StoryEditor
E-commerce
19.01.2023 00:00

Allegro porównuje ceny produktów, używając znacznika "Najtaniej" - jak?

Allegro wprowadziło nową funkcjonalność na swoim portalu; porównywarkę cen z opcją zwrotu różnicy w formie kuponu rabatowego. Jeśli użytkownik kupi towar i w ciągu 24 godzin stwierdzi, że w innym sklepie internetowym jest on tańszy, Allegro zwróci różnicę.

Platforma Allegro uruchamia promocję, w ramach której obok wybranej oferty pojawia się znaczek „Najtaniej”. W ramach akcji użytkownicy, którzy chcą otrzymać zwrot pieniędzy od Allegro, muszą znaleźć tańszy produkt w ciągu 24 godzin od zakupu na platformie.

Jeśli kupujący znajdzie towar w niższej cenie, Allegro zwróci różnicę w ciągu 14 dni w formie bonu zakupowego. W ramach akcji użytkownik może zarobić nawet 200 zł na następne zakupy na platformie. Akcja potrwa do 29 stycznia włącznie; serwis nie określił, ilu produktów dotyczy ta opcja. Podczas porównywania cen nie są brane pod uwagę następujące czynniki: koszty wysyłki, kupony rabatowe, promocje typu cashback i rabaty dostępne przy zakupie większej ilości.

Jak czytamy w oficjalnych materiałach Allegro:

"Aby oferta uzyskała oznaczenie NAJTANIEJ, musi:

  • mieć najniższą cenę danego produktu w porównaniu z innymi sklepami internetowymi i innymi ofertami na Allegro – sprawdzamy to raz dziennie
  • być wystawiona z konta firmowego, którego jakość sprzedaży jest na co najmniej neutralnym poziomie
  • być połączona z Katalogiem produktów Allegro
  • mieć format kup teraz i parametr stan o wartości Nowy (z wyjątkiem kategorii, w których parametr stan jest niedostępny)
  • mieć możliwość dostawy metodami Allegro Smart! lub inną darmową metodą.

Oznaczenie NAJTANIEJ jest bezpłatne. Nie musisz nigdzie zgłaszać swoich ofert – oznaczymy je automatycznie. [...] Nie uwzględniamy też produktów używanych, nieoryginalnych, uszkodzonych, outletowych, licytowanych i powystawowych.
 

Grafika za: Allegro

Tańszych ofert wybranego towaru można szukać na kilkudziesięciu platformach, w tym Amazon, Answear, Apteka Gemini, Bonito, Bricoman, Castorama, Decathlon, Empik, Euro Com Pl, Frisco, iParts, Komputronik, Lazienkaplus, Leroy Merlin Media Expert, Media Markt, Notino, Oleole, Oponeo, SFD, Sport Shop, Superpharm, TaniaKsiążka, Tim i Zooplus. Powstaje pytanie, jakiego systemu tudzież algorytmu używa serwis — niektórzy eksperci dopatrują się współpracy z Ceneo.

Oferta być może zadowoli użytkowników, którzy po 21 listopada 2022 r. utyskiwali na podwyżki cen Allegro Smart: abonament roczny Allegro Smart! podrożał z 49 zł do 59,90 zł ,Allegro Smart Student! - z 39 zł do 49,90 zł. Cena Allegro Smart! miesięcznego to nadal 10,99 zł. Jednocześnie Allegro odstępuje od zapisów dopuszczających podwyższenie cen i minimalnych ilości zakupów w ramach Allegro Smart!.

W dziale Uroda na Allegro znajduje się w chwili obecnej ok. 5 milionów ofert.

Czytaj także: Dagmara Gołek, Allegro: Uroda to jedna z najbardziej rozwojowych kategorii na platformie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
29.11.2023 11:22
Allegro zmienia agencję strategiczno-kreatywną
Agencja DDB Warsaw będzie wspierać Allegro w działaniach strategicznych oraz współtworzyć komunikację marki na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej fot. Allegro, materiały prasowe
Allegro wybrało nową agencję strategiczno-kreatywną, która będzie obsługiwać Allegro na rynku polskim i czeskim, a docelowo także na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Przetarg wygrała agencja DDB Warsaw.

Allegro ma nową agencję strategiczo-kreatywną. To DDB Warsaw. Współpraca pomiędzy firmami rozpocznie się od stycznia 2024 roku i docelowo obejmie wszystkie rynki Europy Środkowo-Wschodniej, na których obecne jest Allegro. Agencja będzie wspierać Allegro w działaniach strategicznych oraz współtworzyć komunikację marki.

Czytaj także: Sprzedaż Allegro rośnie szybciej niż rynek. Za wzrost odpowiedzialna jest m.in. kategoria Zdrowie i Uroda

Tym samym kończy się współpraca Allegro z agencją Ogilvy, która trwała od lipca 2019. W tym czasie agencja stworzyła między innymi koncepty komunikacyjne “Znajdź to, co teraz najważniejsze”, “Nasz największy sklep”, a także cieszące się dużą popularnością reklamy świąteczne.

DDB Warsaw to agencja reklamowa innowacyjnego marketingu, łącząca marketing online i offline. Najskuteczniejsza Agencja 20-lecia Effie Polska, zdobywczyni nagród Najskuteczniejsza Agencja Reklamowa Effie: 2023, 2022, 2020, 2015, 2014, 2013, 2012 oraz Agencja Roku – festiwalu KTR 2023 i 2016, 2015 i 2014. Jej główni klienci to: Durex, McDonald‘s, Pepco, Grupa Volkswagen (Porsche, SEAT, Volkswagen), HBO Max.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
27.11.2023 12:18
Rosną wydatki na kosmetyki w internecie
W badaniu Mobile Institute tylko 2 proc. internautów zadeklarowało, że nie kupiło kosmetyków online.Shutterstock
Konsumenci wydają coraz więcej na kosmetyki. I nie jest to tylko wynik wzrostu cen – wynika z badania Mobile Institute. O ile wzrosła wartość koszyka zakupowego?

Konsumenci pozostawiają w kasach sklepów i e-sklepów niemałe kwoty za zakupy kosmetyków. Z badania Mobile Institute „Kanały dystrybucji kosmetyków 2023” przeprowadzonego dla wiadomoscikosmetyczne.pl wynika, że 32 proc. kupujących wydaje średnio jednorazowo (niezależnie od kanały sprzedaży) 201-300 zł. Tyle samo deklaruje, że przeciętnie zostawiają w sklepie od 151 do 200 zł. 15 proc. wydaje od 51 do 100 zł.

Coraz więcej osób kupuje kosmetyki przez internet. W badaniu Mobile Institute tylko 2 proc. internautów zadeklarowało, że nie kupiło produktów beauty online. Rośnie też wartość e-koszyka – średnio  o 27 zł rok do roku.

Czytaj także: Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej

Częściowo to efekt inflacji, ale w dużej mierze generalnie przeniesienia zakupów beauty do Internetu.  Największe koszyki zakupowe należą do mężczyzn, konsumentów dojrzałych 45+ lat, ale i zenialsów, osób zamożnych, kupujących świadomie, hurtowo i dla przyjemności – komentuje Katarzyna Czuchaj- Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. Perfumy, produkty specjalistyczne, których nie można kupić w innym miejscu oraz produkty w promocji – to najczęściej wkładane do e-koszyków zakupy internautów z kategorii beauty.

Internauci zapytani za co przede wszystkim cenią, lubią e-zakupy wymieniają wiele atutów, które wydają się być dla nich tak samo ważne. Przede wszystkim są to jednak: możliwość robienia zakupów przez całą dobę i 7 dni w tygodniu (41 proc.)., niskie ceny (39 proc.), szeroki wybór produktów i marek (39 proc.), promocje (38 proc.), wygodna dostawa, np. do automatu paczkowego 38 proc.

image

Badanie "Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023", Mobile Institute dla wiadomoscikosmetyczne.pl, sierpień 2023

FOTO: Mobile Institute

Badanie Mobile Institute zostało przeprowadzone na panelu 1000 internautów w sierpniu 2023 r. Raport, wraz z wynikami rankingu Drogeria Roku 2023, został zaprezentowany podczas organizowanego przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych Forum Branży Kosmetycznej, ktore odbyło się 19 października br.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2023 18:45