StoryEditor
E-commerce
25.09.2017 00:00

Dla e-konsumentów zakupy drogeryjne to głównie Rossmann

Ponad połowa polskich internautów to e-konsumenci. Z raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że kupujący online są bardzo dobrze zorientowani w ofercie produktowej dostępnej w internecie, a ich świadomość marek serwisów i stron internetowych e-commerce jest bardzo wysoka – jedynie 17 proc. respondentów nie jest w stanie wymienić żadnej nazwy związanej z e-handlem.

Najbardziej rozpoznawalną marką spośród wszystkich polskich e-sklepów jest Allegro, wskazane przez 71 proc. badanych. Wśród serwisów zagranicznych najczęściej wymieniany jest natomiast serwis Aliexpress, rozpoznawany spontanicznie przez 26 proc. spośród tych, którzy dokonali zakupów na serwi­sach zagranicznych w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

W kategorii perfumerie/drogerie internetowe Allegro plasuje się dopiero na 6. miejscu. Najwięcej spontanicznych wskazań uzyskały natomiast Rossmann (16 proc.), Douglas (11 proc.), iPerfumy (9 proc.) oraz Sephora (8 proc.). Stanowczo mniej znane okazały się internetowe sklepy Avon i Drogeria Natura (po 3 proc.) oraz Hebe, Perfumesco czy Yves Rocher (2 proc. wskazań). Wszystkie są lepiej rozpoznawane przez kobiety niż przez mężczyzn.

W przypadku kategorii aptek interneto­wych najlepiej rozpoznawana marka to DOZ – Dbam o Zdrowie, wskazywana spontanicznie przez 9 proc. spośród tych, którzy dokonują zakupów online. Marka ta jest o wiele lepiej kojarzona przez kobiety, osoby w wieku 25–34 lat oraz przez posiadających wyższe wykształcenie. Kolejne pozycje zajęły Apteka Gemini (4 proc.) oraz Ziko, Apteka Melissa, Cefarm, Aleleki i Super-Pharm (po 1 proc.)

Wartość rynku e-commerce to 36-40 mld złotych i będzie rosnąć. Raport pokazał też, że najczęściej kupowane w internecie produkty to odzież, dodatki, akcesoria oraz książki, płyty, filmy. Na te kategorie wskazało 70 proc. badanych. Jednak w przypadku samych kobiet widać także zainteresowanie kosmetykami i perfumami kupowanymi w interenecie (a także artykułami dziecięcymi, biletami czy meblami). Dla odmiany mężczyźni o wiele częściej decydują się na e-zakup sprzętu RTV AGD, oprogramowania komputerowego, telefonów i akcesoriów telefonicznych czy nawet samochodów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 05:36