StoryEditor
E-commerce
27.02.2020 00:00

Kosmetyczne trendy na Amazonie. Jakich składników, funkcji i opakowań poszukują użytkownicy platformy?

Olejki w składzie, naturalność oraz nawilżanie jako główna funkcja to najważniejsze trendy w sprzedaży kosmetyków na Amazon – wynika z raportu firmy Eubrand, która przeanalizowała 1000 bestsellerów w kategorii Beauty. Innym zauważalnym trendem jest przejrzystość i prostota w opakowaniach, na którą stawiają producenci sprzedażowych hitów z Amazon. Wielu z nich specjalnie dostosowało swoje opakowania do oczekiwań kupujących na Amazonie.     

Firma Eubrand wzięła pod lupę najpopularniejsze na platformie Amazon produkty przeznaczone do pielęgnacji cery, ciała i włosów. Analiza daje wiedzę m.in. o tym, czego szukają kupujący na Amazon. Właśnie o nich walczy coraz więcej polskich marek kosmetycznych.

– Aktualnie ogromną popularnością cieszą się kosmetyki z olejkami. Ten składnik znajduje się na etykietach artykułów reprezentujących osiem spośród dziesięciu przebadanych kategorii – od płynów pod prysznic i szamponów poprzez peelingi i maski, po serum, kremy na dzień, balsamy oraz kremy do rąk i stóp. Poszukiwanymi składnikami są też aloes, kwas hialuronowy, witaminy i masło shea – mówi Urszula Nowicka z Eubrand, firmy doradczej, opiekującej się markami na Amazon.

Innymi zyskującymi na popularności cechami są naturalność i organiczny skład. Ta ostatnia cecha dotyczy zwłaszcza kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy – kremów, serum i masek. Dodatkowo w tych kategoriach coraz lepiej sprzedają się kosmetyki wegańskie.

Czy wiesz, jak biznes e-commerce wpływa na stacjonarny handel? W "Przewodniku po handlu w Polsce 2020" znajdziesz analizy sektora detalicznego w Polsce, a także m.in. spis najważniejszych e-drogerii. 

Trendy w kategorii Beauty dotyczą także zadań, jakie mają spełniać produkty. Najpopularniejszą rolą niezmiennie pozostaje nawilżanie. Takie działanie ma aż 42 proc. produktów, zarówno do pielęgnacji ciała, włosów, jak i cery. Drugą pod względem popularności funkcją jest ujędrnianie (16 proc.), a trzecią walka z trądzikiem (14 proc.). Klienci oczekują tego przede wszystkim od kremów do twarzy, serum, masek, a także balsamów.

– Ważnym trendem w sprzedaży kosmetyków i innych produktów na Amazon są także zmiany w wyglądzie opakowań. Liczy się przejrzystość i spójny przekaz na temat cech produktu, a jednocześnie producenci starają się wyróżnić. Stąd nowoczesny design etykiet czy nieszablonowa typografia. Ten trend jest napędzany przez chęć dostosowania się do oczekiwań kupujących na Amazon, ale też czasami zmiany opakowań są konieczne ze względów logistycznych. Niektórzy producenci projektują czy dostosowują dotychczasowe opakowania specjalnie na potrzeby tego kanału sprzedaży. Zdają sobie sprawę, że jest to warte zachodu, biorąc pod uwagę rosnące udziały tej platformy w europejskim rynku detalicznym, nie tylko online, ale i ogółem – stwierdza Jakub Milewski, partner w firmie Eubrand.

Amazon jest obecnie największym marketplace'em i internetowym sprzedawcą w Europie z dostępem do 340 milionów klientów, obejmującym swoim zasięgiem 27 europejskich krajów. Ponad 30 proc. całego europejskiego ecommerce, wartego w 2019 r. ponad €621 miliardów euro, przechodzi przez tę platformę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogeria roku
04.10.2024 12:39
Nagrody Drogeria Roku 2024 oraz badanie rynku kosmetycznego Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych. Wyniki na Forum Branży Kosmetycznej 2024
Rozdanie nagród w rankingu Drogeria Roku 2023. Na zdjęciu Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute i odbierający statuetkę Drogeria Roku Wojciech Dyja, Dyrektor Operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacjafot. Shootit

Drogeria Roku 2024 i badanie rynku kosmetycznego oraz kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce – ich wyniki poznamy już na Forum Branży Kosmetycznej 2024 października. Oba badania konsumenckie, na zlecenie i we współpracy z redakcją Wiadomości Kosmetycznych, prowadzi firma badawcza Mobile Institute.

Drogeria Roku – to wyjątkowy ranking wskazujący najlepsze sieci drogeryjne i perfumeryjne oraz e-drogerie działające na polskim rynku. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych prowadzi go od kilkunastu lat, a statuetką Drogerii Roku mogą pochwalić się czołowi retailerzy działający w biznesie kosmetycznym.

Od ubiegłego roku formuła rankingu została zmieniona. Oddaliśmy głos konsumentom i to oni, a nie jak wcześniej – producenci kosmetyków – wybierają swoje ulubione drogerie i perfumerie oraz sklepy internetowe kupujące kosmetyki. Prowadząc projekt podjęliśmy współpracę z firmą badawczą Mobile Institute, która korzystając ze swojej bazy badawczej i narzędzi, przeprowadza badanie na nasze zlecenie na reprezentatywnej próbie respondentów (internautów).

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci!

– W tym roku po raz drugi mamy przyjemność realizować badanie konsumenckie, na podstawie którego wyłaniane są najlepsze drogerie i e-drogerie na rynku. Opinie, insighty i oceny zebraliśmy w tej edycji konkursu od ponad 1600 internautów – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. 

– Badani oceniali znane im drogerie i e-drogerie w kilkunastu kategoriach, między innymi pod kątem asortymentu, jakości obsługi, podążania za trendami, oferowania nowoczesnych rozwiązań zakupowych, ale i – coraz ważniejszej – społecznej odpowiedzialności biznesu. I zarówno w przypadku drogerii, jak i e-drogerii mamy w tym roku wyraźnego lidera. Dodatkowo wskazali też miejsca zakupowe, gdzie najchętniej kupują produkty z kategorii Beauty i – nie zdradzając szczegółów, są to nie tylko drogerie – dodaje Katarzyna Czuchaj-Łagód. 

Statuetki Drogeria Roku 2024 rozdamy natomiast w kategoriach Najlepsze sieci drogeryjne i perfumeryjne oraz Najlepsze e-drogerie. Wskażemy również zwycięzcę całego rankingu, który otrzyma statuetkę Best of The Best.

Wyniki tegorocznego rankingu zaskoczyły nas tym, jak bardzo silni liderzy - w porównaniu do ubiegłego roku - wyłonili się w ocenach respondentów i jak małe różnice są między tymi, którzy staną na podium. Wskazuje to wyraźnie, że walka o klienta staje się coraz bardziej zaciekła, zarówno wśród drogerii stacjonarnych jaki w przestrzeni e-commerce. 

Dodatkowo Mobile Institute przeprowadza badanie rynku kosmetycznego oraz kanałów sprzedaży w Polsce, w którym Wiadomości Kosmetyczne są partnerem. Pierwsza edycja badania odbyła się w ubiegłym roku. Wyniki okazały się tak intersujące, że w tym roku projekt znalazł swoją kontynuację. Wyniki badania, podobnie, jak wyniki rankingu Drogeria Roku, poznają uczestnicy Forum Branży Kosmetycznej 2024. Zaprezentujemy je podczas uroczystego rozdania nagród Drogeria Roku 2024 w wieczornej części wydarzenia.

Tak o badaniu opowiada Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute:

–  Konkursowi „Drogeria Roku” towarzyszy już drugi rok z rzędu obszerne badanie rynku kosmetycznego realizowane na internautach. W tym roku ta grupa to ponad 1600 osób.

Jego wyniki – udostępniane co roku uczestnikom Forum Branży Kosmetycznej, gdzie ogłaszane są wyniki rankingu – pozwalają menedżerom w branży śledzić najważniejsze wskaźniki zakupowe i zmiany na rynku beauty, a w szczególności dynamicznym e-beauty, gdzie produkty urodowe kupuje już 83 proc. badanych internautów.

W tym roku wzbogaciliśmy badanie m.in. o persony, strategie zakupowe związane z inflacją, rosnące kategorie produktowe oraz zakupy odpowiedzialne (green commerce) i patriotyzm konsumencki, a także ocenę polskich marek.

Badanie przyniosło wiele ogromnie ciekawych insightów, które właśnie analizujemy, aby zaprezentować je uczestnikom podczas Forum. Jednym z nich jest inny stosunek do zakupów beauty niż pozostałych kategorii, zarówno jeśli chodzi o styl zakupowy (dominuje przyjemnościowy), jak i strategie zakupowe wdrażane przez konsumentów w obliczu wzrostu cen.

Pojawiła dwie też dynamicznie rosnąca kategoria produktów – kosmetyki dla pupili. Kupuje je online już 13 proc. konsumentów. Po dalsze ciekawe wyniki zapraszam serdecznie Państwa na Forum.

12. edycja Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 24 października 2024 r. w hotelu Arche Krakowska. Wydarzenie ma charakter biznesowy. Łączy część konferencyjną – wykłady i debaty – z przestrzenią wystawienniczą i networkingową.

Czytaj więcej: Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października! 

Zobacz: galerię zdjęć z edycji 2023

Uczestnikami FBK są menedżerowie z sektora przemysłu, handlu i usług. Dla reprezentantów handlu –  sklepów, e-sklepów i sieci handlowych –  wstęp na Forum Branży Kosmetycznej jest bezpłatny.

Zarejestruj się: TUTAJ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
02.10.2024 13:01
Allegro rozszerza działalność na Węgry, wzmacniając swoją pozycję w Europie
Allegro dokonuje ekspansji na Węgry.Allegro

Polska platforma zakupowa Allegro, po udanych startach w Czechach i Słowacji, kontynuuje swoją międzynarodową ekspansję. Od 1 października Allegro jest dostępne na Węgrzech, oferując klientom ponad 150 milionów ofert. To kolejny krok w kierunku realizacji strategii rozwoju na europejskich rynkach.

Allegro, z 25-letnim doświadczeniem na polskim rynku, konsekwentnie rozwija swój zasięg na inne kraje Europy Środkowej. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy platforma uruchomiła swoje marketplace’y w Czechach i Słowacji, co zwiększyło liczbę potencjalnych klientów o blisko 16 milionów. Kolejnym krokiem w międzynarodowej ekspansji jest start na Węgrzech, gdzie klienci już od 1 października mogą korzystać z nowo uruchomionej domeny allegro.hu. Węgierscy użytkownicy zyskali dostęp do ponad 150 milionów ofert, a także do popularnych usług takich jak Allegro Protect czy Allegro Smart!, które obejmują m.in. darmowe zwroty i nielimitowane dostawy.

Wejście na węgierski rynek stanowi znaczący krok w realizacji wizji Allegro, by stać się ulubionym miejscem zakupów w Europie. Po sukcesach w Czechach i na Słowacji, gdzie Allegro zyskało już ponad 2,5 miliona aktywnych kupujących, firma liczy na podobne zainteresowanie na Węgrzech. Węgierski rynek e-commerce charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu – blisko 70 proc. internautów regularnie dokonuje zakupów online. Dzięki niskiemu nasyceniu rynku dużymi markami Allegro widzi szansę na umocnienie swojej pozycji i zdobycie lojalnych klientów w tym regionie.

Dla polskich sprzedawców rozszerzenie działalności Allegro na Węgry oznacza nowe możliwości sprzedażowe. Dzięki strategii „Wystaw raz, sprzedawaj wszędzie”, mogą oni bez dodatkowych formalności dotrzeć do klientów w Czechach, Słowacji i na Węgrzech, zarządzając sprzedażą z jednego konta. Platforma wspiera sprzedawców poprzez automatyczne tłumaczenia ofert, przeliczanie cen oraz dostęp do usług logistycznych, umożliwiając łatwiejszą obsługę zagranicznych zamówień.

Czytaj także: Już 20 milionów kupujących na Allegro – platforma podaje wyniki za drugi kwartał 2024

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. październik 2024 14:50