StoryEditor
Producenci
06.08.2018 00:00

Perły Rynku Kosmetycznego w drogeriach Jasmin i na Kobiecym Turnieju Golfowym

Piąty Kobiecy Turniej Golfowy Brunetki, Blondynki, czyli Metamorfozy, organizowany przez Gradi Golf Club, odbędzie się już 18-19 sierpnia 2018 r. w Pałacu Brzeźno Spa & Golf, należącym do Marzeny i Krzysztofa Gradeckich, założycieli firmy dystrybucyjnej PGD Polska i sieci drogerii Jasmin. Podczas turnieju swoje produkty będą mogli zaprezentować jego uczestniczkom zwycięzcy tegorocznego rankingu Perły Rynku Kosmetycznego organizowanego przez „Wiadomości Kosmetyczne”.

Turniej Brunetki, Blondynki przeznaczony jest  dla golfistek, które chcą rywalizować i wygrywać, a potem się bawić (turniej rankingowy PZG), pań, które chcą pograć w golfa ale przede wszystkim wziąć udział w dobrej zabawie (turniej z formacie stableford netto) oraz nie golfistek, które miały szanse poznać i być może pokochać golfa biorąc udział w profesjonalnej Akademii. W ubiegłym roku turniej odbywał się pod hasłem „Viva Italia!” (zobacz zdjęcia).  Tym razem motywem przewodnim turnieju będą Karaiby.

Uczestniczki turnieju będą nie tylko walczyć o zwycięstwo, ale także świetnie się bawić w egzotycznych rytmach oraz skorzystać z zabiegów dostępnych w pałacowej strefie spa. Oddadzą się również w ręce stylistów i poznają ciekawe nowości kosmetyczne. Do zaprezentowania swoich produktów podczas wydarzenia zostały bowiem zaproszone wybrane firmy spośród tych, które w tym roku zdobyły tytuł Perły Rynku Kosmetycznego w rankingu organizowanym przez „Wiadomości Kosmetyczne”. Jest to efekt zaangażowania sieci drogerii Jasmin w wybór najlepszych nowości kosmetycznych zgłoszonych do tegorocznej edycji rankingu. W jego jury zasiadają eksperci mający wieloletnie doświadczenie w branży kosmetycznej – menedżerowie odpowiedzialni za zamówienia produktów do sieci drogeryjnych, którzy osobiście testują produkty i wystawiają im ocenę.

– Tegoroczna edycja  konkursu Perły Rynku Kosmetycznego była wyjątkowa – mówi Teresa Stachnio, członek zarządu sieci Jasmin, od kilku lat zasiadająca w jury konkursu. – W szranki stanęło wiele nowych marek. Okazały się tak interesujące, a ich produkty i strategia działania tak idealnie dopasowane do rynkowych trendów, że postanowiliśmy dalej promować je wśród konsumentów. Pod hasłem „Perły Rynku Kosmetycznego w drogeriach Jasmin” będziemy wprowadzać i specjalnie promować wybrane marki w naszej sieci. Dodatkowo zaprosiliśmy niektórych producentów do współpracy przy organizacji piątej edycji Kobiecego Turnieju Golfowego Brunetki, Blondynki, czyli Metamorfozy. Będą mieli okazję zaprezentować swoje kosmetyki wyjątkowemu gronu konsumentek biorących udział w turnieju – kobietom biznesu, ceniącym innowacyjne produkty wysokiej jakości – podkreśla Teresa Stachnio.

W kosmetycznej strefie swoje produkty zaprezentują firmy i marki: Herla – luksusowa pielęgnacja twarzy, Foreo – soniczne szczoteczki do mycia twarzy i zębów, Shecell – kremy z biopolimerem, Sarantis – STR8 AHEAD, DenTek – akcesoria do pielęgnacji jamy ustnej

Kobiecy Turniej Golfowy Brunetki, Blondynki, czyli Metamorfozy, organizowany jest przez Gradi Golf Club w Pałacu Brzeźno Spa & Golf. Ten zabytkowy, odrestaurowany pałac pod Wrocławiem z profesjonalnym polem golfowym, należy do Marzeny i Krzysztofa Gradeckich, doskonale znanych w biznesie FMCG, twórców takich firm jak Tarkon-Gradi, przekształconej w PGD Polska, Grupy Eko Holding SA (obecnie sieć Eko działa w grupie Eurocash), czy Rabat Detal (sieć ok. 1200 spożywczych sklepów franczyzowych, ponad 50 proc. udziałów w niej przejmuje właśnie Grupa Specjał). W skład Grupy PGD Polska, należącej do ICG Invest, które z kolei kontrolowane jest przez Krzysztofa Gradeckiego, wchodzą obecnie drogerie Jasmin (290 lokalizacji) oraz Rovita (dystrybutor żywności). PGD jest również jednym z największych w kraju dystrybutorów chemii gospodarczej i kosmetyków. ICG Invest zajmuje się również deweloperką i buduje osiedla mieszkaniowe we Wrocławiu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.05.2025 16:29
L’Oréal rozważa przejęcie brytyjskiej marki Medik8
Medik8 to marka działająca w obszarze autopersonalizacji rutyny pielęgnacyjnej.Medik8

L’Oréal może wkrótce rozszerzyć swoje portfolio o kolejną markę z segmentu dermokosmetyków. Według doniesień WWD, francuski gigant kosmetyczny jest faworytem w wyścigu o przejęcie brytyjskiej marki Medik8, specjalizującej się w produktach z witaminą A. Transakcja miałaby na celu dalsze wzmocnienie pozycji L’Oréal w dynamicznie rozwijającym się segmencie pielęgnacji skóry premium, zwłaszcza w obszarze retinoidów.

Medik8, założone w 2009 roku przez Elliota Isaacsa, koncentruje się na rozwoju produktów opartych na witaminie A, w szczególności retinalu – alternatywie dla klasycznego retinolu. Flagowa linia Crystal Retinal zdobyła popularność dzięki połączeniu skuteczności i delikatniejszego działania w porównaniu z tradycyjnymi retinoidami. Marka zdobyła silną pozycję w Wielkiej Brytanii i Europie, a obecnie intensywnie rozwija działalność na rynku amerykańskim.

Według szacunków, przychody Medik8 w 2025 roku mają osiągnąć poziom około 115 mln dolarów amerykańskich. Tylko w 2024 roku sprzedaż wzrosła o 50 proc., co czyni markę jednym z najszybciej rozwijających się graczy w segmencie dermokosmetyków premium. Tak dynamiczny wzrost zainteresowania mógł przyciągnąć uwagę L’Oréal, który w ostatnich latach aktywnie inwestuje w rozwój swojego działu dermatologii kosmetycznej.

Jeśli dojdzie do przejęcia, będzie to kolejny krok w strategii L’Oréal polegającej na wzmacnianiu obecności w segmencie specjalistycznej pielęgnacji skóry. Marka Medik8 może stanowić istotne uzupełnienie portfolio koncernu, które już obejmuje takie brandy jak La Roche-Posay, CeraVe czy SkinCeuticals.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.05.2025 14:43
Henkel ze stabilną rentownością mimo spadku sprzedaży w I kwartale 2025 roku
Top marki firmy Unilever wciąż notują wzrosty sprzedaży.Unilever

Henkel opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie około 5,2 miliona euro. Oznacza to spadek w porównaniu do około 5,3 miliona euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ujęciu organicznym sprzedaż zmniejszyła się o 1 proc., co jest zgodne z oczekiwaniami spółki. Na wyniki wpłynęła trudna sytuacja geopolityczna i makroekonomiczna, która ograniczyła popyt oraz pogorszyła nastroje konsumentów, szczególnie na rynku północnoamerykańskim.

Sektor Adhesive Technologies odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,1 proc., mimo wymagającego otoczenia gospodarczego. Spółka podkreśla, że wzrost ten był możliwy dzięki dodatniej dynamice wolumenów oraz utrzymaniu stabilnych cen. Segment ten wykazuje odporność na zmienność rynkową i pozostaje jednym z głównych motorów wzrostu dla Henkel.

Z kolei sektor Consumer Brands zanotował spadek sprzedaży w ujęciu organicznym o 3,5 proc. Główne czynniki wpływające na ten wynik to osłabiony popyt konsumencki oraz zaburzenia w łańcuchu dostaw. Spadkowi towarzyszyła również wysoka baza porównawcza z ubiegłego roku. Zakończenie sprzedaży działalności Retailer Brands w Ameryce Północnej oznacza sfinalizowanie programu optymalizacji portfolio w tym segmencie.

Mimo obecnych trudności rynkowych Henkel utrzymuje swoje prognozy finansowe na cały rok obrotowy 2025. Spółka spodziewa się wzrostu przychodów w ujęciu organicznym w przedziale od 1,5 proc. do 3,5 proc., a skorygowana rentowność sprzedaży ma wynieść od 14,0 proc. do 15,5 proc.. Przewidywany wzrost skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) ma się mieścić w zakresie od niskiego do wysokiego jednocyfrowego procentu, przy założeniu stabilnych kursów walutowych.

Henkel kontynuuje działania stabilizujące w niestabilnym otoczeniu rynkowym, podkreślając znaczenie zróżnicowanego portfela działalności oraz konsekwentnej realizacji strategii optymalizacyjnej. Wyniki za pierwszy kwartał wskazują na zdolność firmy do utrzymania solidnej rentowności mimo spadających przychodów, co może być kluczowe w kontekście dalszych zawirowań gospodarczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2025 03:28