StoryEditor
E-commerce
18.08.2020 00:00

Amazon uruchomił aptekę internetową w Indiach

Amazon  uruchomił aptekę internetową w Bangalore w Indiach, czyli na jednym ze swoich kluczowych rynków zagranicznych.

Nowa usługa o nazwie Amazon Pharmacy zaczęła przyjmować zamówienia na leki dostępne bez recepty i na receptę w Bangalore. Amazon Pharmacy sprzedaje również tradycyjne leki ziołowe i niektóre urządzenia lecznicze, takie jak glukometry, nebulizatory i ręczne masażery.

W Indiach nie ma jasnych przepisów dotyczących sprzedaży leków przez internet. To szansa dla firmy Amazon, która do tej pory zainwestowała ponad 6,5 miliarda dolarów w swoje operacje w Indiach i konkuruje tam z Flipkartem należącym do Walmart.

Sprzedażą online leków w Indiach zajmują się obecnie dziesiątki startupów, takich jak 1 mg, Netmeds, Medlife i PharmEasy. Swoim zasięgiem obejmują większą część kraju. Na przykład 1 mg dostarcza zamówienia w ponad 1 tysiąca indyjskich miast.

Zachętą dla klientów do skorzystania z usług startupów są rabaty na leki. Dlatego również Amazon oferuje do 20 proc. zniżki na zamówienia.

W ostatnich miesiącach Amazon rozszerzył swoją działalność w Indiach o kilka innych kategorii produktowych. W maju uruchomił usługę dostawy jedzenia w niektórych częściach Bangalore, a miesiąc później otrzymał zgodę na sprzedaż i dostawy alkoholu w stanie Bengal Zachodni. W zeszłym miesiącu firma rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych i poinformowała, że ​​w przyszłości planuje rozszerzyć zakres swoich usług o ubezpieczenie zdrowotne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 08:39