bardzo miłe – mówi pani Ania. Kto kupuje w tej drogerii? – Bardzo dużo młodzieży. W ciągu tygodnia stali klienci, a w weekendy mamy tu „zjazd Podkarpacia” – śmieje się pani Ania. Co oznacza, że w galerii są tłumy kupujących i „oglądaczy” z Rzeszowa oraz pobliskich miejscowości. Raz w miesiącu jest natomiast „dzień z Ukrainą”. – Świetni klienci. Kupują zupełnie inaczej niż Polacy – drogie kremy, drogie perfumy. Mają też inny gust. Na przykład nie istnieje dla nich sezonowość na zapachy. Podoba im się ciężkie Opium, to kupują i w zimie i w lecie – opowiada. Pytana o zalety i wady prowadzenia drogerii w galerii handlowej mówi, że zalety to niewątpliwie duży przepływ klientów – w Millennium to ponad 2 tys. osób tygodniowo – oraz wyższy koszyk zakupowy. Natomiast do wad zalicza nierówne traktowanie przedsiębiorców i faworyzowanie największych, globalnych sieciówek.
18 szaf makijażowych
Dla wszystkich drogerii Wispol charakterystyczny jest ogromny wybór towarów. I tu nie jest inaczej – wystarczy powiedzieć, że w drogerii wystawionych jest aż 18 szaf makijażowych.
– Czym chata bogata – śmieje się pani Ania. Towar dobierany jest tak, by zaspokoić potrzeby klientów o różnej zasobności portfela. W przypadku kosmetyków do makijażu najtańsze marki to Ingrid i Miyo, najdroższe – Artdeco, IsaDora i Pupa. Najdroższym reprezentantem kosmetyków do pielęgnacji twarzy jest szwajcarska marka Larens. Kremy kosztują 150-200 zł i znajdują nabywców. – Wiadomo, nie wydzierają sobie ich z rąk, ale kupują – żartobliwie mówi kierowniczka drogerii. Kosmetyki pielęgnacyjne z wyższej półki cenowej reprezentują też m.in. marki Dermika i Lumene, choć jak podkreśla pani Ania, generalnie półka cenowa w tej kategorii obniżyła się. – Wystarczy spojrzeć na L’Oréala, jak pozycjonował się kiedyś, a jak teraz, wszystko pod klienta – mówi. A klienci, jej zdaniem, zmienili podejście do zakupów kosmetyków, są bardziej świadomi, chcą kupować produkty dobrej jakości, ale w niskiej cenie. – Wszyscy polują na promocje – mówi. Tych, podobnie, jak nowości, w Wispolu nie brakuje. – Wprowadzamy na półki praktycznie wszystkie nowości, naprawdę w wyjątkowych przypadkach nie decydujemy się na to – kontynuuje pani Ania. – Nieustannie mamy też promocyjne oferty. Co miesiąc wydajemy gazetkę reklamową w nakładzie 100 tys. egzemplarzy. 87 tys. jest kolportowane do domów, resztę zostawiamy do rozdania w drogerii. Z organizacją promocji nie mamy problemu, producenci są zainteresowani takimi akcjami, właściwie wystarczy telefon do przedstawiciela handlowego i ruszamy – opowiada kierowniczka drogerii.
W planach kolejne drogerie
Wispol jest znaną i bardzo rozpoznawalną siecią na Podkarpaciu, mimo to nie ustaje w reklamowaniu się w lokalnej prasie (ogłoszenia lub insert gazetek reklamowych), stacjach radiowych (spoty w radiu Eska i Wawa emitowane na Podkarpacie). Opisywana drogeria bierze też udział we wszelkich akcjach organizowanych przez centrum handlowe Millennium Hall, jak np. noce zakupów. Właściciele sieci nie zamierzają póki co przyłączać się do żadnej większej franczyzowej organizacji. Nadal rozwijają swój biznes samodzielnie i planują otwieranie kolejnych drogerii. – Rozwój uzależniony jest od dostępności lokali. Nie brakuje ich, ciągle dostajemy oferty, jednak chodzi o te najlepsze lokalizacje, z potencjałem – podsumowuje pani Ania.
Katarzyna Bochner

 



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.05.2025 13:34
Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami
Julia Kuczyńska, znana również jako Maffashion, to instagramerka, celebrytka i nowa ambasadorka Avon.Avon Polska

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała przyjemność uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu – premierze nowego tuszu do rzęs Avon Fan-Omenal. Produkt powstał we współpracy z influencerką i celebrytką Maffashion, która jednocześnie została ogłoszona najnowszą ambasadorką marki. To kolejny krok Avonu w stronę młodszej, cyfrowo aktywnej grupy konsumentek, które poszukują nie tylko skutecznych kosmetyków, ale też inspirujących twarzy za kampaniami.

Spotkanie odbyło się w niecodziennej scenerii warszawskiego Melt Museum – nowoczesnej przestrzeni pełnej kolorów, luster i iluzji optycznych, idealnej do tworzenia efektownych zdjęć i filmów w mediach społecznościowych. Gości witały interaktywne instalacje, które umożliwiały uchwycenie niezapomnianych ujęć, nawiązujących do idei „fan-omenalnego” spojrzenia – podkreślonego mocnym, wachlarzowym efektem nowego tuszu.

Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele mediów, influencerzy oraz partnerzy marki. Maffashion, jako gospodyni wieczoru, zaprezentowała nie tylko kosmetyk, ale i kulisy jego powstawania. Podkreśliła, że zależało jej na formule, która pozwoli uzyskać wyrazisty efekt bez sklejania rzęs, a jednocześnie będzie łatwa w aplikacji nawet przy codziennym, szybkim makijażu.

Zadbano także o mniej formalne elementy wieczoru. Na gości czekał spektakularny tort w kształcie tuszu do rzęs oraz starannie przygotowane miniprzekąski. Całość utrzymana była w energetycznym, różowo-fioletowym klimacie kampanii, który świetnie oddawał charakter zarówno produktu, jak i jego ambasadorki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
22.05.2025 14:11
Meksykańskie śniadanie i rozmowa o włosach teksturowanych – prezentacja nowości marki Cantu
585869
/ Agata Grysiak
585863
/ Agata Grysiak
585864
/ Agata Grysiak
585865
/ Agata Grysiak
585869
585863
585864
585865
Gallery

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu zorganizowanym przez markę Cantu. Spotkanie odbyło się w klimatycznej warszawskiej restauracji El Popo i przybrało formę meksykańskiego śniadania, które – oprócz kulinarnej uczty – było także okazją do zapoznania się z nowościami produktowymi i poszerzenia wiedzy o pielęgnacji włosów teksturowanych.

Podczas spotkania zaprezentowano nową linię kosmetyków do włosów marki Cantu, której motywem przewodnim jest owoc guawy. Produkty wyróżniają się egzotycznym, soczyście owocowym zapachem i formułami opracowanymi specjalnie z myślą o potrzebach osób posiadających fale, loki i sprężyste spirale – od typu 2A aż po najbardziej skręcone 4C.

Obecne na wydarzeniu reprezentantki marki opowiadały o najczęstszych problemach, z jakimi mierzą się osoby posiadające włosy teksturowane – od przesuszenia i łamliwości, przez brak definicji skrętu, aż po trudności w codziennej stylizacji. Podkreślono, jak istotna jest odpowiednia rutyna pielęgnacyjna, obejmująca nawilżanie, zabezpieczanie końcówek i unikanie składników mogących obciążać delikatny skręt.

Osoby o włosach falowanych i kręconych często zmagają się z przesuszeniem, puszeniem się włosów oraz trudnością w utrzymaniu ich odpowiedniej definicji. Naturalna struktura tych włosów sprawia, że sebum ze skóry głowy nie rozprowadza się równomiernie na całej długości pasm, co prowadzi do braku nawilżenia i podatności na uszkodzenia. Dodatkowo, loki i fale są bardziej wrażliwe na warunki atmosferyczne – wilgoć może powodować ich nadmierne spuszenie, a suche powietrze – utratę elastyczności i blasku. Wiele osób boryka się także z problemem plątania się włosów, trudnościami w rozczesywaniu oraz łamliwością końcówek, co wymaga dobrze dobranej, świadomej pielęgnacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 16:00