
W efekcie pandemii w 2020 roku udział segmentu e-commerce w całej sprzedaży detalicznej na świecie sięgnął 18 proc., przy 3-proc. spadku handlu detalicznego ogółem – napisał portal 300gospodarka.pl, powołując się na ekspertów firmy badawczej eMarketer, autorów raportu „Global Ecommerce Update 2021”.
Autorzy raportu utrzymują również, że w tym roku konsumenci zachowają wiele nowych nawyków – szczególnie tych cyfrowych.
– E-commerce będzie zajmował coraz większą przestrzeń w handlu detalicznym ogółem. Do 2024 roku to w internecie będzie się realizować już 22 proc. światowej sprzedaży detalicznej – uważa Ethan Cramer-Flood, jedne z autorów raportu, cytowany przez portal.
Według eMarketer, w tym roku sprzedaż w sieci wzrośnie na świecie o 14,3 proc. w porównaniu do wzrostu o 27,6 proc. w minionym roku. Oznacza to, że w tym roku kupujący w sklepach internetowych zostawią blisko 5 bln dol. wobec ponad 4 bln dol. w zeszłym roku. Zaledwie w dwa lata ta kwota ma wzrosnąć o kolejny bilion dolarów.