StoryEditor
E-commerce
05.08.2025 14:37

Dino Polska planuje zagraniczną ekspansję eZebra

Dino Polska, która w 2024 roku przejęła internetową drogerię eZebra, przygotowuje się do wejścia na rynki zagraniczne. eZebra specjalizuje się w sprzedaży internetowej artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych, oferując obecnie około 40 tys. pozycji asortymentowych oraz około 1 tys. marek od kilkuset dostawców.

W 2022 roku spółka wypracowała zysk na poziomie blisko 5,8 mln zł. Nowa strategia zakłada rozwój działalności w innych krajach europejskich, co ma wzmocnić pozycję marki na rynku e-commerce. W związku z planami ekspansji eZebra prowadzi rekrutację na stanowisko menedżera działu rynków zagranicznych e-commerce. Do obowiązków zatrudnionej osoby należeć będzie m.in. rozwój sprzedaży na rynkach europejskich, analiza trendów i wdrażanie strategii ekspansji, optymalizacja sprzedaży online, a także tworzenie kampanii marketingowych oraz zarządzanie asortymentem i polityką cenową.

Przy okazji transakcji przejęcia Jarosław Tatara, założyciel i członek zarządu eZebra.pl, podkreślał atuty platformy – od jasno określonej strategii marketingowej i programów lojalnościowych, po zautomatyzowane narzędzia utrzymania klientów. Firma posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży i szeroką ofertę obejmującą produkty do pielęgnacji ciała i twarzy, makijażu, zapachy, akcesoria kosmetyczne oraz artykuły do stylizacji paznokci.

Dino Polska dynamicznie rozwija także swoją sieć stacjonarną. W pierwszej połowie 2025 roku spółka otworzyła 147 nowych sklepów, zwiększając ich liczbę do 2835 placówek na koniec czerwca. To wzrost o 331 lokalizacji w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, co pokazuje skalę inwestycji i ambicje dalszego umacniania pozycji na polskim rynku handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
26.09.2025 11:51
Allegro Delivery powiększa zasób punktów odbioru i automatów paczkowych w Polsce
Umowa pomiędzy Allegro i DPD Polska obowiązuje do końca kwietnia 2030 rokuAllegro mat.pras.

Allegro i DPD Polska podpisały umowę o współpracy, dzięki której wspólna, partnerska sieć Allegro Delivery powiększy się do 33 tys. automatów paczkowych oraz 37 tys. punktów odbioru w całej Polsce. W ramach usługi klienci będą mogli skorzystać także z dostaw kurierskich.

Allegro Delivery to partnerska usługa logistyczna, łącząca kilku operatorów. Zapewnia spójne doświadczenie zakupowe na platformie, priorytetową obsługę realizowaną przez zespół obsługi klienta Allegro, wszystkie funkcjonalności dostępne w jednej aplikacji oraz stale rozwijaną sieć punktów odbioru i automatów paczkowych. 

Po DHL eCommerce Polska, Orlen Paczki i One Box by Allegro dołącza teraz DPD – kolejna duża i innowacyjna firma logistyczna. DPD Polska oferuje obecnie 12 tys. automatów paczkowych i 21 tys. punktów odbioru DPD Pickup.

Cieszymy się, że do Allegro Delivery dołącza DPD Polska – firma o ugruntowanej pozycji i najwyższej jakości usług. To ważny krok w rozwoju partnerskiej sieci, którą budujemy razem z DHL eCommerce Polska, Orlen Paczką i One Box by Allegro. Wspólnie tworzymy rozwiązania dające klientom realną swobodę wyboru oraz łatwy odbiór przesyłek tam, gdzie jest im najbliżej. Już wkrótce także kupujący wybierający dostawę do automatów DPD Pickup skorzystają z pełnego wachlarza funkcjonalności dostępnych w aplikacji Allegro – od zdalnego otwierania skrytek, również zegarkiem, po szczegółowe śledzenie paczek w czasie rzeczywistym. Naszym wspólnym celem jest, by Allegro Delivery stało się dla klientów i sprzedających synonimem maksymalnej wygody i bezpieczeństwa – mówi Marcin Kuśmierz, prezes Grupy Allegro.

Umowa pomiędzy Allegro i DPD Polska obowiązuje do końca kwietnia 2030 roku.

Wszystkie nowe funkcjonalności Allegro Delivery będą dostępne również dla usług realizowanych przez DPD Polska. Dotyczy to także udogodnień, które oferuje aplikacja Allegro - zarządzania i szczegółowego śledzenia dostawy w czasie rzeczywistym, zdalnego otwierania skrytki w automatach paczkowych czy uzyskania wsparcia obsługi klienta i zakładania reklamacji logistycznych. 

Dla Allegro dostawa jest kluczową częścią procesu zakupowego – często to ona decyduje o ocenie całych zakupów. Dlatego rozwój sieci dostaw pozostaje jednym z priorytetów platformy. Obok Allegro Delivery klienci marketplace mogą korzystać z oferty praktycznie wszystkich operatorów logistycznych dostępnych w Polsce, w tym wieloletniego partnera Allegro, firmy InPost, zapewniającego dostawę do 27 tys. maszyn. Łącznie kupujący na Allegro mają dziś do dyspozycji ponad 60 tys. automatów paczkowych i ponad 40 tys. punktów odbioru w całej Polsce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.09.2025 13:03
Notino zadowolone z rosnących wyników. Polska – kluczowym rynkiem dla sieci
Stacjonarna perfumeria Notinofot. LUKAS NEMECEK

Notino działa obecnie na 27 rynkach europejskich, obsługując ponad 30 mln klientów. W roku fiskalnym 2024 (maj 2024 – kwiecień 2025) firma osiągnęła obroty w wysokości 1,579 mld euro, co oznacza dwucyfrowy wzrost (blisko 20 proc.) w porównaniu z rokiem poprzednim. Tempo wzrostu Notino było ponad dwukrotnie wyższe, niż średnia dla europejskiego rynku e-commerce, które wyniosło ok. 8 proc.

Polska największym rynkiem dla Notino

Polska pozostaje dla firmy z siedzibą w czeskim Brnie największym rynkiem, generując blisko 16 proc. całkowitych obrotów. Kolejne rynki to:

  • Czechy (12 proc.)
  • Włochy (9 proc.).

Największy wzrost rok do roku firma odnotowała w Finlandii i Irlandii, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 56 proc. i 39 proc. 

Pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego było bardzo udane, ale okres świąteczny przyniósł większe wyzwania. Po tym czasie skupiliśmy się na stabilizacji i zrozumieliśmy, że ważniejsze od szybkiej ekspansji jest skoncentrowanie się na kluczowych obszarach. Wciąż rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek i wiemy, że chcemy inwestować w jakość oraz długoterminowy, zrównoważony rozwój – mówi Zbyněk Kocián, CEO Notino.

Notino wskazuje, że jednym z kluczowych czynników sukcesu sieci jest nowoczesna infrastruktura logistyczna, która obejmuje cztery centra dystrybucyjne zlokalizowane w Czechach, Rumunii, Włoszech i Polsce. Zapewnia to zapewnić szybkie i niezawodne dostawy na terenie całej Europy.

Automatyzacja naszych centrów dystrybucyjnych to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoimy w obszarze logistyki. Jest to bardzo złożony proces, zwłaszcza biorąc pod uwagę ogromną liczbę przesyłek, które obsługujemy każdego dnia – wyjaśnia Tomáš Hofer, dyrektor ds. logistyki w Notino. W związku z tym firma rozwija własne zespoły ekspertów, jednocześnie współpracując z wiodącymi partnerami w branży.

W minionym roku fiskalnym Notino dostarczyło klientom łącznie 114,771,511 produktów. Rekordowym dniem pod względem liczby wysłanych zamówień był Black Friday, podczas którego firma zrealizowała ich prawie 300 tys. 

Najpopularniejszą kategorią w minionym roku były perfumy, które stanowiły niemal połowę wszystkich zakupów. Dużą popularnością cieszyły się również produkty do pielęgnacji skóry (14 proc. udziału w sprzedaży), a kosmetyki do włosów odnotowały imponujący wzrost o prawie 20 proc. rok do roku.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Omnichannel – podstawą strategii

Notino stawia mocno na omnichannel, łącząc mocną obecność w internecie z rozwijającą się siecią sklepów stacjonarnych. W ubiegłym roku firma otworzyła nowe sklepy w Czechach i Polsce, a w lipcu tego roku – pierwszy sklep w Zagrzebiu (Chorwacja). Obecnie Notino posiada 27 sklepów w ośmiu krajach europejskich.

Nauczyliśmy się, jak być rentownymi w sprzedaży stacjonarnej. Naszym celem jest zapewnienie najwyższych standardów zakupowych i dlatego modernizujemy naszą sieć – otwieramy nowe lokalizacje, przenosimy istniejące sklepy lub całkowicie je remontujemy – wyjaśnia Bartosz Kliś, dyrektor handlowy w Notino. 

Zmiany w strukturze zarządzania

Ostatnie zmiany w Notino objęły również najwyższe szczeble zarządzania, gdzie utworzono trzy główne obszary działalności. 

Pierwszym z nich kieruje Lukáš Havlásek, odpowiedzialny za sprzedaż online, doświadczenia klientów i innowacje. Drugim zarządza Bartosz Kliś, dyrektor handlowy, który odpowiada za wyniki sprzedażowe, politykę cenową i współpracę z dostawcami. Trzecim obszarem kieruje Hana Ducháčková, doświadczona menedżerka, która odpowiada za strategię, planowanie, zasoby ludzkie oraz rozwój IT.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. wrzesień 2025 20:21