StoryEditor
E-commerce
06.10.2021 00:00

Czas zacząć przygotowania do przedświątecznego handlu [RAPORT]

Branża e-commerce jaki i cały handle przygotowuje się już na najważniejszy okres w roku czyli Święta Bożego Narodzenia. Według najnowszego raportu opublikowanego przez Packhelp 73 proc. e-sprzedawców w Europie już zaczęło się do nich przygotowywać. 

Według danych zebranych przez Packhelp, najwięcej firm rozpoczyna przygotowania do sezonu świątecznego w miesiącach sierpień-wrzesień (62 proc.). Około 27 proc. firm planuje rozpocząć je w okresie październik-listopad. Wśród firm, które rozpoczynają swoje przygotowania najwcześniej, czyli w miesiącach czerwiec-lipiec, dominują e-sklepy z Wielkiej Brytanii. Francuski e-commerce ma z kolei tendencję do opóźniania przygotowań, przesuwając je na przełom trzeciego i czwartego kwartału. 

Podczas gdy e-biznesy w Europie przygotowują się w różnym tempie, ich strategie na zwiększanie przychodów w nadchodzących miesiącach są podobne. Ankietowane firmy będą stawiać na zwiększanie świadomości marki i wzrost zaangażowania, tak aby dotrzeć do nowych klientów i pogłębić relacje z już istniejącymi. 

27 proc. firm e-commerce planuje zwiększyć swoje przychody poprzez dodanie nowych produktów do swojej oferty. 17 proc. koncentrować się będzie na rozwoju social commerce, a 16 proc. planuje zwiększyć swój budżet reklamowy. 

Przeczytaj również: Preferencje prezentowe Polaków: perfumy - tak, kosmetyki do kąpieli – nie

Jeżeli chodzi o działania promocyjne, mające na celu zwiększenie konwersji w e-sklepach, europejskie firmy stawiają na darmową wysyłkę (24 proc.), sezonowe rabaty (22 proc.) oraz specjalne dodatki do zamawianych produktów (19 proc.). Inne działania zgłaszane przez respondentów obejmowały m.in szybszą wysyłkę, czy możliwość zapakowania na prezent.

Sklepy internetowe, nie powinny zwlekać z rozpoczęciem przygotowań do sezonu świątecznego. Praktycznie połowa e-biznesów w Europie spodziewa się rekordów sprzedaży już w listopadzie (48 proc.). 

Aby przygotować raport “Ecommerce Trends: holiday season 2021” Packhelp przeprowadził ankietę na próbie ponad 400 firm e-commerce w Europie w dn. 8-14.08 2021 roku. W badaniu wzięły udział e-biznesy z Francji (25 proc.), Wielkiej Brytanii (22 proc.), Hiszpanii (22 proc.), Niemiec (10 proc.) oraz pozostałych krajów europejskich (43 proc.). Wśród ankietowanych najwięcej było reprezentantów branży modowej (33 proc.), kosmetycznej (22 proc.), spożywczej (16 proc.). 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.11.2025 11:14
Japonia likwiduje ulgę podatkową dla małych importów – kolejny cios dla Shein i Temu
(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)PJ McDonnell/Shutterstock

Japonia zapowiedziała zniesienie obowiązującej od ponad czterech dekad ulgi podatkowej na drobne przesyłki importowane na użytek własny. Zmiana, która ma wejść w życie w ramach reform podatkowych w roku fiskalnym 2026, uderzy przede wszystkim w zagraniczne platformy e-commerce, takie jak Shein i Temu, korzystające dotąd z preferencyjnych zasad importu.

Obecnie indywidualne przesyłki z zagranicy są w Japonii opodatkowane jedynie od 60 proc. swojej wartości, co pozwalało na oferowanie produktów po znacznie niższych cenach niż te dostępne w krajowych sklepach. System ten, wprowadzony w 1980 roku, miał pierwotnie wspierać drobny handel i turystów, jednak w ostatnich latach stał się masowo wykorzystywany przez globalne platformy sprzedażowe.

Według danych japońskich służb celnych, wolumen małych importów wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat czterokrotnie – z około 50 mln do 200 mln przesyłek rocznie. Wraz z tym wzrostem zwiększyły się także obawy władz o utratę wpływów budżetowych i rosnącą nierówność konkurencyjną wobec lokalnych detalistów. Rząd planuje również przeanalizować osobne zwolnienie podatkowe dla towarów o wartości poniżej 10 tys. jenów (ok. 65 dolarów).

Reforma ma na celu przede wszystkim ograniczenie nadużyć związanych z deklarowaniem zaniżonej wartości przesyłek i przywrócenie równych warunków konkurencji między sprzedawcami internetowymi spoza Japonii a krajowymi firmami detalicznymi. Ministerstwo Finansów podkreśla, że nowy system ma objąć pełną wartość zamówień podatkiem, a kontrola celna zostanie zautomatyzowana.

Decyzja Japonii wpisuje się w globalny trend zaostrzania zasad dotyczących międzynarodowego handlu elektronicznego. Podobne regulacje wprowadzono już w Unii Europejskiej i Australii, gdzie likwidacja progów zwolnień podatkowych miała na celu ograniczenie przewagi cenowej platform z Chin. Reformy te stanowią wyzwanie dla modeli biznesowych Shein i Temu, których konkurencyjność opiera się w dużej mierze na niskich kosztach dostaw i podatkowych lukach w krajach docelowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 09:23