
Według analizy IQVIA Poland, wartość sprzedaży w aptekach stacjonarnych wzrosła w marcu o 15 proc. rdr., a w internetowych o 19 proc. E-commerce przy okazji zarejestrował rekordową sprzedaż – w marcu segment ten osiągnął wartość 141 mln zł i co stanowi wzrost o 6 mln zł w stosunku do poprzedniego, styczniowego rekordu.
– Potwierdziły się nasze wcześniejsze obserwacje, że marzec charakteryzuje się wyższą sprzedażą w stosunku do innych miesięcy roku – podali eksperci z IQVIA Poland w mediach społecznościowych.
Raport miesięczny IQVIA wykazała też, że liczba aptek indywidualnych spada w marcu 2022 o 183 rdr i o13 mdm. Zmniejszyła się też liczba aptek w sieciach – o 107 rdr i 23 mdm. W sumie liczba aptek i punktów aptecznych w marcu to 13 056. Od marca 2021 jest ich o 289 mniej.
2 832 apteki zrzeszone w 16 największych sieciach (z liczbą placówek przekraczających 50) generuje 33 proc. wartości rynku aptecznego. A 2 881 aptek z 12 sieci wirtualnych (grup zakupowych i systemów partnerskich) odpowiada za 16 proc.