StoryEditor
Producenci
30.08.2021 00:00

P&G sadzi drzewa i przetwarza butelki po szamponach na ławki

Herbal Essences oraz TerraCycle nawiązały partnerstwo w celu zainstalowania 20 ławek wykonanych z opakowań produktów do pielęgnacji włosów w trzech rezerwatach przyrody utrzymywanych przez The Nature Conservancy. Oprócz tego marka kosmetyczna i firma zajmująca się recyklingiem posadzą ponad 60 tys. drzew w całych Stanach Zjednoczonych.

Wiosną 2021 r. marka Herbal Essences z portfolio Procter & Gamble zobowiązała się posadzić jedno drzewo za każde dwie butelki szamponu lub odżywki z linii bio:renew zakupionej w kwietniu w sieci Walmart w USA . Celem było posadzenie 58 tys. drzew. Na koniec akcji okazało się, że cel został przekroczony i jesienią tego roku P&G posadzi w Stanach Zjednoczonych 61 329 drzew.  

Akcja jest częścią programu TNC Plant a Billion Trees, którego celem jest posadzenie miliarda drzew na całej planecie. Ma to ograniczyć skutki zmian klimatycznych, w efekcie których zmniejsza się obszar zadrzewienia na Ziemi. W samych Stanach Zjednoczonych powierzchnia zadrzewienia zmniejszyła się o 104 milionów akrów w latach 2001-2020.

Co więcej, dzięki partnerstwu marki Herbal Essences i TerraCycle, na rzecz trzech rezerwatów przyrody: Independence Lake Preserve w Kalifornii, Edge of Appalachia Preserve System w Ohio oraz Morgan Swamp Preserve w Ohio zostanie przekazanych 20 ławek stworzonych z opakowań produktów do pielęgnacji włosów pochodzących z recyklingu. P&G chce w ten sposób zachęcić do spędzania czasu na świeżym powietrzu i cieszenia się naturą.

– Rośliny stanowią podstawę wszelkiego życia na Ziemi, a odnowa jest konieczna do utrzymania bioróżnorodności – powiedziała Rachel Zipperian, starszy naukowiec Herbal Essences.  – Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z TerraCycle i The Nature Conservancy, aby realizować projekty, które bezpośrednio poprawiają środowisko naturalne i pozwalają społeczeństwu cieszyć się nim.

Procter & Gamble zapewnia też, że konsumenci nadal mogą wywierać pozytywny wpływ na planetę poprzez recykling pustych opakowań w ramach programu Recyklingu Herbal Essences oraz Herbal Essences Aerosol Recycling. Butelki przekazane w ramach tych programów zostaną uratowane przed wysypiskami i przetworzone na nowe produkty, w tym m.in. na ławki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.04.2024 16:38
Magdalena Kuś, Paese: Ekologia i opakowania refill to trendy dla branży na przyszłość [Cosmoprof Bolonia 2024]
Zespół Euphora Paese na targach Cosmoprof Worldwide Bologna 2024fot. Euphora Paese
Ekologia jest najważniejszym trendem w branży kosmetycznej, cały sektor idzie przede wszystkim w kierunku rozwiązań chroniących środowisko – uważa Magdalena Kuś, product manager marki Paese. Według niej właśnie to przede wszystkim pokazała ostatnia edycja międzynarodowych targów Cosmoprof we Włoszech.

Ekologia jest czynnikiem, który determinuje działanie firm kosmetycznych i jest głównym trendem przyszłości. To według Magdaleny Kuś, product manager marki Paese pokazała m.in. ostatnia edycja kosmetycznych targów Cosmoprof w Bolonii we Włoszech.

– W tym roku Cosmoprof jasno wskazał nam kierunek, w jakim idzie branża, czyli ekologia, ekologia i jeszcze raz ekologia. Produkty, sposób utylizacji, skład kosmetyków, opakowania – we wszystkich obszarach stawiamy na naturę i troskę o środowisko. Głównym trendem na nadchodzący czas są opakowania z możliwością ponownego uzupełnienia, czyli refill – mówi Magdalena Kuś.

Euphora Paese jest polską firmą. Specjalizuje się w produkcji kosmetyków do makijażu, których uzupełnieniem są wybrane produkty pielęgnacyjne i akcesoria kosmetyczne. Spółka działa w Krakowie, gdzie ma własne laboratoria i zaplecze laboratoryjne. Produkuje także na zlecenie sieci handlowych, m.in. dla Hebe oraz dla innych podmiotów. Swoje kosmetyki eksportuje do 50 krajów świata.

To, jak podkreśla Magdalena Kuś, mobilizuje spółkę do patrzenia na biznes nie przez pryzmat lokalnego a globalnego rynku i śledzenia światowych trendów. Na to z kolei pozwala udział w międzynarodowych targach.

– Dla marek obecnych na rynkach międzynarodowych, targi to świetna okazja na wymianę cennych kontaktów i miejsce wielu inspiracji. Mimo rozwoju technologii i digitalowych narzędzi biznesowych kontakt na żywo to dalej zupełnie inny rodzaj doświadczenia. Zdarza się, że regularnie wymieniam maile z partnerami Paese z drugiego końca świata, a tak naprawdę nigdy nie mieliśmy okazji porozmawiać na żywo. To bardzo cenne, kiedy na evencie branżowym w końcu możemy się poznać, wymienić spostrzeżeniami. To jest jakiś rodzaj integracji i od tej pory nasza współpraca idzie coraz pomyślniej. Uważam, że targi to dalej świetna inicjatywa dla biznesu – mówi Magdalena Kuś.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.04.2024 10:15
Beiersdorf zadowolony z rozpoczęcia roku finansowego 2024
Beiersdorf odnotował satysfakcjonujące dla siebie wyniki w pierwszej części roku finansowego 2024.Shutterstock
Beiersdorf dobrze rozpoczyna rok finansowy 2024. Segment działalności konsumenckiej osiągnął w pierwszym kwartale dwucyfrowy organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 10,0 proc., generując sprzedaż na poziomie 2,2 miliarda euro. Sprzedaż Grupy osiągnęła w pierwszym kwartale 2,6 miliarda euro i wzrosła o 7,3 proc. w ujęciu organicznym.

Marka Nivea – w tym Labello – osiągnęła w pierwszym kwartale organiczny wzrost sprzedaży o 12,6 proc. rok do roku, napędzany zrównoważonymi cenami i wzrostem wolumenu. Kultowa marka Beiersdorfa rozwijała się we wszystkich regionach i odnotowała największy wzrost sprzedaży w Europie (13 proc. w ujęciu organicznym) i na rynkach wschodzących (14 proc. w ujęciu organicznym). Wzrost ten był napędzany kategoriami Sun, Deo i Face Care oraz ciągłym sukcesem gamy produktów Luminous.

Marki Derma Eucerin i Aquaphor odnotowały organiczny wzrost sprzedaży o 10,2 proc. na początku roku finansowego 2024. Kluczowym czynnikiem wpływającym na ten wynik były dobre wyniki działalności Eucerin Sun, szczególnie w Europie. Eucerin wszedł także na rynek pielęgnacji twarzy w USA. La Prairie powróciła do wzrostu w pierwszym kwartale 2024 r., odnotowując organiczny wzrost sprzedaży o 1 proc.. Zmiany w luksusowej marce Beiersdorf nabierają obecnie tempa po trudnych warunkach na rynku zewnętrznym w zeszłym roku. Dalsze przyspieszenie wzrostu spodziewane jest w drugiej połowie roku.

Dział Healthcare, który w dużej mierze obejmuje działalność w zakresie plastrów Hansaplast i Elastoplast, odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 1,5 proc.. Głównymi czynnikami wpływającymi na ten wynik były znaczące wzrosty na rynkach wschodzących i w Europie. Na cały rok 2024 Beiersdorf aktualizuje swoje wytyczne dla segmentu działalności konsumenckiej. Obecnie spółka spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 6–8 proc.. Jednocześnie potwierdziła ambicję przekroczenia ubiegłorocznej marży EBIT (po wyłączeniu czynników specjalnych) o 50 pb.

Czytaj także: Nivea przeprojektowuje opakowania i formuły, aby spełnić cele firmy Beiersdorf w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2025

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 20:51