StoryEditor
E-commerce
19.01.2023 00:00

Allegro porównuje ceny produktów, używając znacznika "Najtaniej" - jak?

Allegro wprowadziło nową funkcjonalność na swoim portalu; porównywarkę cen z opcją zwrotu różnicy w formie kuponu rabatowego. Jeśli użytkownik kupi towar i w ciągu 24 godzin stwierdzi, że w innym sklepie internetowym jest on tańszy, Allegro zwróci różnicę.

Platforma Allegro uruchamia promocję, w ramach której obok wybranej oferty pojawia się znaczek „Najtaniej”. W ramach akcji użytkownicy, którzy chcą otrzymać zwrot pieniędzy od Allegro, muszą znaleźć tańszy produkt w ciągu 24 godzin od zakupu na platformie.

Jeśli kupujący znajdzie towar w niższej cenie, Allegro zwróci różnicę w ciągu 14 dni w formie bonu zakupowego. W ramach akcji użytkownik może zarobić nawet 200 zł na następne zakupy na platformie. Akcja potrwa do 29 stycznia włącznie; serwis nie określił, ilu produktów dotyczy ta opcja. Podczas porównywania cen nie są brane pod uwagę następujące czynniki: koszty wysyłki, kupony rabatowe, promocje typu cashback i rabaty dostępne przy zakupie większej ilości.

Jak czytamy w oficjalnych materiałach Allegro:

"Aby oferta uzyskała oznaczenie NAJTANIEJ, musi:

  • mieć najniższą cenę danego produktu w porównaniu z innymi sklepami internetowymi i innymi ofertami na Allegro – sprawdzamy to raz dziennie
  • być wystawiona z konta firmowego, którego jakość sprzedaży jest na co najmniej neutralnym poziomie
  • być połączona z Katalogiem produktów Allegro
  • mieć format kup teraz i parametr stan o wartości Nowy (z wyjątkiem kategorii, w których parametr stan jest niedostępny)
  • mieć możliwość dostawy metodami Allegro Smart! lub inną darmową metodą.

Oznaczenie NAJTANIEJ jest bezpłatne. Nie musisz nigdzie zgłaszać swoich ofert – oznaczymy je automatycznie. [...] Nie uwzględniamy też produktów używanych, nieoryginalnych, uszkodzonych, outletowych, licytowanych i powystawowych.
 

Grafika za: Allegro

Tańszych ofert wybranego towaru można szukać na kilkudziesięciu platformach, w tym Amazon, Answear, Apteka Gemini, Bonito, Bricoman, Castorama, Decathlon, Empik, Euro Com Pl, Frisco, iParts, Komputronik, Lazienkaplus, Leroy Merlin Media Expert, Media Markt, Notino, Oleole, Oponeo, SFD, Sport Shop, Superpharm, TaniaKsiążka, Tim i Zooplus. Powstaje pytanie, jakiego systemu tudzież algorytmu używa serwis — niektórzy eksperci dopatrują się współpracy z Ceneo.

Oferta być może zadowoli użytkowników, którzy po 21 listopada 2022 r. utyskiwali na podwyżki cen Allegro Smart: abonament roczny Allegro Smart! podrożał z 49 zł do 59,90 zł ,Allegro Smart Student! - z 39 zł do 49,90 zł. Cena Allegro Smart! miesięcznego to nadal 10,99 zł. Jednocześnie Allegro odstępuje od zapisów dopuszczających podwyższenie cen i minimalnych ilości zakupów w ramach Allegro Smart!.

W dziale Uroda na Allegro znajduje się w chwili obecnej ok. 5 milionów ofert.

Czytaj także: Dagmara Gołek, Allegro: Uroda to jedna z najbardziej rozwojowych kategorii na platformie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 17:02
Super-Pharm świętuje milionowe zamówienie przez aplikację
fot. Linkedin Super-Pharm
Sieć Super-Pharm poinformowała, że przez jej aplikację zakupową zostało złożonych już milion zamówień. Taki wynik został osiągnięty po niespełna dwóch latach od uruchomienia aplikacji.

Aplikacja Super-Pharm w najnowszej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi.

Powstała z myślą o klientkach i klientach sieci, którzy robią zakupy w wielu kanałach. Dzięki niej użytkownicy zyskali możliwość przeglądania na smartfonach oferty drogerii, sprawdzania opinii, dodawania  produktów do ulubionych i kupowania płacąc blikiem, kartą lub szybkim przelewem.

W niespełna rok aplikacja zyskała ponad pół miliona użytkowników. Natomiast 9 lutego br. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Od momentu jej uruchomienia wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj więcej: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 12:56
Comarch rezygnuje z prowadzenia marketplace wszystko.pl
Marketplace wszystko.pl miał być konkurencją dla allegro. Rok po uruchomieniu platformy spółka Comarch poinformowała, że rezygnuje z projektu w dotychczasowej postaciwiadomoscikosmetyczne.pl
Zaledwie 8 miesięcy po uruchomieniu marketplace wszystko.pl Comarch wycofuje się z tego projektu. Spółka poinformowała, że wykorzysta stworzoną technologię w innych rozwiązaniach grupy.

W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci – poinformowała spółka.

Od dnia 15.02.2024 możliwość wystawiania ofert oraz sprzedaży za pośrednictwem platformy nie będzie już możliwa. Do 30.04. 2024 możliwa pozostanie wyłącznie obsługa dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy. Po tym czasie możliwość zalogowania na konto, w tym do panelu sprzedawcy zostanie zablokowana. Rozłączone zostaną wszelkie dostępne na platformie integracje, w tym z Przelewy24, Inpost, Baselinker).

image

Informacja skierowana do użytkowników platformy zakupowej wszystko.pl

fot. wszystko.pl

Stworzona w ramach projektu technologia ma zostać wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch. Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce – czytamy w komunikacie.

Marketplace wszystko.pl został oficjalnie uruchomiony 29 czerwca 2023 r. po po dwóch latach prac i półrocznym okresie testowania. W dniu startu było na niej aktywnych kilka milionów ofert i zarejestrowało się ponad 15 tys. sklepów internetowych. 

Czytaj więcej: Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda

Tworząc platformę sprzedażową grupa Comarch - jedna z największych firm technologicznych -  twierdziła, że rzuca rękawicę takim serwisom, jak Allegro czy Amazon. Na platformie mogli sprzedawać wyłącznie przedsiębiorcy, podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce. Przewagą i zachętą dla sprzedawców miał być brak prowizji od sprzedaży. 

W lipcu ubiegłego roku firma zapowiedziała uruchomienie aplikacji wszystko.pl i kolejnych funkcjonalności platformy. 

Czytaj więcej: Wszystko.pl zapowiada uruchomienie aplikacji mobilnej

Rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Przypadek wszystko.pl pokazuje, że nawet potężne spółki, dysponujące zapleczem technologicznym i finansowym, nie mają łatwego startu w e-biznesie na obecnym etapie ukształtowania rynku. 

Czytaj także: 

Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: Koszty działalności zabiją e-commerce w kategorii health & beauty

Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: To jest czas walki o pozycję lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. luty 2024 03:58