StoryEditor
E-commerce
22.02.2022 00:00

Allegro wprowadza sprzedaż międzynarodową i płatności w euro

Allegro wychodzi za granicę, umożliwiając kupowanie i sprzedawanie w UE. Klienci będą teraz mogli wyszukiwać i kupować towary na Allegro w języku angielskim oraz płacić w euro. Allegro wspomoże sprzedawców w obsłudze zarówno dostaw międzynarodowych jak i płatności. Oferta obejmuje, poza Polską, 24 kraje, wyłączając Maltę i Cypr.

Allegro uruchamia anglojęzyczną usługę, umożliwiając klientom i sprzedawcom z UE dostęp do jednej z dziesięciu największych witryn e-commerce na świecie. Klienci będą teraz mogli wyszukiwać i kupować towary na Allegro w języku angielskim oraz płacić w euro, a Allegro za pośrednictwem swoich partnerów wspomoże sprzedawców w obsłudze zarówno dostaw międzynarodowych jak i płatności.

Allegro zapewni angielskie tłumaczenia ofert zainteresowanym sprzedawcom, a także niezbędne wsparcie w procesie zakupu.

Jak poinformowała spółka, nowa funkcjonalność to ważny krok w międzynarodowej ekspansji Allegro, który wraz z planowanym zakupem Grupy Mall umocni europejską pozycję platformy. Anglojęzyczny serwis da klientom w UE dostęp do ponad 60 milionów ofert, których sprzedaż i dostawę wspomogą nowoczesne rozwiązania technologiczne Allegro. Oferta obejmuje, poza Polską, 24 kraje, wyłączając Maltę i Cypr.

–  Ekspansja międzynarodowa jest jednym z naszych priorytetów i jako najczęściej odwiedzana platforma e-commerce w Polsce robimy kolejny wielki krok naprzód w tym kierunku – skomentował prezes Allegro, Francois Nuyts– Podczas gdy trwają prace nad planowaną integracją z Grupą Mall, wzmacniamy drugi filar naszej obecności w Europie, poszerzając dostęp do milionów ofert na naszej platformie dla klientów i sprzedawców z UE. Europejscy konsumenci skorzystają dzięki Allegro na szerokim wyborze produktów w świetnych cenach jak i na wygodnych dostawach, a sprzedawcy zyskują możliwość powiększenia w ten sposób grona potencjalnych klientów.

Polscy i zagraniczni sprzedawcy mogą oferować swoje produkty odbiorcom z UE w języku angielskim. Allegro zadba o tłumaczenia ofert i zapewni niezbędne wsparcie dla obu stron transakcji, w tym przed, w trakcie i po zakupie. Klienci mogą korzystać z międzynarodowych ustawień na allegro.pl, a niedługo uruchomiona zostanie także strona w domenie allegro.com przeznaczona specjalnie dla międzynarodowych ofert. Platforma będzie wspomagać oferty i umożliwiać płatności w euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. listopad 2025 00:52