StoryEditor
E-commerce
21.09.2020 00:00

Amazon rozwija się na rynku premium. Uruchamia luksusowe sklepy

Amazon rozwija się na rynku premium wraz z wprowadzeniem nowej koncepcji luksusowych sklepów, które są dostępne tylko na zaproszenie w jego aplikacji. Projektant Oscar de la Renta zaprezentował na amerykańskiej platformie swój pierwszy sklep z kolekcją jesień / zima 2020 a kolejne marki będą podążać jego śladem w nadchodzących tygodniach i sezonach.

15 września Amazon wystartował z koncepcją ekskluzywnych luksusowych sklepów odzieżowych. Program został uruchomiony jako „sklep w sklepie” i obecnie dostępny jest tylko dla wybranych członków Amazon Prime w USA. Można tam zrobić zakupy tylko wtedy, gdy jest się zaproszonym i chociaż można o to zaproszenie poprosić, istnieje już lista oczekujących. 

Koncepcja luksusowego sklepu została „zainspirowana opiniami członków Prime, którzy chcą mieć możliwość kupowania swoich ulubionych luksusowych marek w sklepie Amazon” - powiedziała w rozmowie z CNN Christine Beauchamp, prezes Amazon Fashion.

W sklepach premium dostępne są również takie funkcje, jak widok w 360 st, aby lepiej zaprezentować produkty, a uczestniczące firmy mogą „samodzielnie podejmować decyzje dotyczące zapasów, wyboru i cen”, ponieważ kolekcje są sprzedawane bezpośrednio od marek.

Christine Beauchamp, prezes Amazon Fashion, dodała: „Zawsze słuchamy i uczymy się od naszych klientów, a inspirują nas opinie członków Prime, którzy chcą mieć możliwość kupowania swoich ulubionych luksusowych marek w sklepie Amazon. Cieszymy się, że możemy zaoferować luksusowym markom usługi i technologie, które pozwolą budować inspirujące, o podwyższonym standardzie, doświadczenia klientów. Nadal jest to początek i nie możemy się doczekać rozwoju luksusowych sklepów, wprowadzania innowacji w imieniu naszych klientów i otwierania nowych drzwi dla projektantów z całego świata, aby uzyskać dostęp do obecnych i nowych klientów luksusowych. 

Oscar de la Renta będzie oferować za pośrednictwem giganta e-commerce ubrania, torebki, biżuterię, akcesoria i nowe perfumy, a w przyszłości ma wprowadzić na rynek odzież dziecięcą. Chociaż Oscar de la Renta jest rozpoznawalną marką w świecie mody, Amazon będzie również współpracował z „wschodzącymi luksusowymi markami mody i urody”, wyjaśnia firma w komunikacie prasowym.

To pierwszy krok Amazona do świata luksusowej mody, podkreślający ewolucję branży mody premium w kierunku wygodnych zakupów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.05.2025 13:39
IdoSell: Polski e-commerce przyspiesza i wychodzi poza granice
Kluczowym elementem sukcesu jest dostosowanie całego doświadczenia zakupowego do oczekiwań klienta z danego kraju.Claudio Schwarz

Polskie sklepy internetowe coraz częściej wdrażają rozwiązania, które pozwalają sprostać wymaganiom klienckim. Należą do nich m.in. integracje z lokalnymi systemami płatności, wielowalutowość, wsparcie w różnych językach oraz automatyczne dostosowanie oferty do geolokalizacji klienta. W połączeniu z konkurencyjnymi cenami i jakością obsługi, stanowi to o sile polskiego e-commerce na rynkach zagranicznych.

E-commerce w Polsce rośnie w tempie około 20 proc. rocznie, co znacząco przewyższa prognozowany wzrost 5–10 proc. dla całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Tak dynamiczny rozwój otwiera przed rodzimymi sklepami internetowymi nowe możliwości ekspansji zagranicznej. Z danych zawartych w raporcie IdoSell z 2025 roku wynika, że polskie e-sklepy coraz lepiej radzą sobie na rynkach międzynarodowych, przyciągając klientów m.in. z Niemiec, Francji i Czech. W 2025 roku zagraniczni konsumenci najczęściej kupowali w polskich e-sklepach odzież i akcesoria (13 proc.), części motoryzacyjne (12 proc.), kosmetyki (9 proc.), produkty dla zwierząt (9 proc.) oraz elektronikę (8 proc.).

Choć rozwój sprzedaży transgranicznej wiąże się z nowymi szansami, wymaga także dostosowania do potrzeb odbiorców z różnych krajów. Sama lokalizacja językowa strony to za mało – klienci oczekują znajomych rozwiązań w całym procesie zakupowym. Obejmuje to m.in. preferowane metody płatności, dostępność lokalnych walut oraz znane im formy dostawy. 68 proc. konsumentów deklaruje, że chętniej wybiera markę, która oferuje obsługę w ich języku ojczystym, a 64 proc. gotowych jest zapłacić więcej, byleby taka obsługa była dostępna.

Dane pokazują również, że aż 47 proc. klientów wykazuje większą skłonność do sfinalizowania zakupu, jeśli e-sklep umożliwia płatność w preferowanej przez nich formie. Brak uwzględnienia lokalnych oczekiwań może zniechęcać – 57 proc. ankietowanych uznaje brak języka ojczystego w komunikacji za przejaw lekceważenia ze strony marki. Oznacza to, że personalizacja i lokalizacja doświadczenia użytkownika stają się warunkiem koniecznym w strategii ekspansji międzynarodowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 10:01
Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion
Superdrug rozszerzył ofertę na marketplace o ofertę 60 marek modowychShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Superdrug rozszerzyła ofertę na swoim marketplace o wyselekcjonowaną ofertę 60 marek modowych. Tym samym sieć wychodzi poza sprzedaż produktów z zakresu zdrowia i urody. W Superdrug online będzie można kupić m.in. produkty takich marek, jak Wrangler, Blue Vanilla, Sketchers, Nike czy Crocs.

To rozszerzenie oferty ma na celu ulepszenie doświadczenia zakupowego online poprzez zaoferowanie klientom szerszego wyboru produktów – obok kosmetyków i artykułów zdrowotnych pojawi się moda.

Wybrano 60 popularnych marek, które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów - także jeśli chodzi o wybór rozmiarów i inne inkluzywne opcje. 

Ten krok sieci jest potwierdzeniem jej zaangażowania w przyjętą strategię Online + Offline, która ma na celu zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów poprzez zapewnienie “płynnego doświadczenia zakupowego” we wszystkich kanałach. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów – jak zapewniają managerowie sieci.

Superdrug uruchomił swój marketplace w 2022 roku, oferując konsumentom w Wielkiej Brytanii szereg „nieodkrytych, innowacyjnych i niedrogich” produktów. Platforma jest zintegrowana z witryną internetową sklepu i oferuje szeroki wybór marek – od premium po startupy.

Więcej o planach rozwoju sieci: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 06:32