StoryEditor
E-commerce
29.04.2020 00:00

Akcesoria do włosów i paznokci to najpopularniejsze produkty e-commerce podczas pandemii

Od tygodnia rozpoczynającego się 13 kwietnia liczba wyświetleń nożyczek do włosów w internecie wzrosła o ponad 3000 proc. Domowe akcesoria do włosów i paznokci znalazły się na szczycie najbardziej pożądanych produktów kosmetycznych w UK w miarę kontynuacji zamknięcia związanego z pandemią koronawirusa.

Z danych opublikowanych przez specjalistę ds. zakupów cyfrowych RedBrain wynika, że od tygodnia rozpoczynającego się 13 kwietnia liczba wyświetleń online nożyczek do włosów gwałtownie wzrosła - o ponad 3000 proc. przy współczynniku konwersji 500 proc. Lokówki znalazły się na piątym miejscu (ponad 800 proc. i konwersjami na poziomie 370 proc.), wyprzedzając zestawy do manicure i zestawy do zdobienia paznokci odpowiednio na szóstym i ósmym miejscu. Sztuczne paznokcie, akcesoria do włosów, kremy i olejki do skórek, plastry oczyszczające pory na nosie i akcesoria do paznokci również znalazły się w pierwszej dwudziestce najbardziej poszukiwanych produktów.

- Zaobserwowaliśmy ostatnio ogromny wpływ koronawirusa na całe nasze życie począwszy od zasadniczych zmian we wzorcach zakupów online, gdy próbujemy poruszać się po "nowej normalności" -  powiedział Alastair Campbell, dyrektor ds. wzrostu RedBrain.

- Łatwo jest myśleć, że świat się zatrzymał, a życie jest zawieszone, ale nasze dane opowiadają inną historię. Wszyscy przechodzimy przez podobne doświadczenia i kupujemy wiele takich samych rzeczy w tym samym czasie. Czy osiadamy w tej "nowej normalności"? W tej chwili trudno powiedzieć, ale wiedza na temat zakupów i wolumenów pokazuje, że sprzedaż detaliczna w internecie ewoluuje, a my powinniśmy mieć piękną skórę i paznokcie, kiedy wyjdziemy z izolacji - dodał

Na początku kwietnia ujawniono też, że sprzedaż lakierów do paznokci wzrosła w Wielkiej Brytanii o prawie jedną czwartą, ponieważ konsumenci byli zmuszeni pozostać w domu. Z kolei brytyjska marka kosmetyków do włosów Knight & Wilson odnotowała wzrost sprzedaży o 1200 proc. podczas kwarantanny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.11.2025 11:14
Japonia likwiduje ulgę podatkową dla małych importów – kolejny cios dla Shein i Temu
(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)PJ McDonnell/Shutterstock

Japonia zapowiedziała zniesienie obowiązującej od ponad czterech dekad ulgi podatkowej na drobne przesyłki importowane na użytek własny. Zmiana, która ma wejść w życie w ramach reform podatkowych w roku fiskalnym 2026, uderzy przede wszystkim w zagraniczne platformy e-commerce, takie jak Shein i Temu, korzystające dotąd z preferencyjnych zasad importu.

Obecnie indywidualne przesyłki z zagranicy są w Japonii opodatkowane jedynie od 60 proc. swojej wartości, co pozwalało na oferowanie produktów po znacznie niższych cenach niż te dostępne w krajowych sklepach. System ten, wprowadzony w 1980 roku, miał pierwotnie wspierać drobny handel i turystów, jednak w ostatnich latach stał się masowo wykorzystywany przez globalne platformy sprzedażowe.

Według danych japońskich służb celnych, wolumen małych importów wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat czterokrotnie – z około 50 mln do 200 mln przesyłek rocznie. Wraz z tym wzrostem zwiększyły się także obawy władz o utratę wpływów budżetowych i rosnącą nierówność konkurencyjną wobec lokalnych detalistów. Rząd planuje również przeanalizować osobne zwolnienie podatkowe dla towarów o wartości poniżej 10 tys. jenów (ok. 65 dolarów).

Reforma ma na celu przede wszystkim ograniczenie nadużyć związanych z deklarowaniem zaniżonej wartości przesyłek i przywrócenie równych warunków konkurencji między sprzedawcami internetowymi spoza Japonii a krajowymi firmami detalicznymi. Ministerstwo Finansów podkreśla, że nowy system ma objąć pełną wartość zamówień podatkiem, a kontrola celna zostanie zautomatyzowana.

Decyzja Japonii wpisuje się w globalny trend zaostrzania zasad dotyczących międzynarodowego handlu elektronicznego. Podobne regulacje wprowadzono już w Unii Europejskiej i Australii, gdzie likwidacja progów zwolnień podatkowych miała na celu ograniczenie przewagi cenowej platform z Chin. Reformy te stanowią wyzwanie dla modeli biznesowych Shein i Temu, których konkurencyjność opiera się w dużej mierze na niskich kosztach dostaw i podatkowych lukach w krajach docelowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 02:54