StoryEditor
Makijaż
13.11.2018 00:00

Makijaż opadającej powieki

Oczy – najbardziej przyciągający uwagę element twarzy. Nadają jej wyraz, wpływają na to, czy jesteśmy odbierani jako osoba wesoła, szczera i otwarta, czy wprost przeciwnie – smutna, wycofana i zamknięta w sobie. Makijaż dopasowany do kształtu oczu pozwala wydobyć z niej to, co najpiękniejsze. Jednym z większych wyzwań są opadające powieki.

Wykonanie makijażu na powiece z opadającym fałdem skóry nie jest łatwe. Może odbijać się na niej kreska, może nie być widoczne misternie wykonane cieniowanie, a nawet, przez nieodpowiednio dobrane kolory, oko może wyglądać na zmęczone lub smutne. Jednak przy odpowiedniej technice makijażu ze wszystkim tym można sobie poradzić.

Optyczny lifting

Kiedy kąciki oka opadają w dół, rolą makijażu jest optyczne uniesienie ich. Ważny jest właściwy dobór kolorów, którymi modelujemy kształt oka. Jasnym kolorem należy pokryć całą powiekę ruchomą, zaczynając od wewnętrznego kącika. Następnie cieniem w kolorze pośrednim (mogą to być szarości, delikatne brązy i odcienie taupe) pokrywamy obszar nad załamaniem powieki. Jeśli chcemy uzyskać bardziej wieczorowy efekt, przydatna będzie kredka, którą rozcieramy w zewnętrznym kąciku dolnej powieki, wyciągając ją w stronę zewnętrznego końca łuku brwiowego. Ciemnym cieniem warto też delikatnie zaakcentować dolną powiekę w jej zewnętrznym kąciku. To pozwoli nam stworzyć złudzenie optycznego liftingu.

Trwałość

Jednym z największych problemów z makijażem na opadającej powiece jest to, że nałożone na nią cienie ścierają się, rozmazują lub rolują. Rozwiązaniem są kosmetyki o odpowiednich formułach przedłużających trwałość makijażu, takie jak bazy na powiekę lub zastygające cienie.

Rama brwi

Oko z opadającą powieką ma to do siebie, że obszar tuż pod brwiami bywa bardzo wąski. Dlatego należy wyregulować brwi i podkreślić je, aby tę powierzchnię powiększyć. Brwi można zaznaczyć przeznaczonym do nich pudrem, co da bardzo naturalny efekt, lub kredką – wówczas będą bardziej wyrysowane. Ważna jest precyzja. Nadmiar kosmetyków należy wyczyścić za pomocą patyczka higienicznego lub pędzelka do korektora.

Paulina Pilipczuk, wizażystka firmy Golden Rose

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 08:30