StoryEditor
E-commerce
11.05.2020 00:00

BEUC: Amazon i eBay ponoszą odpowiedzialność za wadliwe towary

Europejska organizacja konsumencka BEUC oświadczyła, że ​​sprzedawcy internetowi, tacy jak Amazon i eBay, powinni ponosić odpowiedzialność za wszelkie wadliwe lub niebezpieczne towary sprzedawane za pośrednictwem swoich platform - podaje Financial Times. 

Europejska organizacja konsumencka BEUC (The European Consumer Organisation), która reprezentuje 26 krajów, podkreśliła, że istnieje szeroki asortyment towarów sprzedawanych za pośrednictwem tych platform, które nie są zgodne z przepisami UE, a samoregulacja nie jest już wystarczająca.

Mówiąc o zagrożeniach bezpieczeństwa, BEUC przekazała, że: „dobrowolne działania już nie wystarczą lub stały się sposobem na opóźnienie zobowiązań regulacyjnych” a "konsekwencje zakupu takich wadliwych produktów dla konsumentów, w tym dzieci, mogą obejmować porażenie prądem, pożar lub uduszenie”. Organizacja podkreśliła także „siłę i wpływ” e-commerce wywierany na społeczeństwo podczas obecnej pandemii COVID-19.

Maryant Fernández, starszy specjalista ds. polityki cyfrowej w BEUC, powiedział: „Podczas pandemii, sklepy e-commerce stały się ważniejsze niż kiedykolwiek i musimy pociągnąć je do odpowiedzialności. Nie może być tak, że platforma bardzo łatwo zarabia na nielegalnej sprzedaży internetowej, ale bardzo trudno jej położyć kres ”.

Mimo że Amazon w odpowiedzi napisał, że „wymaga, aby partnerzy handlowi przestrzegali surowych wytycznych dotyczących jakości produktu, a nasze zespoły dysponują solidnymi proaktywnymi systemami, aby zapobiec wysyłaniu wadliwych czy przeterminowanych towarów do klientów”, mówi się, że Unia Europejska chce przeforsować nową ustawę o usługach cyfrowych.

Margrethe Vestager, unijna komisarz ds. konkurencji, powiedziała o ustawie, która ma zastąpić starą dyrektywę o handlu elektronicznym: „Kryzys pokazał, że przyjęcie ustawy o usługach cyfrowych jest pilniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ naprawdę musimy mieć zaufanie do tego, co robimy online, a także offline”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 17:02
Super-Pharm świętuje milionowe zamówienie przez aplikację
fot. Linkedin Super-Pharm
Sieć Super-Pharm poinformowała, że przez jej aplikację zakupową zostało złożonych już milion zamówień. Taki wynik został osiągnięty po niespełna dwóch latach od uruchomienia aplikacji.

Aplikacja Super-Pharm w najnowszej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi.

Powstała z myślą o klientkach i klientach sieci, którzy robią zakupy w wielu kanałach. Dzięki niej użytkownicy zyskali możliwość przeglądania na smartfonach oferty drogerii, sprawdzania opinii, dodawania  produktów do ulubionych i kupowania płacąc blikiem, kartą lub szybkim przelewem.

W niespełna rok aplikacja zyskała ponad pół miliona użytkowników. Natomiast 9 lutego br. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Od momentu jej uruchomienia wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj więcej: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 12:56
Comarch rezygnuje z prowadzenia marketplace wszystko.pl
Marketplace wszystko.pl miał być konkurencją dla allegro. Rok po uruchomieniu platformy spółka Comarch poinformowała, że rezygnuje z projektu w dotychczasowej postaciwiadomoscikosmetyczne.pl
Zaledwie 8 miesięcy po uruchomieniu marketplace wszystko.pl Comarch wycofuje się z tego projektu. Spółka poinformowała, że wykorzysta stworzoną technologię w innych rozwiązaniach grupy.

W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci – poinformowała spółka.

Od dnia 15.02.2024 możliwość wystawiania ofert oraz sprzedaży za pośrednictwem platformy nie będzie już możliwa. Do 30.04. 2024 możliwa pozostanie wyłącznie obsługa dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy. Po tym czasie możliwość zalogowania na konto, w tym do panelu sprzedawcy zostanie zablokowana. Rozłączone zostaną wszelkie dostępne na platformie integracje, w tym z Przelewy24, Inpost, Baselinker).

image

Informacja skierowana do użytkowników platformy zakupowej wszystko.pl

fot. wszystko.pl

Stworzona w ramach projektu technologia ma zostać wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch. Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce – czytamy w komunikacie.

Marketplace wszystko.pl został oficjalnie uruchomiony 29 czerwca 2023 r. po po dwóch latach prac i półrocznym okresie testowania. W dniu startu było na niej aktywnych kilka milionów ofert i zarejestrowało się ponad 15 tys. sklepów internetowych. 

Czytaj więcej: Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda

Tworząc platformę sprzedażową grupa Comarch - jedna z największych firm technologicznych -  twierdziła, że rzuca rękawicę takim serwisom, jak Allegro czy Amazon. Na platformie mogli sprzedawać wyłącznie przedsiębiorcy, podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce. Przewagą i zachętą dla sprzedawców miał być brak prowizji od sprzedaży. 

W lipcu ubiegłego roku firma zapowiedziała uruchomienie aplikacji wszystko.pl i kolejnych funkcjonalności platformy. 

Czytaj więcej: Wszystko.pl zapowiada uruchomienie aplikacji mobilnej

Rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Przypadek wszystko.pl pokazuje, że nawet potężne spółki, dysponujące zapleczem technologicznym i finansowym, nie mają łatwego startu w e-biznesie na obecnym etapie ukształtowania rynku. 

Czytaj także: 

Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: Koszty działalności zabiją e-commerce w kategorii health & beauty

Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: To jest czas walki o pozycję lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2024 07:53