StoryEditor
E-commerce
27.02.2018 00:00

Amazon rozszerza ofertę leków OTC. Amerykańscy farmaceuci pełni obaw o przyszłość

Amazon bez rozgłosu wprowadził do oferty ekskluzywną serię leków OTC. Wejście amerykańskiego giganta na ten rynek może stanowić poważne zagrożenie dla sieci aptek. Amazon może wywołać wojnę cenową i wywrzeć silny nacisk na marże stacjonarnych farmaceutów – prognozuje CNBC.

Technicznie rzecz biorąc Amazon nie jest właścicielem produktów, wytwarzanych przez firmę Perrigo, jednak ich wprowadzenie do oferty online może stanowić wyzwanie dla innych detalistów. Wcześniej w sierpniu ub.r. w ofercie e-commerce Amazona znalazły się już podstawowe leki OTC linii Basic Care, zawierającej ok. 60 wyrobów, od ibuprofemu po lek na porost włosów – relacjonuje CNBC.

Jak zauważa portal, apteki zarabiają głównie na kosmetykach i innych produktach, kupowanych przez klientów przy okazji zakupu leków. Sieci stacjonarne już od jakiegoś czasu tracą klientów, którzy przenoszą się z zakupami do sieci, także do Amazona. Rozszerzenie oferty online leków OTC może ten trend wzmocnić.

Przedstawiciele branży obawiają się, że Amazon ma środki, by wchodzić w nowe obszary działalności i przez jakiś czas nie realizować zysków. Ponadto, bliska monopolu pozycja firmy w amerykańskim e-commerce daje jej ogromną przewagę skali, co pozwala znacznie ciąć ceny.

Rzecznik koncernu zapewnia, że wprowadzenie do oferty leków OTC nie daje dostępu do rynku leków recepturowych, Jednak portal CNBC informował wcześniej o zainteresowaniu firmy tym obszarem, w tym o rozmowach rozpoznawczych, prowadzonych z producentami leków generycznych. Ponadto w styczniu Amazon podpisał umowę partnerską z J.P.Morgan oraz Berkshire Hathaway w sprawie stworzenia programu zmniejszającego koszty świadczeń medycznych, ponoszone przez pracodawców.

Źródło: cnbc.com

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
03.12.2025 10:10
Awaria Shopify w Cyber Monday popsuła szyki tysiącom sklepów
Gigant e-commerce doświadczył ogromnej awarii.Shopify

W Cyber Monday – jednym z najważniejszych dni zakupów online w roku – platforma Shopify doświadczyła kilkugodzinnej awarii, która dotknęła kluczowe narzędzia zaplecza dla sprzedawców. Zakłócenia wystąpiły w okresie największego natężenia ruchu w e-commerce, co dodatkowo podkreśliło skalę problemu.

Według dostępnych danych problemy techniczne trwały od około godziny 9:00 do 14:30 czasu wschodniego (ET). W tym czasie tysiące sprzedawców straciło tymczasowo dostęp do panelu administracyjnego Shopify, co uniemożliwiło m.in. śledzenie stanów magazynowych, obsługę systemów POS oraz zarządzanie zamówieniami. Istotne jest to, że sklepy widoczne dla klientów działały nieprzerwanie.

Awaria zbiegła się z rekordowym ruchem zakupowym. Adobe prognozowało, że wydatki konsumentów w USA w Cyber Monday sięgną 14,2 mld dolarów, a sprzedaż internetowa ponownie wyprzedzi handel stacjonarny. Oznacza to, że każda minuta niedostępności narzędzi operacyjnych mogła wpływać na możliwości sprzedawców w obsłudze rosnącej liczby zamówień.

Zakłócenia szczególnie dotknęły branże mocno polegające na pracy w czasie rzeczywistym, takie jak kosmetyki, beauty i produkty personal care. Firmy te potrzebują stałego dostępu do danych o stanach magazynowych i realizacji zamówień, aby unikać opóźnień i pomyłek w zamówieniach.

Incydent ponownie uwidocznił ryzyko operacyjne związane z przerwami w działaniu platform e-commerce w tzw. peak season. Dla tysięcy sprzedawców była to kilkugodzinna awaria, ale w kontekście sprzedaży liczonej w miliardach dolarów każda przerwa w dostępie do systemów zaplecza może mieć wymierne konsekwencje finansowe i logistyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 10:52