StoryEditor
E-commerce
08.02.2021 00:00

Klienci e-sklepów zostawią w nich w tym roku więcej pieniędzy niż w ubiegłym

5 bln dolarów zostawią w e-sklepach klienci w tym roku. To ponad 14 proc. więcej niż w roku pandemii – napisał portal 300gospodarka.pl, powołując się na dane z raportu „Global Ecommerce Update 2021” firmy badawczej eMarketer.

W efekcie pandemii w 2020 roku udział segmentu e-commerce w całej sprzedaży detalicznej na świecie sięgnął 18 proc., przy 3-proc. spadku handlu detalicznego ogółem – napisał portal 300gospodarka.pl, powołując się na ekspertów firmy badawczej eMarketer, autorów raportu „Global Ecommerce Update 2021”.

Autorzy raportu utrzymują również, że w tym roku konsumenci zachowają wiele nowych nawyków – szczególnie tych cyfrowych.

– E-commerce będzie zajmował coraz większą przestrzeń w handlu detalicznym ogółem. Do 2024 roku to w internecie będzie się realizować już 22 proc. światowej sprzedaży detalicznej – uważa Ethan Cramer-Flood, jedne z autorów raportu, cytowany  przez portal.

Według eMarketer, w tym roku sprzedaż w sieci wzrośnie na świecie o 14,3 proc. w porównaniu do wzrostu o 27,6 proc. w minionym roku. Oznacza to, że w tym roku kupujący w sklepach internetowych zostawią blisko 5 bln dol. wobec ponad 4 bln dol. w zeszłym roku. Zaledwie w dwa lata ta kwota ma wzrosnąć o kolejny bilion dolarów.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 11:13
Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.
Zalando wzmacnia jakość asortymentu, rozbudowuje ofertę lifestylową, podnosi poziom inspiracji oraz pozyskuje więcej partnerów B2B.Zalando
W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło rentowność, poprawiając jakość asortymentu, rozbudowując ofertę stylu życia i udoskonalając doświadczenia klientów. Firma również nawiązała współpracę z większą liczbą partnerów logistycznych. Te wyniki potwierdzają zaktualizowaną strategię Zalando, ogłoszoną w marcu, która koncentruje się na budowaniu wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w dziedzinie mody i stylu życia, skupiając się na wzroście zarówno w obszarze B2C, jak i B2B.

Wolumen towarów brutto (GMV) wzrósł w pierwszym kwartale o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody wyniosły 2,2 miliarda euro, nieznacznie spadając z 2,3 miliarda euro rok wcześniej. Skorygowany EBIT wzrósł do 28,3 mln euro, zgodnie z oczekiwaniami rynku, dając marżę 1,3 proc., podczas gdy w poprzednim roku wynosiła ona -0,7 mln euro. Poprawa rentowności wynikała z niższych kosztów realizacji zamówień oraz skutecznego zarządzania zapasami, co przełożyło się na lepszą marżę brutto. Zalando potwierdza swoje prognozy na 2024 rok, przewidując, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w zakresie od 0 proc. do 5 proc. w porównaniu do 2023 roku. Firma zamierza nadal koncentrować się na rentownym wzroście z wyższą marżą, zakładając skorygowany EBIT w przedziale 380-450 milionów euro.

W pierwszym kwartale wartość GMV w segmencie B2C wzrosła o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro, dzięki terminowemu rozpoczęciu sezonu wiosenno-letniego. Skorygowany EBIT wzrósł do 23 mln euro, co oznacza marżę na poziomie 1,1 proc. w kwartale. Rentowność poprawiła się o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, głównie dzięki wyższej marży brutto i niższym kosztom realizacji. Przychody w sektorze B2B wzrosły o 13 proc., osiągając 215 milionów euro, a skorygowany EBIT wzrósł z 4 milionów do 5 milionów euro, zwiększając skorygowaną marżę EBIT z 2,2 proc. do 2,5 proc.

W tym kwartale Zalando zanotowało największy wzrost w kategoriach Beauty, Sports, Kids & Family oraz „Lounge by Zalando”. Firma wprowadziła nową funkcję w Asystencie Zalando, umożliwiając klientom zadawanie pytań głosowo, co czyni obsługę bardziej intuicyjną i naturalną. Nowa funkcja, Trend Spotter, inspiruje klientów, pokazując pojawiające się trendy w sześciu głównych europejskich stolicach mody. Bazując na danych Zalando, co tydzień prezentuje najpopularniejsze produkty, które cieszą się zainteresowaniem klientów w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Antwerpii, Sztokholmie i Kopenhadze.

Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 09:12
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urody
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urodyGetty Images
Dbanie o zdrowie i urodę stało się nie tylko trendem, ale wręcz nieodłącznym elementem codziennej rutyny wielu osób. W poszukiwaniu najlepszych produktów i rozwiązań coraz częściej zwracamy się ku platformom internetowym, które oferują szeroki wybór i wygodę zakupów bez wychodzenia z domu. Jednym z takich miejsc, gdzie można znaleźć praktycznie wszystko dla zdrowia i urody, jest OLX.

Platforma OLX, z której każdego miesiąca korzysta połowa polskich internautek stała się miejscem, gdzie użytkownicy mogą odkrywać i nabywać produkty pomagające im dbać o siebie. Szczególnie popularne są oferty z kategorii suplementów diety, nieodłączny element wspierający zdrowy tryb życia i dobrą kondycję. Polki coraz częściej przez internet kupują też produkty do higieny jamy ustnej (kategoria odnotowała wzrost popularności o 62 proc.!).

Przeglądając internet w poszukiwaniu okazji myślimy nie tylko o higienie i zdrowiu. W aplikacji internetowej coraz częściej kupujemy też produkty z branży beauty. Perfumy nadal są niezastąpionym elementem codziennej toalety, dodającym pewności siebie i podkreślającym indywidualność. Online zamawiamy też urządzenia do masażu, które stają się coraz bardziej popularne w domowym zaciszu, oferując relaks i ulgę w bólu po długim dniu pracy.

Dodatkowym atutem zakupów w aplikacji OLX jest możliwość skorzystania z Przesyłki OLX, która gwarantuje wygodę odbioru zakupionych produktów. Dzięki tej opcji, użytkownicy mogą zamawiać produkty w dowolne miejsce do punktu odbioru. Coraz chętniej z przesyłką zamawiamy produkty do włosów i makijażu. Zainteresowanie kupnem online tych ostatnich w ciągu roku wzrosło na OLX niemal o sto procent!

Bez względu na to, czy szukasz suplementów diety, produktów do pielęgnacji ciała, czy urządzeń wspomagających relaks, OLX jest miejscem, gdzie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby dbać o siebie każdego dnia.

 

Jeśli prowadzisz biznes kosmetyczny i chcesz przyciągnąć do siebie klientów, sprawdź jak skorzystać z oferty biznesowej na OLX.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. maj 2024 16:47