StoryEditor
E-commerce
16.05.2024 10:35

E-Shopping Group, właściciel KingOfBeauty.pl, przekracza oczekiwania w Q1 2024

Liczymy, że już pod koniec tego roku uda nam się uzyskać oczekiwaną rentowność – mówi Maciej Nowak, Prezes Zarządu E-shopping Group SA. / Athree3 via Pixabay
E-Shopping Group, dynamicznie rozwijająca się spółka e-commerce notowana na rynku NewConnect, osiągnęła w pierwszym kwartale 2024 roku przychody netto ze sprzedaży, wynoszące blisko 0,8 mln zł, co stanowi wynik wielokrotnie wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W tym czasie zrealizowano około 9200 transakcji. Przekroczone oczekiwania właścicieli potwierdzają udaną zmianę profilu działalności spółki, dokonaną w ubiegłym roku.

Na dzień 31 marca 2024 roku kapitał własny spółki wynosił ponad 0,6 mln zł. Wdrożenie elastycznego i efektywnego kosztowo modelu sprzedaży dropshipping, na podstawie którego firma prowadzi obecnie siedem dobrze prosperujących sklepów internetowych, przekłada się na solidne wyniki sprzedażowe. Pierwszą marką własną spółki była uruchomiona w ubiegłym roku marka optyczna – Bentivolio. Obecnie firma pracuje nad koncepcjami kolejnych marek własnych, w tym jednej z branży FMCG, której uruchomienie planowane jest jeszcze w tym roku. Oferta spółki jest dostępna na zagranicznych platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji, a wkrótce pojawi się również na rynku rumuńskim i na Bliskim Wschodzie.

Firma koncentruje się na zwiększaniu wartości koszyka zakupów i systematycznym wzroście przychodów ze sprzedaży, uzyskiwanych z działalności e-sklepów: Strefadomiogrod.pl, Narzedziowysklep.com.pl, OgrodCentrum.pl, Samezdrowe.pl, Kingofbeauty.pl, Odkrywcyzabawek.pl i Przemyslowahurtownia.pl.

Celem spółki jest stworzenie rozpoznawalnego, multibrandowego huba, działającego w obszarze sprzedaży internetowej w Polsce oraz za granicą, m.in. w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz na Bliskim Wschodzie. W 2024 roku E-Shopping Group planuje uruchomić nowy marketplace przeznaczony dla osób rozpoczynających działalność na rynku e-commerce. Spółka również poszukuje nowych rynków zbytu i nie wyklucza przejęć.

Czytaj także: Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 11:08