StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.08.2019 00:00

Sklep Action w CH Turawa Park pod Opolem

W piątek 16 sierpnia nowy sklep otworzy w CH Turawa Park międzynarodowa sieć Action, która zaproponuje klientom ponad 6 000 produktów codziennego użytku w 14 kategoriach asortymentowych. Lokal sieci obejmie ponad 1 000 mkw. powierzchni handlowej.

CH Turawa Park intensywnie rozwija grono swoich najemców. Nowy sklep Action zostanie otwarty 16 sierpnia w parku handlowym pomiędzy sklepem KIK a Punktem Odbioru Zamówień IKEA. Oferta lokalu obejmie ponad 6 000 artykułów codziennego użytku, w tym towary znanych marek oraz własnych, z czego aż 1 500 pozycji w cenie poniżej 5 zł.

Wśród nich znajdą się produkty z 14 kategorii asortymentowych: dekoracje, DIY, zabawki i rozrywka, biuro i hobby, multimedia, artykuły gospodarstwa domowego, ogród, pranie i sprzątanie, żywność i napoje, pielęgnacja ciała, zwierzęta domowe, sport, odzież i pościel. W każdym tygodniu ma pojawiać się ok. 150 nowych produktów oraz oferty specjalne.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Action zaufało CH Turawa Park. Jest to marka wciąż stosunkowo nowa w Polsce, która dynamicznie się rozwija i zyskuje na znaczeniu w skali całego rynku retail. Widzimy duże zainteresowanie wśród konsumentów sklepami o charakterze dyskontowym, w których znajdą szeroką gamę asortymentu w niskich cenach. Kontynuując strategię rozwoju poprzez nowe otwarcia wsłuchujemy się w ich głosy, tak aby przy okazji wizyty w CH Turawa Park mogli zaspokoić wiele potrzeb na raz – mówi Agnieszka Pyzanowicz-Francke, dyrektor CH Turawa Park. 

Action jest na europejskim rynku od ponad 25 lat. Od momentu wejścia do Polski w 2017 r. dynamicznie się rozwija i otwiera kolejne lokalizacje. Prowadzi ponad 1 350 sklepów w siedmiu krajach – Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Austrii i Polsce.

CH Turawa Park jest obiektem handlowym łączącym cechy galerii handlowej i retail parku, zarządzanym przez BNP Paribas Real Estate Poland Sp. z o.o. Na ponad 36 000 mkw. powierzchni handlowo-usługowej znajduje się 60 sklepów i punktów usługowych. Jest wśród nich hipermarket spożywczy Carrefour oraz Punkt Odbioru Zamówień IKEA. Klienci mogą korzystać z 1400 bezpłatnych miejsc parkingowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 17:42