StoryEditor
E-commerce
11.05.2021 00:00

Amazon zainwestował ponad 700 milionów dolarów w walkę z oszustwami w 2020 roku

Amazon zainwestował ponad 700 milionów dolarów i zatrudnił ponad 10 000 osób w 2020 roku, aby chronić swoje sklepy internetowe przed oszustwami i nadużyciami. Gigant e-commerce wykorzystuje sztuczną i ludzką inteligencję do wykrywania i zapobiegania fałszowaniu produktów - wynika z raportu dotyczącego ochrony marki w 2020 roku opublikowanego przez chainstoreage.com.

Firma wykorzystała połączenie możliwości uczenia maszynowego i śledczych, aby chronić swoją witrynę e-commerce przed nieuczciwymi sprzedawcami i produktami. Amazon też oferuje sprzedawcom zewnętrznym różnorodne narzędzia i usługi pomagające wykrywać oszustwa i im zapobiegać.

Należy do nich np. Amazon Transparency, usługa serializacji, która chroni poszczególne jednostki produktu i jak twierdzi firma, umożliwiła ochronę ponad 500 milionów jednostek produktów.

Inne rozwiązania obejmują Project Zero, który zapewnia zautomatyzowaną ochronę, która stale skanuje sklepy internetowe Amazon za pomocą ML oraz Brand Registry, bezpłatna usługa, która zapewnia sprzedawcom zewnętrznym narzędzia do zarządzania i ochrony ich marki i praw własności intelektualnej w sklepach Amazon.

Platforma e-commerce przytoczyła w raporcie szereg innych informacji dotyczących ochrony marki z 2020 r. Wynika z niego między innymi, że procesy weryfikacji Amazona zapobiegły ponad 6 milionom prób utworzenia kont sprzedażowych. Tylko 6% prób rejestracji kont przeszło proces weryfikacji Amazona i produkty wystawiono na sprzedaż.

Amazon przechwycił ponad 2 miliony produktów, które zostały wysłane do jego centrów logistycznych i które wykrył jako podróbki przed wysłaniem ich do klienta. Następnie zniszczył te produkty, aby zapobiec ich odsprzedaży w innym miejscu łańcucha dostaw.

Platforma zablokowała ponad 10 miliardów podejrzanych ofert, zanim zostały opublikowane w jej sklepach. Mniej niż 0,01% wszystkich produktów sprzedawanych na Amazon otrzymało od klientów reklamacje dotyczące podróbek. 

Platforma utworzyła jednostkę ds. podrabianych towarów w celu tworzenia i kierowania spraw do organów ścigania, prowadzenia niezależnych dochodzeń lub wspólnych dochodzeń z markami oraz prowadzenia postępowań cywilnych przeciwko fałszerzom.

Jak powiedział Dharmesh Mehta, wiceprezes ds. zaufania klientów i wsparcia partnerów w Amazonie: - Nieustanne innowacje naszego zespołu pomogły nam powstrzymać 6 milionów prób utworzenia kont sprzedaży i ponad 10 miliardów podejrzanych ofert, ponieważ nadal zmniejszamy liczbę podróbek do zera.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
24.04.2024 13:00
Na stronie internetowej Dino pojawił się odnośnik do eZebry. Sieć marketów promuje e-drogerię także w swoich gazetkach
Dino przekierowuje do drogerii eZebra ze swojej strony internetowej. Odnośnik pojawił się w menu głównym na stronie internetowej marketdino.plDino
Na stronie Dino na górnej belce pojawił się odnośnik do sklepu eZebra, niezależnej drogerii internetowej. Na początku kwietnia Dino przejęło sporą część udziałów eZebra, stając się kontrolującym udziałowcem. Link kieruje bezpośrednio do internetowej drogerii eZebra, umożliwiając szybki i łatwy dostęp do szerokiego asortymentu kosmetyków, co ma na celu zwiększenie ruchu na stronie eZebra i promowanie jej oferty wśród klientów Dino.

Na stronie głównej Dino Polska pojawił się odnośnik do sklepu eZebra, co jest znaczącym krokiem w integracji obu firm po niedawnym przejęciu eZebra przez Dino. Ten nowy element na stronie jest nie tylko wygodnym udogodnieniem dla klientów poszukujących produktów kosmetycznych online, ale także sygnalizuje zacieśnienie współpracy pomiędzy tymi podmiotami.

image
Dino ze swojej gazetki reklamowej przekierowuje klientów do drogerii eZebra, w której kupiło udziały, Jest to jednak skromny komunikat na ostatniej stronie publikacji
Dino
Sieć marketów zaprasza także klientów do drogerii eZebra wspominając o niej w swojej najnowszej gazetce handlowej. Komunikat jest jednak bardzo skromny, został umieszczony tylko na ostatniej stronie gazetki.

Dino Polska ogłosiło, że 3 kwietnia tego roku sfinalizowało zakup udziałów w internetowej drogerii eZebra, na mocy warunkowej umowy wstępnej zawartej między firmami 17 października 2023 r. W wyniku tej transakcji, Dino Polska nabyło 72,22 proc. udziałów eZebra, a po zwiększeniu kapitału zakładowego firmy, jego udział wzrośnie do 75 proc.

Dino Polska przejmie również kontrolę nad spółkami zależnymi eZebra, w tym 3BOOM sp. z o.o. z Lublina oraz JTG Polska, która dysponuje własnym magazynem i zajmuje się usługami magazynowymi oraz wysyłkowymi. Założyciele eZebra pozostaną na kluczowych stanowiskach kierowniczych i będą nadzorować wdrażanie obecnej strategii rozwoju.

Całkowity koszt zakupionych udziałów wyniósł 63 miliony złotych, przy czym ta kwota może zostać dostosowana w zależności od rzeczywistych danych finansowych ustalonych na dzień finalizacji transakcji. Z tej sumy, 11,5 miliona złotych zostało przekazane do eZebra jako kapitał na pokrycie nowo wyemitowanych udziałów w kapitale zakładowym, wspierając tym samym rozwój firmy. Pozostała kwota, czyli 51,5 miliona złotych, była płatnością za nabycie już istniejących udziałów.

eZebra.pl to największy niezależny polski sklep internetowy specjalizujący się w produktach kosmetycznych, oferujący szeroki asortyment z zakresu pielęgnacji, makijażu, perfum, akcesoriów kosmetycznych oraz produktów do paznokci. Firma współpracuje z około 300 dostawcami i oferuje towary od ponad 1000 marek, co sumuje się do około 40 tysięcy różnych produktów.

Czytaj także: Dino Polska oficjalnie przejęło internetową drogerię eZebra

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
23.04.2024 11:32
Michał Kulbacki, Primavera Parfum: Zwiększamy zasięgi przez platformy marketplace
Michał Kulbacki,e-commerce marketplace manager w Primavera Parfum Groupfot. Sebastian Szulfer
Grupa Primavera Parfum, hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje zasięgi poprzez współpracę z platformami marketplace. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na platformie Erli.pl oraz w czeskiej wersji Allegro.

Primavera Parfum jest jednym z największych dystrybutorów i sprzedawców e-commerce produktów z kategorii kosmetycznych w Polsce. Działając na wielu płaszczyznach, jako dystrybutor, importer, detalista i dostawca rozwiązań drop shipping, określa swoją działalność jako hub-e-commerce. Do zasobów grupy należą m.in. internetowe sklepy tagomago.pl i perfumeria.pl oraz stacjonarna perfumeria Tagomago, która działa na Mokotowskiej w Warszawie pełniąc rolę butiku pokazowego dla nowych marek.

Czytaj także: Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: Koszty działalności zabiją e-commerce w kategorii health & beauty

Jak poinformowała Primavera Parfum, perfumeria Tagomago.pl od niedawna dostępna jest na platformie zakupowej Erli.pl. Uruchomiony cztery lata temu marketplace obecnie znajduje się w gronie największych polskich serwisów sprzedażowych. Według danych Mediapanel w lutym tego roku był siódmym największym graczem na tym rynku z blisko 6,5 milionami użytkowników, dystansując między innym polskiego Amazona.

– Jednym z głównych założeń strategii Primavera Parfum jest rozszerzanie zasięgów naszej oferty na krajowym rynku. Obecność na czołowych platformach zakupowych ułatwia nam realizację tego celu. Dziś poza Erli.pl, asortyment sklepu Tagomago.pl można nabyć między innymi na Allegro czy w serwisie internetowym Empik – informuje Michał Kulbacki, e-commerce marketplace manager w Primavera Parfum Group.

E-sklep Tagomago.pl zostanie także uruchomiony w czeskiej wersji Allegro, która działa od maja zeszłego roku. Obecnie, pod względem wartości sprzedaży, kategoria Uroda stanowi jedynie kilka procent czeskiej odsłony Allegro, ale z uwagi na wczesny etap rozwoju, serwis charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu – uważa Primavera Group.   

– Nie wykluczamy uruchomienia tam stref marek, przenosząc nasze doświadczenie i wiedzę sprzedażową z polskiej wersji, gdzie z powodzeniem prowadzimy dziewięć takich stref dla dużych klientów, m.in. Durex, The Body Shop czy Coty oraz dwóch sklepów własnych – dodaje Kulbacki. – Szczególnie, że Allegro znacznie ułatwiło polskim sprzedawcom proces wprowadzenia produktów i zarządzania sprzedażą w zagranicznej odsłonie platformy.  Posiadacze kont firmowych na Allegro nie muszą zakładać nowego konta czy od początku wystawiać swoich ofert, a zarządzanie sprzedażą odbywa się z poziomu jednego panelu – zauważa.

Pod koniec lutego tego roku Allegro poinformowało o uruchomieniu słowackiej wersji serwisu. Według zapowiedzi Primavera Parfum może to być kolejny kierunek działań dla Tagomago.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 10:38