StoryEditor
E-commerce
09.07.2018 00:00

Groupon na sprzedaż? Platforma sprzedająca kupony szuka inwestora

Wysocy rangą menedżerowie Groupona oraz występujący w imieniu firmy przedstawiciele banków kontaktowali się w ostatnich miesiącach z "kilkoma spółkami publicznymi", by wzbudzić zainteresowanie przejęciem firmy - donosi serwis "Recode". Wśród podmiotów, które potencjalnie mogłyby skupić akcje platformy za pomocą której można nabyć m.in. kupon na wizytę w salonie kosmetycznym czy fryzjerskim, wskazywani są obecni już w akcjonariacie spółki chiński Alibaba i amerykański InterActiveCorp.

Groupon w ciągu niemal 10 lat istnienia przeszedł ewolucję od serwisu specjalizującego się w zakupach grupowych w kierunku platformy sprzedażowo-marketingowej. Notowana na nowojorskiej giełdzie NASDAQ spółka w 2017 r. wygenerowała globalnie 2,84 mld dolarów przychodów, co było wynikiem najsłabszym od pięciu lat. Zarazem jednak Groupon pokazał zysk po raz pierwszy od 2014 r.

"Recode" powołując się na dwa źródła twierdzi, że Groupon został wystawiony na sprzedaż, a poszukiwania nowego właściciela firmy trwają. Rzecznik prasowy Groupona odmówił serwisowi komentarza na ten temat.

Zdaniem portalu, potencjalni inwestorzy mieli już od dłuższego czasu wiedzieć, że Groupon jest otwarty do rozmów o zmianach właścicielskich, jednak ponoć dopiero w czerwcu br. rozmowy nt. akwizycji stały się "wyjątkowo agresywne". "Recode" zaznacza zarazem że nie wie, jaki będzie ich finał.

Serwis przypomina, że w przeszłości pojawiały się już spekulacje nt. tego, że Groupon mógłby zostać wchłonięty przez Alibabę lub IAC. Za chińskim inwestorem miałby przemawiać fakt, że Alibaba już od 2016 r. posiada blisko 6 proc. udziałów w firmie z Chicago. Nazwa IAC pojawia się natomiast w plotkach głównie za sprawą Joey'a Levina, który zasiada w radzie nadzorczej Groupona, a w IAC sprawuje funkcję dyrektora generalnego.

Najwięksi akcjonariusze instytucjonalni Groupona to obecnie (w kolejności od największej liczby udziałów): FMR, Vanguard Group, Alibaba, Blackrock, Jericho Capital Asset Management i First Trust Advisors.

Groupon ma w Polsce ok. 9 mln użytkowników i współpracuje bądź współpracował w naszym kraju z 30 tys. partnerów. W minionym roku firma otworzyła w katowickim Supersamie drugie w Polsce biuro, w którym zatrudnienie ma znaleźć docelowo ok. 500 osób. W polskiej centrali Groupona w Warszawie pracuje ok. 700 osób.

Od lutego ubiegłego roku dyrektorem zarządzającym Groupona w Polsce jest Krzysztof Wnęk. Jak tłumaczył Wnęk obejmując stanowisko, firma pod jego wodzą ma skupić swoje wysiłki na przekształceniu nawyku klientów do przeglądania ofert w nawyk "codziennych, wyjątkowych zakupów". Platforma Groupona miałaby się stać "marketingowym i transakcyjnym napędem dla lokalnych przedsiębiorstw".

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. listopad 2025 10:14