StoryEditor
E-commerce
26.06.2024 12:48

Allegro wprowadza program Allegro Delivery

Automat paczkowy One Box by Allegro. / wiadomoscihandlowe.pl/MG
Allegro ogłosiło uruchomienie nowego programu logistycznego pod nazwą Allegro Delivery. Program ten łączy oferty dostaw od wielu partnerów logistycznych, zapewniając maksymalną wygodę zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Pierwszymi partnerami w tej inicjatywie są One by Allegro oraz ORLEN Paczka. Dzięki temu rozwiązaniu, wszystkie kluczowe aspekty związane z zakupami i dostawą będą realizowane w jednym miejscu i przez jednego partnera – Allegro.

Nowy program Allegro Delivery ułatwia sprzedawcom zarządzanie logistyką, oferując spójne warunki, cenniki oraz procesy, które łączą usługi wielu dostawców. To innowacyjne podejście ma na celu uproszczenie współpracy, eliminując konieczność podpisywania wielu umów i dostosowywania się do różnych wymogów różnych firm logistycznych. Dzięki Allegro Delivery, sprzedawcy będą mogli skoordynować swoje działania logistyczne za pomocą jednej umowy z Allegro, co pozwoli na bardziej efektywne zarządzanie procesem dostaw.

Zadaliśmy sobie pytanie co możemy jeszcze zrobić, by dostawy z Allegro, były wygodniejsze dla klientów i jak pomóc naszym sprzedającym. [...] Każda z metod dostawy oferowanych w programie to dla klienta gwarancja jednakowych warunków usługi, wsparcia naszej Obsługi Klienta oraz szybkich dostaw. Także, gdy coś pójdzie nie tak - to Allegro jest partnerem, który w rekordowym tempie - 7 dni - rozpatrzy reklamacje

- powiedział Jakub Kłoczewiak, Chief Operating Officer Allegro.

Jednym z kluczowych aspektów programu Allegro Delivery jest rozbudowana sieć partnerska, która już teraz obejmuje niemal 18 tysięcy automatów i punktów odbioru w całej Polsce, dostępnych przez sześć dni w tygodniu. W ramach programu, klienci Allegro Smart! będą mogli korzystać z różnorodnych metod dostawy, w tym kurierskiej obsługiwanej przez One Kurier, dostaw do automatów paczkowych One Box i ORLEN Paczka, a także do punktów odbioru One Punkt i Odbiór w Punkcie ORLEN Paczka.

Wszystkie informacje związane z dostawą, takie jak śledzenie przesyłki, powiadomienia o statusie czy zdalne otwieranie skrytki automatu paczkowego, będą dostępne w jednej aplikacji Allegro, z której korzysta już 15,5 miliona Polaków. Allegro planuje dalsze rozwijanie programu, zwiększając liczbę partnerów oraz dostępność usług logistycznych na swojej platformie.

Czytaj także: Allegro kontynuuje międzynarodowy rozwój i przyspiesza tempo wzrostu rentowności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 11:10
Zalando rozszerza ofertę beauty na Hiszpanię
(fot. T. Schneider/Shutterstock)T. Schneider/Shutterstock

Zalando uruchomiło dział beauty w Hiszpanii, dodając do lokalnej oferty produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, włosów oraz perfumy. Hiszpania jest 14. rynkiem, na którym platforma wprowadziła kategorię kosmetyków, po wcześniejszym debiucie w Portugalii. W ramach ekspansji Zalando współpracuje z lokalnymi markami, w tym z 3ina, by lepiej dopasować asortyment do preferencji hiszpańskich konsumentów.

Segment beauty staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu niemieckiej platformy. Według danych firmy aż 70 proc. osób kupujących kosmetyki na Zalando dokonuje również zakupów odzieży, co potwierdza potencjał synergii między modą a urodą. Rozszerzenie oferty o produkty beauty ma na celu zwiększenie częstotliwości zakupów i średniej wartości koszyka.

Debiut w Hiszpanii wpisuje się w strategię rozwoju Zalando w regionie Europy Południowej, obejmującym także Portugalię, Włochy i Grecję. Firma dąży do wzmocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez integrację segmentów modowego i kosmetycznego oraz pogłębienie relacji z lokalnymi dostawcami.

Zalando Beauty rozwija się dynamicznie od momentu uruchomienia w Niemczech w 2018 roku. Obecnie oferta obejmuje tysiące produktów setek marek – zarówno globalnych, jak i regionalnych – a rozwój kategorii w Hiszpanii jest kolejnym krokiem w kierunku budowy kompleksowej platformy lifestyle’owej w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 09:31
Shein zaostrza kontrolę wewnętrzną po rekordowych karach w Europie
Platforma oferuje szeroką paletę kosmetyków i akcesoriów urodowych.Shein

Shein, globalny gigant e-commerce w branży fast fashion, zapowiedział wprowadzenie surowszych procedur kontroli wewnętrznych po serii wysokich kar za naruszenia przepisów dotyczących prywatności, nieuczciwych promocji i greenwashingu. W liście do inwestorów, do którego dotarła agencja Reuters, przewodniczący Donald Tang poinformował o utworzeniu „Business Integrity Group” – nowej jednostki nadzorującej zgodność działań firmy z przepisami.

Zespół ma połączyć działy zgodności, ładu korporacyjnego i relacji zewnętrznych, a jego celem będzie wzmocnienie dyscypliny organizacyjnej i zwiększenie przejrzystości. Rozszerzono także dział audytu wewnętrznego, by poprawić nadzór nad przestrzeganiem standardów etycznych i prawnych.

Jak przypomina Reuters, w ostatnim kwartale Shein został ukarany łącznie kwotą 191 mln euro. Francuski organ ochrony danych nałożył 150 mln euro kary za nielegalne zbieranie danych o użytkownikach poprzez pliki cookies, a tamtejszy urząd antymonopolowy dodał 40 mln euro za wprowadzające w błąd zniżki. Dodatkowo, włoski regulator środowiskowy ukarał spółkę 1 mln euro za tzw. greenwashing. Firma zapowiedziała odwołanie od największej z tych kar, jednak kolejne sankcje mogą zostać nałożone, jeśli unijne organy ochrony konsumentów uznają, że produkty Shein nie spełniają norm bezpieczeństwa UE.

Shein, założony w Chinach, z siedzibą w Singapurze, po nieudanych próbach wejścia na giełdę w Nowym Jorku i Londynie, stara się obecnie o debiut w Hongkongu. Tang ujawnił, że firma testuje nowe procedury zgodności w USA, Kanadzie, Brazylii i Meksyku oraz prowadzi rekrutację specjalistów ds. audytu w Los Angeles. Reforma ma koncentrować się na obszarach największego ryzyka prawnego, takich jak prawa autorskie czy bezpieczeństwo produktów. W drugim kwartale 2025 r. Shein mierzył się z „poważnymi wyzwaniami”, w tym z rosnącymi cłami w USA i presją polityczną w Europie.

Zniesienie zwolnienia celnego dla tanich zamówień w USA zmusiło firmę do podniesienia cen, co ograniczyło sprzedaż. Według danych Coresight Research, przychody Shein w USA wzrosną w 2025 roku o 20,1 proc. do 17,2 mld dolarów, wobec 50 proc. wzrostu rok wcześniej. Jednocześnie przychody w Europie mają zwiększyć się o 30,7 proc. – do 17,9 mld dolarów, po raz pierwszy przewyższając wynik z rynku amerykańskiego. Francja, będąca centrum dochodzeń przeciwko Shein, znalazła się również w centrum raportu OECD z 29 września. Organizacja wskazała, że Shein nie przestrzega wytycznych dotyczących odpowiedzialnego biznesu, praw pracowniczych i przejrzystości, podkreślając, że „informacje o działalności grupy, jej finansach i strukturze są wyjątkowo skąpe”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 07:10